Volkswagen sprzedaÅ‚ w 2017 roku w Chinach prawie 3,2 miliona samochodów i jest najpopularniejszÄ… markÄ… w tym kraju. Rok 2018 zapowiada siÄ™ równie obiecujÄ…co – w pierwszym kwartale sprzedano ponad 750.000 samochodów, czyli o 8,6 procenta wiÄ™cej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Aby jeszcze wzmocnić tÄ™ pozycjÄ™ Volkswagen podjÄ…Å‚ inicjatywÄ™ „Move forward”, w ramach której zamierza gruntownie odnowić paletÄ™ modeli oferowanych na chiÅ„skim rynku i znacznie jÄ… rozszerzyć o auta z nowych segmentów. Do tego dochodzi bogata oferta tzw. New Energy Vehicles skÅ‚adajÄ…ca siÄ™ z hybryd typu plug-in oraz z samochodów elektrycznych.
Podczas „Auto China 2018” w Pekinie, najwiÄ™kszej imprezy tej branży w kraju, gÅ‚ówny nacisk poÅ‚ożono na prezentacjÄ™ limuzyn, które niezmiennie sÄ… bardzo popularne na chiÅ„skim rynku. Od lat bestsellerem jest tu Volkswagen Lavida – na zakup tego kompaktowego auta w samym 2017 roku zdecydowaÅ‚o siÄ™ 450.000 klientów. Model nowej generacji ma znacznie wiÄ™ksze wnÄ™trze. Nowa Lavida zostaÅ‚a opracowana w oparciu o moduÅ‚owÄ… platformÄ™ MQB koncernu Volkswagen i ma wszelkie zalety, które niesie ze sobÄ… tego rodzaju konstrukcja – efektywne rodzaje napÄ™du oraz nowoczesne systemy multimedialne i asystujÄ…ce.
PremierÄ™ w Pekinie Å›wiÄ™tuje również nowy Volkswagen CC, czyli produkowana w Chinach wersja Arteona. Ten popularny w Europie model typu fastback odznacza siÄ™ bardzo ekspresyjnym designem, ma eleganckÄ… sylwetkÄ™ przypominajÄ…cÄ… auta typu coupé, zapewnia bardzo dużo miejsca w Å›rodku oraz wyróżnia siÄ™ wysokim komfortem. Cechy te zapewniajÄ… nowemu CC szczególnÄ… pozycjÄ™ w segmencie limuzyn klasy premium.
Również w Pekinie zaprezentowano przed paroma tygodniami nowego Touarega, teraz model bÄ™dÄ…cy technologicznÄ… wizytówkÄ… Volkswagena można po raz pierwszy oglÄ…dać na targach w Chinach. Klasa aut typu SUV stanowi dzisiaj w Chinach 44 procent rynku i nadal roÅ›nie. ProwadzÄ…c ofensywÄ™ w dziedzinie SUV-ów Volkswagen znacznie rozszerza swojÄ… obecność także w tym segmencie. Oprócz nowego Touarega jeszcze w 2018 roku na chiÅ„skim rynku pojawiÄ… siÄ™ kolejne modele. BÄ™dzie wÅ›ród nich chiÅ„ska wersja T-Roca, która miaÅ‚a w Pekinie swojÄ… targowÄ… premierÄ™. Nowy model zostanie wprowadzony na tutejszy rynek w trzecim kwartale 2018 roku, a od swojego europejskiego odpowiednika różni siÄ™ miÄ™dzy innymi wiÄ™kszym rozstawem osi.
Jak bÄ™dÄ… wyglÄ…daÅ‚y samochody w bliższej i dalszej przyszÅ‚oÅ›ci Volkswagen pokazuje w Pekinie na przykÅ‚adzie studyjnego modelu I.D. VIZZION. Limuzyna ta bÄ™dzie w przyszÅ‚oÅ›ci najbardziej ekskluzywnym autem z rodziny elektrycznych modeli I.D. i zostanie wprowadzona do sprzedaży najpóźniej w 2022 roku. Studyjny model jest przygotowany do jazdy autonomicznej, jego innowacyjne systemy obsÅ‚ugi oraz informacji wykorzystujÄ… intuicyjnÄ… komunikacjÄ™ sÅ‚ownÄ… oraz technologiÄ™ rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej. I.D. VIZZION zostaÅ‚ skonstruowany w oparciu o nowÄ… moduÅ‚owÄ… platformÄ™ MEB przeznaczonÄ… do budowy samochodów elektrycznych. Ma ona ogromny potencjaÅ‚ umożliwiajÄ…c konstruowanie aut należących do niemal wszystkich klas – od modeli kompaktowych, poprzez SUV-y aż do vanów i dużych limuzyn. Pierwsze samochody skonstruowane w oparciu o platformÄ™ MEB pojawiÄ… siÄ™ w 2020 roku w Europie i w Chinach. Z przeznaczeniem na rynek chiÅ„ski, najwiÄ™kszy dla Volkswagena, do 2023 roku zaplanowano wprowadzenie dziesiÄ™ciu modeli z wyÅ‚Ä…cznie elektrycznym napÄ™dem. Volkswagen zamierza produkować i sprzedawać w Chinach w 2025 roku 650.000 samochodów z napÄ™dem wyÅ‚Ä…cznie elektrycznym.