FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1719 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowy Ford Fiesta ST, czyli "muzyka trzycylindrowego silnika"
Autor: ŁM  Dodano: 2018-05-30
Wyświetlono: 709 razy
Nowy Ford Fiesta ST,  czyli "muzyka trzycylindrowego silnika"
Zupełnie nowy Ford Fiesta ST przenosi osiągi Hot-Hatcha na nowy poziom, dzięki zastosowaniu nowatorskich dla całej branży rozwiązań technicznych.
foto © Ford

  • Nowy Ford Fiesta ST zapewnia najwyższą przyjemność z jazdy dzięki jeszcze bardziej bezpośrednim, satysfakcjonującym i wciągającym wrażeniom zza kierownicy oraz radosnej muzyce trzycylindrowego silnika.

 

  • Zupełnie nowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5-litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Zastosowany w tym modelu po raz pierwszy mechanizm różnicowy o mechanicznie ograniczonym poślizgu zwiększa przyczepność kół na zakrętach.

 

  • Chronione patentem sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania zapewniają łatwiejsze wchodzenie w zakręty i precyzyjniejsze reakcje samochodu. Wybierane przez kierowcę tryby jazdy dostosowują parametry do nawierzchni lub toru wyścigowego, umożliwiając również kontrolę startu i najlepsze, powtarzalne przyspieszenia przy ruszaniu ze startu stojącego.

 

  • Rozszerzony zakres opcji personalizacji i dostępności rozwiązań technicznych obejmuje nowe pakiety stylizacyjne, łączność SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym oraz najwyższej jakości sprzęt audio B&O PLAY.

 

Nowy Ford Fiesta ST jest najbardziej bezpośrednią, wciągającą i przyjemną w obsłudze Fiestą ST w historii. Auto proponuje szereg innowacyjnych prosportowych rozwiązań technicznych podwyższających moc i możliwości samochodu, poprawiających zdolność pokonywania zakrętów i zwinność, ale też wzmacniających wszechstronność w każdej roli - od odwożenia dzieci do szkoły, po występy na torach wyścigowych.

 

Nowa Fiesta napędzana jest całkowicie nowym, 1,5-litrowym fordowskim silnikiem benzynowym EcoBoost - pierwszym trzycylindrowym silnikiem kiedykolwiek napędzającym model Ford Performance, a zapewniającym moc 200 KM i moment obrotowy 290 Nm, co pozwala uzyskiwać przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 232 km/h.

 

Fiesta ST po raz pierwszy daje możliwość wyboru trybów jazdy, umożliwiając skonfigurowanie ustawień silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności w ustawieniach Normal, Sport i Track, a także zmianę charakteru pojazdu z wszechstronnego codziennego hatchbacka w przygotowany na tor samochód sportowy – a wszystko to za naciśnięciem jednego guzika. Opcjonalna kontrola startu pomaga dodatkowo w osiąganiu powtarzalnych, szybkich startów na torze, a funkcja ta jest wspierana przez dedykowany wyświetlacz graficzny znajdujący się w zestawie wskaźników.

 

Oferowany po raz pierwszy w modelu Fiesta ST opcjonalny mechanizm różnicowy o mechanicznie ograniczonym poślizgu (LSD) optymalizuje przyczepność na zakrętach, a pierwsze w tym segmencie, opatentowane przez Forda sprężyny o zmiennym kierunku działania zapewniają możliwość ostrzejszego pokonywania zakrętów, lepsze wyczucie zachowania tylnej osi i lepsze porozumienie kierowcy z samochodem.

 

Nowa Fiesta ST jest dostępna w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej, oferując komfort i wygodę, jakie zapewnia system łączności SYNC 3, zestaw audio klasy premium B&O PLAY, a także i wyrafinowane rozwiązania wspomagania kierowcy, jak pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych.

 

- Kierowcy samochodów określanych terminem Hot-hatch oczekują wielkich wrażeń zza kierownicy małego samochodu. Zastosowaliśmy to, czego nauczyliśmy się opracowując najnowsze modele Ford Performance, w tym Focusa RS i Forda GT, aby stworzyć zupełnie nową Fiestę ST, która ma wyznaczyć nowy standard przyjemności jazdy w swoim segmencie, z gardłową muzyką trzycylindrowego silnika, którą przemawia do fanów motoryzacji, niezależnie od języka - powiedział Leo Roeks, dyrektor europejskiego oddziału Ford Performance.

 

Hot-hatch opracowany przez Ford Performance tak, by zapewnić codzienną użyteczność i oszczędność paliwa, a jednocześnie wyjątkową przyjemność z jazdy, która stonuje zapędy nowicjusza, jednocześnie nagradzając umiejętności eksperta, jest już do zamówienia w salonach dealerskich.

 

Więcej mocy, więcej sprawności

 

Zupełnie nowy, 1,5-litrowy silnik EcoBoost firmy Ford wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, działający na oba wałki układ zmiennych faz rozrządu i trzycylindrową architekturę, osiągając moc 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 4000 obr/min.

 

Trzycylindrowa konstrukcja silnika w sposób naturalny zapewnia wysokie wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Osiągi silnika są dodatkowo wzmacniane przez nową turbosprężarkę, która wykorzystuje zoptymalizowaną konstrukcję turbiny, aby szybciej zwiększać ciśnienie doładowania i minimalizować opóźnienie reakcji przy wciśnięciu pedału przyspieszenia, co umożliwia bardziej dynamiczną jazdę.

 

Nowa kombinacja wtrysku paliwa do kolektora i wtrysku bezpośredniego do cylindrów zapewnia wysoką moc i szybkość reakcji, a także mniejszą emisję CO2, ze szczególnie wyraźnym obniżeniem zużycia paliwa przy niewielkich obciążeniach silnika.

 

1,5-litrowy silnik EcoBoost Fiesty ST wyposażony jest w pierwszy w branży fordowski system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, który po raz pierwszy na świecie wprowadzono w silniku EcoBoost o pojemności 1,0 litra, a który pozwoli nabywcom Fiesty ST na dalsze obniżenie zużycia paliwa, bez wpływu na maksymalne osiągi samochodu.

 

System automatycznie zatrzymuje podawanie paliwa i pracę zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. System ten może wyłączyć lub ponownie włączyć jeden z cylindrów w ciągu 14 milisekund - 20 razy szybciej niż trwa mgnienie oka, w praktyce zapewniając pełną moc na każde żądanie.

 

Całkowicie aluminiowy silnik ma również zintegrowany kolektor wydechowy, który poprawia jego sprawność, pomagając silnikowi szybciej osiągnąć optymalną temperaturę i pozwalając na szybszy przyrost momentu obrotowego dzięki skróceniu drogi, jaką spaliny muszą pokonać między cylindrami i turbosprężarką. Układ aktywnego zaworu wydechowego wzmacnia wyjątkowo radosny i naturalnie sportowy dźwięk trzycylindrowego silnika, by wrażenia z jazdy były jak najlepsze.

 

Nowa Fiesta ST zapewnia zużycie paliwa wynoszące 6,0 l/100km i emisję CO2 na poziomie 136 g/km*, silnik korzysta również z filtra cząstek stałych, redukującego emisję sadzy.

 

Wspaniałe osiągi

 

Fiesta ST trzeciej generacji jest pierwszą Fiestą oferowaną z opcją Quaife LSD pomagającą zoptymalizować przyczepność przednich kół, co ułatwia pokonywanie zakrętów, a w szczególności zapewnia lepszą przyczepność przy wychodzeniu z łuku.

 

Całkowicie mechaniczny system działa w celu ograniczenia momentu obrotowego silnika przekazywanego na koło o mniejszej przyczepności, na przykład na wewnętrzne koło na zakręcie, celem zmniejszenia poślizgu tego koła i zwiększenia momentu obrotowego przekazywanego na koło z większą przyczepnością, co pozwala w pełni wykorzystać dostępną moc silnika.

 

Nowy opcjonalny mechanizm LSD współpracuje z ulepszoną przez Forda kontrolą wektorowania momentu napędowego, która poprawia trzymanie się drogi i zmniejsza podsterowność poprzez przyhamowywanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów.

 

Równowaga między tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez inżynierów Ford Performance, by zapewnić optymalną przyczepność kół na suchych nawierzchniach i płynność jazdy na mokrych.

 

- Kierowcy z doświadczeniami sportowymi znają nieprzyjemne zjawisko buksowania jednego z kół napędzanych przy szybkim wyjściu z zakrętu, co jest spowodowane przekazywaniem zbyt dużego momentu napędowego na koło wewnętrzne, które nie jest w stanie wykorzystać tego momentu - mówi Roeks. - W nowym Fordzie Fiesta ST dostroiliśmy opcjonalny mechaniczny mechanizm różnicowy LSD, aby bezproblemowo współpracował z udoskonaloną kontrolą wektorowania momentu napędowego, zapewniając najlepszą naturalną przyczepność kół, bez marnowania momentu obrotowego poprzez aplikowanie siły hamującej jedno z kół.

 

Sprężyny w akcji

 

Opracowane przez inżynierów Forda i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania zwiększają stabilność, zwinność i poprawiają reakcje tylnej belki skrętnej nowej Fiesty ST, zapewniając lepsze wyczucie samochodu i przyczyniając się do wyjątkowej przyjemności z jazdy.

 

Całkowicie nowa Fiesta ST jest pierwszym kompaktowym hot-hatchbackiem, który korzysta z techniki indywidualnych, niezamiennych, kierunkowo nawijanych sprężyn, aby uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu, co pozwala na przekazywanie sił bocznych na zakrętach bezpośrednio na te sprężyny, zwiększając sztywność poprzeczną zawieszenia.

 

Zalety oferowane przez unikalną konfigurację zawieszenia obejmują:

 

  • Możliwość szybszej zmiany kierunku jazdy i precyzyjniejsze reakcje na obrót kierownicy, czy zmiany kierunku obciążeń.

  • Oszczędność 10 kg w porównaniu z rozwiązaniem wykorzystującym drążki Watta, których używa się zwykle celem zwiększenia sztywności poprzecznej zawieszenia.

  • Kompatybilność z tradycyjnymi amortyzatorami zawieszenia.

  • Uniknięcie kompromisów w zakresie komfortu, jakości jazdy, czy prowadzenia się samochodu.

 

Sprężyny Forda pozwalające na zmiany kierunku sił są formowane na zimno, aby zapewnić większą trwałość i wytrzymałość, a geometria zmiennej podziałki i średnicy sprężyny zostały opracowane specjalnie pod kątem zastosowania w zupełnie nowym Fordzie Fiesta ST.

 

Ponadto, zaawansowany układ zawieszenia wyposażony jest w dwururowe przednie i tylne amortyzatory Tenneco, które wykorzystują technikę zaworków RC1 do tłumienia zależnego od częstotliwości, umożliwiając lepszą kontrolę ruchów nadwozia, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej precyzji przy szybkiej jeździe. Sztywność skrętna belki skrętnej tylnego zawieszenia wynosząca 1400 Nm/deg jest najwyższa spośród wszystkich modeli samochodów Ford Performance.

 

- Przebadaliśmy trzy razy więcej konfiguracji parametrów zawieszenia, niż zwykle, aby znaleźć układ, który zapewni ekscytujące wrażenia z jazdy wymagane od modelu ST, ale także zagwarantuje komfort i wyrafinowanie w codziennej eksploatacji - powiedział Roeks. - Zaawansowane technicznie amortyzatory dostosowują się samoczynnie do drgań wysokiej częstotliwości generowanych przez niedoskonałości drogi, gdy występuje niewielkie zapotrzebowanie na tłumienie, jak na autostradzie, ale też dostosowują się do innych warunków jazdy, aby zapewnić optymalne zachowanie samochodu podczas ostrej, sportowej jazdy.

 

Doskonałe wyniki przy starcie

 

Zaprojektowany wyłącznie do użytku na torze wyścigowym, opcjonalny system kontroli startu pozwoli kierowcom nowej Fiesty ST osiągnąć maksymalną satysfakcję z powtarzalnych, szybkich przyspieszeń uzyskiwanych przy ruszaniu ze startu zatrzymanego.

 

System zaprojektowany pod kątem łatwości obsługi, włączany jest przez kierowcę za pomocą przycisków sterujących na kierownicy, co uruchamia też dedykowany wyświetlacz graficzny w 4,2-calowym zestawie wskaźników. Przytrzymanie otwartej przepustnicy informuje system, że należy zwiększyć obroty silnika i automatycznie utrzymywać je na granicy dopuszczalnych obrotów, co na ekranie wyświetlacza powoduje wypełnianie wskaźnika informującego, kiedy samochód jest gotowy do startu.

 

Całkowite zwolnienie sprzęgła umożliwia najszybsze ruszenie ze startu zatrzymanego z udziałem elektronicznego systemu kontroli stabilności (ESC), z kontrolą trakcji, kontrolą wektorowania momentu napędowego i układem kompensacji momentu skręcającego na kierownicy, dzięki odpowiedniej kontroli dostarczanej mocy i momentu obrotowego.

 

Możliwość wyboru trybu jazdy zwiększa wszechstronność nowej Fiesty ST, umożliwiając kierowcy optymalizację parametrów systemów samochodu w zależności od potrzeb - od zawożenia dzieci do szkoły, po jazdę na torze wyścigowym:

 

  • W trybie Normal mapowanie silnika, kontrola trakcji, ESC, aktywny zawór wydechowy i elektronicznie wspomagany układ kierowniczy (EPAS) są skonfigurowane tak, by zapewnić naturalne reakcję i poczucie panowania nad samochodem.

  • W trybie Sport mapowanie silnika wyostrza jego reakcje na zmiany położenia pedału przepustnicy, a ustawienia EPAS są modyfikowane celem dostarczenia większej ilości informacji zwrotnych i precyzyjniejszego kierowania przy szybkiej jeździe. Aktywny zawór kontroli hałasu otwiera się, aby zintensyfikować sportowe brzmienie układu wydechowego.

  • W trybie Track wszystkie funkcje dynamiki pojazdu są dostrajane tak, by uzyskać jak najlepsze czasy okrążeń, kontrola trakcji jest wyłączona, a interwencje ESC następują dopiero przy dużym uślizgu kół, co umożliwia bardzo dynamiczną jazdę wyścigową.

 

Trzy tryby działania systemu ESC umożliwiają kierowcom wybór pomiędzy pełną kontrolą systemu, trybem poślizgu z ograniczoną interwencją i pełną dezaktywacją systemu.

 

Sportowy charakter samochodu przygotowanego przez Ford Performance został dodatkowo wzmocniony dzięki specjalnej konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia; unikalnym ustawieniom systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 – najbardziej bezpośrednim wśród samochodów Ford Performance i o 14% „ostrzejszym” niż w poprzedniej generacji Fiesty ST200 oraz dzięki wysokowydajnemu układowi hamulcowemu z przednimi wentylowanymi tarczami o średnicy 278 mm i pełnymi tylnymi tarczami o średnicy 253 mm.

 

Kierowcy mogą w pełni wykorzystywać rozwiązania zastosowane w nowym Fordzie Fiesta ST także dzięki pozycji kierowcy dopracowanej z wielką starannością przez Ford Performance, dzięki której kierowca optymalnie kontroluje samochód i precyzyjnie wyczuwa równowagę pojazdu. Fotel kierowcy oferuje unikalną w tym segmencie pojazdów kombinację regulacji kąta oparcia i regulacji nachylenia siedziska.

 

Bogatsze wyposażenie, więcej opcji

 

Samochód dostępny będzie w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej, ze sportową stylistyką ST i z 17-calowymi lub opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich. Nowa Fiesta ST zapewni klientom większą swobodę personalizacji, niż kiedykolwiek wcześniej, między innymi dzięki ofercie poziomów wyposażenia ST-1 , ST-2 i ST-3.

 

Dostępne kolory zewnętrzne, to Frozen White, Magnetic, Moondust Silver, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver i Silver Fox, a wnętrza są standardowo wyposażone w sportowe fotele Recaro, gałkę dźwigni zmiany biegów ST i spłaszczoną u dołu kierownicę z obszyciem, które powtórzono na skórzanych mieszkach dźwigni hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów.

 

Klienci mają do wyboru cały szereg sposobów wykończenia dźwigni zmiany biegów, kierownicy, klamek drzwi i ozdobnych elementów deski rozdzielczej, mogą także wybrać całe wyróżniające się pakiety stylizacyjne. Całkowicie otwierany dach panoramiczny jest dostępny jako opcja.

 

Standardowy system łączności i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala lub opcjonalnym ekranem o przekątnej 8 cali umożliwia kierowcy Fiesty ST sterowanie systemem audio, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Dostępny jest również wysokiej jakości system audio B&O PLAY zapewniający dźwięk w jakości high-end.

 

Standardowe systemy wspomagające kierowcę obejmują pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i tempomat z ogranicznikiem prędkości, a ponadto dostępne są również funkcje obejmujące automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczne reflektory, reflektory z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych.

 

- Kierowcy nie muszą szukać podpowiedzi w innych samochodach, by zrozumieć, co Ford ma na myśli nazywając modele ST – to Sportowe Technologie - powiedział Roeks. - Każda funkcja tego samochodu mająca wpływ na jego osiągi została wzbogacona o techniczne innowacje.

 

Zachęcamy do zapoznania się z historią sportowej Fiesty, dostępną na naszym portalu: http://www.mototarget.pl/news,ponad_40_lat_forda_fiesty,24411.html.



Źródło: Ford, mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Inteligentne łóżko Forda
» Ford testuje wizualny język oparty na sygnałach świetlnych, który pomoże pojazdom autonomicznym komunikować się z pieszymi

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowa Fiesta ST:
w lewo
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
w prawo
 Inne artykuły
» Premiera już podczas Salonu Genewskiego: Volkswagen T-Roc w topowej wersji R 2019-02-15
  Volkswagen T-ROC Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (w dniach 7-17 marca 2019 roku) Volkswagen zaprezentuje nowy, topowy model crossovera, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku. T-Roc R to kolejny sportowy model Volkswagena spod znaku R. Samochód w... więcej »

» Kia Stinger Sportowym Samochodem Roku 2019-02-15
  Stinger 2018 Kia Stinger triumfuje w 17. edycji prestiżowego plebiscytu Auto Lider 2018 organizowanego przez tygodnik Motor i magazyn Auto Moto.... więcej »

» O 26 procent więcej Mitsubishi w Polsce w styczniu 2019-02-15
  Eclipse Cross Od wielu miesięcy wyraźnie rośnie zainteresowanie samochodami japońskiego producenta Mitsubishi Motors w Polsce. Ubiegłoroczny sukces ma swoją kontynuację - w styczniu 2019 roku Polacy zarejestrowali aż 26% więcej nowych aut spod znaku Trzech Diamentów, niż pr... więcej »

» Volkswagen Arteon wybrany najlepszym autem klasy średniej w Polsce 2019-02-14
  Arteon R-Line Zwycięski Arteon wyróżnia się na tle konkurentów połączeniem awangardowej stylistyki i sportowego charakteru z funkcjonalnością, której przykładem jest przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik. Dzięki temu Arteon nadaje nowe znaczenie pojęciu Gran Turismo. Do... więcej »

» Inteligentne łóżko Forda 2019-02-14
  Ford lozko Pod koniec szalonego dnia większość z nas marzy tylko o tym, aby położyć się do łóżka i przytulić do ukochanej osoby. Jednak ci, którzy dzielą sypialnię z „wiercipiętami”, tracą niekiedy cenne godziny snu próbując odzyskać choć odrobinę materaca. I... więcej »

» DS TECHEETAH z ambicją zdobycia punktów w Meksyku 2019-02-14
  DS Formula E DS E-TENSE FE19 Zespół DS TECHEETAH przybywa do stolicy Meksyku i stawia sobie za cel zdobycie punktów w czwartej rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA ABB 2018/2019.... więcej »

» Audi A8 z nagrodą Auto Lider 2018 2019-02-14
  Początek sprzedaży nowego Audi A8 Podczas uroczystej gali, która odbyła się wczoraj w Warszawie, Audi A8 ogłoszone zostało zwycięzcą plebiscytu Auto Lider 2018 w kategorii „Auto klasy wyższej / luksusowe”. Organizatorami głosowania były redakcje tygodnika Motor i miesięcznika Auto ... więcej »

» Zapraszamy do głosowania na Osobowość Flotową Roku 2019 2019-02-13
  Fleet Derby 2016 Można już głosować na Osobowość Flotową Roku 2019. Magazyn Fleet co roku organizuje plebiscyt Fleet Derby, w którym nagradza osoby pracujące w branży sprzedaży flotowej samochodów osobowych i dostawczych. ... więcej »

» C3 WRC w raju sportów zimowych 2019-02-13
  C3 WRC zima Szwecja, która obecnie gości narciarskie mistrzostwa świata, jednocześnie przygotowuje się do organizacji zawodów dla sportowców zupełnie innego rodzaju. Już niedługo załogi składu fabrycznego Citroëna – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia i Esapekka Lappi/... więcej »

» Radość z jazdy w najczystszej postaci. BMW Driving Experience startuje w Polsce 2019-02-13
  BMW Driving Experience Polska Stałe podnoszenie umiejętności jazdy jest podstawą bezpieczeństwa na drogach. BMW Group od ponad 40 lat edukuje kierowców na całym świecie przekazując im wiedzę i praktyczne wskazówki, jak prowadzić lepiej w każdych warunkach. Od marca szkolenia BMW Driving Ex... więcej »

» Zobacz, jak wygląda w środku pierwsza elektryczna Honda! 2019-02-13
  Honda Urban EV wnetrze Honda przedstawiła zdjęcie wnętrza prototypu swojego kompaktowego pojazdu elektrycznego.... więcej »

» MWC 2019: SEAT zaprezentuje nowy pojazd miejski 2019-02-13
  Seat MWC 2019 Światowy Kongres Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) to czterodniowe wydarzenie, podczas którego 2400 wystawców zaprezentuje innowacje i przełomowe technologie z branży mobilnej. Najnowszy pojazd koncepcyjny SEAT-a zostanie oficjalnie pokazany szersz... więcej »

» Prof. Cezary Pałczyński z UM w Łodzi: jednym z głównych źródeł powstawania smogu w Polsce są samochody 2019-02-12
  Jaguar I-Pace Dr hab. med. Cezary Pałczyński opowiada, jakie spustoszenie wywołuje smog w naszym organizmie, które samochody zanieczyszczają powietrze w największym stopniu i jaki jest sens wprowadzania w polskich miastach stref czystego transportu.... więcej »

» Jaguar I-Pace idealną taksówką? 2019-02-12
  I-Pace taxi Ekologiczny napęd i przestronne wnętrze Jaguara I-Pace znajdują kolejne zastosowania. Już od kilku miesięcy pierwsze egzemplarze tego modelu zasilają flotę taksówek w Monachium.... więcej »

» Jak japońska kultura wpłynęła na nowego Lexusa UX? 2019-02-12
  Lexus UX Zespół projektantów nowego crossovera UX czerpał inspiracje z bogatej i różnorodnej kultury Japonii, której tradycja należy do spuścizny marki Lexus.... więcej »

» Światowa premiera Mitsubishi ASX 2020 w Genewie! 2019-02-12
  ASX 2020 Tokio, 12 lutego 2019 – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zapowiada światową premierę modelu ASX MY 2020 (kompaktowego SUV-a, na niektórych rynkach oferowanego pod nazwami RVR lub Outlander Sport) w czasie 89. edycji Geneva International Motor Show*1, ... więcej »

» Mazda prezentuje MX-5 30th Anniversary Edition w kolorze Racing Orange z okazji 30-lecia modelu 2019-02-11
  MX-5 30th Anniversary Edition Mazda Motor Corporation przedstawiła model MX-5 30th Anniversary Edition podczas rozpoczynających się targów Chicago Auto Show, które otwarte będą dla publiczności do 18 lutego.... więcej »

» Modele Dacii w limitowanej serii TECHROAD 2019-02-11
  Dacia TECHROAD Dacia prezentuje nową serię limitowaną „Techroad”. Została ona zbudowana na wersji Stepway (w przypadku Dacii Sandero, Logan MCV, Lodgy i Dokker) oraz Prestige (dla modelu Duster). Seria „Techroad” oferuje dodatkowe wyposażenie seryjne ... więcej »

» Audi Sport ABT Schaeffler celuje w kolejny hat-trick w Meksyku 2019-02-11
  Audi e-tron FE05 Nie ma zbyt wielu torów na świecie, z których Daniel Abt i Lucas di Grassi mieliby tak dobre wspomnienia jak z toru w Meksyku. Obaj zawodnicy teamu Audi Sport ABT Schaeffler świętowali już na nim swe zwycięstwa i obaj mają zamiar to powtórzyć przy okazji kolej... więcej »

» Zmiany w dziale PR marki Audi: Leszek Kempiński po 23 latach pracy odchodzi z firmy 2019-02-11
  Leszek Kempinski 2019 Po wielu latach pracy na rzecz różnych marek koncernu Volkswagen, a od 2000 roku jako PR Manager marki Audi, Leszek Kempiński podjął decyzję o odejściu z firmy z dniem 28 lutego 2019 r. Dalsze plany zawodowe wiąże z realizacją własnych projektów. Jego miejsce ... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089
Wyświetlane: 0 - 20 z 21774 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |