FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1797 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1218 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowy Ford Fiesta ST, czyli "muzyka trzycylindrowego silnika"
Autor: ŁM  Dodano: 2018-05-30
Wyświetlono: 269 razy
Nowy Ford Fiesta ST,  czyli "muzyka trzycylindrowego silnika"
Zupełnie nowy Ford Fiesta ST przenosi osiągi Hot-Hatcha na nowy poziom, dzięki zastosowaniu nowatorskich dla całej branży rozwiązań technicznych.
foto © Ford

  • Nowy Ford Fiesta ST zapewnia najwyższą przyjemność z jazdy dzięki jeszcze bardziej bezpośrednim, satysfakcjonującym i wciągającym wrażeniom zza kierownicy oraz radosnej muzyce trzycylindrowego silnika.

 

  • Zupełnie nowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5-litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Zastosowany w tym modelu po raz pierwszy mechanizm różnicowy o mechanicznie ograniczonym poślizgu zwiększa przyczepność kół na zakrętach.

 

  • Chronione patentem sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania zapewniają łatwiejsze wchodzenie w zakręty i precyzyjniejsze reakcje samochodu. Wybierane przez kierowcę tryby jazdy dostosowują parametry do nawierzchni lub toru wyścigowego, umożliwiając również kontrolę startu i najlepsze, powtarzalne przyspieszenia przy ruszaniu ze startu stojącego.

 

  • Rozszerzony zakres opcji personalizacji i dostępności rozwiązań technicznych obejmuje nowe pakiety stylizacyjne, łączność SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym oraz najwyższej jakości sprzęt audio B&O PLAY.

 

Nowy Ford Fiesta ST jest najbardziej bezpośrednią, wciągającą i przyjemną w obsłudze Fiestą ST w historii. Auto proponuje szereg innowacyjnych prosportowych rozwiązań technicznych podwyższających moc i możliwości samochodu, poprawiających zdolność pokonywania zakrętów i zwinność, ale też wzmacniających wszechstronność w każdej roli - od odwożenia dzieci do szkoły, po występy na torach wyścigowych.

 

Nowa Fiesta napędzana jest całkowicie nowym, 1,5-litrowym fordowskim silnikiem benzynowym EcoBoost - pierwszym trzycylindrowym silnikiem kiedykolwiek napędzającym model Ford Performance, a zapewniającym moc 200 KM i moment obrotowy 290 Nm, co pozwala uzyskiwać przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 232 km/h.

 

Fiesta ST po raz pierwszy daje możliwość wyboru trybów jazdy, umożliwiając skonfigurowanie ustawień silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności w ustawieniach Normal, Sport i Track, a także zmianę charakteru pojazdu z wszechstronnego codziennego hatchbacka w przygotowany na tor samochód sportowy – a wszystko to za naciśnięciem jednego guzika. Opcjonalna kontrola startu pomaga dodatkowo w osiąganiu powtarzalnych, szybkich startów na torze, a funkcja ta jest wspierana przez dedykowany wyświetlacz graficzny znajdujący się w zestawie wskaźników.

 

Oferowany po raz pierwszy w modelu Fiesta ST opcjonalny mechanizm różnicowy o mechanicznie ograniczonym poślizgu (LSD) optymalizuje przyczepność na zakrętach, a pierwsze w tym segmencie, opatentowane przez Forda sprężyny o zmiennym kierunku działania zapewniają możliwość ostrzejszego pokonywania zakrętów, lepsze wyczucie zachowania tylnej osi i lepsze porozumienie kierowcy z samochodem.

 

Nowa Fiesta ST jest dostępna w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej, oferując komfort i wygodę, jakie zapewnia system łączności SYNC 3, zestaw audio klasy premium B&O PLAY, a także i wyrafinowane rozwiązania wspomagania kierowcy, jak pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych.

 

- Kierowcy samochodów określanych terminem Hot-hatch oczekują wielkich wrażeń zza kierownicy małego samochodu. Zastosowaliśmy to, czego nauczyliśmy się opracowując najnowsze modele Ford Performance, w tym Focusa RS i Forda GT, aby stworzyć zupełnie nową Fiestę ST, która ma wyznaczyć nowy standard przyjemności jazdy w swoim segmencie, z gardłową muzyką trzycylindrowego silnika, którą przemawia do fanów motoryzacji, niezależnie od języka - powiedział Leo Roeks, dyrektor europejskiego oddziału Ford Performance.

 

Hot-hatch opracowany przez Ford Performance tak, by zapewnić codzienną użyteczność i oszczędność paliwa, a jednocześnie wyjątkową przyjemność z jazdy, która stonuje zapędy nowicjusza, jednocześnie nagradzając umiejętności eksperta, jest już do zamówienia w salonach dealerskich.

 

Więcej mocy, więcej sprawności

 

Zupełnie nowy, 1,5-litrowy silnik EcoBoost firmy Ford wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, działający na oba wałki układ zmiennych faz rozrządu i trzycylindrową architekturę, osiągając moc 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 4000 obr/min.

 

Trzycylindrowa konstrukcja silnika w sposób naturalny zapewnia wysokie wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Osiągi silnika są dodatkowo wzmacniane przez nową turbosprężarkę, która wykorzystuje zoptymalizowaną konstrukcję turbiny, aby szybciej zwiększać ciśnienie doładowania i minimalizować opóźnienie reakcji przy wciśnięciu pedału przyspieszenia, co umożliwia bardziej dynamiczną jazdę.

 

Nowa kombinacja wtrysku paliwa do kolektora i wtrysku bezpośredniego do cylindrów zapewnia wysoką moc i szybkość reakcji, a także mniejszą emisję CO2, ze szczególnie wyraźnym obniżeniem zużycia paliwa przy niewielkich obciążeniach silnika.

 

1,5-litrowy silnik EcoBoost Fiesty ST wyposażony jest w pierwszy w branży fordowski system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, który po raz pierwszy na świecie wprowadzono w silniku EcoBoost o pojemności 1,0 litra, a który pozwoli nabywcom Fiesty ST na dalsze obniżenie zużycia paliwa, bez wpływu na maksymalne osiągi samochodu.

 

System automatycznie zatrzymuje podawanie paliwa i pracę zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. System ten może wyłączyć lub ponownie włączyć jeden z cylindrów w ciągu 14 milisekund - 20 razy szybciej niż trwa mgnienie oka, w praktyce zapewniając pełną moc na każde żądanie.

 

Całkowicie aluminiowy silnik ma również zintegrowany kolektor wydechowy, który poprawia jego sprawność, pomagając silnikowi szybciej osiągnąć optymalną temperaturę i pozwalając na szybszy przyrost momentu obrotowego dzięki skróceniu drogi, jaką spaliny muszą pokonać między cylindrami i turbosprężarką. Układ aktywnego zaworu wydechowego wzmacnia wyjątkowo radosny i naturalnie sportowy dźwięk trzycylindrowego silnika, by wrażenia z jazdy były jak najlepsze.

 

Nowa Fiesta ST zapewnia zużycie paliwa wynoszące 6,0 l/100km i emisję CO2 na poziomie 136 g/km*, silnik korzysta również z filtra cząstek stałych, redukującego emisję sadzy.

 

Wspaniałe osiągi

 

Fiesta ST trzeciej generacji jest pierwszą Fiestą oferowaną z opcją Quaife LSD pomagającą zoptymalizować przyczepność przednich kół, co ułatwia pokonywanie zakrętów, a w szczególności zapewnia lepszą przyczepność przy wychodzeniu z łuku.

 

Całkowicie mechaniczny system działa w celu ograniczenia momentu obrotowego silnika przekazywanego na koło o mniejszej przyczepności, na przykład na wewnętrzne koło na zakręcie, celem zmniejszenia poślizgu tego koła i zwiększenia momentu obrotowego przekazywanego na koło z większą przyczepnością, co pozwala w pełni wykorzystać dostępną moc silnika.

 

Nowy opcjonalny mechanizm LSD współpracuje z ulepszoną przez Forda kontrolą wektorowania momentu napędowego, która poprawia trzymanie się drogi i zmniejsza podsterowność poprzez przyhamowywanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów.

 

Równowaga między tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez inżynierów Ford Performance, by zapewnić optymalną przyczepność kół na suchych nawierzchniach i płynność jazdy na mokrych.

 

- Kierowcy z doświadczeniami sportowymi znają nieprzyjemne zjawisko buksowania jednego z kół napędzanych przy szybkim wyjściu z zakrętu, co jest spowodowane przekazywaniem zbyt dużego momentu napędowego na koło wewnętrzne, które nie jest w stanie wykorzystać tego momentu - mówi Roeks. - W nowym Fordzie Fiesta ST dostroiliśmy opcjonalny mechaniczny mechanizm różnicowy LSD, aby bezproblemowo współpracował z udoskonaloną kontrolą wektorowania momentu napędowego, zapewniając najlepszą naturalną przyczepność kół, bez marnowania momentu obrotowego poprzez aplikowanie siły hamującej jedno z kół.

 

Sprężyny w akcji

 

Opracowane przez inżynierów Forda i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania zwiększają stabilność, zwinność i poprawiają reakcje tylnej belki skrętnej nowej Fiesty ST, zapewniając lepsze wyczucie samochodu i przyczyniając się do wyjątkowej przyjemności z jazdy.

 

Całkowicie nowa Fiesta ST jest pierwszym kompaktowym hot-hatchbackiem, który korzysta z techniki indywidualnych, niezamiennych, kierunkowo nawijanych sprężyn, aby uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu, co pozwala na przekazywanie sił bocznych na zakrętach bezpośrednio na te sprężyny, zwiększając sztywność poprzeczną zawieszenia.

 

Zalety oferowane przez unikalną konfigurację zawieszenia obejmują:

 

  • Możliwość szybszej zmiany kierunku jazdy i precyzyjniejsze reakcje na obrót kierownicy, czy zmiany kierunku obciążeń.

  • Oszczędność 10 kg w porównaniu z rozwiązaniem wykorzystującym drążki Watta, których używa się zwykle celem zwiększenia sztywności poprzecznej zawieszenia.

  • Kompatybilność z tradycyjnymi amortyzatorami zawieszenia.

  • Uniknięcie kompromisów w zakresie komfortu, jakości jazdy, czy prowadzenia się samochodu.

 

Sprężyny Forda pozwalające na zmiany kierunku sił są formowane na zimno, aby zapewnić większą trwałość i wytrzymałość, a geometria zmiennej podziałki i średnicy sprężyny zostały opracowane specjalnie pod kątem zastosowania w zupełnie nowym Fordzie Fiesta ST.

 

Ponadto, zaawansowany układ zawieszenia wyposażony jest w dwururowe przednie i tylne amortyzatory Tenneco, które wykorzystują technikę zaworków RC1 do tłumienia zależnego od częstotliwości, umożliwiając lepszą kontrolę ruchów nadwozia, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej precyzji przy szybkiej jeździe. Sztywność skrętna belki skrętnej tylnego zawieszenia wynosząca 1400 Nm/deg jest najwyższa spośród wszystkich modeli samochodów Ford Performance.

 

- Przebadaliśmy trzy razy więcej konfiguracji parametrów zawieszenia, niż zwykle, aby znaleźć układ, który zapewni ekscytujące wrażenia z jazdy wymagane od modelu ST, ale także zagwarantuje komfort i wyrafinowanie w codziennej eksploatacji - powiedział Roeks. - Zaawansowane technicznie amortyzatory dostosowują się samoczynnie do drgań wysokiej częstotliwości generowanych przez niedoskonałości drogi, gdy występuje niewielkie zapotrzebowanie na tłumienie, jak na autostradzie, ale też dostosowują się do innych warunków jazdy, aby zapewnić optymalne zachowanie samochodu podczas ostrej, sportowej jazdy.

 

Doskonałe wyniki przy starcie

 

Zaprojektowany wyłącznie do użytku na torze wyścigowym, opcjonalny system kontroli startu pozwoli kierowcom nowej Fiesty ST osiągnąć maksymalną satysfakcję z powtarzalnych, szybkich przyspieszeń uzyskiwanych przy ruszaniu ze startu zatrzymanego.

 

System zaprojektowany pod kątem łatwości obsługi, włączany jest przez kierowcę za pomocą przycisków sterujących na kierownicy, co uruchamia też dedykowany wyświetlacz graficzny w 4,2-calowym zestawie wskaźników. Przytrzymanie otwartej przepustnicy informuje system, że należy zwiększyć obroty silnika i automatycznie utrzymywać je na granicy dopuszczalnych obrotów, co na ekranie wyświetlacza powoduje wypełnianie wskaźnika informującego, kiedy samochód jest gotowy do startu.

 

Całkowite zwolnienie sprzęgła umożliwia najszybsze ruszenie ze startu zatrzymanego z udziałem elektronicznego systemu kontroli stabilności (ESC), z kontrolą trakcji, kontrolą wektorowania momentu napędowego i układem kompensacji momentu skręcającego na kierownicy, dzięki odpowiedniej kontroli dostarczanej mocy i momentu obrotowego.

 

Możliwość wyboru trybu jazdy zwiększa wszechstronność nowej Fiesty ST, umożliwiając kierowcy optymalizację parametrów systemów samochodu w zależności od potrzeb - od zawożenia dzieci do szkoły, po jazdę na torze wyścigowym:

 

  • W trybie Normal mapowanie silnika, kontrola trakcji, ESC, aktywny zawór wydechowy i elektronicznie wspomagany układ kierowniczy (EPAS) są skonfigurowane tak, by zapewnić naturalne reakcję i poczucie panowania nad samochodem.

  • W trybie Sport mapowanie silnika wyostrza jego reakcje na zmiany położenia pedału przepustnicy, a ustawienia EPAS są modyfikowane celem dostarczenia większej ilości informacji zwrotnych i precyzyjniejszego kierowania przy szybkiej jeździe. Aktywny zawór kontroli hałasu otwiera się, aby zintensyfikować sportowe brzmienie układu wydechowego.

  • W trybie Track wszystkie funkcje dynamiki pojazdu są dostrajane tak, by uzyskać jak najlepsze czasy okrążeń, kontrola trakcji jest wyłączona, a interwencje ESC następują dopiero przy dużym uślizgu kół, co umożliwia bardzo dynamiczną jazdę wyścigową.

 

Trzy tryby działania systemu ESC umożliwiają kierowcom wybór pomiędzy pełną kontrolą systemu, trybem poślizgu z ograniczoną interwencją i pełną dezaktywacją systemu.

 

Sportowy charakter samochodu przygotowanego przez Ford Performance został dodatkowo wzmocniony dzięki specjalnej konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia; unikalnym ustawieniom systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 – najbardziej bezpośrednim wśród samochodów Ford Performance i o 14% „ostrzejszym” niż w poprzedniej generacji Fiesty ST200 oraz dzięki wysokowydajnemu układowi hamulcowemu z przednimi wentylowanymi tarczami o średnicy 278 mm i pełnymi tylnymi tarczami o średnicy 253 mm.

 

Kierowcy mogą w pełni wykorzystywać rozwiązania zastosowane w nowym Fordzie Fiesta ST także dzięki pozycji kierowcy dopracowanej z wielką starannością przez Ford Performance, dzięki której kierowca optymalnie kontroluje samochód i precyzyjnie wyczuwa równowagę pojazdu. Fotel kierowcy oferuje unikalną w tym segmencie pojazdów kombinację regulacji kąta oparcia i regulacji nachylenia siedziska.

 

Bogatsze wyposażenie, więcej opcji

 

Samochód dostępny będzie w wersji trzydrzwiowej lub pięciodrzwiowej, ze sportową stylistyką ST i z 17-calowymi lub opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich. Nowa Fiesta ST zapewni klientom większą swobodę personalizacji, niż kiedykolwiek wcześniej, między innymi dzięki ofercie poziomów wyposażenia ST-1 , ST-2 i ST-3.

 

Dostępne kolory zewnętrzne, to Frozen White, Magnetic, Moondust Silver, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver i Silver Fox, a wnętrza są standardowo wyposażone w sportowe fotele Recaro, gałkę dźwigni zmiany biegów ST i spłaszczoną u dołu kierownicę z obszyciem, które powtórzono na skórzanych mieszkach dźwigni hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów.

 

Klienci mają do wyboru cały szereg sposobów wykończenia dźwigni zmiany biegów, kierownicy, klamek drzwi i ozdobnych elementów deski rozdzielczej, mogą także wybrać całe wyróżniające się pakiety stylizacyjne. Całkowicie otwierany dach panoramiczny jest dostępny jako opcja.

 

Standardowy system łączności i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala lub opcjonalnym ekranem o przekątnej 8 cali umożliwia kierowcy Fiesty ST sterowanie systemem audio, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Dostępny jest również wysokiej jakości system audio B&O PLAY zapewniający dźwięk w jakości high-end.

 

Standardowe systemy wspomagające kierowcę obejmują pomoc w utrzymaniu się na pasie ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i tempomat z ogranicznikiem prędkości, a ponadto dostępne są również funkcje obejmujące automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczne reflektory, reflektory z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych.

 

- Kierowcy nie muszą szukać podpowiedzi w innych samochodach, by zrozumieć, co Ford ma na myśli nazywając modele ST – to Sportowe Technologie - powiedział Roeks. - Każda funkcja tego samochodu mająca wpływ na jego osiągi została wzbogacona o techniczne innowacje.

 

Zachęcamy do zapoznania się z historią sportowej Fiesty, dostępną na naszym portalu: http://www.mototarget.pl/news,ponad_40_lat_forda_fiesty,24411.html.



Źródło: Ford, mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Ford przeszkolił przeszło tysiąc młodych kierowców
» Ford zanotował najwyższy wzrost sprzedaży od 9 lat

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowa Fiesta ST:
w lewo
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
Fiesta ST 2018
© Ford
w prawo
 Inne artykuły
» Elektryczny Peugeot Partner okazał się najlepszy w swojej klasie 2018-06-22
  PEUGEOT PARTNER EV Podczas III Międzynarodowych Targów EkoFlota, które miały miejsce 15-16 czerwca 2018 r. w Warszawie, model Peugeot Partner Furgon Elektryczny, zaprezentowany przez Peugeot Polska, został nagrodzony w plebiscycie „III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowa... więcej »

» Jakub Przygoński: Najtrudniejszą kwestią w motorsporcie jest zdobycie budżetu 2018-06-22
  Przygonski Kuba Przygoński, który w tym roku jest o krok od zdobycia Pucharu Świata w rajdach terenowych, a na swoim koncie ma między innymi mistrzostwo Polski w drifcie oraz piąte miejsce w Rajdzie Dakar. Dobrze znany w Polsce rajdowiec był gościem KIA PLATINUM CUP na t... więcej »

» SEAT ma wkrótce podbić Afrykę! 2018-06-22
  25 lat fabryki Seata w Martorell SEAT został wyznaczony przez Volkswagen AG do tego, by poprowadzić rozwój Grupy w Afryce Północnej. Hiszpańska firma zacznie teraz koordynować strategię VW AG i marki lokalne w tym regionie.... więcej »

» Robert Janowski i Karol Strasburger najlepiej poradzili sobie w terenie 2018-06-22
  VIP CROSS W minioną sobotę, 16 czerwca, odbyła się 11. edycja VIP Cross- off-road gwiazd. Polskie gwiazdy zmierzyły się w jeździe po trudnym torze Ekstremalne 4x4 w specjalnie przystosowanych do tego terenowych samochodach Mitsubishi L200 Monster i Mitsubishi Pajero Adv... więcej »

» Audi i Hyundai nawiązują współpracę 2018-06-21
  Audi - Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi AG i Hyundai Motor Group wspólnie napędzają rozwój technologii ogniw paliwowych. Oba koncerny planują wzajemną wymianę patentów i licencji oraz przyznają sobie nawzajem dostęp do niekonkurencyjnych wobec siebie rozwiązań. Audi i Hyundai badają również mo... więcej »

» Barcelona w centrum Łodzi 2018-06-21
  Nowy Seat Arona: Seat ogłasza ceny swojego pierwszego crossovera Już w najbliższy weekend w Łodzi odbędzie się See Bloggers. To największy polski festiwal dla twórców internetowych i influencerów. Tegorocznym partnerem wydarzenia jest SEAT Polska, który wesprze uczestników nie tylko swoją wiedzą merytoryczną, ale zaskoczy r... więcej »

» Volkswagen I.D. R Pikes Peak z najlepszym czasem w kwalifikacjach 2018-06-21
  I.D. R Pikes Peak Romain Dumas i Volkswagen I.D. R Pikes Peak uzyskali znakomity czas w kwalifikacjach do wyścigu Pikes Peak International Hill Climb 2018 odbywającego się w amerykańskim stanie Kolorado. Francuski kierowca zasiadający za kierownicą elektrycznej wyścigówki pokon... więcej »

» Ford przeszkolił przeszło tysiąc młodych kierowców 2018-06-21
  Rusza druga edycja Ford Driving Skills for Life w Polsce • Pozytywne emocje, niesamowita frekwencja, intensywne zajęcia szkoleniowe i zaangażowanie uczestników trzeciej edycji programu Ford Driving Skills for Life zorganizowanej w Sosnowcu i Krakowie • Jeździć lepiej i bezpieczniej. Już 2000 młodych k... więcej »

» Zakończenie wystawy legendarnego Porsche przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie 2018-06-20
  Porsche 356 nr.1 Od niedzieli 17 czerwca do wtorku 19 czerwca przed Pałacem Kultury i Nauki podziwiać było można Porsche 356 "No.1" Roadster, czyli pokazowy egzemplarz pierwszego sportowego samochodu Porsche w historii.... więcej »

» Renault otwiera kolejny salon samochodów elektrycznych 2018-06-20
  Salon EV • Berlin jest drugim po Sztokholmie miastem, w którym Renault otwiera concept store „Renault Electric Vehicle Experience Center”, poświęcony w całości samochodom elektrycznym. • Salony usytuowane są w centrach miast - tak, aby mogło... więcej »

» Z Audi A1 miejska dżungla nie będzie Ci straszna! 2018-06-20
  Audi A1 2018 Audi A1 zadebiutowało w roku 2010 jako zupełnie nowa seria modelowa czterech pierścieni. W tym roku na drogi wyjeżdża druga generacja tego cieszącego się sukcesem modelu kompaktowego. Nowe Audi A1 Sportback charakteryzuje się dynamiczną stylistyką. To idealny ... więcej »

» Cyfrowe „mózgi” w świecie motorsportu 2018-06-20
  Fabryka W świecie motorsportu wyścigi wygrywa się nie tylko na torze, ale również w boksach. Coraz większego znaczenia nabiera tu elektronika, która pozwala inżynierom analizować ogromne zasoby danych na temat działania poszczególnych podzespołów pojazdu. Elektroniczn... więcej »

» Abraham Schot tymczasowym prezesem AUDI AG 2018-06-19
  Abraham Schot 19 czerwca 2018 r. Rada Nadzorcza AUDI AG zadecydowała o natychmiastowym i tymczasowym powierzeniu obowiązków prezesa zarządu AUDI AG Abrahamowi Schotowi.... więcej »

» Pierwszy Międzynarodowy Zlot Alpine odbędzie się w Polsce! 2018-06-19
  Nowe Alpine Podczas MotoClassic Wrocław w dniach 18-19 sierpnia 2018 roku na zamku Topacz odbędzie się Pierwszy Międzynarodowy Zlot Alpine w Polsce. Zlot Alpine organizowany jest z okazji powrotu legendarnej marki Alpine po ponad 20 latach nieobecności. ... więcej »

» Wyrafinowany i niesamowicie efektywny 2018-06-19
  Volkswagen I.D na torze Wyścigowy I.D. R Pikes Peak, którym 24. czerwca 2018 roku Romain Dumas wystartuje w „Pikes Peak International Hill Climb”, ma najbardziej złożony układ napędowy jaki kiedykolwiek powstał w Volkswagen Motorsport. „I.D. R Pikes Peak to dla nas ... więcej »

» Klienci Audi Sport świętowali zwycięstwa w wyścigach na całym świecie 2018-06-19
  Zwycięstwo Audi RS 3 LMS w WTCR - FIA World Touring Car Cup Polska, Włochy, Chiny, Portugalia i Szwecja: samochody przygotowane przez Audi Sport customer racing wygrały w ostatni weekend szereg wyścigów, udowadniając w ten sposób swoją światową klasę.... więcej »

» Czym wyróżnia się nowe Audi A6? 2018-06-18
  Znamy ceny nowego Audi A6 Nowe Audi A6 jest jeszcze bardziej wszechstronne niż kiedykolwiek wcześniej. Wpływają na to konsekwentna cyfryzacja, podwyższony komfort, bardziej sportowy charakter i elegancka stylistyka podkreślająca nowoczesną technikę. ... więcej »

» Historyczne zwycięstwo Toyoty w wyścigu Le Mans 2018-06-18
  Toyota Le Mans TOYOTA GAZOO Racing wygrała słynny 24-godzinny wyścig w Le Mans. Jest to pierwsze, historyczne zwycięstwo Toyoty w tej imprezie i ogromny sukces obu załóg TS050 Hybrid, które wywalczyły pierwsze i drugie miejsce. 86. wyścig Le Mans 24h to 20. edycja, w której ... więcej »

» Ponad 1000 osób zajmuje się projektowaniem SEAT-ów 2018-06-18
  Fabryka Seata Kiedyś stoły kreślarskie o długości 6 metrów, dziś szkice 3D – to tylko przykład tego, jak na przestrzeni lat zmieniał się proces projektowania samochodów. W 2018 roku w Centrum Technicznym SEAT-a pracuje ponad 1 000 inżynierów, czyli pięć razy więcej ni... więcej »

» Ford zanotował najwyższy wzrost sprzedaży od 9 lat 2018-06-18
  Ford opublikował wyniki sprzedaży swoich samochodów w Europie (w maju bieżącego roku). Amerykański koncern po raz kolejny największy wzrost osiągnął w segmencie SUV.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055
Wyświetlane: 0 - 20 z 21081 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |