• Wyposażenie seryjne Golfów GTI i GTE obejmuje m.in. sportowe zawieszenie, wybór profilu jazdy, system Lane Assist z Emergency Assist, 3-strefowÄ… klimatyzacjÄ™, bezprzewodowy App Connect oraz 17-calowe obrÄ™cze kóÅ‚ z lekkich stopów
• Golf GTI ósmej generacji jest wyposażony w jeszcze doskonalszy ukÅ‚ad napÄ™du na przednie koÅ‚a, w którym decydujÄ…cÄ… rolÄ™ odgrywa nowy system zarzÄ…dzania dynamikÄ… jazdy, nadzorujÄ…cy pracÄ™ ukÅ‚adu napÄ™dowego i regulowanych amortyzatorów
• hybrydowy napÄ™d Golfa GTE opracowano w taki sposób, by zapewniaÅ‚ autu sportowe osiÄ…gi nie obciążajÄ…c Å›rodowiska – okoÅ‚o 60 km można pokonać nim przy wykorzystaniu wyÅ‚Ä…cznie energii elektrycznej
• cena 245-konnego Golfa GTI wynosi 149.390 zÅ‚, za Golfa GTE z hybrydowym zespoÅ‚em napÄ™dowym typu plug-in o mocy systemowej wynoszÄ…cej również 245 KM z topowym wyposażeniem trzeba zapÅ‚acić o 20.500 zÅ‚ wiÄ™cej
Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniajÄ…ca siÄ™ stylistyka, doskonaÅ‚a ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia siÄ™ jeszcze lepszymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkÄ™ silnik osiÄ…ga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarzÄ…dza ukÅ‚adem napÄ™dowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tÅ‚umienia. Hybrydowy zespóÅ‚ napÄ™dowy Golfa GTE skÅ‚ada siÄ™ z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarkÄ… osiÄ…gajÄ…cego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego moduÅ‚u z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW),6-biegowej przekÅ‚adni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.
Nowy Golf GTI i Golf GTE już dostępne do zamawiania
Swój sukces Golf GTI zawdziÄ™cza staÅ‚ym cechom, które towarzyszÄ… mu od 45 lat. SÄ… to klarowna stylistyka, przedni napÄ™d, zawieszenie umożliwiajÄ…ce bardzo dynamicznÄ… jazdÄ™, benzynowy silnik chÄ™tnie pracujÄ…cy na wysokich obrotach oraz typowe znaki stylistyczne, jak czerwony pasek na osÅ‚onie chÅ‚odnicy czy tapicerka foteli ze szkockim wzorem karo. Golf GTI uzyskaÅ‚ status samochodu kultowego także dlatego, że Volkswagen stale go doskonaliÅ‚ znakomicie Å‚Ä…czÄ…c tradycjÄ™ z najnowszymi rozwiÄ…zaniami z zakresu techniki. Nie inaczej jest w wypadku modelu z rocznika 2020. Nowy Golf GTI zostaÅ‚ poddany daleko idÄ…cej cyfryzacji, wyposażono go w najnowsze systemy komunikacji ze Å›wiatem zewnÄ™trznym oraz w liczne systemy asystujÄ…ce.
Jako jedno z pierwszych sportowych aut kompaktowych nowy Golf GTI może komunikować siÄ™ z innymi pojazdami korzystajÄ…c z systemu Car2X, dziÄ™ki czemu wyznacza nowy standard w dziedzinie bezpieczeÅ„stwa. Jako pierwszy samochód sportowy tej klasy może poruszać siÄ™ automatycznie do prÄ™dkoÅ›ci 210 km/h, co zapewnia system Travel Assist. Jako pierwszy Golf GTI model ósmej generacji zostaÅ‚ wyposażony w cyfrowe wskaźniki i cyfrowe urzÄ…dzenia do obsÅ‚ugi różnych funkcji.
Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w jeszcze doskonalszy ukÅ‚ad napÄ™du na przednie koÅ‚a. DecydujÄ…cÄ… rolÄ™ odgrywa w nim nowy system zarzÄ…dzania dynamikÄ… jazdy. System ten ma decydujÄ…cy wpÅ‚yw na dziaÅ‚anie licznych funkcji sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracÄ™. DziÄ™ki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadÄ™ oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy i tak znakomite wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne Golfa GTI udaÅ‚o nam siÄ™ podnieść na jeszcze wyższy poziom. Tym bardziej, jeÅ›li samochód jest wyposażony w zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tÅ‚umienia i nowy system zarzÄ…dzania ich pracÄ… – wyjaÅ›nia Karsten Schebsdat, szef dziaÅ‚u dynamiki jazdy, ukÅ‚adów kierowniczych i systemów elektronicznych.
DziÄ™ki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego Golfa GTI może sam zestroić zawieszenie zgodnie z wÅ‚asnymi upodobaniami. Jeszcze ostrzejsze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne zapewniajÄ… wiÄ™kszÄ… precyzjÄ™ prowadzenia: typowa dla aut z przednim napÄ™dem podsterowność – naturalna skÅ‚onność do uÅ›lizgu przednich kóÅ‚ w bardzo szybko przejeżdżanych zakrÄ™tach – tutaj praktycznie nie istnieje.
W GTI, podobnie jak w innych wersjach silnikowych Golfa, zastosowano seryjny Digital Cockpit (nowoÅ›ciÄ… jest możliwość aktywowania wersji z grafikÄ… zarezerwowanÄ… dla GTI z centralnie umieszczonym obrotomierzem) i system multimedialny. Seryjnie stosuje siÄ™ system nawigacji satelitarnej Discover Media z 10-calowym ekranem. Niezależnie od rodzaju multimediów, dziÄ™ki wizualnemu i funkcjonalnemu poÅ‚Ä…czeniu ekranu, na którym sÄ… wyÅ›wietlane zegary oraz ekranu systemu multimedialnego wnÄ™trze nowego GTI zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Zarówno wskaźniki na ekranie Golfa, jak i wiele innych obszarów we wnÄ™trzu auta można oÅ›wietlić barwnym Å›wiatÅ‚em – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.
Hybrydowy zespóÅ‚ napÄ™dowy nowego Golfa GTE osiÄ…ga moc systemowÄ… o wartoÅ›ci 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszÄ…cy 400 Nm. W porównaniu z poprzednim modelem znacznie zwiÄ™kszono elektryczny zasiÄ™g nowego Golfa GTE – teraz wynosi on 60 km. Jego wydÅ‚użenie byÅ‚o możliwe dziÄ™ki poprawie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci aerodynamicznych samochodu i zwiÄ™kszeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemnoÅ›ci akumulatora.
Golf GTE może siÄ™ poruszać w trybie wyÅ‚Ä…cznie elektrycznym z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 130 km/h. JeÅ›li akumulator zostaÅ‚ naÅ‚adowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia siÄ™ zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naÅ‚adowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartoÅ›ci lub gdy prÄ™dkość jazdy wzroÅ›nie ponad 130 km/h, ukÅ‚ad napÄ™dowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.
W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naÅ‚adowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiÄ™kszyć, albo zmniejszyć. DziÄ™ki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieÅ›cie z wyÅ‚Ä…cznie elektrycznego napÄ™du, by dojechać do celu nie powodujÄ…c emisji szkodliwych substancji. Å»eby zachować niezbÄ™dnÄ… do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeÅ›li w danej chwili jest wÅ‚Ä…czona nawigacja) uwzglÄ™dniajÄ…c w zarzÄ…dzaniu energiÄ… uksztaÅ‚towanie terenu na konkretnej trasie. DziÄ™ki tym informacjom gospodaruje energiÄ… w taki sposób, by nie zabrakÅ‚o jej na ostatnim etapie podróży.
Seryjne diodowe światła z przodu tworzą charakterystyczną całość z osłoną chłodnicy. Tuż pod krawędzią pokrywy silnika znajduje się wąska,niebieska linia biegnąca przez całą szerokość przodu nadwozia. Po włączeniu świateł do jazdy zostaje ona wyeksponowana przez diodowe podświetlenie. Podświetlić można także osłonę chłodnicy.
We wnÄ™trzu Golfa GTE dominuje Innovision Cockpit, który skÅ‚ada siÄ™ z topowej wersji 10,25-calowego ekranu Digital Cockpit Pro, czyli cyfrowych wskaźników i 10-calowego ekranu systemu nawigacyjnego. DziÄ™ki wizualnemu i funkcjonalnemu poÅ‚Ä…czeniu dwóch ekranów wnÄ™trze Golfa zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Seryjne stylowe oÅ›wietlenie wnÄ™trza sprawia, że wskaźniki i inne elementy we wnÄ™trzu (tablica rozdzielcza, obicia drzwi, interfejs smartfonów i podÅ‚oga) mogÄ… zostać podÅ›wietlone dowolnie wybranym kolorem spoÅ›ród 30 dostÄ™pnych do wyboru.
Cennik obydwu nowych wersji Golfa można znaleźć pod poniższymi linkami: