Pierwszy seryjny samochód Toyoty napÄ™dzany energiÄ… wodorowych ogniw paliwowych jest rozwiniÄ™ciem modelu koncepcyjnego Toyota FCV, który zostaÅ‚ zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio w 2013 roku. Wersja produkcyjna, chociaż pozostaje wierna konceptowi, otrzymaÅ‚a nowy projekt grilla, reflektorów przednich i tylnych oraz tradycyjne lusterka w miejsce kamer.
Samochód zostaÅ‚ zaprojektowany w taki sposób, aby pomimo zaawansowanego zespoÅ‚u napÄ™dowego, byÅ‚ w peÅ‚ni funkcjonalny. Dlatego też otrzymaÅ‚ 4-drzwiowe nadwozie, które mieÅ›ci czterech pasażerów. Pojazd jest napÄ™dzany energiÄ… z ogniw paliwowych, zasilanych wodorem. OsiÄ…gi i zasiÄ™g innowacyjnej Toyoty odpowiadajÄ… pojazdom segmentu D z tradycyjnymi silnikami benzynowymi.
O wyjÄ…tkowoÅ›ci projektu decyduje także zgromadzenie wszystkich elementów napÄ™du (ogniw paliwowych, akumulatorów i zbiorników wodoru) pod podÅ‚ogÄ… pojazdu, dziÄ™ki czemu istotnie obniżony zostaÅ‚ jego Å›rodek ciężkoÅ›ci. W dwóch zbiornikach magazynowany jest wodór sprężony do ciÅ›nienia 700 barów. W przedniej części pojazdu znajduje siÄ™ silnik elektryczny, jednostka sterujÄ…ca oraz dodatkowa przetwornica. "Fuel Cell Sedan" bÄ™dzie miaÅ‚ taki zasiÄ™g na jednym tankowaniu, jak tradycyjne samochody benzynowe. CaÅ‚kowite napeÅ‚nienie zbiorników wodorem zajmuje jedynie 3 minuty, a pojazd emituje wyÅ‚Ä…cznie parÄ™ wodnÄ….
Samochód trafi do sprzedaży w Japonii w kwietniu 2015 roku, a latem zadebiutuje także w Europie i Stanach Zjednoczonych. Cena modelu w Japonii bÄ™dzie wynosiÅ‚a ok. 7 milionów jenów. PoczÄ…tkowo sieć sprzedaży zostanie ograniczona wyÅ‚Ä…cznie do regionów o rozwiniÄ™tej infrastrukturze do tankowania wodoru. Ceny pojazdu w Europie i Stanach Zjednoczonych, dokÅ‚adna specyfikacja, wyposażenie oraz plany sprzedaży zostanÄ… ogÅ‚oszone w późniejszym terminie.