Nic nie zastÄ…pi doÅ›wiadczeÅ„ zebranych podczas codziennego użytkowania: firmy z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji poddadzÄ… e-Craftera, model marki Volkswagen Samochody Użytkowe, praktycznemu sprawdzianowi. SÄ… to firmy z branży usÅ‚ug dostawczych, zakÅ‚ady rzemieÅ›lnicze oraz maÅ‚e firmy, w których użytkowe auta pokonujÄ… dziennie od 70 do 100 km. W wielu z tych aut silnik jest uruchamiany wielokrotnie w ciÄ…gu dnia. Tak dzieje siÄ™ w wypadku 85 procent przejazdów w obrÄ™bie miast – wynika z analizy dokonanej przez Volkswagen Samochody Użytkowe na podstawie badaÅ„ 210.000 aut należących do ponad 1.500 klientów. WÅ‚aÅ›nie do takiego typowego sposobu użytkowania w mieÅ›cie stworzono e-Craftera – model z silnikiem o mocy 100 kW, zasiÄ™giem 160 km i prÄ™dkoÅ›ciÄ… maksymalnÄ… celowo ograniczonÄ… do 90 km/h.
Litowo-jonowe akumulatory e-Craftera1) zostaÅ‚y umieszczone w podÅ‚odze. DziÄ™ki temu można wykorzystać caÅ‚Ä… pojemność przedziaÅ‚u transportowego, wynoszÄ…cÄ… 10,7 m3, a także – co równie ważne – jego szerokość (1.380 mm) i wysokość (1.861 mm). Maksymalna Å‚adowność
e-Craftera wynosi – zależnie od wersji – od 1,0 do 1,75 tony. Na stacji Å‚adowania CCS prÄ…dem staÅ‚ym 40 kW w ciÄ…gu 45 minut akumulator elektrycznego Craftera można naÅ‚adować do 80 procent pojemnoÅ›ci. JeÅ›li kierowca skorzysta ze stacji Å‚adowania prÄ…dem zmiennym 7,2 kW akumulator zostanie w stu procentach zasilony energiÄ… elektrycznÄ… w ciÄ…gu 5 godzin i 20 minut – najczęściej dzieje siÄ™ to w nocy.
Elektryczny samochód transportowy zostaÅ‚ skonstruowany na bazie nowego Craftera. Podobnie jak modele z silnikami Diesla, także nowy
e-Crafter zostaÅ‚ wyposażony w najnowoczeÅ›niejsze systemy asystujÄ…ce i zwiÄ™kszajÄ…ce komfort. Auto ma seryjne czujniki parkowania, wielofunkcyjnÄ… kierownicÄ™ oraz kamerÄ™ umieszczonÄ… z tyÅ‚u. Inne elementy standardowego wyposażenia to automatyczna klimatyzacja (Climatronic), podgrzewane, komfortowe fotele, system nawigacyjny, instalacja do podÅ‚Ä…czenia telefonu oraz LED-owe reflektory. e-Crafter bÄ™dzie dostÄ™pny w sprzedaży we wrzeÅ›niu 2018 roku – wszechstronnie przetestowany w codziennych warunkach i gotowy do pracy.
1) Samochód nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.