Peugeot Design Lab to globalne studio projektowe marki, którego celem jest opracowywanie spójnych strategii korporacyjnych umacniajÄ…cych tożsamość klientów oraz wyznawane przez nich wartoÅ›ci. GÅ‚ównÄ… misjÄ… studia jest projektowanie produktów i usÅ‚ug dla zewnÄ™trznych odbiorców ze wszystkich sektorów rynku.
Zasoby techniczne i kapitaÅ‚ ludzki Peugeot Design Centre, w którego ramach powstaÅ‚ Peugeot Design Lab, dajÄ… nowemu studiu wyjÄ…tkowe możliwoÅ›ci; tym wiÄ™ksze, że oddziaÅ‚y Peugeot Design Lab rozlokowane sÄ… na trzech kontynentach (w Paryżu, Szanghaju i Sao Paulo).
Geneza
Impulsem do stworzenia Peugeot Design Lab byÅ‚a zmiana tożsamoÅ›ci korporacyjnej Peugeot, która miaÅ‚a miejsce w 2010 roku. PowoÅ‚ano zespóÅ‚ majÄ…cy tworzyć produkty inne niż samochody. Ambicje firmy szybko przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ w rzeczywistość i wkrótce studio rozpoczęło przyjmowanie pierwszych zapytaÅ„ ofertowych spoza firmy. W ten sposób dążenie do podzielenia siÄ™ motoryzacyjnym „know-how” marki Peugeot staÅ‚o siÄ™ istotÄ… tego innowacyjnego projektu.
DziÅ› samochody sÄ… – pod wzglÄ™dem stylistyki – bardzo zÅ‚ożonymi produktami, a jednoczeÅ›nie dajÄ…cymi najwiÄ™kszÄ… satysfakcjÄ™ z tworzenia. Jak zauważyÅ‚ Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylistyki Peugeot, „projektanci samochodów stojÄ… przed ambitnym wyzwaniem: muszÄ… przewidzieć coraz wyższe oczekiwania klientów w zakresie jakoÅ›ci, bezpieczeÅ„stwa i wyposażenia przy jednoczesnym wykonaniu kroku naprzód w kwestii stylistyki, tworzÄ…c innowacyjne, atrakcyjne wizualnie i wyróżniajÄ…ce siÄ™ projekty.”
DziÄ™ki dużemu doÅ›wiadczeniu w przemyÅ›le oraz obszernej wiedzy motoryzacyjnej, Peugeot może zaoferować swoje usÅ‚ugi klientom z wielu różnych sektorów rynku.
Kompetencje: Global Brand Design
PodstawÄ… dziaÅ‚ania Peugeot Design Lab jest Global Brand Design, skupiajÄ…cy wszystko to, co skÅ‚ada siÄ™, bezpoÅ›rednio lub poÅ›rednio, na pojÄ™cie marki (w kontekÅ›cie jej produktów, doÅ›wiadczenia oraz dziaÅ‚aÅ„ marketingowych i komunikacyjnych).
W zglobalizowanym i coraz bardziej konkurencyjnym Å›wiecie Peugeot Design Lab definiuje dla swoich klientów niepowtarzalnÄ…, silnÄ… i spójnÄ… tożsamość marki, niezbÄ™dnÄ… do zapewnienia jej unikalnoÅ›ci i rozpoznawalnoÅ›ci, a także do odniesienia sukcesu rynkowego przez jej produkty.
Obszary działania Peugeot Design Lab:
- Wizerunek: analiza i tworzenie strategii marki poprzez definiowanie wizji jej rozwoju, kreowanie stylu oraz użycie właściwego, pozytywnego języka..
- Kreacja: tworzenie koncepcji produktów lub usÅ‚ug zgodnych z tożsamoÅ›ciÄ… i wartoÅ›ciami marki. Praca w tym zakresie obejmuje także dobór materiaÅ‚ów i kolorów oraz tworzenie grafiki i logotypów.
- Rozwój: kreatywna praca nad stylistykÄ… produktu w wykorzystaniem projektów 2D i 3D oraz z uwzglÄ™dnieniem wszystkich wymaganych w tym zakresie procedur.
- Industrializacja: opracowywanie produktów lub usÅ‚ug z uwzglÄ™dnieniem ograniczeÅ„ technicznych i przemysÅ‚owych, obejmujÄ…ce także modelowanie i tworzenie prototypów.
- Komunikacja: wykorzystanie wszelkich materiaÅ‚ów wizualnych zwiÄ…zanych z danym wydarzeniem czy produktem, majÄ…ce na celu stworzenie wÅ‚aÅ›ciwego przekazu komunikacyjnego.
Wizerunek marki
Każda marka jest wyjÄ…tkowa. Każda ma swój wÅ‚asny kod genetyczny, swojÄ… historiÄ™, wartoÅ›ci i ambicje, które tworzÄ… jej specyficzny Å›wiat. RolÄ… Peugeot Design Lab jest pomoc w zdefiniowaniu i zilustrowaniu wizji marki, jak również stworzenie projektów graficznych, które zaprezentujÄ… tÄ™ wizjÄ™. Efektem jest stworzenie globalnej, wizualnej wizytówki firmy. W tym celu studio okreÅ›la filozofiÄ™ stylu powiÄ…zanÄ… z wyrazistym i charakterystycznym jÄ™zykiem, który w naturalny sposób komunikuje wartoÅ›ci i tożsamość marki poprzez jej produkty. Ta sama filozofia dotyczy doboru materiaÅ‚ów, kolorów, grafiki oraz logotypów.
Tworzenie
„Wyobraźnia projektantów oraz ich kreatywność w poÅ‚Ä…czeniu z dyscyplinÄ… i okreÅ›lonymi wymaganiami z zakresu tworzenia pojazdów to cechy umożliwiajÄ…ce tworzenie produktów i usÅ‚ug dla klientów na caÅ‚ym Å›wiecie” powiedziaÅ‚ Vincent Rambaud, Dyrektor Generalny Peugeot.
Zlokalizowane w centrum projektów PSA Peugeot Design Lab może poszczycić siÄ™ licznÄ… grupÄ… specjalistów, a także swobodnym dostÄ™pem do zasobów różnych oddziaÅ‚ów projektowych w Paryżu, Szanghaju i Sao Paulo.
Rozwój
Nawet najlepsze pomysÅ‚y nie gwarantujÄ… sukcesu produktu czy projektu. Dlatego kolejnym krokiem jest faza dopracowania stylistyki przez projektantów 3D i doÅ›wiadczonych inżynierów, uwzglÄ™dniajÄ…ca wszelkie ograniczenia techniczne i produkcyjne.
Proces modelowania obejmuje modelowanie cyfrowe oraz fizycznÄ… obróbkÄ™ z zastosowaniem frezarek i skanerów 3D.
Faza fizycznego modelowania jest niezbÄ™dna w celu peÅ‚nego poznania i wÅ‚aÅ›ciwej oceny projektu. Możliwe jest też opracowanie i stworzenie prototypów, poczynajÄ…c od najprostszych aż po te najbardziej realistyczne.
Industrializacja
Jakość jest podstawÄ… silnego wizerunku firmy. Projektanci i inżynierowie Peugeot Design Lab nieustannie dążą do zwiÄ™kszenia wartoÅ›ci i poprawy wizerunku firmy poprzez tworzenie projektów o najwyższej Å›wiatowej jakoÅ›ci.
Aspekt jakoÅ›ci odgrywa kluczowÄ… rolÄ™ w fazach projektowania i industrializacji. Sukces produktu jest możliwy do osiÄ…gniÄ™cia dziÄ™ki zapewnieniu wysokiej jakoÅ›ci wykonania, precyzyjnemu spasowaniu poszczególnych elementów oraz doborze odpowiednich materiaÅ‚ów. Projektanci odpowiedzialni za kolory i materiaÅ‚y sÄ… zaangażowani w projekt od samego poczÄ…tku, dbajÄ…c o taki ich dobór, aby jak najlepiej prezentowaÅ‚y projekt i wyrażaÅ‚y tożsamość marki.
Komunikacja
Każdy produkt wymaga spójnej komunikacji na odpowiednim poziomie. Efektywna komunikacja uwypukla cechy charakterystyczne produktu i wzbogaca wizerunek marki.
Komunikacja skierowana jest wiÄ™c do wszystkich klientów oraz mediów i obejmuje wszelkie „punkty kontaktu” klienta z firmÄ…: imprezy promocyjne, stoiska targowe, punkty sprzedaży, strony internetowe, zdjÄ™cia, filmy, katalogi czy broszury...
Praca Peugeot Design Lab w tym zakresie obejmuje doradztwo dotyczÄ…ce prezentacji (rekomendacje odnoÅ›nie do sposobu prezentacji produktu, fotografii, tÅ‚a, lokalizacji czy modeli), a nawet nadzór artystyczny. Studio może siÄ™ również podjąć realizacji projektu, korzystajÄ…c z usÅ‚ug wewnÄ™trznego zespoÅ‚u specjalistów.
Model biznesowy
Peugeot Design Lab oferuje kilka różnych trybów pracy, które mogÄ… zostać dostosowane do zróżnicowanych potrzeb i modeli biznesowych klientów i ich projektów.
Zadania polegajÄ…ce na zwiÄ™kszeniu wartoÅ›ci marki i rozwiniÄ™ciu gamy jej produktów należą do projektów dÅ‚ugoterminowych, okreÅ›lanych jako inwestycje strategiczne. Decyzja o upublicznieniu informacji o wspóÅ‚pracy z Peugeot Design Lab w tym zakresie należy do klienta..
Tworzenie nowych produktów daje również poczÄ…tek wspólnym inwestycjom Peugeot Design Lab i marki klienta.. W zależnoÅ›ci od stopnia zaangażowania, może to obejmować partnerstwo, a nawet wspóÅ‚pracÄ™ typu co-branding.
Marka Peugeot zawsze podkreÅ›laÅ‚a swoje silne zaangażowanie spoÅ‚eczne. Peugeot Design Lab chce kontynuować tÄ™ tradycjÄ™, otwierajÄ…c siÄ™ również na projekty, które nie przynoszÄ… zysków.
Organizacja
Managerem Peugeot Design Lab jest Cathal Loughnane. Cathal jest z pochodzenia Irlandczykiem, który przez 12 lat pracowaÅ‚ nad stylistykÄ… dla marek Grupy PSA (stylistyka wnÄ™trza oraz samochody koncepcyjne). Jego bezpoÅ›rednim przeÅ‚ożonym jest Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylistyki Peugeot.
Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylistyki Peugeot
Gilles Vidal, 39 lat, ukoÅ„czyÅ‚ Art Center College of Design w Veyey (Szwajcaria), doÅ‚Ä…czyÅ‚ do Grupy PSA Peugeot Citroën w 1996 roku. W ciÄ…gu 11 lat przyczyniÅ‚ siÄ™ do zrewitalizowania stylistyki pojazdów Grupy, wspóÅ‚pracujÄ…c z Jean-Pierre Ploué. Od 2010 roku jest dyrektorem ds. Stylistyki Peugeot.
PracowaÅ‚ nad definicjÄ… nowej tożsamoÅ›ci korporacyjnej Peugeot, zaprezentowanej w 2010 roku na przykÅ‚adzie samochodu koncepcyjnego SR1, który byÅ‚ inspiracjÄ… do stworzenia linii modelu 208 wprowadzonego na rynek w marcu 2012 roku.
Cathal Loughnane, Manager Peugeot Design Lab
Cathal Loughnane, 34 lata, projektant irlandzkiej narodowoÅ›ci, z wyksztaÅ‚cenia inżynier Dublin Institute Of Technology (Bolton ST). DoÅ‚Ä…czyÅ‚ do PSA Peugeot Citroën w 1999 roku. Przed objÄ™ciem funkcji managera Peugeot Design Lab pracowaÅ‚ w oddziale kreatywnym nad stylistykÄ… wnÄ™trza pojazdów oraz nad designem samochodów koncepcyjnych.
Portfolio
Z okazji debiutu rynkowego, Peugeot Design Lab sporzÄ…dziÅ‚ portfolio prezentujÄ…ce wÅ‚asnÄ… wizjÄ™ produktów kilku kategorii: jachtu, Å‚odzi motorowej, samolotu oraz zegarka.. Studio zaprezentowaÅ‚o także dwa produkty już dostÄ™pne w sprzedaży – rowery DL121 i DL122.
Koncepcyjny jacht
30-metrowy jacht o konstrukcji skorupowej wyróżnia siÄ™ oryginalnÄ… architekturÄ…, idealnie Å‚Ä…czÄ…cÄ… dach z liniÄ… pokÅ‚adu, oraz licznymi powierzchniami szklanymi, które niczym w lofcie zapewniajÄ… dopÅ‚yw naturalnego Å›wiatÅ‚a do wnÄ™trza kabiny.
Kabiny znajdujÄ… siÄ™ pod wykonanym z drewna mostkiem kapitaÅ„skim. Takielunek zostaÅ‚ zabudowany pod pokÅ‚adem, co umożliwiÅ‚o wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni do bezpiecznego i niczym nieograniczonego przemieszczania siÄ™ pasażerów. Liny sÄ… nawijane na automatyczne koÅ‚owrotki, natomiast o zachowanie odpowiedniej kontroli nad Å‚odziÄ… dbajÄ… elektryczne wyciÄ…garki.
Jacht jest łatwy w eksploatacji, a pływanie nim sprawia wiele radości. Jest też bezpieczny, stylowy i ma imponujące osiągi.
Koncepcyjna Å‚ódź motorowa
a oryginalna i luksusowa koncepcja dwumiejscowej łodzi motorowej nie podlega żadnym kompromisom. Wydłużone proporcje i profil kadłuba sugerują siłę i doskonałe osiągi.
Prosta i elegancka stewa dziobowa oraz dÅ‚ugi kadÅ‚ub umożliwiajÄ… swobodne przecinanie fal, a także przyczyniajÄ… siÄ™ do zachowania stabilnoÅ›ci i utrzymania wysokiej prÄ™dkoÅ›ci. Ekskluzywne wykoÅ„czenie obejmuje strukturÄ™ polakierowanÄ… szarym kolorem oraz mostek z jasnego, naturalnego drewna. Akcentem wieÅ„czÄ…cym caÅ‚ość jest drabinka wkomponowana w tylnÄ… część Å‚odzi, która uÅ‚atwia zejÅ›cie na pomost pÅ‚ywajÄ…cy.
WykoÅ„czenie wnÄ™trza przywodzi na myÅ›l luksusowe samochody. Każda jego część jest spójna stylistycznie z ogólnÄ… koncepcjÄ… designerskÄ…, natomiast caÅ‚ość zostaÅ‚a dopracowana z najwyższÄ… dbaÅ‚oÅ›ciÄ… o detale. Duże wrażenie wywoÅ‚uje także zaawansowane wyposażenie technologiczne, obejmujÄ…ce m.in. wielofunkcyjny ekran dotykowy.
Koncepcyjny samolot odrzutowy
InspiracjÄ… do stworzenia koncepcji odrzutowca biznesowego byÅ‚ samochód studyjny HX1. Samolot jest wizjÄ… luksusowego i zaawansowanego technologicznie Å›rodka transportu. Jego silna tożsamość otwiera drogÄ™ wielu innowacyjnym rozwiÄ…zaniom.
WyjÄ…tkowy charakter samolotu tworzy idealnie wyprofilowany kadÅ‚ub, w którym zintegrowano dwa silniki odrzutowe, co przywodzi na myÅ›l samolot myÅ›liwski. W tylnej części kadÅ‚uba zastosowano dwa stateczniki, co jest niespotykanym rozwiÄ…zaniem w samolotach tego typu. Z kolei na krawÄ™dziach skrzydeÅ‚ zastosowano zaawansowany technologicznie system oÅ›wietlenia.
Luksusowo wykoÅ„czone wnÄ™trze wykonane w konstrukcji moduÅ‚owej jest ergonomiczne i lekkie stylistycznie. DziÄ™ki odchylanym siedzeniom wewnÄ…trz zmieÅ›ci siÄ™ od 8 do 14 osób.
Sportowy zegarek TP001
TP001 to płaski zegarek przeznaczony do sportowego użytku.
Czarna, satynowa obudowa ściśle przylega do mechanizmu zegarka, co pozwolio zoptymalizować jego wagę. Duże przyciski zostały specjalnie wzmocnione, aby zapewnić bezproblemową eksploatację nawet w najcięższych warunkach.
Ten ekskluzywny i ergonomiczny zegarek łączny wysoką wydajność z niepowtarzalną stylistyką.
Rower DL121
DL121 to ćwiczenie stylistyczne z zakresu tożsamoÅ›ci graficznej oraz doboru kolorów i materiaÅ‚ów. Rower z limitowanej edycji nie uznaje kompromisów pod wzglÄ™dem stylistyki: jest pozycjonowany na granicy pomiÄ™dzy Å›wiatem rowerów i sztuki.
Projekt koncepcyjnego roweru powstaÅ‚ na zasadzie kontrastów:
- kontrast pomiÄ™dzy funkcjÄ… i wykonaniem: poÅ‚Ä…czenie wyrafinowanego projektu kolorystycznego i najwyższej jakoÅ›ci materiaÅ‚ów z „przyziemnym” przeznaczeniem produktu.
- kontrast wizualny: graficzny temat czystego i asertywnego ciÄ™cia – wyrafinowany przód wykonany z miedzi Å‚Ä…czy siÄ™ z czystÄ… częściÄ… tylnÄ…, pokrytÄ… biaÅ‚ym, matowym kolorem.
Koncepcyjny DL121 zostaÅ‚ również wyposażony w innowacyjnÄ… torbÄ™ do przewozu drobiazgów, zintegrowanÄ… w pomysÅ‚owy sposób z ramÄ… roweru. Podwójny zamek daje dostÄ™p do jej wnÄ™trza, w którym zmieÅ›ci siÄ™ na przykÅ‚ad tablet.
Rower DL122
DL122 powstaÅ‚ w celu zaspokojenia potrzeb użytkowników z zakresu mobilnoÅ›ci w mieÅ›cie oraz zrównoważonego rozwoju.
Koncepcyjny rower DL122 jest zwinny, lekki, kompaktowy i praktyczny, a dodatkowo odznacza się niespotykaną w tym segmencie funkcjonalnością. W przestronnym schowku zmieści się laptop, natomiast w samej strukturze roweru umieszczono najnowocześniejsze zabezpieczenia antykradzieżowe. Design pozostaje przy tym czysty i atrakcyjny.
Zastosowane materiaÅ‚y dodajÄ… caÅ‚oÅ›ci niezobowiÄ…zujÄ…cego, a jednoczeÅ›nie szykownego charakteru. Naturalne drewno jest eleganckie i nowoczesne, a żywe kolory nadajÄ… rowerowi dyskretnÄ… Å›wieżość. Pokrycia siodeÅ‚ka, uchwytów kierownicy oraz torby stworzonej specjalnie dla tego roweru zostaÅ‚y wykoÅ„czone rÄ™cznie przez rzemieÅ›lników, którzy pracowali nad samochodami koncepcyjnymi Peugeot, z takÄ… samÄ… dbaÅ‚oÅ›ciÄ… o jakość i styl.
Więcej informacji na temat Peugeot Design Lab na stronie www.peugeotdesignlab.com
Kontakt dla klientów: contact-pdl-clients@peugeotdesignlab.com