Aktywny tempomat nowego Lexusa LS zostaÅ‚ wzbogacony o pakiet zaawansowanych funkcji Lexus CoDrive, które odciążajÄ… kierowcÄ™ podczas jazdy po drogach ekspresowych, drogach z wieloma zakrÄ™tami i w korkach, a jednoczeÅ›nie wyraźnie informujÄ… go o swym dziaÅ‚aniu za pomocÄ… wyÅ›wietlacza HUD.
Funkcja Lane Tracing Assist pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy z wÅ‚Ä…czonym aktywnym tempomatem, Å›ledzÄ…c oznakowanie jezdni za pomocÄ… kamery i korygujÄ…c tor jazdy przy użyciu elektrycznego ukÅ‚adu wspomagania kierownicy. JeÅ›li oznakowanie jest niewidoczne (co zdarza siÄ™ np. w czasie jazdy w korku z maÅ‚ymi odstÄ™pami), system może podążać za poprzedzajÄ…cym pojazdem. Jeżeli z danych nawigacji wynika, że samochód zbliża siÄ™ do zakrÄ™tu ze zbyt dużą prÄ™dkoÅ›ciÄ…, system ostrzega o tym kierowcÄ™ i samoczynnie zmniejsza prÄ™dkość.
Nad bezpieczeÅ„stwem jazdy czuwa udoskonalony system ochrony przedzderzeniowej PCS, który nie tylko inicjuje awaryjne hamowanie w razie pojawienia siÄ™ ryzyka zderzenia – funkcja Active Steering Assist pomaga uniknąć kolizji przez zmianÄ™ toru jazdy. System wykrywa nie tylko duże przeszkody, ale i pieszych oraz rowerzystów. Funkcja automatycznego hamowania zapobiega też kolizjom przy cofaniu po wykryciu ruchu poprzecznego lub pieszych przez tylnÄ… kamerÄ™.
Jak widać, automat jest w stanie prowadzić samochód praktycznie bez udziaÅ‚u czÅ‚owieka, utrzymujÄ…c auto na pasie ruchu, zachowujÄ…c bezpieczne odstÄ™py od przeszkód. Twórcy nowego Lexusa LS uznali jednak, że ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa wciąż niezbÄ™dna jest kontrola kierowcy. Dlatego jeÅ›li podczas jazdy z użyciem LTA kierowca przez dÅ‚uższy czas jest nieaktywny, funkcja Driver Emergency Stop Assist najpierw zwraca jego uwagÄ™ sygnaÅ‚ami dźwiÄ™kowymi oraz optycznymi i zaczyna zmniejszać prÄ™dkość. Przy braku reakcji, mogÄ…cym Å›wiadczyć o tym, że kierowca np. zasÅ‚abÅ‚, system za pomocÄ… Å›wiateÅ‚ awaryjnych i klaksonu ostrzega innych kierowców, zatrzymuje samochód na pasie ruchu, odblokowuje drzwi i wysyÅ‚a sygnaÅ‚ alarmowy przez sieć HELPNET, przyspieszajÄ…c udzielenie pomocy.
WedÅ‚ug Lexusa, zastosowany system klasyfikuje siÄ™ wedÅ‚ug skali SAE jako system autonomicznej jazdy poziomu 2 – najwyższego, który wciąż wymaga monitorowania przez kierowcÄ™. Producent postanowiÅ‚ unikać okreÅ›lenia „automatyczne prowadzenie”, aby uniknąć nieporozumieÅ„ mogÄ…cych prowadzić do niebezpiecznych zachowaÅ„ kierowców.