Nowy Peugeot Bipper
|
Autor: PM Dodano: 2007-10-29
Wyświetlono: 21726 razy
|
Bipper, to nowa oferta Peugeot na rynku pojazdów przeznaczonych dla profesjonalistów, pojazd odnajdujący się idealnie na miejskich drogach. Zarazem zwarty (długość 3,86 m) i niezwykle ładowny, o pojemności 2,5 m3 która może wzrosnąć do 2,8 m3.
|
foto © Peugeot |
|
|
Nowy Bipper stanowi uzupełnienie gamy aut użytkowych Peugeot, której odnowienie zapoczątkował nowy Boxer w czerwcu 2006 r.
Bipper - pojazd użytkowy - został stworzony dla klientów oczekujących od samochodu zwrotności oraz łatwości w prowadzeniu i parkowaniu. Dzięki tylnym drzwiom uchylnym, asymetrycznie dzielonym oraz bocznym drzwiom przesuwnym Bippera można bardzo łatwo i szybko załadować i rozładować nawet w najciaśniejszym miejscu.
Bipper daje możliwość transformacji wnÄ™trza w przenoÅ›ne biuro. Można też bez trudu zwiÄ™kszyć dÅ‚ugość przestrzeni bagażowej. Wszystko to jest możliwe dziÄ™ki innowacyjnemu rozwiÄ…zaniu skÅ‚adanego fotela pasażera; nowe dzieÅ‚o marki Peugeot speÅ‚ni oczekiwania najbardziej wybrednych klientów. Silniki benzynowe 1,4 l 54 kW (≈ 75 KM CEE) oraz wysokoprężne 1,4 l HDi 50 kW (≈ 70 KM CEE), o ugruntowanej pozycji dziÄ™ki walorom ekonomicznym a także ekologicznym dziÄ™ki niskiej emisji zanieczyszczeÅ„ - 119 g CO2 w przypadku 1,4 l HDi, poÅ‚Ä…czone sÄ… z nowÄ… dla tego typu pojazdu ofertÄ… – mechanicznÄ… sterowanÄ… skrzyniÄ… biegów. Ta mechaniczna sterowana skrzynia biegów, dostÄ™pna w opcji dla diesla, to wiÄ™ksza wygoda dla kierowcy podczas jazdy zatÅ‚oczonymi ulicami miast. Dla zawodowych kierowców, spÄ™dzajÄ…cych wiele godzin za kierownicÄ…, wyposażenie to zmniejszy zmÄ™czenie fizyczne kierowcy, jak i zredukuje zarówno zużycie paliwa jak i emisjÄ™ zanieczyszczeÅ„.
Dzięki parametrom dynamicznym, nowoczesnej sylwetce, solidności, oferowanemu komfortowi, modulowanej przestrzeni ładunkowej i niskim kosztom eksploatacji, Bipper - godny znaku Lwa - śmiało rusza na miejskie areny.
Styl zewnętrzny
Zwarta sylwetka Bippera o dynamicznych i zaokrąglonych liniach nadaje mu bardzo dobroduszny, wręcz jowialny wygląd. Wystarczy na niego spojrzeć, aby dostrzec drzemiące w nim ogromny potencjał sympatii. Jednocześnie jego solidny wygląd utwierdza nas w przekonaniu, że jest to pojazd skrojony na miejską miarę!
Zdecydowany przód wyraża całą dynamikę Bippera. Szeroko otwarty wlot powietrza zasłonięty atrapą oraz logo przymocowane do pokrywy silnika, to dwie cechy charakterystyczne stylu Peugeot, zdradzające jego przynależność do Marki.
Przedni pas barwiony w masie, stanowi element, który najlepiej oddaje siłę i witalność pojazdu. Zamieniając naprężone linie pokrywy silnika na otulające, odważne, dające poczucie bezpieczeństwa i zaokrąglone kształty, wyraża chęć podążania dalej swoją drogą, gotowy stawić czoła nawet największym wyzwaniom.
Reflektory z gładkim szkłem, zamontowane nad i na przedłużeniu przedniego pasa dochodzą aż do połowy wysokości błotników. Swoim oryginalnym kształtem wpływają na sympatyczny wygląd Bippera, zapewniając jednocześnie harmonijne połączenie pokrywy silnika, błotników i przedniego pasa.
Widać wena nie opuszczała projektantów, obficie wykrojone nadkola stanowiące przedłużenie linii przodu, są starannie wkomponowane w boki pojazdu. Podkreślają zdecydowaną osobowość. Przednia szyba, olbrzymia w stosunku do zwartej sylwetki Bippera, stanowi wyróżnik stylistyczny pojazdu. Wysoko usytuowana, zapewnia pasażerom doskonałą widoczność i ogromną ilość światła we wnętrzu pojazdu.
Nowoczesny styl Bippera przejawia się w kształcie boków, które są lekko wypukłe, ale idealnie gładkie. Czystość tych linii, które nie zostawiają miejsca na żadne wgłębienie, to uwertura do optymalnie rozwiązanej przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Gładka powierzchnia ma między innymi na celu zwiększenie powierzchni nadającej się do przyklejenie reklam czy innych informacji dotyczących użytkowników pojazdu.
Niezwykle gładkie drzwi boczne przesuwne, w które Bipper może być wyposażony, idealnie wkomponowują się w boki pojazdu. Jedynie klamki i szyny prowadzące (na poziomie pasa nadwozia) zdradzają ich obecność. Ewentualne szyby drzwi bocznych przesuwnych są wklejane, co pozwala zachować jednolitość i ciągłość boków i czystość linii Bippera.
Tylne nadkola, połączone z przednimi subtelną linią nadwozia, wyróżniają się w tej gładkiej powierzchni obfitymi i zaokrąglonymi kształtami.
Tylny zderzak, zaczynający się tam gdzie kończą się wnęki kół, łączy światła, znajdujące się w połowie wysokości, zabezpieczone przed stłuczkami miejskimi, oraz tylne drzwi. Barwiony w masie i wykonany w całości, podkreśla solidność Bippera. Dzięki niskiemu położeniu oraz drzwiom uchylnym, ułatwiającym dostęp na szerokość i na wysokość, można bez trudu sobie wyobrazić, jak łatwo jest go "załadować". Boczne przesuwne drzwi jeszcze bardziej ułatwiają dostęp do przestrzeni załadunkowej!
Zwarty, zdecydowany, sympatyczny i solidny - Bipper został stworzony do jazdy po mieście, które jest jego ulubionym terenem.
Bipper dba także o środowisko. Jego płynne i aerodynamiczne linie umożliwiają uzyskanie Cx na poziomie 0,31 oraz SCx wynoszący 0,828. To dwie wartości świadczące na korzyść redukcji zużycia paliwa.
Wymiary i ładowność
Nowy pojazd użytkowy Peugeot, stworzony przez profesjonalistów dla różnorakiego grona profesjonalistów, zaspokoi zróżnicowane potrzeby użytkowe.
Długi na 3,86 m Bipper charakteryzuje się przede wszystkim zwartością. Ponieważ przeznaczony jest do jazdy po mieście, jego szerokość nie przekracza 1,68 m.
Po zamontowaniu relingów dachowych wysokość pojazdu wynosi 1,78 m, co pozwala mu bez trudu wjechać na podziemne parkingi. Dzięki relingom z zamontowanym bagażnikiem, Bipper może przewozić na dachu do 100 kg ładunku.
Powierzchnia ładunkowa wewnątrz pojazdu ma sześcienny kształt dla zapewnienia optymalnej ładowności.
Długość użytkowa na poziomie podłogi wynosi 1,52 m a maksymalna wysokość wnętrza 1,18 m. Szerokość na poziomie nadkoli wynosi 1,05 m, co daje całkowitą pojemność 2,5 m3.
Dzięki składanemu, wielofunkcyjnemu fotelowi pasażera można powiększyć powierzchnię ładunkową o przestrzeń przeznaczoną dla przedniego pasażera. Długość użytkowa zwiększy się w takim wypadku blisko o metr dochodząc do 2,49 m, pozwalając na przewożenie długich przedmiotów. W tej konfiguracji pojemność użytkowa wynosi 2,80 m3.
Na dostępnej powierzchni załadunkowej Bipper będzie w stanie przewozić do 610 kg ładunku.
Dwoje niesymetrycznych drzwi uchylnych (60/40) gwarantuje całkowity dostęp od tyłu do przedziału towarowego, zarówno na wysokość, jak i na szerokość. Oba skrzydła otwierają się pod kątem 90° a nawet 180° dzięki systemowi składanych zawiasów przegubowych. Drzwi mogą być wyposażone w szyby (w płaszczyźnie płyty), pozwalające zachować nowoczesną linię Bippera.
Dzięki kształtowi drzwi i tylnego zderzaka próg załadunkowy znajduje się na wysokości zaledwie 527 mm.
Dostępne w opcji drzwi boczne przesuwne ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych towarów nawet w najciaśniejszych miejscach.
Ponadto, aby zabezpieczyć przewożone towary, możliwe jest oddzielne zamykanie kabiny i przedziału towarowego za pomocą pilota zdalnego sterowania z 3 przyciskami lub przycisku na desce rozdzielczej.
W podłodze części bagażowej znajduje się 6 zaczepów do mocowania przewożonych ładunków. Zgodnie z wymogami lokalnych rynków, dostępne są także różne elementy, umożliwiające oddzielenie przedziału towarowego od kabiny: - W standardzie oferowana jest pionowa przegroda w postaci drabinki z 9 drążkami. - Bipper może być także wyposażony w ściankę oddzielającą, dostępną w wersji szklanej lub stalowej, która poza swoją podstawową funkcją, głównie ochronną, zwiększa komfort akustyczny i termiczny. - Dostępna jest również ścianka działowa przeszklona do połowy wysokości i uzupełniona modułową i dwuczęściową kratą, , z czego jedna część przesuwana po stronie pasażera jest idealnie "zgrana" ze składanym wielofunkcyjnym fotelem pasażera.
Praktyczne i wygodne wnętrze
We wnętrzu postawiono na komfort i wygodę. Nowoczesna, jasna i funkcjonalna kabina została zaprojektowana tak, aby łatwo było z niej korzystać. Zaokrąglona deska rozdzielcza, zbliżona kształtem do stylu zewnętrznego pojazdu, spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jest solidna i kompletna zarazem, zestaw wskaźników składa się z 4 zegarów, wyświetlacza wielofunkcyjnego, kontrolek alarmowych i konsoli środkowej, w której umieszczone zostały elementy wentylacji lub klimatyzacji, radioodtwarzacz oraz zestaw głośnomówiący w zależności od wybranych opcji.
Dzięki ergonomicznie zaprojektowanej desce rozdzielczej każdy element sterowania znajduje się pod ręką a każda kontrolka w zasięgu wzroku. Kierownica jest regulowana w pionie i w poziomie a dźwignia zmiany biegów umieszczona jest pośrodku deski rozdzielczej, jak we wszystkich pojazdach użytkowych Peugeot, dla większej przestronności.
Do tego komfortu użytkowego, gwarantującego swobodę i wygodę użytkownikom, dochodzi jeszcze wrażenie przestrzeni i poczucie bezpieczeństwa. Wysoko usytuowane stanowisko kierowcy i olbrzymia przednia szyba zapewniają doskonałą widoczność.
Zagłębieni w swoich wygodnych fotelach, pokrytych tkaniną "Transcodage", z wyprofilowanymi siedzeniami, zarówno kierowca, jak i pasażer mogą podróżować i pracować w idealnych warunkach.
Bipper, jak przystało na pojazd przeznaczony do profesjonalnego użytku, otrzymał kabinę z bogatym wyposażeniem użytkowym takim jak: składany, wielofunkcyjny fotel pasażera, otwarte kieszenie i korytka, stolik do pisania (na desce rozdzielczej), zamykany przedni schowek, schowki w dolnej części drzwi, itd.
Funkcjonalny w najdrobniejszym detalu Bipper jest przyjazny i Å‚atwy w codziennej eksploatacji.
Zawieszenie i koła jezdne
Aby zapewnić odpowiednią zwrotność i zachować idealne parametry jezdne bez względu na poziom obciążenia Bipper wyposażony został w nowoczesny układ jezdny.
Przednie zawieszenie jest typu pseudo McPherson ze sprężynami i amortyzatorami umieszczonymi w jednej osi.
Tylne zawieszenie na ciągnionych wahaczach posiada drążek skrętny. Całość przymocowana jest do nadwozia za pośrednictwem elastycznych podkładek tłumiących hałasy i drgania.
W ten sposób Bipper jest w stanie przewozić do 610 kg ładunków nie zmieniając prawie wcale prześwitu.
Bipper otrzymał opony o wymiarach 175/70 R14. Wersje wyposażone w pakiet "chantier" (budowa), wyższe o 15 mm, dostarczane są z zestawem opon 15 calowych (185/65R15).
Koło zapasowe schowane jest pod tylną częścią podłogi i ma takie same wymiary jak pozostałe koła jezdne pojazdu.
W standardzie proponowane jest hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które pozwala na zręczne pokonywanie miejskich ulic, zwłaszcza że średnica skrętu kół między chodnikami wynosi zaledwie 10,2 m.
Przednie hamulce Bippera mają tarcze o wymiarach 257 x 22 mm lub 284 x 22 mm, w wersjach z mechaniczną sterowaną skrzynią biegów, napędzane przez tłoki 54 mm.
Z tyłu mamy hamulce bębnowe, z bębnami o wymiarach 203 x 38 mm lub 228 x 40 mm w wersjach z mechaniczną sterowaną skrzynią biegów.
System ABS wchodzi w skład standardowego wyposażenia, wspomagając układ hamulcowy i zwiększając skuteczność jego działania oraz zapewniając sterowność pojazdu.
Jednostki napędowe
Bipper otrzymał dwa silniki, opracowane przez grupę PSA Peugeot Citroën, o doskonałych walorach ekonomicznych i ekologicznych, mające ułatwić mu pokonywanie miejskich czy też podmiejskich dróg z całym przewożonym ładunkiem.
1,4 l benzyna – 75 KM Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemnoÅ›ci skokowej 1 360 cm3 osiÄ…gajÄ…cy moc 54 kW (≈ 75 KM CEE) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostÄ™pny jest już przy 2 600 obr/min., a wiÄ™c przy niskiej prÄ™dkoÅ›ci obrotowej, dziÄ™ki czemu idealnie siÄ™ nadaje do jazdy po mieÅ›cie. Silnik sprzężony jest z rÄ™cznÄ… 5-przeÅ‚ożeniowÄ… skrzyniÄ… biegów typu MA.
1,4 l HDi – 70 KM Czterocylindrowy silnik wysokoprężny HDi o pojemnoÅ›ci skokowej 1 398 cm3, osiÄ…gajÄ…cy moc 50 kW (≈ 70 KM CEE) oraz moment 160 Nm przy 1 750 obr/min. CechÄ… szczególnÄ… tego silnika jest silnie spÅ‚aszczona krzywa maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 2 750 obr/min., gwarantujÄ…c dużą elastyczność eksploatacji.
Wraz z silnikiem 1,4 l HDi proponowane są dwa typy skrzyń biegów: - Skrzynia ręczna 5-przełożeniowa typu MA, - Skrzynia ręczna sterowana 5-przełożeniowa zwana BMP5, idealna do jazdy po mieście. Powstała na bazie skrzyni biegów MA, otrzymała wspomaganie elektrohydrauliczne, zapewniające płynną, elastyczną i niezwykle szybką zmianę biegów.
Dźwignia zmiany biegów, umieszczona na "stopie sÅ‚onia", pozwala wybrać albo tryb rÄ™czny (zmiana przeÅ‚ożeÅ„ za pomocÄ… dźwigni), albo tryb sterowany, w którym kierowca nie zmienia biegów. Oprócz “odciążenia” kierowcy podczas jazdy po mieÅ›cie, rÄ™czna sterowana skrzynia biegów pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisjÄ™ zanieczyszczeÅ„.
Silniki 1,4 l benzyna 1,4 l diesel HDi Pojemność skokowa (cm3) 1 360 1 398 Liczba cylindrów 4 4 Liczba zaworów 8 8 Moc maksymalna 54 kW (≈75 KM CEE) przy 5 200 obr/min. 50kW (≈70 KM CEE) przy 4 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2 600 obr/min. 160 Nm przy 1 750 obr/min. Åšrednica x skok (mm) 75 x 77 73,7 x 82 Wtrysk wielopunktowy BezpoÅ›redni - Common Rail Zasilanie Atmosferyczne TurbodoÅ‚adowanie dziÄ™ki turbosprężarce ze staÅ‚Ä… geometriÄ… Typ skrzyni BVM 5 BVM 5 / BVM 5 sterowana Paliwo Benzyna Olej napÄ™dowy Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100km – g CO2/km) 6,9 - 164 4,5 - 119 Francuska moc fiskalna 8 6
Konstrukcja
Nowoczesna konstrukcja Bippera została zaprojektowana i wykonana w taki sposób, aby spełnić wymogi najsurowszych norm w zakresie bezpieczeństwa biernego.
Przeanalizowano liczne scenariusze zderzenia czołowego dla idealnego dopracowania wymiarów elementów konstrukcji oraz stref programowanego zgniotu, pochłaniających energię uderzenia.
Przedni zderzak otrzymał metalową belkę o wysokiej granicy elastyczności, przymocowaną do pochłaniaczy uderzenia, przykręconych do podłużnic. W przypadku uderzenia z małą prędkością zarówno belka, jak i pochłaniacze uderzenia zostają ściśnięte nie uszkadzając podłużnic.
System ograniczników przeciwuderzenieniowych mocujących silnik do aluminiowej belki służy do realizacji strategii kontrolowanego zgniotu bloku przedniego, ograniczając możliwość jego penetracji do wnętrza wozu.
Odpowiednio dobrano też budowę i parametry elementów mocujących zawieszenia przedniego, które mają umożliwić przekazanie energii pod nadwozie w przypadku czołowego zderzenia.
Przeanalizowano też dokładnie kinematykę obiektów znajdujących się w komorze silnika podczas ewentualnej kolizji, aby ograniczyć ryzyko ich uderzenia w kierowcę. Dotyczy to zwłaszcza tzw. "odbicia" pedałów i cofania się kolumny kierowniczej do wnętrza pojazdu.
Elementy wyposażenia gwarantujące bezpieczeństwo
System "trzymania" kierowcy i pasażera, wpływa w znacznym stopniu na bezpieczeństwo.
Bipper otrzymał trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, a regulacja wysokości siedziska nie wymaga żadnego wysiłku. Pasy wyposażono w napinacze pirotechniczne i ograniczniki napięcia, zmniejszające ucisk na klatkę piersiową.
Aby skłonić kierowcę do zapinania pasa, pojazd został wyposażony w specjalną kontrolkę, umieszczoną w zestawie wskaźników, która zapala się w przypadku nie zapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy. Dodatkowo uruchamia się sygnał dźwiękowy.
Elementy te są niezbędne dla zapewnienia skuteczności zamontowanych w pojeździe poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Poduszka powietrzna pasażera, dostępna w opcji w zależności od kraju, może być wyłączona przez komputer pokładowy. Kontrolka poduszki informuje o jej wyłączeniu. Należy zaznaczyć, że trzeba wybrać albo poduszkę powietrzną pasażera, albo stolik do pisania na desce rozdzielczej, ponieważ nie da się ich pogodzić.
W opcji dostępne są także boczne poduszki powietrzne, zabudowywane po bokach przednich foteli.
Wreszcie, dopełniający gamę system bezwładnościowy wykrywa gwałtowne hamowanie i natychmiast odcina zasilanie elektryczne oraz dopływ paliwa, aby nie dopuścić do zapalenia się pojazdu w przypadku zderzenia.
Elementy wyposażenia stanowiące o komforcie
Intensywna eksploatacja Bippera, wynikająca z jego profesjonalnego charakteru sprawia, że ważnym wymaganiem klientów jest wygoda.
Elementem najważniejszym z punktu widzenia komfortu klientów, spędzających długie godziny za kierownicą Bippera, są wygodne fotele, dobrze "trzymające" kierowcę i pasażera. Wyposażone standardowo w zagłówki, regulację wzdłużną oraz odchylane oparcia; w opcji mogą mieć regulacje wysokości i lędźwiowa, a także podłokietnik lub matę grzejną.
Innowacją w Bipperze jest wielofunkcyjny fotel pasażera, ukazujący uwagę, jaką podczas projektowania poświęcono detalom. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów. Wielofunkcyjny składany fotel pasażera jest przykładem tego, jak wielką wagę projektanci Bippera przywiązują do każdego szczegółu. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów (do 2,50 m), wydłużając w ten sposób przestrzeń ładunkową o blisko metr. Są to cechy bardzo poszukiwane w codziennej pracy klientów, którzy życzą sobie pojazdu zwartego, o optymalnej modułowości i ładowności.
Dla zwiększenia komfortu jazdy i ułatwienia manewrów, Bipper został wyposażony w duże zewnętrzne lusterka wsteczne. W zależności od wersji mogą być wyposażone w regulację elektryczną i ogrzewanie, uruchamiane wraz z odszranianiem tylnej szyby. Aby ułatwić jazdę do tyłu oraz parkowanie w mieście, Bipper może zostać wyposażony w system pomocy przy parkowaniu (zwany też "asystentem parkowania"), złożony z czterech czujników ultradźwiękowych, zabudowanych w tylnym zderzaku. Czujniki wykrywają przeszkody, znajdujące się w polu cofania pojazdu i ostrzegają kierowcę, wysyłając zmienne sygnały dźwiękowe; im wyższa częstotliwość, tym bliżej do przeszkody. Jeżeli Bipper posiada hak holowniczy, czujniki zostają automatycznie wyłączone po wsunięciu wtyku kabla przyczepy do gniazda pojazdu.
Inną bardzo przydatną w codziennej pracy funkcją jest elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości.
Przednie szyby mogą być elektryczne i sekwencyjne ze sterowaniem w drzwiach.
Zadbano także o wydajną wentylację i klimatyzację kabiny Bippera. Mgła (lub szron) osadzająca się na przedniej szybie usuwana jest powietrzem podawanym poprzez osiem otworów powietrznych, znajdujących się u podstawy przedniej szyby. We wnętrzu pojazdu rozprowadzanie i rozdział powietrza odbywa się za pośrednictwem czterech regulowanych i zamykanych nawiewów, dwóch środkowych i dwóch bocznych. Są także dwa dodatkowe środkowe nawiewy skierowane na podłogę. Sterowanie zamykaniem wlotu powietrza z zewnątrz z obiegiem zamkniętym wewnątrz jest montowane seryjnie. Są to elementy niezwykle istotne w trakcie jazdy po mieście, ponieważ nie wpuszczają do wnętrza pojazdu niepożądanych zapachów i cząstek.
Dostępna jest także klimatyzacja ręczna, wyposażona w filtr usuwający pyłki, kurz i niektóre cząsteczki gazów zanieczyszczających.
Bippera można także wyposazyć w system audio i telefoniczny zestaw głośnomówiący, odtwarzacz CD z radiem (odtwarzający również CD z zapisanymi plikami MP3), o mocy nominalnej 4 x 10 W, połączonych z czterema głośnikami (dwa wysoko- i dwa średniotonowe).
Zestaw gÅ‚oÅ›nomówiÄ…cy pozwala na w peÅ‚ni bezpieczne korzystanie z telefonu Bluetooth® podczas jazdy. Sterowanie ‘odbierz/zakoÅ„cz poÅ‚Ä…czenie’ znajduje siÄ™ na konsoli Å›rodkowej a mikrofon zostaÅ‚ zamontowany w pobliżu lampki sufitowej. Po naciÅ›niÄ™ciu na przycisk "odbierz" nastÄ™puje poÅ‚Ä…czenie z rozmówcÄ…, dźwiÄ™k z radia zostaje przerwany, aby umożliwić rozmowÄ™ telefonicznÄ… przy użyciu gÅ‚oÅ›ników pojazdu. W ten sposób profesjonalni użytkownicy mogÄ… caÅ‚kowicie bezpiecznie pracować w swoich biurach "na kółkach"!
Pakiet „budowlaÅ„ca”
Pakiet "budowlańca" tworzą elementy, umożliwiające Bipperowi poruszanie się po nierównym terenie, jak np. teren budowy, ale także pokonywanie wysokich chodników czy wiejskich dróg. Dzięki wyższemu o 15 mm prześwitowi i wzmocnionym osłonom, Bipper gotowy jest stawić czoła najgorszym warunkom drogowym.
Pakiet „budowlaÅ„ca”obejmuje: • Zawieszenie wyższe o 15 mm • Wzmocnione osÅ‚ony doÅ‚u nadwozia i specjalne listwy • Opony o rozmiarach 185/65 R15 • PÅ‚yta ochronna pod silnikiem • Maskownica dolnej części przedniej osÅ‚ony • Przednie i tylne chlapacze • Zmywalna wykÅ‚adzina podÅ‚ogowa w kabinie
Pakiet „budowlaÅ„ca”bÄ™dzie dostÄ™pny w drugiej poÅ‚owie 2008 r.
Jedna gama handlowa
Gama Bipper oferuje tylko jeden poziom wykończenia, który można wzbogacić o dostępne opcje i/lub pakiet elementów wyposażenia. Gama ta może się różnić w poszczególnych krajach.
Koszty eksploatacji
Ważnym czynnikiem, branym pod uwagę przy wyborze auta dostawczego, są koszty jego utrzymania, które w przypadku Bippera zostały znacząco obniżone.
W normalnych warunkach użytkowania pojazdu przeglądy należy wykonywać co 30 000 km lub co 2 lata bez względu na typ silnika. Aby zmniejszyć koszty, wymiana oleju oraz określonych części, takich jak filtr powietrza, filtr oleju napędowego, filtr przeciwpyłkowy, klocki hamulcowe odbywać się będzie w tym samym czasie.
Pasek rozrządu wymieniany jest po przejechaniu 240 000 km lub po 10 latach w przypadku silnika wysokoprężnego i po przejechaniu 150 000 km lub po 10 latach w wersji benzynowej.
Odcienie nadwozia
Bipper oferowany jest w 10 odcieniach nadwozia.
4 odcienie matowe : 6 odcieni metalizowanych :
Biały Banquise Szary Garbato Czerwony Tiziano Czerwony Malizioso Niebieski Line Niebieski Nocture Kość słoniowa Paganini Szary Graphite Żółty Lacerta Niebieski Neysha
|
|