Samochód zostaÅ‚ zaprezentowany podczas uroczystej gali zorganizowanej przez warszawski salon Lexus Å»eraÅ„. GoÅ›cie mogli zapoznać siÄ™ z nowym modelem, a premierowÄ… prezentacjÄ™ tego samochodu w stolicy uÅ›wietniÅ‚ wystÄ™p kompozytora muzyki wspóÅ‚czesnej i filmowej Krzesimira DÄ™bskiego w duecie z Krzysztofem ÅšcieraÅ„skim - polskim gitarzystÄ… i basistÄ….
Najnowsza odsÅ‚ona modelu zyskaÅ‚a dynamicznÄ… sylwetkÄ™ przypominajÄ…cÄ… auta typu coupe. RównoczeÅ›nie Lexus LS jest dÅ‚uższy i szerszy od swojego poprzednika, a przy tym o 15 mm niższy.
W nowej wersji limuzyny wolnossÄ…cy V8 zastÄ…piono szeÅ›ciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoÅ‚adowaniem, skonstruowanym od podstaw w oparciu o technologie rodem ze sportowych bolidów. Rozwija on moc 421 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm – parametry znacznie lepsze, niż piÄ™ciolitrowego V8 – zapewniajÄ…c jednoczeÅ›nie mniejsze zużycie paliwa. Z silnikiem wspóÅ‚pracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekÅ‚adnia automatyczna (wypróbowana wczeÅ›niej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczajÄ…ca siÄ™ czasami przeÅ‚Ä…czania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzÄ™gÅ‚owymi. UkÅ‚ad napÄ™dowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzÄ™du 4,5 sekundy.
Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcjÄ™ uÅ‚atwienia dostÄ™pu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód siÄ™ nieco podnosi i odchylajÄ… siÄ™ boczne wyprofilowania fotela, uÅ‚atwiajÄ…c kierowcy zajÄ™cie miejsca za kierownicÄ….
Ceny nowego Lexusa LS zaczynajÄ… siÄ™ od 490 tys. zÅ‚ za wersjÄ™ Elegance z napÄ™dem hybrydowym oraz od 510 tys. zÅ‚ z silnikiem konwencjonalnym. Obie wersje silnikowe majÄ… staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a. Topowa odmiana Omotenashi – okreÅ›lenie to oznacza ideÄ™ JapoÅ„skiej goÅ›cinnoÅ›ci – zaczyna siÄ™ od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zÅ‚ w przypadku LS 500.
Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi selektor trybu jazdy (eco, custom, sport s, sport s+), podgrzewanie i wentylację siedzeń, aktywny tempomat oraz czterostrefową automatyczną klimatyzację lub 24-drożny system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD.
Przednie siedzenia majÄ… możliwość nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji. Tylna kanapa ma opcjÄ™ wyposażenia jej w funkcjÄ™ masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek. Warto dodać, że z tyÅ‚u przestrzeÅ„ dla nóg jest najwiÄ™ksza spoÅ›ród wszystkich wczeÅ›niejszych generacji modelu LS. Ponadto oparcie tylnego siedzenia znajdujÄ…cego siÄ™ za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i można je też podnosić o 24 stopnie w celu uÅ‚atwienia wysiadania z samochodu.
Nowy Lexus LS odznacza siÄ™ podwyższonym poziomem bezpieczeÅ„stwa – zarówno biernego, wynikajÄ…cego m.in. z zastosowania platformy GA-L, jak i czynnego, wspomaganego przez ulepszony Lexus Safety System+. Zaawansowany pakiet bezpieczeÅ„stwa udostÄ™pnia m.in. inteligentnÄ… funkcjÄ™ zapobiegania potrÄ…ceniu pieszych – po wykryciu pieszego przed samochodem system rozpoczyna hamowanie, a jeÅ›li to konieczne, stara siÄ™ go ominąć, nie opuszczajÄ…c pasa ruchu.