CUPRA e-Racer przeszedÅ‚ szereg restrykcyjnych testów: najpierw na trasie w Grobniku (Chorwacja) zostaÅ‚a sprawdzona wytrzymaÅ‚ość baterii, później zweryfikowano maksymalnÄ… wydajność silników, zarzÄ…dzanie zasilaniem w odniesieniu do temperatury wszystkich elementów pojazdu (zwÅ‚aszcza baterii) oraz wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne (poprzez sprawdzenie przyspieszenia, hamulców i regeneracjÄ™ samochodu).
Podczas kolejnej fazy testów, która odbÄ™dzie siÄ™ we wrzeÅ›niu, inżynierowie i technicy bÄ™dÄ… skupiać siÄ™ na tym, aby e-Racer pokonaÅ‚ wymagane okrążenia w jak najkrótszym czasie i wyprzedziÅ‚ konkurencjÄ™ podczas mistrzostw.
– DziÄ™ki CUPRA e-Racer chcemy udowodnić, że przyszÅ‚ość na torze wyÅ›cigowym należy do pojazdów elektrycznych, a eTCR ma takie same możliwoÅ›ci rywalizacji jak zwykÅ‚e samochody zasilane olejem, a może i nawet lepsze! – podkreÅ›la Jaime Puig, Dyrektor SEAT Sport.
ImponujÄ…ce przyspieszenie na torze
Jordi Gené, kierowca odpowiadajÄ…cy za testy i rozwój modeli CUPRA, poddaÅ‚ najnowszy pojazd szeregowi trudnych przeszkód, w których samochód spisaÅ‚ siÄ™ na medal. – e-Racer ma imponujÄ…ce przyspieszenie i rewelacyjnie rozprowadza energiÄ™ z baterii, co skutkuje nisko poÅ‚ożonym Å›rodkiem ciężkoÅ›ci i daje lepsze wrażenia podczas prowadzenia – wyjaÅ›nia Gené. Co ciekawe, CUPRA e-Racer waży o 400 kg wiÄ™cej niż standardowy CUPRA TCR, ale w zamian za to ma 680 KM, czyli o 330 KM wiÄ™cej niż najwiÄ™kszy rywal w kategorii TCR. StÄ…d, jak dodaje Gené, konieczna jest modyfikacja systemu hamulcowego – tak ciężki samochód jest trudniej zatrzymać niż model o przeciÄ™tnych gabarytach.
eTCR w mistrzostwach 2020
Celem wszystkich testów byÅ‚o sprawdzenie wydajnoÅ›ci pojazdu pod każdym kÄ…tem, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach i wprowadzanie poprawek tam, gdzie okazaÅ‚y siÄ™ one potrzebne. PoÅ‚Ä…czenie ich efektów z zaangażowaniem zespoÅ‚u technicznego CUPRA, ma zapewnić e-Racerowi otrzymanie wÅ‚asnej kategorii wyÅ›cgiowych samochodów elektrycznych.
– Wierzymy, że rezultaty testów, które wÅ‚aÅ›nie przeprowadzamy na torach, zachÄ™cÄ… inne marki do pójÅ›cia w nasze Å›lady i w 2020 roku kategoria eTCR stanie siÄ™ rzeczywistoÅ›ciÄ… – podsumowuje Jaime Puig, Dyrektor SEAT Sport.