„Dostawa póÅ‚ miliona egzemplarzy ID. potwierdza, że elektryczne Volkswageny sÄ… dobrze przyjmowane przez naszych klientów na caÅ‚ym Å›wiecie. Nasza kampania zwiÄ…zana z elektromobilnoÅ›ciÄ… jest sukcesem” – powiedziaÅ‚a Imelda Labbe, czÅ‚onek zarzÄ…du ds. sprzedaży, marketingu i obsÅ‚ugi posprzedażnej Volkswagena. „Nasz cel pozostaje niezmienny – chcemy, by Volkswagen staÅ‚ siÄ™ najbardziej pożądanÄ… markÄ… w zakresie zrównoważonej mobilnoÅ›ci” – dodaÅ‚a Labbe. Portfel zamówieÅ„ w Volkswagenie pozostaje spory: „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć naszym klientom ok. 135 000 zamówionych egzemplarzy ID. Jednak ze wzglÄ™du na utrzymujÄ…cÄ… siÄ™ trudnÄ… sytuacjÄ™ w zakresie dostaw części jesteÅ›my czÄ™sto zmuszani do ograniczenia produkcji” – podsumowaÅ‚a Labbe.
Volkswagen od 2033 roku bÄ™dzie produkowaÅ‚ w Europie wyÅ‚Ä…cznie pojazdy elektryczne. Do 2030 roku pojazdy z takim napÄ™dem majÄ… stanowić co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie. W USA i Chinach w tej samej perspektywie firma stawia sobie za cel zwiÄ™kszenie udziaÅ‚u pojazdów elektrycznych w sprzedaży do ponad 50 procent. „Norwegia jest prekursorem w dziedzinie elektromobilnoÅ›ci. W październiku Volkswagen ID.4 byÅ‚ w tym kraju liderem w statystykach rejestracji nowych aut. Ten przykÅ‚ad pokazuje, że portfolio produktów z rodziny ID. odpowiada potrzebom naszych klientów” – stwierdziÅ‚a Labbe.
Marka z Wolfsburga chce do 2026 roku wprowadzić na rynek dziesięć nowych modeli elektrycznych. „Volkswagen bÄ™dzie miaÅ‚ najszersze portfolio pojazdów elektrycznych w branży motoryzacyjnej: Od miejskiego samochodu, który w bazowej wersji ma kosztować poniżej 25 000 euro do nowego flagowego modelu Aero B. DziÄ™ki temu bÄ™dziemy mieli elektryczne auto w każdym segmencie rynku” – dodaÅ‚a Labbe.
Oczekiwania klientów zwiÄ…zane z funkcjami pojazdów sÄ… speÅ‚niane
Rodzina ID. przeciera szlaki w zakresie integracji oprogramowania i cyfrowych doÅ›wiadczeÅ„ klienta: Volkswagen na bieżąco dostarcza wÅ‚aÅ›cicielom ID. zdalne aktualizacje oprogramowania. DziÄ™ki temu samochód jest zawsze aktualny i stale wzbogacany o nowe funkcje. „W ostatnich miesiÄ…cach zebraliÅ›my sporo pozytywnych opinii od klientów" – powiedziaÅ‚a Labbe: „Możemy bÅ‚yskawicznie speÅ‚nić życzenia klientów i doposażyć samochody w nowe, oczekiwane przez nich funkcje, np. takie jak zwiÄ™kszona moc Å‚adowania lub informacja o stanie naÅ‚adowania akumulatora na wyÅ›wietlaczu za kierownicÄ…” – dodaÅ‚a Labbe.
MEB jest gÅ‚ównym elementem kampanii rozwoju elektromobilnoÅ›ci
ModuÅ‚owa platforma MEB, stosowana we wszystkich pojazdach rodziny ID. jest najważniejszym elementem globalnej kampanii przyspieszenia elektromobilnoÅ›ci w ramach strategii ACCELERATE. Zaprojektowana specjalnie dla samochodów elektrycznych Volkswagena architektura oferuje duży zasiÄ™g, mnóstwo miejsca we wnÄ™trzu i możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.
DziÄ™ki możliwoÅ›ci zastosowania w pojazdach z różnych segmentów w caÅ‚ej Grupie Volkswagen, MEB zapewnia ogromne korzyÅ›ci dziÄ™ki efektowi skali, obniża koszty elektromobilnoÅ›ci i przyspiesza przejÅ›cie na mobilność neutralnÄ… pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla. Platforma MEB to także szybka i wydajna produkcja, co dodatkowo przekÅ‚ada siÄ™ na niższÄ… cenÄ™ aut elektrycznych, dziÄ™ki bardziej bÄ™dÄ… one w zasiÄ™gu wiÄ™kszego grona klientów.