-
Audi przygotowane do obrony tytułu w serii Intercontinental GT Challenge
-
Czwarte zwycięstwo w Bathurst w zasięgu ręki
-
Bardzo mocna stawka w kategorii GT3: dziesięć marek i 28 zespoÅ‚ów kierowców
Tor wyÅ›cigowy w Bathurst, poÅ‚ożony 200 kilometrów na zachód od Sydney, obwoÅ‚any zostaÅ‚ przez kierowców i kibiców jednym z najwiÄ™kszych klasyków na Å›wiecie. PÄ™tla o dÅ‚ugoÅ›ci 6,21 kilometra, z betonowymi barierami ustawionymi tuż przy krawÄ™dzi jezdni toru, nie wybacza pomyÅ‚ek. Na niektórych z 23 zakrÄ™tów kierowcy osiÄ…gajÄ… prÄ™dkoÅ›ci nawet ponad 200 km/h. Różnica poziomów siÄ™gajÄ…ca 174 metrów pomiÄ™dzy najwyższym, a najniższym punktem toru wynika ze zróżnicowanej topografii, a podjazdy do niektórych sekcji toru sÄ… czÄ™sto poza zasiÄ™giem wzroku kierowców. WyÅ›cigowe samochody typu GT3 zostaÅ‚y dopuszczone do 12-godzinnego wyÅ›cigu w Bathurst w roku 2011. Od tego czasu Audi wygraÅ‚o tu trzy razy – w latach 2011, 2012 i 2018 i staÅ‚o siÄ™ w ten sposób najbardziej utytuÅ‚owanÄ… tu markÄ….
„Trudno sobie wyobrazić bardziej klimatyczne rozpoczÄ™cie sezonu Intercontinental GT Challenge niż wyÅ›cig w Bathurst” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Naszym celem jest kolejne zwyciÄ™stwo, jednak zdajemy sobie sprawÄ™, że konkurencja w tym roku jest silniejsza niż kiedykolwiek dotÄ…d.” Tylko Klasa A samochodów wyÅ›cigowych GT3 to 28 uczestników reprezentujÄ…cych 10 marek,
a w klasach niższych pojawi siÄ™ jeszcze 13 dodatkowych samochodów. Audi Sport Team Valvoline, podobnie jak w roku ubiegÅ‚ym, tworzy trzech niemieckich kierowców: Christopher Haase, Christopher Mies i Markus Winkelhock. Mies wygrywaÅ‚ ten wyÅ›cig już dwukrotnie. Drugie Audi R8 LMS, jadÄ…ce w barwach lokalnego zespoÅ‚u, to zawodnicy: Kelvin van der Linde z RPA, Belg Frédéric Vervisch (obaj to kierowcy Audi Sport) oraz Australijczyk Garth Tander, który wczeÅ›niej wygraÅ‚ już wyÅ›cig 24-godzinny w Bathurst. Oba zespoÅ‚y nie zmieniÅ‚y swych skÅ‚adów
w porównaniu z rokiem ubiegÅ‚ym.
Audi Sport Team MPC wystawia na starcie dwa kolejne Audi R8 LMS. Za ich kierownicami po raz pierwszy zasiÄ…dÄ…: brytyjski kierowca Audi Sport Gordon Shedden, który wczeÅ›niej, za sterami Audi RS 3 LMS braÅ‚ udziaÅ‚ w serii wyÅ›cigów samochodów turystycznych FIA WTCR oraz jego rodacy Pete Storey i Matthew Neal. Ich kolegami z zespoÅ‚u bÄ™dÄ… Australijczycy Marc Cini, Dean Fiore i Lee Holdsworth. Tu również, w porównaniu z rokiem 2018, skÅ‚ad nie ulegÅ‚ zmianie. W zespole Matt Stone Racing, także po raz pierwszy za kierownicÄ… Audi R8 LMS pojadÄ… Australijczycy Todd Hazelwood, Roger Lago i David Russell.
W piÄ…tek i w sobotÄ™ odbÄ™dÄ… siÄ™ wolne treningi oraz trzy sesje kwalifikacyjne. WyÅ›cig gÅ‚ówny wystartuje w niedzielÄ™, 3 lutego, o godz. 5.45 rano czasu lokalnego, czyli
w sobotę o godz. 19.45 czasu środkowoeuropejskiego.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.