308 w bazowej odmianie Access jest nap臋dzany benzynowym silnikiem 1,2 VTi (82 KM). Na uwag臋 zas艂uguje fakt, i偶 nawet ta najubo偶sza wersja zosta艂a wyposa偶ona m.in. w rozbudowany pakiet bezpiecze艅stwa (ABS, ESP, ASR oraz czo艂owe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne), klimatyzacj臋 manualn膮, system audio CD + MP3 i elektryk臋 przednich szyb i lusterek bocznych.
Najta艅szy diesel (1,6 HDi 92 KM, wersja Access) kosztuje 70 300 z艂. Dok艂adny cennik wraz z opisem wersji wyposa偶eniowych w zak艂adce MEDIA (dla zalogowanych).
---
Dzi臋ki nowej, modu艂owej platformie EMP2, nowy Peugeot 308 jest najl偶ejszym modelem w swojej kategorii o masie obni偶onej o 140 kg, a tak偶e najbardziej kompaktowym w segmencie (d艂ugo艣膰 4,25 m).
Wn臋trze kabiny wyró偶nia si臋 innowacyjn膮 desk膮 rozdzielcz膮 - Peugeot i-Cockpit - zainspirowan膮 konceptem SR1. Na tle konkurencji wyró偶nia si臋 kokpit, sk艂adaj膮cy si臋 z kompaktowej kierownicy, umieszczonych wysoko zegarów, wysoko poprowadzonej konsoli 艣rodkowej i intuicyjnego w obs艂udze ekranu dotykowego o przek膮tnej 9,7 cala.
Gama silników dost臋pnych w momencie debiutu rynkowego obejmuje trzy jednostki benzynowe i dwie wysokopr臋偶ne HDi. Na wiosn臋 2014 roku pojawi膮 si臋 nowe jednostki, w tym 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodo艂adowaniem (1,2 e-THP) oraz ekologiczne wersje BlueHDi. Ofert臋 nap臋dów uzupe艂ni膮 automatyczne, 6-prze艂o偶eniowe skrzynie biegów.
Peugeot 308 b臋dzie produkowany pocz膮tkowo w zak艂adzie w Sochaux z przeznaczeniem na rynki europejskie, a w pó藕niejszym okresie równie偶 w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.