FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1649 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1122 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowy Nissan Qashqai [ZDJĘCIA]
  Dodano: 2020-11-13
Wyświetlono: 286 razy
Nowy Nissan Qashqai [ZDJĘCIA]
Trwają ostatnie przygotowania do wprowadzenia na rynek trzeciej generacji Nissana Qashqai, kompaktowego crossovera, który zmienił oblicze europejskiej motoryzacji i stał się inspiracją dla wielu naśladowców.
foto © Nissan

  • Trwają przygotowania do oficjalnej premiery trzeciej generacji pionierskiego crossovera Nissana, zapowiedzianej na wiosnę 2021 roku
  • Nissan Qashqai, który sprzedał się w Europie w trzech milionach egzemplarzy, jest nadal uznawany przez klientów za punkt odniesienia w swoim segmencie
  • Podstawą nowego modelu Qashqai jest opracowana przez Alians nowa uniwersalna platforma CMF‑C
  • Innowacyjny układ e-POWER wprowadza do oferty modelu Qashqai napęd zelektryfikowany
  • Realizowane na poziomie europejskim prace projektowe, rozwojowe oraz produkcja mają zagwarantować powtórzenie historycznego sukcesu

 

 

Prototypy nowego modelu pokonują obecnie testowe kilometry na europejskich drogach w oczekiwaniu na zapowiedzianą na rok 2021 oficjalną premierę, która przedefiniuje i wyznaczy nowe standardy dla kompaktowego crossovera, zmieniając oczekiwania klientów wobec aut z tego segmentu.

 

Nowy Qashqai będzie dalej umacniał swoją pozycję jako pioniera i punktu odniesienia w segmencie kompaktowych crossoverów, wypracowaną przez poprzednie generacje tego modelu, począwszy od 2007 roku. Podstawą nowego Nissana Qashqai jest nowa, opracowana przez Alians platforma CMF-C, będąca prawdziwą wizytówką zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych, technologii i innowacji.

 

Obecna, druga generacja modelu Qashqai, od momentu swojego debiutu na europejskich rynkach w 2014 roku sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy.

 

„Nowy Qashqai zdefiniuje na nowo oczekiwania klientów wobec samochodu rodzinnego. W nowym modelu znajdziemy komfort, wyrafinowanie i technologie znane z wyższych segmentów, a wrażenia z jazdy zachwycą zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Jesteśmy przekonani, że opracowana przez Nissana nowatorska technologia napędu e-POWER sprawi, że klienci docenią zalety elektrycznego układu napędowego, który pozwala jednocześnie zapomnieć o obawie o niewystarczający zasięg” – powiedział Gianluca de Ficchy, prezes Nissana w regionie AMIEO (Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii).

 

Na potrzeby nowej odsłony modelu, Nissan przyjął założenia koncepcyjne, projektowe i rozwojowe, które przyświecały twórcom dwóch poprzednich generacji, takie jak elegancki design, atrakcyjne wyposażenie i wydajny układ napędowy, w połączeniu z wysoką jakością i wrażeniami z jazdy znanymi z wyższych segmentów. Nowy Qashqai po raz kolejny podniesie poprzeczkę w segmencie crossoverów, oferując klientom cały wachlarz nowoczesnych rozwiązań.

 

Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, za stylistykę nowego modelu Qashqai odpowiadał zespół Nissan Design Europe z siedzibą w centrum Londynu, natomiast pieczę nad projektem technicznym sprawowali inżynierowie z Nissan Technical Centre Europe z siedzibą w Cranfield, Bedfordshire w Wielkiej Brytanii.

 

Platforma CMF-C

 

Qashqai trzeciej generacji jest pierwszym nowym modelem przeznaczonym na rynek europejski wykorzystującym platformę CMF-C, która reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne dostępne obecnie w branży motoryzacyjnej.

 

 

Głównym założeniem koncepcji inżynieryjnej było zachowanie obecnych proporcji Nissana Qashqai, które są „w sam raz" i stanowią klucz do sukcesu tego modelu. Pojazd sprawnie porusza się po miejskich ulicach i jest łatwy do zaparkowania, a przy tym oferuje przestronne i komfortowe wnętrze.

 

W konstrukcji nadwozia wykorzystano lżejsze materiały, a także zaawansowane techniki tłoczenia i spawania, których celem było zwiększenie wytrzymałości nadwozia przy jednoczesnym zmniejszeniu jego masy. Po raz pierwszy w modelu Qashqai pokrywa bagażnika została wykonana z tworzywa kompozytowego, co pozwala zaoszczędzić 2,6 kg.

 

W konstrukcji nowego Nissana Qashqai wykorzystanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości (UHSS) zwiększyło się o 50%. Materiał UHSS, zapewniając najwyższą możliwą wytrzymałość na rozciąganie w tych miejscach konstrukcji nadwozia, w których jest to wymagane, na przykład w strefach zgniotu, nie powoduje istotnego zwiększenia masy nadwozia. Tradycyjnie, materiały o wyższej wytrzymałości na rozciąganie stwarzają problemy przy spawaniu lub łączeniu z innymi elementami konstrukcji. W procesie produkcji nadwozia modelu Qashqai zastosowano spoiwo strukturalne do wzmocnienia i wykonania połączeń o wysokiej wytrzymałości w miejscach, w których słupki przednie, tylne i środkowe łączą dach i płytę podłogową.

 

Przednie i tylne drzwi, przednie błotniki oraz pokrywa przedziału silnika zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło uzyskać oszczędność masy na poziomie 21 kg w stosunku do nadwozia Nissana Qashqai obecnej generacji.

 

Zasadnicza konstrukcja platformy CMF-C została zoptymalizowana w celu uzyskania bardziej spójnego kształtu i lepszego przenoszenia siły zderzenia. Pozwoli to na skuteczniejsze pochłanianie energii przez konstrukcję w strefach kontrolowanego zgniotu, zmniejszając tym samym potencjalne obciążenia przenoszone na pasażerów w razie wypadku.

 

Zaawansowana technologia produkcji oznacza wymierne korzyści dla klientów w postaci obniżenia łącznej masy nadwozia o 60 kg i zwiększenia jej sztywności o 41% w porównaniu z modelem obecnej generacji. Efektem tych zabiegów jest udoskonalony samochód, oferujący komfort jazdy i właściwości jezdne znane z aut z wyższych segmentów, najwyższy poziom bezpieczeństwa biernego oraz poprawa ogólnej wydajności pojazdu.

 

Nowa konstrukcja zawieszenia i układu kierowniczego

 

Komfort i precyzja prowadzenia wpisane w DNA tego modelu gwarantują, że nowy Qashqai będzie nadal oferował wyjątkowej jakości doznania z jazdy, sprawdzając się również doskonale na krętych odcinkach drogi.

 

Nowa platforma CMF-C charakteryzuje się sztywnością skrętną znaną z samochodów z wyższych segmentów. Dzięki temu uzyskano precyzyjniejszą pracę zawieszenia, zapewniając kierującemu stabilne prowadzenie i optymalną reakcję na ruchy kierownicą, a także dając mu większe poczucie pewności i komfortu podczas jazdy po drogach o nierównej nawierzchni.

 

Platforma CMF-C wykorzystana w nowym Nissanie Qashqai umożliwiła również zoptymalizowanie układu kolumn MacPhersona na przedniej i tylnej osi. W modelu Qashqai z napędem na jedną oś, do wersji z 19-calowymi obręczami kół włącznie, w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. W wersji z 20-calowymi obręczami kół oraz we wszystkich wersjach z napędem na cztery koła zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.

 

Układ belki skrętnej zapewnia lepsze tłumienie nierówności oraz hałasu pochodzącego z kontaktu opon z drogą, co skutkuje cichszą i bardziej komfortową jazdą na każdym rodzaju nawierzchni. Szerokie możliwości przyjętego rozwiązania wynikają ze zmiany ustawienia sprężyn i amortyzatorów na pionowe. Pozwala to na ich pracę w optymalnym zakresie skoku, maksymalizując ich skuteczność, co przekłada się na bardziej liniową charakterystykę pracy i lepsze tłumienie nierówności drogi. Ponadto, umożliwia zminimalizowanie potrzeby tłumienia odbicia, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości w zakresie ograniczenia kołysania nadwozia podczas zmian kierunku jazdy.

 

Zaawansowane wielowahaczowe tylne zawieszenie oferuje najlepszą w klasie równowagę między komfortem jazdy a dynamiką reakcji. Jest ono teraz mocowane do ramy pomocniczej za pomocą tulei, które redukują hałas i wibracje przenoszone z drogi.

 

Zoptymalizowane wspomaganie układu kierowniczego zapewnia bardziej precyzyjną reakcję, lepsze wyczucie pracy układu kierowniczego w okolicach centralnego położenia kierownicy, a także zmniejszenie tarcia.

 

David Moss, wiceprezes ds. badań i rozwoju regionu AMIEO (Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii): „Zespół naszych inżynierów przeprowadził analizę porównawczą hatchbacków z segmentu C, a także pojazdów stanowiących bezpośrednią konkurencję dla modelu Qashqai, i dzięki tysiącom kilometrów testów na drogach i torach testowych w całej Europie udało mu się uzyskać optymalną równowagę między właściwościami jezdnymi a komfortem prowadzenia, dzięki którym przyjemność z jazdy osiąga nowy wymiar.”

 

Innowacje ukierunkowane na zwiększenie wydajności

 

Nowy Qashqai wpisuje się w szerszą strategię elektryfikacji firmy Nissan i oferuje klientom dwa rozwiązania w zakresie układów napędowych: elastyczny i wydajny silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra z technologią miękkiej hybrydy oraz opracowany przez Nissana innowacyjny układ napędowy e-POWER z kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym, pozwalający kierowcy poczuć moc natychmiastowego i płynnego przyspieszenia, jak w samochodzie w pełni elektrycznym, bez obaw o zasięg.

 

 

Zamiar zwiększenia sztywności skrętnej nadwozia ukierunkował cały proces projektowy na zapewnienie optymalnej wydajności nowego modelu Qashqai. W ramach dążenia do uzyskania maksymalnej efektywności zastosowano elastyczny silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, który będzie dostępny w dwóch wersjach mocy, łączących szybkość reakcji z oszczędnością paliwa i niskim poziomem emisji. [Pełne dane techniczne i specyfikacja układu napędowego będą dostępne w późniejszym terminie, w miarę zbliżania się daty premiery rynkowej modelu.]

 

Dwa dodatkowe rozwiązania, które zastosowali inżynierowie Nissana z myślą o poprawie wydajności nowego modelu Qashqai, to płaska podłoga umożliwiająca płynny przepływ powietrza pod samochodem oraz aktywna osłona wlotu powietrza, której zadaniem jest optymalizacja parametrów aerodynamicznych pojazdu poprzez zamykanie przepływu powietrza przez chłodnicę, kiedy nie jest on potrzebny. Żaluzja kraty wlotu powietrza pozostaje zamknięta i otwiera się tylko wtedy, kiedy czujniki zasygnalizują zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie silnika.

 

Dzięki odpowiednio dopracowanej stylistyce przedniej części nadwozia tworzy się kurtyna powietrzna, która odpowiednio kieruje przepływem powietrza wokół pojazdu, w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego generowanego przez przednie koła.

 

Silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra został gruntownie zmodernizowany w celu połączenia go z układem miękkiej hybrydy. 12-woltowa instalacja elektryczna w układzie miękkiej hybrydy obejmuje oddzielny zestaw akumulatorów litowych zamontowany pod podłogą i napędzany paskiem generator, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. Odzyskiwana energia jest wykorzystywana następnie do zasilania układów silnika, co wydłuża czas działania systemu Stop&Start, i w rezultacie przekłada się na zmniejszenie emisji CO2 przez silnik. Dodatkowo, układ umożliwia automatyczne doładowanie akumulatora przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia i zapewnia zwiększenie momentu obrotowego przy przyspieszaniu.

 

e-POWER

 

Nowy Qashqai jest przykładem pionierskiego i innowacyjnego podejścia Nissana oraz kwintesencją idei Nissan Intelligent Mobility. To pierwsze wdrożenie przez markę innowacyjnego układu napędowego e-POWER w samochodach przeznaczonych na rynek europejski. Układ e-POWER, unikatowa innowacja wprowadzona przez firmę Nissan, oferuje napęd w pełni elektryczny, co oznacza, że koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Układ e-POWER składa się z silnika benzynowego z alternatorem, falownika, wysokowydajnego akumulatora oraz silnika elektrycznego. W konwencjonalnych systemach hybrydowych silnik elektryczny niskiej mocy jest wspomagany silnikiem benzynowym, który również napędza koła samochodu. W systemie e‑POWER silnik benzynowy nie jest połączony z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora. Różnica w stosunku do w pełni elektrycznego samochodu polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także silnik spalinowy. 

 

W przeciwieństwie do konwencjonalnych układów hybrydowych, w systemie e‑POWER silnik elektryczny pod względem rozmiarów jest taki sam, jak w samochodach z napędem w 100% elektrycznym, co zapewnia natychmiastowe i płynne przyspieszenie tak cenione przez użytkowników pojazdów elektrycznych. Alternator napędzany silnikiem spalinowym utrzymuje poziom naładowania akumulatora, ale może również dostarczać energię elektryczną bezpośrednio do silnika elektrycznego w celu uzyskania dodatkowej mocy.

 

Silnik pracuje w optymalnym zakresie prędkości obrotowych, co przy precyzyjnym zestrojeniu parametrów działania sprzyja minimalizacji zużycia paliwa, pozwala ograniczyć hałas i wibracje oraz zapewnia naturalne wyczucie pojazdu podczas intensywnego przyspieszania.

 

Zespół napędowy e-POWER zapewnia kierującemu natychmiastowe i płynne przyspieszenie. Radości z jazdy nie odbierze mu też obawa o zasięg ze względu na brak konieczności doładowywania akumulatora ze źródeł zewnętrznych. To idealna propozycja dla osób zamierzających przestawić się na korzystanie z samochodów z napędem elektrycznym, a w szczególności dla kierowców przemierzających długie trasy, którzy docenią to udoskonalone i wygodne rozwiązanie, a także zastosowane w nim ekologiczne i wydajne technologie.

 

„Zaawansowane technologicznie i wydajne zespoły napędowe to kwintesencja innowacyjnego podejścia marki Nissan. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje układ e‑POWER, który pozwala w pełni i bez żadnych kompromisów korzystać z zalet samochodu elektrycznego. Hasło Nissan Intelligent Mobility natychmiast przywodzi na myśl technologię e‑POWER” – powiedział David Moss.

 

Zmodernizowany system wspomagający kierowcę ProPILOT

 

Nowy Qashqai zostanie wyposażony w udoskonaloną wersję technologii wspomagającej kierowcę ProPILOT, która oferuje jeszcze więcej funkcji w porównaniu do oryginalnego systemu, zapewniając kierowcy większe wsparcie. Intuicyjny w obsłudze ProPILOT z Navi‑link został zaprojektowany, aby pomagać kierowcy uwolnić się od stresu i poczucia zmęczenia podczas jazdy.

 

ProPILOT z Navi-link odpowiednio przyspiesza lub wyhamowuje samochód, aby poprawić płynność jazdy jednym pasem autostrady. System może automatycznie zwiększyć prędkość pojazdu do zadanego poziomu i w razie potrzeby, np. podczas jazdy w korku, wyhamować go i zatrzymać. ProPILOT jest również w stanie automatycznie wznowić jazdę, jeżeli zatrzymanie samochodu nie trwało dłużej niż 3 sekundy, a stojące przed nim pojazdy ruszyły.

 

Układ kierowniczy, dzięki współpracy z kamerą, nieustannie aktualizuje położenie samochodu, pomagając utrzymać go pośrodku pasa ruchu, przy jednoczesnym zachowaniu zadanej prędkości, z zastrzeżeniem możliwości jej dostosowania w celu utrzymania bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu.

 

Udoskonalona wersja systemu w Nissanie Qashqai jest w stanie dostosowywać prędkość pojazdu do zmieniających się warunków panujących na drodze, na przykład, w momencie przekroczenia granicy wjazdu do strefy ograniczenia prędkości podczas jazdy autostradą system może odczytać znaki drogowe oraz wziąć pod uwagę dane dotyczące ograniczenia prędkości pochodzące z systemu nawigacyjnego, zwalniając do wymaganej prędkości, co oznacza, że kierowca nie musi ręcznie dostosowywać prędkości na tempomacie.

 

System może również korzystać z danych z systemu nawigacji i odpowiednio dostosowywać prędkość, na przykład zwalniając przed ostrym zakrętem lub zjazdem z autostrady.

 

Co więcej, ProPILOT z Navi-link jest w stanie komunikować się z czujnikami monitorującymi strefę tzw. martwego pola widzenia, aby poprzez odpowiednią korektę kierownicy pomóc zainterweniować, aby zapobiec manewrowi zmiany pasa ruchu, jeżeli w strefie martwego pola znajduje się pojazd.

 

Pozostałe udoskonalenia obejmują ostrzeżenie o możliwości kolizji bocznej, które sprawdza się w szczególności w ruchu miejskim. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka kontaktu z obiektem znajdującym się z boku samochodu. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas wykonywania manewrów na parkingach centrów handlowych. Dzięki zoptymalizowanej funkcji ostrzeżeń systemu wykrywania ruchomych obiektów nowy Qashqai może również zainterweniować, aby zapobiec kolizji przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego, poprzez uruchomienie układu hamulcowego i zatrzymanie samochodu w razie wykrycia w pobliżu poruszającej się przeszkody.

 

System ProPILOT z Navi-link będzie dostępny od wersji N-Connecta, zapewniając większości kierujących nowym modelem Qashqai możliwość korzystania z tej unikatowej technologii, która wpisuje się w obietnicę marki Nissan „ekscytujących innowacji”.

 

„ProPILOT jest jedną z naszych najbardziej cenionych innowacji wprowadzonych w aktualnie dostępnej generacji modelu Qashqai. Klienci doceniają wsparcie ze strony systemu, który zapewnia płynność, precyzję i bezpieczeństwo jazdy, w szczególności w warunkach dużego natężenia ruchu, w nocy lub przy złych warunkach pogodowych. Cieszymy się, że wraz z nadchodzącą nową generacją modelu Qashqai, dzięki wyjątkowym dodatkowym funkcjom systemu ProPILOT zintegrowanego z Navi-link jesteśmy w stanie zapewnić jeszcze większe poczucie komfortu i bezpieczeństwa” – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe.

 

Inteligentne reflektory LED

 

W obecnej generacji modelu Qashqai, wprowadzonej do sprzedaży w 2014 roku, światła wykonane w technologii LED są dostępne wyłącznie w wyższych wersjach wyposażenia. W najwyższej wersji wyposażenia Tekna zastosowano reflektory w technologii LED z funkcją sterowania adaptacyjnego, która dostosowuje dynamicznie kierunek wiązki światła w czasie pokonywania zakrętu w zależności od prędkości samochodu i kąta obrotu kierownicy. Reflektory w technologii LED charakteryzuje silna i równomierna wiązka światła.

 

Dla nowego modelu Qashqai inżynierowie Nissana opracowali zaawansowany układ reflektorów, który dostosowuje kształt wiązki światła do warunków drogowych i innych użytkowników drogi. Reflektory składają się z 12 indywidualnych segmentów, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze i wygaszają jej fragmenty z chwilą wykrycia pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu reflektor może emitować jaśniejszą wiązkę światła o szerszym kącie i większym zasięgu, a regulacja kształtu snopa światła gwarantuje optymalne oświetlenie drogi bez powodowania efektu oślepiania innych kierowców.

 

„Punktem wyjścia dla projektu nowego Nissana Qashqai była przeprowadzona przez nas dogłębna analiza naszych 13-letnich relacji z klientami, którzy zdecydowali się na zakup tego modelu w jego poprzednich odsłonach. Na jej podstawie byliśmy w stanie poznać potrzeby naszych klientów i zrozumieć to, co cenią sobie najbardziej w crossoverze, na którego zalety mogą liczyć w codziennym użytkowaniu” – powiedział Marco Fioravanti.

 

Qashqai: Pionier segmentu crossoverów

 

Kiedy w 2007 roku Nissan Qashqai pojawił się na rynku, w ofercie żadnego producenta nie było podobnego modelu. Zachowując ogólne gabaryty porównywalne z hatchbackami z segmentu C, Qashqai zaoferował ponadto podwyższoną pozycję za kierownicą, gwarantującą znacznie lepszą widoczność. Model był dostępny z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Z myślą o klientach, którzy potrzebowali lepszych parametrów trakcyjnych w trudniejszych warunkach drogowych, powstała wersja z napędem na obie osie. Podsumowując, Nissan Qashqai oferował optymalne połączenie kompaktowych wymiarów hatchbacka z muskularną sylwetką dającą wrażenie mocy i siły oraz podwyższoną pozycją za kierownicą, której nie powstydziłby się żaden rasowy SUV. Projektantom udało się osiągnąć taki efekt poprzez śmiałą zmianę koncepcji, a nie kosztem zwiększenia wymiarów czy masy lub ograniczenia osiągów. W ten sposób powstał unikatowy model łączący w sobie najlepsze cechy różnych pojazdów, należących do dwóch odrębnych segmentów, który jednocześnie wyeliminował bariery stojące na drodze do posiadania SUV-a.

 

Prognozowanie sprzedaży nowego samochodu, który nie był bezpośrednim następcą istniejącego modelu i dla którego nie było bezpośredniej konkurencji, stanowiło prawdziwe wyzwanie. Zgodnie z wewnętrznymi szacunkami firmy, sprzedaż na rynkach europejskich miała kształtować się na poziomie około 100 tysięcy egzemplarzy rocznie.

 

Rzeczywistość jednak przerosła najśmielsze oczekiwania Nissana. W ciągu zaledwie kilku miesięcy w celu zaspokojenia rosnącego popytu został on zmuszony do wprowadzenia dodatkowej zmiany roboczej w swojej fabryce w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

 

Sprzedaż nieustannie rosła. Dodatkowo w 2008 roku oferta modelu została poszerzona o 7-miejscową wersję noszącą nazwę Qashqai+2. O jej atrakcyjności zadecydował fakt wygospodarowania miejsca dla dwóch dodatkowych składanych foteli dzięki zwiększeniu rozstawu osi, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów nadwozia.

 

W 2010 roku nadszedł moment na przedstawienie odświeżonej wersji modelu. Wprowadzone zmiany w największym stopniu dotyczyły wyglądu przedniej części nadwozia, z racji na fakt, że znaczny odsetek klientów decydujących się na zakup modelu Qashqai to byli posiadacze samochodów z wyższych segmentów. Do roku 2014, w którym miał miejsce debiut drugiej generacji modelu Qashqai, pozostali producenci idąc w ślady Nissana zdążyli wprowadzić na rynek własne crossovery, a bezpośrednia konkurencja urosła do 17 modeli.

 

Pomimo pojawienia się silnej konkurencji na rynku europejskim, sprzedaż pierwszej generacji modelu Qashqai kształtowała się średnio na poziomie ponad 200 tysięcy egzemplarzy rocznie, przez cały okres jego produkcji.

 

Druga generacja Nissana Qashqai trafiła do sprzedaży w Europie w 2014 roku. Samochód, który zachował swój pierwotny charakter, wyróżniał się bardziej muskularną i wyrazistą sylwetką nadwozia oraz wyższym poziomem wykończenia wnętrza. Jego zaletą, poza bardziej wydajnymi jednostkami napędowymi, była szeroka gama nowoczesnych i praktycznych z punktu widzenia użytkownika rozwiązań technologicznych. Qashqai drugiej generacji w błyskawicznym tempie osiągnął poziom 500 000 wyprodukowanych egzemplarzy, co oznacza, że model ten przekroczył magiczny próg pół miliona sztuk najszybciej spośród samochodów kiedykolwiek produkowanych w Wielkiej Brytanii. Do chwili obecnej w Europie sprzedano w sumie ponad 3 mln egzemplarzy Nissana Qashqai, a na całym świecie ponad 5 mln.

 

 

W chwili swojego debiutu Qashqai właściwie nie miał żadnej konkurencji, a segment, w którym funkcjonuje, praktycznie nie istniał. Dziś można śmiało powiedzieć, że Nissan stworzył zupełnie nowy, pełnoprawny segment rynku, który w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Wystarczy spojrzeć na konkurencję – obecnie o palmę pierwszeństwa w tej klasie z Nissanem Qashqai drugiej generacji rywalizuje bezpośrednio aż 26 modeli. Kiedy pojawi się w salonach sprzedaży w 2021 roku, nowy Qashqai ponownie podniesie poprzeczkę w segmencie crossoverów, wyznaczając nowe, wyższe standardy, na które składają się takie elementy jak wyjątkowy design, komfort, elegancja i wyrafinowanie, wydajność oraz innowacyjne i praktyczne technologie.

 

„Nissan jest pierwszą marką, która wprowadza na rynek trzecią generację swojego kompaktowego crossovera. Lata doświadczeń, specjalistyczna wiedza oraz relacje z klientami, które nawiązaliśmy i pielęgnowaliśmy od chwili premiery modelu Qashqai pierwszej generacji sprawiły, że nowy model ma wszelkie atuty, aby umocnić swój status lidera w europejskim segmencie crossoverów. Dzięki eleganckiej i dynamicznej stylistyce, innowacyjnym i użytecznym rozwiązaniom technologicznym oraz wyjątkowej wydajności, Nissan ma za zadanie po raz kolejny przenieść wrażenia z jazdy oraz doświadczenia naszych klientów na jeszcze wyższy poziom” – powiedział Marco Fioravanti.



Źródło: Mototarget.pl, Nissan

 Pisaliśmy również
» Nowa gama Nissana Micra na 2021 rok
» Nissan Ariya dotarł już do Europy [ZDJĘCIA]

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowy Nissan Qashqai :
w lewo
Qashqai 2020 pierwsze zdjecia
© Nissan
Qashqai 2020 pierwsze zdjecia
© Nissan
Qashqai 2020 pierwsze zdjecia
© Nissan
Qashqai 2020 pierwsze zdjecia
© Nissan
Qashqai 2020 pierwsze zdjecia
© Nissan
Qashqai 2020 pierwsze zdjecia
© Nissan
w prawo
 Inne artykuły
» Nowe kompetencje na nowe czasy: Volkswagen Poznań odpowiada na potrzeby Przemysłu 4.0 2020-11-27
  Volkswagen przemysl 4.0 W przemyśle trwa wielka transformacja w kierunku cyfryzacji, robotyzacji i automatyzacji. Powstają nowe zawody, o których jeszcze 20 lat temu nikt nie myślał, a wśród specjalistów panuje przekonanie, że już teraz ludzkość musi przygotowywać się do wykonywania ... więcej »

» Honda wprowadza większą odmianę modelu Rebel 2020-11-27
  Honda CMX1100 Rebel 2021 Honda Motor Europe prezentuje kolejną nowość w swojej ofercie modelowej na nadchodzący sezon 2021: CMX1100 Rebel. ... więcej »

» Jakie jest zawieszenie nowego Volkswagena ID.4? 2020-11-27
  ID.4 w ruchu 2020 listopad Zwrotny w mieście, zwinny na pozamiejskich drogach, szybki na autostradzie – nowy Volkswagen ID.4 to samochód wszechstronny i łatwy w prowadzeniu. Przy konstrukcji zawieszenia tego elektrycznego SUV-a Volkswagen zastosował najnowszą wiedzę techniczną ... więcej »

» Sportowe, praktyczne i eleganckie: Audi Q5 Sportback i SQ5 Sportback TDI [ZDJĘCIA] 2020-11-27
  Audi Q5 Sportback 2020 Audi Q5 Sportback to trzeci po Q3 Sportback i po e-tron Sportback, CUV (crossover utility vehicle) produkowany przez koncern z Ingolstadt. To coupé o dynamicznej linii jest skierowane do klientów ceniących sobie zarówno ekspresyjną stylistykę i techniczne inno... więcej »

» Ford Polska zdobywa nagrodę Fleet Leader 2020 2020-11-27
  Ford Leader 2020 Ford Polska otrzymał tytuł Fleet Leader 2020 za kompleksową hybrydyzację gamy pojazdów SUV oraz konsekwentną rozbudowę oferty samochodów dostawczych.... więcej »

» Co nowego wprowadza aplikacja Honda LogR? 2020-11-26
  Honda LogR Honda wprowadziła do modelu Civic Type R z roku modelowego 2020 nowy, efektywny rejestrator danych, zapewniający kierowcom możliwości śledzenia i poprawy osiągów podczas jazdy. Dostępna w App Store aplikacja Honda LogR komunikuje smartfon kierowcy z komputerem... więcej »

» 70 lat sportowych modeli SEAT-a [ZDJĘCIA] 2020-11-24
  SEAT 850 Coupe Od coupé o wadze zaledwie 720 kg po komfortowe, zaawansowane technologicznie auto miejskie o mocy 150 KM – SEAT od początku działalności stawiał na kompaktowe samochody o sportowych osiągach. Od 70 lat hiszpańska marka zapewnia szerokiemu gronu odbiorców... więcej »

» Mazda najbardziej niezawodną marką w rankingu zaufania Consumer Reports 2020-11-24
  mx-5 2020 Mazda zajęła pierwsze miejsce w amerykańskim rankingu Consumer Reports jako marka posiadająca w swojej gamie najbardziej niezawodne samochody. Za Mazdą miejsca na podium zajęły Toyota i Lexus. ... więcej »

» Ford Ranger będzie teraz bardziej wszechstronny, dzięki gotowej do zabudowy wersji podwozia 2020-11-24
  Ranger bez zabudowy Ford po raz pierwszy wprowadza nową wersję Rangera, z zabudowaniem dostosowanym do potrzeb użytkowników. Klienci poszukujący specjalistycznych terenówek do nietypowych zadań uzyskają możliwość szybkiego zmodyfikowania samochodu, który jest najlepiej sprzedając... więcej »

» Przegląd zimowy w serwisach Mazdy 2020-11-20
  Mazda zima 2020 Zimowy sezon z niskimi temperaturami i szybko zmieniającymi się warunkami drogowymi zawsze stawia przed kierowcami poważne wyzwania. W tym roku z uwagi na nadzwyczajną sytuację epidemiologiczną, kierowcy szczególnie potrzebują niezawodnych i bezpiecznych samoc... więcej »

» Co Polacy sądzą na temat kierowców samochodów elektrycznych? 2020-11-20
  ID.3 2020 listopad Najnowsze badanie InsightOut Lab i Volkswagena zostało podzielone na dwie części. W pierwszej ankietowani wyrażali swoje odczucia względem posiadaczy samochodów elektrycznych. W drugiej zostali poproszeni o ocenę umiejętności prowadzenia samochodu przez właści... więcej »

» Ze świata gier do systemów bezpieczeństwa 2020-11-20
  Volvo gry symulator jazdy W tym pomieszczeniu panuje półmrok. Jego centralnym punktem jest wielki fotel samochodowy z kierownicą, pedałami, wielkim ekranem i mnóstwem przewodów. Brakuje tylko pudełek po pizzy. Czy to jama gracza komputerowego, który utracił kontakt z rzeczywistością? N... więcej »

» Honda otrzymuje homologację na autonomiczną jazdę 2020-11-18
  Traffic Jam Pilot Honda uzyskała pozwolenie na wdrożenie systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3, po otrzymaniu wymaganej homologacji typu od japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT). Pozwala to na wprowadzenie systemu zautomatyzowanej ... więcej »

» Nowa gama Nissana Micra na 2021 rok 2020-11-18
  Micra 2021 Nissan odmładza swój kultowy model. Odświeżona Micra to kolejny etap w rozwoju tego miejskiego samochodu, który cieszy się niesłabnącą popularnością, mimo że od chwili jego europejskiego debiutu minęło już 38 lat.... więcej »

» Nowy Ford Kuga Hybrid FHEV [FILM] 2020-11-18
  Kuga FHEV 2020 Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy, wprowadzając na rynek nową wersję Kugi, wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy. SUV osiąga zasięg 1000 km 1 w obu trybach – hybrydowym oraz bezemisyjnym i nie wymaga... więcej »

» CUPRA opracowała 3 kolory lakierów, które są dostępne wyłącznie w modelu Formentor 2020-11-16
  Formentor kolory Przy tworzeniu pierwszego Crossovera hiszpańskiej marki projektanci skoncentrowali się nie tylko na kształcie karoserii czy rozwiązaniach technologicznych. Specjaliści marki przygotowali trzy kolory lakierów stworzone wyłącznie dla modelu Formentor. Prace nad ... więcej »

» Nowa Honda Jazz e:HEV z najwyższymi ocenami Euro NCAP przeprowadzonych według nowych kryteriów 2020-11-16
  Jazz EURO NCAP 2020 Nowa Honda Jazz e:HEV uzyskała maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w ostatniej rundzie testów bezpieczeństwa Euro NCAP, przeprowadzonych według nowych, bardziej rygorystycznych kryteriów.... więcej »

» Honda e pierwszym japońskim pojazdem z tytułem German Car of the Year 2020-11-16
  Honda e German Car of the Year Honda e, która jest pierwszym elektrycznym pojazdem Hondy w Europie, uzyskała tytuł „German Car of the Year 2021” w krajowej edycji konkursu Car of the Year. Tym samym, została ona pierwszym laureatem japońskiej marki w historii tego konkursu w Nie... więcej »

» Nowy Touareg: samochód sterowany smartfonem 2020-11-16
  Touareg VW Remote Park Assist Plus Touareg został wyposażony w system automatycznego wjazdu i wyjazdu z miejsca parkowania. Manewr ten wykonuje zdalnie, kontrolowany przez kierowcę za pośrednictwem smartfona.... więcej »

» Volvo zrzuciło kilka samochodów z 30-metrowego żurawia! [FILM] 2020-11-13
  Volvo zuraw 30 metrow Jest to najbardziej ekstremalny test zderzeniowy, jaki kiedykolwiek przeprowadziło Volvo Cars. A przy okazji jeden z najważniejszych. Ekipy ratunkowe, których zadaniem jest wydobywanie rannych ze zmiażdżonych pojazdów, najczęściej ćwiczą na wrakach pozostałych... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173
Wyświetlane: 0 - 20 z 23448 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |