FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1719 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Od debiutu Toyoty Camry w Polsce mija 30 lat
  Dodano: 2018-02-12
Wyświetlono: 576 razy
Od debiutu Toyoty Camry w Polsce mija 30 lat
Historia Toyoty Camry w Polsce rozpoczęła się 1987 roku. Przez wiele lat był to flagowy model osobowy w gamie marki, który u progu nowego stulecia został wyparty przez Lexusa. Niewykluczone jednak, że wkrótce Camry wróci do polskich salonów.
foto © Toyota

W sierpniu 1987 r. został otwarty pierwszy salon Toyoty w Radości. Toyota za pośrednictwem Nissho Iwai Corp. i Pol-Mot powoli, lecz konsekwentnie penetrowała polski rynek. Mimo kryzysu panującego w schyłkowym PRL, nie brakowało chętnych do zakupu Corolli czy Cariny. Jesienią tego samego roku ofertę Toyoty w Polsce wzbogacił model Camry XLD napędzany 2-litrowym turbodieslem 2C-T o mocy 84 KM. Sprzedawano je z nadwoziem sedan, a od 1989 r. także jako kombi. Auto wyróżniało się atrakcyjnym, eleganckim wyglądem, znakomitymi jak na diesla osiągami połączonymi z niskim zużyciem paliwa oraz przestronnym wnętrzem. Nowością na polskim rynku było wspomaganie układu kierowniczego oferowane w standardzie. U schyłku lat 80. pojazd należał do najlepszych aut klasy średniej wyższej oferowanych w Europie.

 

We wrześniu 1989 (Motor nr. 34/89) red. Wojciech Sierpowski opisywał wrażenia z jazdy Toyotą Camry 2.0 Turbodiesel: 

 

„Komfort jazdy w Toyocie Camry zgodnie z przewidywaniem jest duży. Układ jezdny bardzo dobrze radzi sobie ze złym stanem naszych dróg. Świetnie skonstruowane są także siedzenia. Za wzorowe uznałem dobranie ich twardości oraz wyprofilowanie. Wnętrze, a przede wszystkim, to co jest potrzebne kierowcy, zaprojektowane zostało zgodnie z zasadami ergonomii (...) Toyotą miałem okazję przejechać się wiele kilometrów za miastem. Muszę stwierdzić, że auto to świetnie nadaje się do długotrwałych wyjazdów. Wzorowo został w tym samochodzie opracowany mechanizm zmiany biegów (...) Do przełączania biegów wystarczą niewielkie ruchy (...) Zadziwił mnie brak przenoszenia się jakichkolwiek drgań zespołu napędowego na dźwignię. Reasumując, Toyotę Camry uważam za samochód wysokiej klasy, dopracowany, przy czym zbyt spokojna wydaje mi się stylizacja nadwozia”. 

 

Kto w schyłkowym PRL chciał zakupić zachodni samochód, musiał być szczęśliwym posiadaczem „twardej” czyli wymienialnej waluty: dolarów, zachodnioniemieckich marek czy też innych środków płatniczych z tzw. krajów kapitalistycznych. 

 

W 1989 roku PRL chylił się ku upadkowi. Szalała inflacja. Latem amerykański dolar kosztował już 12 tys. zł.  przy średniej krajowej 206 tys. zł (ok. 17 dolarów). Cena Camry 2.0 XL Turbodiesel wynosiła około 10 tysięcy USD. Przeciętny „Kowalski” musiałby więc pracować na takie auto…588 miesiące, czyli ponad 40 lat! Naturalnie pod warunkiem, że całe wynagrodzenie odkładałby na wymarzony pojazd.

 

Flagowiec z Tsutsumi

 

12 września 1991 r. podczas 54. edycji salonu samochodowego IAA we Frankfurcie zaprezentowano nową generację Toyoty Camry (w Japonii – Scepter, tzn. zjawa). Nowa rodzina pojazdów oznaczona symbolem SXV10 była znacznie większa, szybsza i lepiej wyposażona od poprzednika. Eleganckie nadwozie o długości 4,72 m i szerokości 1,77 m projektował zespół Osamo Shikado. Już na pierwszy rzut oka widoczne było duże podobieństwo do flagowej limuzyny koncernu Toyota – Lexusa LS400 (w Japonii – Toyota Celsior) oraz do nowej Corolli z nadwoziem sedan (E100).

 

Projektantom udało się osiągnąć znakomity, niski współczynnik oporu powietrza Cx 0,31. Wnętrze było bogato wyposażone i niezwykle przestronne. Bagażnik miał pojemność 517 litrów. Nowością były jednostki napędowe z czterema zaworami na cylinder. Bazowy silnik 5S-FE miał pojemność skokową 2 164 cm³ i rozwijał 136 KM. Większy, trzylitrowy V6 o symbolu 3VZ-FE (188 KM) zapewniał znakomite osiągi, imponującą elastyczność i niepowtarzalne brzmienie.

 

14 grudnia 1991 r. red. Jerzy Dyszy opublikował pierwszy test Camry na łamach tygodnika „Motor” pod znamiennym tytułem „Toyota zamiast BMW”:

 

Kilka tygodni po frankfurckim debiucie najnowszej Toyoty Camry, można u nas kupić najdroższą i najbardziej wyrafinowaną wersję tego samochodu! Nie jest to już, proszę państwa, diesel-kombi bez żadnego wyposażenia specjalnego. Odwrotnie. Na rynek polski zaoferowano samochód z 24-zaworowym, sześciocylindrowym, benzynowym silnikiem z katalizatorem spalin, w dwóch wersjach skrzyni biegów (zwykła, pięciobiegowa i automatyczna, czterobiegowa) i z listą fabrycznych dodatków, za które nie pobiera się dodatkowych opłat, tak długą, że wymienianie ich stałoby się nudne. Po prostu wszystko, co w tym samochodzie może być sterowane elektrycznie lub elektronicznie – jest zamontowane. Łącznie z radiem naprawdę wysokiej klasy wraz z elektroniczną blokadą przeciwwłamaniową. Muszę na koniec dodać, że jest to samochód naprawdę wysokiej klasy, co w połączeniu z dobrze znaną jakością Toyoty, jak na Polskę rewelacyjnym zapleczem serwisowym i względnie niską ceną, spowoduje na pewno jego duży sukces na naszym rynku. Ciekawe jednak czy Toyota Motor Poland nie zostanie zasypana pytaniami „a kiedy sprowadzicie nową Camry w wersji diesel?”.

 

Diesel nigdy już nie pojawił się w gamie Camry. Jednostka SXV10 oferowana w Polsce pochodziła wyłącznie ze słynącej z wyjątkowej jakości montażu fabryki Tsutsumi w Japonii; nie obejmował jej kontyngent bezcłowy. 12 grudnia 1991 r. Rada Ministrów uchwaliła podniesienie cła do 35 %. Do ceny aut o pojemności powyżej 2 litrów doliczano akcyzę 50% oraz VAT, co niemal podwajało cenę pojazdu. Żaden inny kraj w Europie nie miał tak restrykcyjnego systemu celno-podatkowego. W 1992 r. w Polsce sprzedano 430 tys. nowych samochodów, w tym ponad 3 tys. Toyot. Dealerzy TMPL szacują, że wśród nich było ok. 100–150 nowych egzemplarzy Camry w cenie 454–474 milionów złotych. Wyższa cena dotyczyła egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów.

 

Znakomita opinia, jaką cieszył się ten pojazd w USA, spowodowała masowy import aut zza Atlantyku. Najczęściej były to samochody po kolizjach i stłuczkach, które naprawiano już w Polsce, po uprzednim zgłoszeniu w Głównym Urzędzie Ceł jako „mienie przesiedleńcze”. Dość egzotyczną nie tylko w Polsce, ale i w Europie odmianą Camry było produkowane w Georgetown, Kentucky (USA) kombi Camry Station Wagon, dostępne z silnikami 2.2 i 3.0. Pojazd posiadał przestronne wnętrze oraz (opcjonalnie) drugi rząd siedzeń dla dzieci. Station Wagon wyróżniał się niespotykanym rozwiązaniem w postaci dwóch wycieraczek tylnej szyby. W Polsce nie figurował w oficjalnej ofercie TMPL, lecz dealer Carter z Trójmiasta sprowadzał je na specjalne zamówienie klientów. Białym krukiem była pochodząca również ze Stanów elegancka Camry Coupé, oferowana od jesieni 1993 roku w USA i na wybranych rynkach poza Europą. 

 

Bezpieczeństwo zawsze stanowiło dla Toyoty kwestię priorytetową. Toyota Camry jako pierwszy z modeli oferowanych przez TMPL już w 1993 roku posiadała poduszkę powietrzną kierowcy w standardzie. Dwa lata później seryjne wyposażenie sprzedawanych w Polsce Camry obejmowało już także airbag dla pasażera. 

 

Toyota Camry oferowana w polskich salonach w 1994 roku wyposażona była m.in. w automatyczną skrzynię biegów, ABS, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka oraz wysokiej klasy zestaw audio. Polscy nabywcy zamawiali najczęściej Camry w metalizowanym kolorze Cashmere Beige zwanym „szampanem” oraz w ciemnozielonym odcieniu Dark Emerald Pearl.

 

Latem 1994 roku cena nowej Camry 3.0 w Polsce wynosiła już 988 milionów złotych przy średniej krajowej wynoszącej 5,3 miliona złotych, czyli ponad 186 miesięcy pracy. Kim był statystyczny polski nabywca tego modelu? Według handlowców z autoryzowanych salonów byli to ludzie dojrzali, o ugruntowanej pozycji zawodowej: zwykle uznani lekarze specjaliści, architekci oraz prawnicy. Słowem, ludzie zamożni, lecz niepodążający ślepo za „modnymi” niemieckim markami z Ingolstadt, Monachium i Stuttgartu. Zwykle nabywcy Camry kierowali się znakomitą opinią, jaką cieszyło się auto w USA; często osobiście zetknęli się tam z topowym modelem Toyoty. Nieprzeciętna trwałość Camry powodowała, że egzemplarze z polskich salonów nader rzadko zmieniały właściciela. Nawet dziś na polskich i zagranicznych portalach aukcyjnych można natknąć się na Camry z lat 90. z przebiegami ponad 500 tys. km, sprzedawanymi przez pierwszego właściciela. 

 

Skromny perfekcjonista

 

W kwietniu 1996 roku wiosenny numer kwartalnika „Toyota News” wydawanego do dziś przez Toyota Motor Poland zapowiadał rychłe wprowadzenie na rynki Europy nowej generacji Camry (XV20), co nastąpiło 3 września 1996 r. Ciekawostką jest fakt, że na wybranych rynkach pojazd sprzedawano jako Daihatsu Altis, w Japonii jako Camry Gracia, zaś w Australii jako Venta. Smukłe nadwozie, elegancka sylwetka, bogate wyposażenie i odziedziczona po poprzedniku topowa jakość sprawiły, że model zbierał znakomite oceny testujących dziennikarzy. Kombi Station Wagon pozostało w ofercie poza Europą, zaś coupé zastąpiono później modelem Solara. Camry XV20 była dostępna wyłącznie z benzynowymi silnikami 2.2 l/136 KM (5S-FE) oraz z trzylitrową, widlastą „szóstką” 1MZ-FE (188 KM). W Polsce auto najczęściej zamawiano w wersji 3,0 l, ze srebrnym lakierem Luna Mist. W standardzie była automatyczna klimatyzacja, ABS, elektryczne szyby i lusterka oraz tapicerka ze szlachetnego weluru. Większość polskich klientów wybrała perfekcyjnie działający „automat” Aisin-Warner. 

 

W 1997 roku sprzedaż Camry XV20 szacuje się na około 100–120 egzemplarzy. Ówczesna sieć Toyoty liczyła już 36 salonów. Dlaczego mimo licznych zalet Camry 3. generacji nie odniosła sukcesu w naszym kraju? Polski rynek został zalany szerokim strumieniem tzw. „składaków”, aut „rozbieranych” przed granicą, a później montowanych ponownie w warsztacie przysłowiowego pana Henia. Powodem były zaporowe cła, których ofiarą padli inni japońscy producenci. Z polskiego rynku wycofała się Mazda oraz należąca do koncernu Toyota marka Daihatsu. 

 

Jeden ze znanych dziennikarzy motoryzacyjnych trafnie określił Camry mianem „skromnego perfekcjonisty”. Doskonała jakość Camry XV20 (oraz wszystkich pozostałych generacji) łączyła się jednak ze zbyt stonowanym jak na gust wielu klientów designem. Nie bez znaczenia była także relatywnie wysoka cena. Miało to ogromne znaczenie na wciąż wschodzącym polskim rynku. Camry była samochodem znakomicie wykonanym, dynamicznym i bezpiecznym, a przy tym bogato wyposażonym, jednak w tamtych latach w Europie nie udało się Toyocie zagrozić niemieckiej dominacji w segmencie premium. 

 

Całkiem inaczej sytuacja wyglądała na rynku amerykańskim. Pojazd stał się błyskawicznie bestsellerem. W 1997 roku Toyota Motor Sales USA z siedzibą w Torrance w Kalifornii sprzedała 394 397 egzemplarzy Camry! Rok później udało się osiągnąć wynik 427 308 aut. W tym samym czasie w Polsce sprzedano 518 019 nowych samochodów wszystkich marek. Camry alias Venta była hitem także w Australii. W gamie samochodów oferowanych przez polskich dealerów Toyoty rolę flagowego modelu przez lata pełniła Camry 3.0 GX z silnikiem o mocy 190 KM. W 1999 roku pojazd kosztował 149 282 zł. Zamówiło go tylko 41 klientów. 

 

Pod koniec lat 90. na polski rynek wchodziła właśnie supermarka koncernu Toyota – Lexus. W niektórych autoryzowanych salonach powstał „Kącik Lexusa”. Początki japońskiej marki premium były nader skromne. W 1997 roku sprzedano zaledwie dwa egzemplarze GS 300, lecz już 2 lata później polscy nabywcy zamówili 52 egzemplarze, głównie za sprawą debiutującego modelu IS 200. Dziś wiele osób uważa, że to właśnie pojawienie się na polskim rynku nieznanej marki Lexus skanibalizowało model Camry. 

 

W 2002 roku pojawiła się Camry XV30. Pojazd oferowano tylko z „benzyniakami” 1MZ-FE (3,0 l/188 KM) oraz nową jednostką 2AZ-FE o pojemności 2,4 l i mocy 156 KM. W latach 2000–2004 rosnąca stale sieć salonów Toyoty notowała sprzedaż na poziomie 30–50 egzemplarzy Camry rocznie. Latem 2004 zdecydowano, że Camry zostanie wycofana z polskiej oferty. Debiutujący w 2006 roku następca, model XV40 po raz pierwszy dostępny także z napędem hybrydowym, nie był już oferowany w oficjalnej sieci Toyota Motor Poland. Ciekawostką jest fakt, że w grudniu 2007 roku uruchomiono montaż Camry XV40 w zakładach TMRU w Sankt Petersburgu. 

 

Toyota Camry od lat pozostaje najpopularniejszym samochodem osobowym w USA. Rocznie sprzedaje się tam około pół miliona egzemplarzy. 10 lipca 2017 r. w Tokio zaprezentowano 8. już generację Camry (XV70). Wiele wskazuje na to, że wkrótce model ten powróci oficjalnie do europejskich, w tym także polskich salonów sprzedaży.



Źródło: informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Bogata oferta kompaktów Toyoty w Polsce. Ceny zaczynają się już od 55 900 zł
» Dlaczego Polacy pokochali miejskie hybrydy?

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Od debiutu Toyoty Camry w Polsce mija 30 lat:
w lewo
Toyota Camry Hybrid
© Toyota
Toyota Camry 2018 z pakietami tuningowymi TRD i Modellista
© Toyota
Toyota Camry numerem 1 w USA już od 15 lat
© Toyota
Toyota Camry numerem 1 w USA już od 15 lat
© Toyota
Toyota Camry numerem 1 w USA już od 15 lat
© Toyota
Toyota Camry - historia innowacji
© Toyota
Toyota Camry - historia innowacji
© Toyota
Toyota Camry - historia innowacji
© Toyota
w prawo
 Inne artykuły
» Premiera już podczas Salonu Genewskiego: Volkswagen T-Roc w topowej wersji R 2019-02-15
  Volkswagen T-ROC Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (w dniach 7-17 marca 2019 roku) Volkswagen zaprezentuje nowy, topowy model crossovera, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku. T-Roc R to kolejny sportowy model Volkswagena spod znaku R. Samochód w... więcej »

» Kia Stinger Sportowym Samochodem Roku 2019-02-15
  Stinger 2018 Kia Stinger triumfuje w 17. edycji prestiżowego plebiscytu Auto Lider 2018 organizowanego przez tygodnik Motor i magazyn Auto Moto.... więcej »

» O 26 procent więcej Mitsubishi w Polsce w styczniu 2019-02-15
  Eclipse Cross Od wielu miesięcy wyraźnie rośnie zainteresowanie samochodami japońskiego producenta Mitsubishi Motors w Polsce. Ubiegłoroczny sukces ma swoją kontynuację - w styczniu 2019 roku Polacy zarejestrowali aż 26% więcej nowych aut spod znaku Trzech Diamentów, niż pr... więcej »

» Volkswagen Arteon wybrany najlepszym autem klasy średniej w Polsce 2019-02-14
  Arteon R-Line Zwycięski Arteon wyróżnia się na tle konkurentów połączeniem awangardowej stylistyki i sportowego charakteru z funkcjonalnością, której przykładem jest przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik. Dzięki temu Arteon nadaje nowe znaczenie pojęciu Gran Turismo. Do... więcej »

» Inteligentne łóżko Forda 2019-02-14
  Ford lozko Pod koniec szalonego dnia większość z nas marzy tylko o tym, aby położyć się do łóżka i przytulić do ukochanej osoby. Jednak ci, którzy dzielą sypialnię z „wiercipiętami”, tracą niekiedy cenne godziny snu próbując odzyskać choć odrobinę materaca. I... więcej »

» DS TECHEETAH z ambicją zdobycia punktów w Meksyku 2019-02-14
  DS Formula E DS E-TENSE FE19 Zespół DS TECHEETAH przybywa do stolicy Meksyku i stawia sobie za cel zdobycie punktów w czwartej rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA ABB 2018/2019.... więcej »

» Audi A8 z nagrodą Auto Lider 2018 2019-02-14
  Początek sprzedaży nowego Audi A8 Podczas uroczystej gali, która odbyła się wczoraj w Warszawie, Audi A8 ogłoszone zostało zwycięzcą plebiscytu Auto Lider 2018 w kategorii „Auto klasy wyższej / luksusowe”. Organizatorami głosowania były redakcje tygodnika Motor i miesięcznika Auto ... więcej »

» Zapraszamy do głosowania na Osobowość Flotową Roku 2019 2019-02-13
  Fleet Derby 2016 Można już głosować na Osobowość Flotową Roku 2019. Magazyn Fleet co roku organizuje plebiscyt Fleet Derby, w którym nagradza osoby pracujące w branży sprzedaży flotowej samochodów osobowych i dostawczych. ... więcej »

» C3 WRC w raju sportów zimowych 2019-02-13
  C3 WRC zima Szwecja, która obecnie gości narciarskie mistrzostwa świata, jednocześnie przygotowuje się do organizacji zawodów dla sportowców zupełnie innego rodzaju. Już niedługo załogi składu fabrycznego Citroëna – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia i Esapekka Lappi/... więcej »

» Radość z jazdy w najczystszej postaci. BMW Driving Experience startuje w Polsce 2019-02-13
  BMW Driving Experience Polska Stałe podnoszenie umiejętności jazdy jest podstawą bezpieczeństwa na drogach. BMW Group od ponad 40 lat edukuje kierowców na całym świecie przekazując im wiedzę i praktyczne wskazówki, jak prowadzić lepiej w każdych warunkach. Od marca szkolenia BMW Driving Ex... więcej »

» Zobacz, jak wygląda w środku pierwsza elektryczna Honda! 2019-02-13
  Honda Urban EV wnetrze Honda przedstawiła zdjęcie wnętrza prototypu swojego kompaktowego pojazdu elektrycznego.... więcej »

» MWC 2019: SEAT zaprezentuje nowy pojazd miejski 2019-02-13
  Seat MWC 2019 Światowy Kongres Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) to czterodniowe wydarzenie, podczas którego 2400 wystawców zaprezentuje innowacje i przełomowe technologie z branży mobilnej. Najnowszy pojazd koncepcyjny SEAT-a zostanie oficjalnie pokazany szersz... więcej »

» Prof. Cezary Pałczyński z UM w Łodzi: jednym z głównych źródeł powstawania smogu w Polsce są samochody 2019-02-12
  Jaguar I-Pace Dr hab. med. Cezary Pałczyński opowiada, jakie spustoszenie wywołuje smog w naszym organizmie, które samochody zanieczyszczają powietrze w największym stopniu i jaki jest sens wprowadzania w polskich miastach stref czystego transportu.... więcej »

» Jaguar I-Pace idealną taksówką? 2019-02-12
  I-Pace taxi Ekologiczny napęd i przestronne wnętrze Jaguara I-Pace znajdują kolejne zastosowania. Już od kilku miesięcy pierwsze egzemplarze tego modelu zasilają flotę taksówek w Monachium.... więcej »

» Jak japońska kultura wpłynęła na nowego Lexusa UX? 2019-02-12
  Lexus UX Zespół projektantów nowego crossovera UX czerpał inspiracje z bogatej i różnorodnej kultury Japonii, której tradycja należy do spuścizny marki Lexus.... więcej »

» Światowa premiera Mitsubishi ASX 2020 w Genewie! 2019-02-12
  ASX 2020 Tokio, 12 lutego 2019 – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zapowiada światową premierę modelu ASX MY 2020 (kompaktowego SUV-a, na niektórych rynkach oferowanego pod nazwami RVR lub Outlander Sport) w czasie 89. edycji Geneva International Motor Show*1, ... więcej »

» Mazda prezentuje MX-5 30th Anniversary Edition w kolorze Racing Orange z okazji 30-lecia modelu 2019-02-11
  MX-5 30th Anniversary Edition Mazda Motor Corporation przedstawiła model MX-5 30th Anniversary Edition podczas rozpoczynających się targów Chicago Auto Show, które otwarte będą dla publiczności do 18 lutego.... więcej »

» Modele Dacii w limitowanej serii TECHROAD 2019-02-11
  Dacia TECHROAD Dacia prezentuje nową serię limitowaną „Techroad”. Została ona zbudowana na wersji Stepway (w przypadku Dacii Sandero, Logan MCV, Lodgy i Dokker) oraz Prestige (dla modelu Duster). Seria „Techroad” oferuje dodatkowe wyposażenie seryjne ... więcej »

» Audi Sport ABT Schaeffler celuje w kolejny hat-trick w Meksyku 2019-02-11
  Audi e-tron FE05 Nie ma zbyt wielu torów na świecie, z których Daniel Abt i Lucas di Grassi mieliby tak dobre wspomnienia jak z toru w Meksyku. Obaj zawodnicy teamu Audi Sport ABT Schaeffler świętowali już na nim swe zwycięstwa i obaj mają zamiar to powtórzyć przy okazji kolej... więcej »

» Zmiany w dziale PR marki Audi: Leszek Kempiński po 23 latach pracy odchodzi z firmy 2019-02-11
  Leszek Kempinski 2019 Po wielu latach pracy na rzecz różnych marek koncernu Volkswagen, a od 2000 roku jako PR Manager marki Audi, Leszek Kempiński podjął decyzję o odejściu z firmy z dniem 28 lutego 2019 r. Dalsze plany zawodowe wiąże z realizacją własnych projektów. Jego miejsce ... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089
Wyświetlane: 0 - 20 z 21774 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |