Nowy rekord czterech pierÅ›cieni: Audi odnotowaÅ‚o najlepszy w swej historii pierwszy kwartaÅ‚ roku. Od stycznia do marca 2018, koncern wprowadziÅ‚ na rynki caÅ‚ego Å›wiata 463 800 samochodów. To o 9,8 procent wiÄ™cej niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego. Wzrostowymi lokomotywami pierwszych trzech miesiÄ™cy roku byÅ‚y przede wszystkim Chiny (skok w górÄ™ o 41,9%) oraz Ameryka PóÅ‚nocna (plus 10,2%). Tylko w marcu, do rÄ…k klientów na caÅ‚ym Å›wiecie trafiÅ‚o 183 750 aut z czterema pierÅ›cieniami w logo; o 6 procent wiÄ™cej niż w marcu 2017. DoskonaÅ‚e wyniki odnotowaÅ‚ polski rynek, gdzie w tylko w marcu zarejestrowano 2094 nowe Audi (wzrost o 32,53%), a liczÄ…c od poczÄ…tku roku, nowych rejestracji byÅ‚o 4678 (wzrost o 42,23%).
„Rekordowy poczÄ…tek roku daÅ‚ nam niezbÄ™dnÄ… energiÄ™ do dziaÅ‚ania. W ciÄ…gu caÅ‚ego roku mamy zamiar z pomocÄ… nowych Audi A7, A6, A1 i Q3 odÅ›wieżyć ok. jednej czwartej naszej sprzedaży w Europie” – mówi Bram Schot, szef marketingu i sprzedaży w AUDI AG.
W Chinach, Audi zamknęło pierwszy kwartaÅ‚ z ogromnym sukcesem. Od stycznia, na tutejsze drogi wyjechaÅ‚o 154 270 samochodów marki Audi – wzrost o 41,9 procent. Tylko w marcu, popyt wzrósÅ‚ o 30,6 procent. W PaÅ„stwie Åšrodka sprzedano w tym okresie 54 031 aut spod znaku czterech pierÅ›cieni i byÅ‚ to najlepszy marzec w historii obecnoÅ›ci marki na rynku chiÅ„skim. SprzedażowÄ… lokomotywÄ… byÅ‚ tu niewÄ…tpliwie model A4. Sprzedaż tego samochodu klasy Å›redniej wzrosÅ‚a aż o 86,4 procent i wyniosÅ‚a 13 800 egzemplarzy. Tylko od poczÄ…tku roku, kluczyki do swego nowego Audi A4 odebraÅ‚o 37 350 chiÅ„skich klientów (wzrost o 99,2 procent). PodsumowujÄ…c caÅ‚y pierwszy kwartaÅ‚, wzrost w obrÄ™bie tego modelu na tutejszym rynku wyniósÅ‚ 15,3 procent, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na zakup 87 850 sztuk Audi A4.
Pozycja handlowa w Europie wskazuje na zÅ‚ożonÄ… sytuacjÄ™ zwiÄ…zanÄ… z rozruchem nowej i wycofaniem obecnej gamy modelowej. Sprzedaż na Starym Kontynencie spadÅ‚a o 5,8 procent. Na dwóch najwiÄ™kszych dla Audi rynkach europejskich – w Niemczech i w Wielkiej Brytanii, poziom dostaw w porównaniu z dobrymi wynikami roku 2017 wyraźnie spadÅ‚. Na rodzimym, niemieckim rynku, w marcu pojawiÅ‚o siÄ™ 28 247 nowych egzemplarzy Audi. To mniej aż o 9 procent. Na Wyspach Brytyjskich, sprzedaż liczÄ…c rok do roku spadÅ‚a o 2,9 procent. BiorÄ…c natomiast pod uwagÄ™ caÅ‚y pierwszy kwartaÅ‚, pozostawaÅ‚a mniej wiÄ™cej na takim samym poziomie jak w roku 2017. PodskoczyÅ‚a delikatnie o 0,1 procenta, a i tak byÅ‚a lepsza niż kondycja caÅ‚ego rynku brytyjskiego.
Na tym tle Å›wietnie wypadajÄ… wyniki pozyskane z Polski. W marcu, nad WisÅ‚Ä… zarejestrowano 2094 nowe egzemplarze Audi (+32,53%), a podsumowanie caÅ‚ego pierwszego kwartaÅ‚u 2018 przynosi liczbÄ™ 4678 rejestracji – wzrost aż o 42,23 procent. Cztery pierÅ›cienie wysunęły siÄ™ po pierwszym kwartale na pozycjÄ™ lidera segmentu premium w Polsce, jeÅ›li chodzi o nowe rejestracje. Dobrze rysowaÅ‚a siÄ™ też kondycja rynku hiszpaÅ„skiego (+11,3%) i wÅ‚oskiego (+2,8%). W obu tych krajach, od poczÄ…tku roku utrzymuje siÄ™ duże zainteresowanie klientów modelem Audi Q5. W pierwszym kwartale, tego uniwersalnego SUV’a kupiÅ‚o 1618 hiszpaÅ„skich i 2106 wÅ‚oskich klientów. To wzrost odpowiednio o 51,5% i aż o 131,9%. Jeszcze jeden pozytywny wynik: od stycznia do marca, Audi osiÄ…gnęło status lidera rejestracji nowych samochodów segmentu premium również w Austrii.
W Ameryce PóÅ‚nocnej, Audi kontynuowaÅ‚o swój ciÄ…gÅ‚y wzrost. W marcu sprzedano tu 24 550 aut z czterema pierÅ›cieniami w logo – wzrost o 8,3 procent. LiczÄ…c od poczÄ…tku roku, wzrost w tym regionie wyniósÅ‚ 10,2 procent, co przekÅ‚ada siÄ™ na dostawÄ™ 61 400 pojazdów. W marcu, tylko w Kanadzie Audi sprzedaÅ‚o 3404 nowe samochody (+14,0%), kontynuujÄ…c dobrÄ… passÄ™ dwucyfrowego wzrostu z ostatnich kilku miesiÄ™cy. Od stycznia, jeden na trzech kanadyjskich klientów Audi kupiÅ‚ model Q5. W Stanach Zjednoczonych, Audi odnotowaÅ‚o kolejny rekordowy miesiÄ…c. Sprzedaż podskoczyÅ‚a tu o kolejne 7,4 procent, do 20 090 aut. NajwiÄ™kszy udziaÅ‚ w tym sukcesie miaÅ‚a ponownie rodzina samochodów z rodziny Q. UdziaÅ‚ sprzedaży SUV’ów Audi na rynku amerykaÅ„skim wynosi 52 procent, co oznacza że niemal co drugi klient czterech pierÅ›cieni w USA decyduje siÄ™ na model serii Q. Dowodem na tÄ™ popularność sÄ… doskonaÅ‚e wyniki modelu Q7. W ubiegÅ‚ym miesiÄ…cu, co trzecie wyprodukowane Audi Q7 trafiÅ‚o do amerykaÅ„skiego klienta. Skumulowana sprzedaż wszystkich modeli w USA wzrosÅ‚a o 9,7 procent.