-
Trwa przerwa technologiczna w zakładzie w Poznaniu
-
W ciÄ…gu 18 dni, w obszarze budowy karoserii, lakierni i montażu przeprowadzonych zostanie 89 modernizacji, których celem jest ostateczne przygotowanie zakÅ‚adu do produkcji nowego modelu
-
Wartość realizowanych inwestycji to blisko 100 milionów zÅ‚otych
„Naszym absolutnym priorytetem, do którego dążymy od blisko trzech lat jest wdrożenie do produkcji nowego modelu. Od realizacji tego celu dzielÄ… nas dzisiaj zaledwie dni. W tym czasie infrastruktura zakÅ‚adu zostanie ostatecznie dostosowana do produkcji Caddy 5. W planie mamy 89 finalnych przebudów, których koszt to blisko 100 milionów pln” mówi Dietmar Mnich dyrektor zakÅ‚adu w Poznaniu oraz prezes zarzÄ…du Volkswagen PoznaÅ„.
O zakresie przebudów w hali budowy karoserii, lakierni i montażu mówiÄ… kierownicy tych obszarów:
Marcin Kanturski, kierownik hali budowy karoserii: „Aktualnie w obszarze dziaÅ‚u budowy karoserii trwajÄ… ostatnie prace przygotowawcze zwiÄ…zane z budowÄ… nowych stacji oraz demontażem urzÄ…dzeÅ„ do produkcji Caddy 4. SÄ… to prace, które nie mogÅ‚y być wykonane wczeÅ›niej ze wzglÄ™du na trwajÄ…cÄ… produkcjÄ™ modelu Caddy 4. PrzykÅ‚adem sÄ… tu prace w obszarze linii Nadwozia, gdzie w ciÄ…gu 2 tygodni musi nastÄ…pić demontaż starej linii budowy dachów i montaż nowej. Dużym modernizacjom podlega również linia finiszowa, gdzie integrowane sÄ… manipulatory do montażu części zabudowy takich jak drzwi i klapy, oraz przebudowywana jest linia zabudowy tychże części dla modelu T6.1.”
Robert PleÅ›nierowicz, kierownik hali lakierni: „W obszarze Lakierni prowadzone sÄ… obecnie 3 duże projekty. Automatyzacja aplikacji masy PVC na wymienne elementy karoserii ( Roboty FAD), Automatyzacja aplikacji podkÅ‚adu w części Å‚adunkowej dla modelu Caddy i T.6 ( Roboty wewnÄ™trzne – Fuller) oraz wymiana stacjonarnych walców przygotowujÄ…cych karoserie pod kÄ…tem czystoÅ›ci do aplikacji podkÅ‚adem (EMU) na elastyczne roboty. W lakierni prowadzonych jest równolegle szereg prac majÄ…cych na celu poprawÄ™ sprawnoÅ›ci technicznej zainstalowanych urzÄ…dzeÅ„ oraz prowadzone sÄ… prace czyszczÄ…ce kabin lakierniczych, suszarek oraz urzÄ…dzeÅ„ napowietrzajÄ…cych lakiernie. Obecnie wykorzystywany jest maksymalnie dwutygodniowy postój na wszelkie prace gdzie przy przerwach weekendowych ze wzglÄ™du na ograniczony czas sÄ… one nie możliwe do przeprowadzenia. Wszystkie prace przebiegajÄ… w tej chwili zgodnie z planem.
Sebastian Rozenkowski, kierownik obszaru montażu: „WrzeÅ›niowy przestój to czas intensywnych prac. W obszarze podmontażu silnika przebudowujemy stacje przykrÄ™cania przedniej belki oraz ukÅ‚adu napÄ™dowego. Powstaje tu również w peÅ‚ni zautomatyzowana stacja skrÄ™cania tylnej osi. Ogromnym wyzwaniem sÄ… dla nas także inwestycje zwiÄ…zane z nowymi manipulatorami kokpitu jak i frontu. Te dwa tygodnie sÄ… też okresem szczegóÅ‚owych przeglÄ…dów urzÄ…dzeÅ„ i zawieszek transportowych, a także modernizacji kabin rolkowych.”
Inwestycje w infrastrukturÄ™ i nowoczesnÄ… technologiÄ™
Na przygotowanie zakÅ‚adu i dostosowanie linii produkcyjnych do budowy samochodów nowej generacji spóÅ‚ka zainwestowaÅ‚a w ostatnich blisko trzech latach 2 miliardy zÅ‚otych, a znacznÄ… część tej kwoty stanowiÅ‚y Å›rodki wydane na budowÄ™ nowych hal, zakup maszyn i urzÄ…dzeÅ„ i przeszkolenie pracowników
O Volkswagen Poznań
Volkswagen PoznaÅ„ to dziÅ› najwiÄ™kszy producent samochodów w Polsce oraz najwiÄ™kszy pracodawca w Wielkopolsce zatrudniajÄ…cy w 4 zakÅ‚adach zlokalizowanych w Poznaniu, SwarzÄ™dzu i we WrzeÅ›ni 11 000 osób. W 2019 roku zakÅ‚ady opuÅ›ciÅ‚o Å‚Ä…cznie 266 127 samochodów dostawczych, modeli VW Caddy, VW Transporter, VW Crafter oraz samochodów marki MAN TGE, w tym także samochody elektryczne. Do Volkswagen PoznaÅ„ należy także Odlewnia, która miniony rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów aluminiowych - gÅ‚owic cylindrowych, obudów przekÅ‚adni kierowniczych, elementów zawieszenia oraz obudów sprzÄ™gÅ‚a. We wrzeÅ›niu 2019 roku odlewnia rozpoczęła seryjnÄ… produkcjÄ™ obudowy przekÅ‚adni dla moduÅ‚owej platformy MEB samochodów z napÄ™dem elektrycznym, To pierwszy komponent z portfolio poznaÅ„skiej odlewni z przeznaczeniem do zabudowy w elektrycznym modelu VW ID.3.