FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show
  Dodano: 2017-10-16
Wyświetlono: 1192 razy
Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show
Toyota uczestniczy w targach w Tokio od początku ich istnienia. Marki nie zabrakło na żadnej z dotychczasowych 44 edycji wystawy. Przez ponad 60 lat Toyota prezentowała japońskiej publiczności swoje najnowocześniejsze technologie i koncepcje motoryzacji przyszłości, wielokrotnie wyprzedzając swoje czasy.
foto © Toyota

 

Targi Motoryzacyjne w Tokio pojawiły się na mapie międzynarodowych wystaw motoryzacyjnych w 1954 roku. Przez pierwszą dekadę targi były organizowane przez czasopismo Nikkan Jidosha Shimbun. W 1953 roku magazyn został zamknięty, a tokijskie targi przyjęły japońską nazwę Zen-Nihon Jidosha show (All-Japan Motor Show), jednak jego oficjalna angielska nazwa to Tokyo Motor Show. W 1954 roku wystawę w Hibiya Park odwiedziło 547,000 osób. Spośród 267 samochodów zaprezentowanych publiczności tylko 17 to były auta osobowe. Ta proporcja odzwierciedlała ogromne zapotrzebowanie na samochody dostawcze w tamtych czasach i niewielkie zainteresowanie samochodami prywatnych osób. 

 

 

1. edycja Tokyo Motor Show 1954

W gronie nielicznych samochodów osobowych znalazły się dwa sedany Toyoty – model Toyopet Super w wersji RHK i RHN. Samochód napędzał silnik 1500 cm3 o mocy 20 KM. Nadwozie wersji RHN powstawało w New Mitsubishi Heavy Industrial Manufacturing, zaś nadwozie RHK w Kanto Auto Work. Toyopet Super szybko stał się głównym modelem Toyoty na rynku. 

Podczas pierwszej edycji targów w Tokio Toyota pokazała także autobus Toyopet FR i ciężarową Toyotę Model FA.

 

2. edycja Tokyo Motor Show 1955

Zapowiedzią światowej ekspansji japońskich samochodów osobowych był Toyopet Crown, pierwszy japoński model eksportowany do USA. Segment samochodów użytkowych stopniowo odwracał się od trzykołowych pojazdów w stronę czterokołowych ciężarówek różnych rozmiarów. Toyota pokazała ciężarówki Toyopet Master, Toyopet Model RK i Toyota Model FA.

 

3. edycja Tokyo Motor Show 1956

Japoński rząd skierował do producentów samochodów prośbę o opracowanie samochodu dla ludu. Dlatego na trzecich targach w Tokio odwiedzający zainteresowani samochodami osobowymi mieli coraz więcej do oglądania. Aby ułatwić zwiedzanie, organizatorzy pogrupowali auta w pierwszym rzędzie według kategorii, a następnie według producentów. 

Toyota zaprezentowała Toyopet Crown Deluxe – ten sam model, który wystartował w 1957 roku w rajdzie Round Australia Trial, rozpoczynając historię japońskiego udziału w międzynarodowym motorsporcie. 

Innym ważnym modelem Toyoty na tokijskiej wystawie 1956 roku był Land Cruiser. Seria J2 zadebiutowała w 1955 roku jako wygodny samochód terenowy o dużej mocy dla szerokiej publiczności. Auto całkowicie różniło się od swojego poprzednika, surowego BJ, zbudowanego z myślą o służbach mundurowych. 

Dziś Land Cruiser jest jednym z najpopularniejszych samochodów terenowych, wybieranym ze względu na jakość, trwałość i bardzo dobre możliwości terenowe. Model jest sprzedawany w ponad 190 krajach na całym świecie. 

 

4. edycja Tokyo Motor Show 1957

W czwartym roku swojego istnienia targi w Tokio zaczęły być traktowane jako dobre miejsce do zakupu samochodu, z czego producenci chętnie korzystali. Organizatorzy stworzyli specjalną strefę informacyjną, wspierającą odwiedzających w ich decyzjach zakupowych. Nowością na stoisku Toyoty był duży sedan Toyopet Corona. 527 200 widzów mogło też podziwiać robota Toyoty. 

 

8. edycja Tokyo Motor Show 1961

W 1961 roku tokijskie targi zostały już po raz trzeci zorganizowane w nowej hali wystawowej Harumi Fairgrounds (obecnie Tokyo Big Sight). Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna skierowała uwagę producentów na masowe samochody osobowe o silnikach poniżej litra pojemności. Toyota zaprezentowała w tej klasie nowego sedana Publica. Coraz więcej uwagi poświęcano także sportowym samochodom, czego dobrym przykładem był Toyopet Sports X concept. 

 

9. edycja Tokyo Motor Show 1962

Wzrost zainteresowania motoryzacją wśród Japończyków zaowocował ogromną popularnością tokijskiej wystawy – w 1962 roku odwiedziło ją ponad milion zwiedzających. Największym zainteresowaniem cieszyły się samochody sportowe i kabriolety, wśród których znalazła się także Toyota Publica Convertible. Zapowiedzią nowego rozdziału w historii Toyoty była prezentacja konceptu Toyota Publica Sports. Ciekawostką była także technologia Toyoty niemająca wiele wspólnego z motoryzacją – telewizor tranzystorowy.

 

12. edycja Tokyo Motor Show 1965

Na półmetku lat 60. Toyota weszła z impetem na rynek samochodów sportowych. W hali Harumi Fairgrounds na stoisku Toyoty stanęła produkowana od kilku miesięcy Toyota Sports 800 oraz zupełnie nowa Toyota 2000GT, która na wprowadzenie do produkcji musiała poczekać jeszcze 2 lata. 

Toyota Sports 800 udowodniła, że rozsądna, stonowana marka, za jaką dotąd uchodziła Toyota, potrafi wyprodukować ekscytujące auto sportowe. Model był dostępny tylko w Japonii, jednak na specjalne zamówienie amerykańskich żołnierzy stacjonujących w tym kraju wyprodukowano wersje z kierownicą po lewej stronie, które zostały przez swoich właścicieli wywiezione do USA. Łączna produkcja sportowej Toyoty zamknęła się liczbą 3 131 egzemplarzy.

 

13. edycja Tokyo Motor Show 1966

Japońskie targi w 1966 roku były jak nigdy dotąd zorientowane na wzmocnienie sprzedaży samochodów osobowych. Nie bez powodu – był to moment, w którym na dobre zaczęła się w Japonii epoka prywatnych samochodów. W największym stopniu przyczynił się to tego jeden model – Toyota Corolla, czyli auto, które zmotoryzowało Japonię. 

Idealnie dopasowany do potrzeb klasy średniej, komfortowy, wyposażony w mocny silnik o pojemności 1,1 l kompakt wszedł na rynek z nieznanym na tym rynku impetem – w kwietniu 1967 roku jego miesięczna produkcja przekroczyła zawrotną w tamtych czasach liczbę 10 tys. sztuk. To był jednak dopiero początek – w październiku 1968 roku liczba nowych Corolli opuszczających fabrykę w ciągu miesiąca przekroczyła poziom 100 tys. samochodów.

Równie wielką popularnością wśród odwiedzających targi w Tokio cieszył się nowy samochód Jamesa Bonda – Toyota 2000GT kabrio. Toyota nie planowała produkcji tego modelu w wersji bez dachu – stworzono ją specjalnie dla Seana Connery’ego, który był za wysoki, żeby zmieścić się do zgrabnego sportowego coupe Toyoty.

 

14. edycja Tokyo Motor Show 1967

Na stoiskach większości producentów promowano głównie większe samochody osobowe z silnikami o pojemności 1,5 l. Toyota w tej klasie oferowała model Corona, jednak na targach promowała Corollę w nowej wersji coupe, dużego Crowna oraz nową luksusową limuzynę Century. Model ten w tym roku świętuje swoje 50-lecie oraz premierę trzeciej generacji, która ujrzy światło dzienne na Tokyo Motor Show 2017. Innym ważnym modelem była dostawcza Toyota Hiace – samochód, który od pół wieku cieszy się ogromną popularnością na świecie, już w momencie debiutu w 1967 roku wyróżniał się komfortowym wnętrzem na poziomie aut osobowych, dużymi możliwościami użytkowymi i niezawodnością.

 

15. edycja Tokyo Motor Show 1968

W 1968 roku Japonia zapowiedziała otwarcie lokalnego rynku na inwestycje zagranicznego kapitału, co spowodowało pełną mobilizację rodzimych producentów samochodów, którzy zaczęli łączyć się w grupy i zawierać sojusze. Toyota zgromadziła na swoim stoisku na Tokyo Motor Show aż 94 samochody pod hasłem „The World of Toyota”. Na przyjaznej dzieciom wystawie, w rodzinnej atmosferze firma zaprezentowała szeroką gamę samochodów produkcyjnych i najnowsze technologie prężnie działających centrów rozwojowych, podkreślając przy tym swoje zainteresowanie bezpieczeństwem.  

Atrakcją stoiska była Toyota 7 z 3-litrowym silnikiem V8, która zadebiutowała w 1968 roku w Grand Prix Japonii Formuły 1. Samochód wystartował także w słynnym wyścigu 1000 km Suzuka, w którym zajął 4. miejsce. Twórcą tego modelu był Jiro Kawano, który opracował także Toyotę 2000GT startującą w poprzednich latach w Grand Prix. 

 

17. edycja Tokyo Motor Show 1970

W oczekiwaniu na deregulację japońskiego rynku na tokijskich targach motoryzacyjnych pojawiło się niespotykanie dużo zagranicznych wystawców. Ekspozycje często odnosiły się do kwestii bezpieczeństwa i redukcji zanieczyszczenia powietrza. 

Toyota zaprezentowała koncepcyjny Electronics Car, czyli oparty na Coronie 1700SL z nadwoziem Hardtop samochód prezentujący elektroniczny wtrysk paliwa, ABS, elektroniczną automatyczną skrzynię biegów, poduszki powietrzne, ekran i tempomat. Innym ciekawym konceptem był 3-kołowy elektryczny pojazd Commuter oraz wyczynowy koncept EX-7, czyli supersamochód oparty na Toyocie 7.

Wśród samochodów produkcyjnych pojawiły się dwie ważne premiery – Celica, której rajdowym odmianom Toyota zawdzięcza wiele zwycięstw w WRC, oraz dynamiczny sedan Carina. 

 

18. edycja Tokyo Motor Show 1971

W 1971 roku Japonia otworzyła się na zagraniczne inwestycje, dzięki czemu tokijskie targi motoryzacyjne zyskały bardziej międzynarodowy charakter. Japońskie konsorcjum zaprezentowało m.in. nowy system transportu publicznego Computer-controlled Vehicle System (CVS), który jednak nie doczekał się komercjalizacji.

Toyota zaprezentowała koncepcyjny model SV-1, wyczynowe sportowe coupe, które stanowiło prototyp Celiki LB, samochodu wyścigowego Grupy 5. Marka przygotowała dla widzów także wystawę poświęconą bezpieczeństwu i redukcji emisji spalin. 

 

21. edycja Tokyo Motor Show 1975

W związku z kryzysem paliwowym Salon Motoryzacyjny w Tokio 1974 został odwołany, co doprowadziło do tego, że aż do 1999 roku japońskie targi były organizowane co dwa lata. W 1975 roku po raz pierwszy zorganizowano pawilon tematyczny, tym razem pod hasłem „Life on Wheels”. Wśród samochodów o specjalnym przeznaczeniu znalazły się samochody Toyoty służące jako mobilna biblioteka, mobilna łaźnia czy pojazd do obserwacji atmosfery. 

Toyota zaprezentowała także koncept Century Gas Turbine Hybrid, z turbiną gazową podłączoną do elektrycznego generatora, który zasilał zestaw 20 baterii po 12 V. Baterie zasilały dwa silniki elektryczne, z których jeden napędzał lewe koło z przodu, a drugi prawe koło z tyłu. Samochód rozpędzał się na samych silnikach elektrycznych do 120 km/h, zaś z użyciem nafty do 160 km/h. 

Toyota Century została wybrana do tego eksperymentu ze względu na bardzo dużą komorę silnika, w której można było zmieścić cały układ. Dwa lata później udało się zainstalować turbinowy napęd hybrydowy w niewielkim coupe Toyota Sports 800, także pokazanym na Tokyo Motor Show. 

 

28. edycja Tokyo Motor Show 1989

Po 30 latach Salon Samochodowy w Tokio został przeniesiony z Harumi Fairgrounds do Makuhari Messe, co zaowocowało rekordową liczbą wystawców i zwiedzających. 

Toyota zaprezentowała pod hasłem „New Challenge” serię przedprodukcyjnych prototypów, stanowiących pokaz oryginalnych koncepcji i nowoczesnych technologii. Jednym z nich był RAV4 – nowatorski rekreacyjny samochód z napędem na 4 koła, o wystarczających dla żądnego przygód kierowcy możliwościach terenowych, z nadwoziem samonośnym zamiast konstrukcji na ramie, na których budowano samochody terenowe. Pierwsza wersja RAV4 pojawiła się na 5 lat przed debiutem rynkowym, ale – co może wydawać cię dziwne z dzisiejszego punktu widzenia, kiedy na rynku królują SUV-y, inni producenci nie poznali się na tym pomyśle i Toyota znalazła naśladowców dopiero kiedy RAV4 odniósł sukces rynkowy.

Pozostałe koncepty z linii „New Challenge” to 4500GT, sportowy samochód nowej generacji o ultrawyczynowym silniku i zawieszeniu, oraz kompaktowa Sera z różnymi wariantami drzwi typu gull-wing. Z kolei na wystawie Japan Electric Vehicle Association Toyota zademonstrowała model EV-40.

 

29. edycja Tokyo Motor Show 1991

Liczba odwiedzających targi przekroczyła 2 miliony. Zainteresowanie Japończyków samochodami nie osłabło pomimo recesji. Producenci skoncentrowali się na modelach kompaktowych ze względu na to, że coraz ważniejsza dla rynku motoryzacyjnego stawała się kwestia ochrony środowiska.

Toyota przygotowała dla zwiedzających dwa modele eksplorujące przyszłe możliwości wprowadzenia na rynek alternatywnych napędów. Koncept Townace EV łączył wydajny silnik elektryczny z akumulatorem kwasowo-ołowiowym. Solarny samochód RaRa II miał wierzch nadwozia w całości pokryty panelami słonecznymi, które zapewniały mu duży zasięg nawet przy dużym zachmurzeniu czy w deszczu. Pojazd rozpędzała się maksymalnie do 44 km/h. 

 

31. edycja Tokyo Motor Show 1995

31. Targi Motoryzacyjne w Tokio przeszły do historii m.in. jako miejsce debiutu samochodu, który zmienił tor rozwoju motoryzacji. Przedprodukcyjna Toyota Prius została zaprezentowana jako przyjazny środowisku samochodów na nowe stulecie. Oparty na modelu Echo sedan, który zadebiutował w salonach w 1997 roku, mógł się pochwalić przełomowym napędem hybrydowym, którego zasada działania oparta na przekładni planetarnej do dziś pozostała niezmienna w hybrydach japońskiej marki. Na stoisku Japan Electric Vehicle Association Toyota wystawiła model Coaster Hybrid EV.

Swoją premierę miał także sportowy MRJ z otwartym dachem, którym wzbudził zainteresowanie wśród doświadczonych kierowców i entuzjastów sportowej jazdy. 

W części technologicznej Toyota zaprezentowała koncepcję Intelligent Transport System (ITS), opracowaną w ramach partnerstwa rządowo-akademicko-biznesowego. Jest to zaawansowany system bezpieczeństwa, który pozwala na automatyczną wymianę informacji o prędkości i położeniu między samochodami (V2V) oraz samochodami i urządzeniami infrastruktury drogowej (V2I). Obecnie pilotażowy system ITS działa w wybranych miastach Japonii, a Toyota jako pierwszy producent wprowadziła go do niektórych modeli oferowanych w tym kraju. 

 

33. edycja Tokyo Motor Show 1999

Od 1999 roku tokijska wystawa była w jednym roku poświęcona samochodom osobowym i motocyklom, zaś w następnym pojazdom użytkowym. Podczas 33. edycji uwaga odwiedzających była w dużej mierze skierowana na ekologiczne technologie. Toyota pokazała m.in. minivana HV-M4 z nowo opracowanym napędem hybrydowym. W części technologicznej stoiska zaprezentowano komponenty napędu na wodorowe ogniwa paliwowe oraz system hybrydowy THS-C+E-Four. Nie zabrakło te nowych rozwiązań dla systemu ITS.

Sensacją wystawy Toyoty był kabriolet Lexus Sports Coupe (SC) z metalowym dachem. Był to pierwszy Lexus pokazany na targach w Japonii. 

 

35. edycja Tokyo Motor Show 2001

Pierwsza edycja targów w nowym tysiącleciu koncentrowała się na technologiach z dziedziny ochrony środowiska, bezpieczeństwa i IT. Nie zabrakło także zwracających uwagę aut koncepcyjnych.  

Na stoisku Toyoty można było obejrzeć dwa modele hybrydowe z wodorowymi ogniwami paliwowymi, w tym superoszczędny ES3. Segment aut sportowych reprezentowały kabriolet FXS i futurystyczny crossover RSC. Ogromną popularnością cieszyły się także koncepty Pod i WiLL VC – samochody podłączone do sieci.

 

37. edycja Tokyo Motor Show 2003

Organizatorzy 37. edycji targów przygotowali strefę jazd testowych samochodami nowych, czystych energii. Tym samym targi zmieniły charakter z wystawy na wydarzenie, w którym odwiedzający stali się uczestnikami. 

Toyota zaprezentowała dalsze postępy w rozwoju napędu hybrydowego w konceptach CS&S i SU-HV1, a także model Fine-N łączący technologię hybrydową z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Uwagę widzów zwrócił zgrabny jednomiejscowy pojazd PM – zarówno ze względu na nowatorską stylistykę, jak i bardzo dobre właściwości jezdne. 

W 2003 roku Lexus po raz pierwszy na tokijskich targach miał osobne stoisko. Pod hasłem „In Pursuit of the Essence of Luxury” marka pokazała sedana LF-S nowej generacji oraz koncepcyjnego SUV-a LF-X.

 

40. edycja Tokyo Motor Show 2007

W 2007 roku osobne dotąd wystawy samochodów osobowych i użytkowych zostały z powrotem połączone. Pojawiły się także stoiska z częściami i innymi produktami motoryzacyjnymi. Tradycyjnie już nie brakowało także producentów motocykli. 

Atrakcją Toyoty był iQ Concept Car, którego wersja produkcyjna, Toyota iQ, zdobyła popularność dzięki praktyczności, oszczędności paliwa i dużej niezawodności. W modelu wykorzystano nowatorskie rozwiązania, które pozwoliły stworzyć maksymalnie duże wnętrze przy bardzo zwartych wymiarach nadwozia o długości poniżej 3 m. Toyota iQ otrzymała w 2008 roku tytuł Japońskiego Samochodu Roku. W ofercie pojawiły się limitowane wersje iQ EV oraz usportowiona GRMN iQ Supercharger.

 

41. edycja Tokyo Motor Show 2009

Po kilku latach przerwy Toyota postanowiła wrócić na rynek sportowych samochodów. Za decyzją tą stał w dużej mierze wnuk założyciela firmy, Akio Toyoda, który sam jest zapalonym kierowcą rajdowym i wyścigowym. W ten sposób na stoisko Toyoty trafił FT-86 Concept (samochód sportowy z silnikiem z przodu i tylnym napędem). 

Firma przygotowała coś specjalnego także w segmencie aut ekologicznych – Priusa Plug-in Hybrid Concept, którego wersja produkcyjna zadebiutowała na rynku w 2012 roku. Inną ciekawostką był mały elektryczny FT-EV II – zgrabny miejski pojazd na krótkie dystanse. 

 

42. edycja Tokyo Motor Show 2011

Po 24 latach w hali Makuhari w Chiba targi Tokyo Motor Show powróciły do stolicy pod dach Tokyo Big Sight. Wystawę oglądało 60 000 osób dziennie, a ich liczba wzrastała w weekendy dzięki rodzinom z dziećmi. 

Stoisko Toyoty obfitowało w ważne premiery. Pierwszą z nich była sportowa Toyota 86, która trafiła do salonów w następnym roku. Drugą Prius Plug-in Hybrid wyróżniający się bardzo niską emisją CO2 na poziomie 49 g/km. 

 

43. edycja Tokyo Motor Show 2013

Na 43. targach w Tokio Toyota przedstawiła aż 5 światowych premier pojazdów koncepcyjnych. Najważniejsza z nich z punktu widzenia przyszłości motoryzacji była Toyota FCV Concept – samochód który już rok później doczekał się wersji produkcyjnej o nazwie Mirai. Pierwszy stworzony od podstaw samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi to 4-osobowy sedan średniej wielkości o dynamicznym silniku elektrycznym o mocy 154 KM, który nie wymaga długotrwałego ładowania. Auto zasila zestaw ogniw paliwowych, które na bieżąco wytwarzają prąd w reakcji tlenu i wodoru zmagazynowanego w zbiornikach z włókna węglowego i szklanego. Tankowanie do pełna trwa 3 minuty i wystarcza na przejechanie maksymalnie do 700 km.

To był jednak dopiero początek bardzo ciekawej wystawy Toyoty. Niemniejszym zainteresowaniem cieszył się futurystyczny jednoosobowy pojazd Toyota FV2, którzy przy pomocy sztucznej inteligencji współpracował z kierowcą, dostosowując poziom wsparcia do jego umiejętności. Pojazd mógł być kierowany na stojąco przechyłami ciała lub na siedząco za pomocą gestów odczytywanych przez interaktywny panel na przedniej szybie. 

W 2013 roku zadebiutował w Tokio także trójkołowy i-Road, miejski samochód elektryczny, wykorzystywany obecnie w metropolitalnych systemach car-sharingowych w Grenoble, Tokio i Toyota City. Wyróżnia go unikalny system zawieszenia, dzięki któremu pojazd przechyla się łagodnie w zakrętach, dając wrażenia jak z jazdy motocyklem, jednocześnie zapewniając komfort zamkniętego nadwozia. 

Inne premiery Toyoty w 2013 roku to sportowy kabriolet FT-86 Open Concept, Voxy Concept i Noah Concept oraz hybrydowa, usportowiona Aqua G Sports (japoński odpowiednik Priusa c).

 

44. edycja Tokyo Motor Show 2015

Dwa lata temu Toyota zaprezentowała wszystkie kierunki prowadzonych przez siebie badań rozwojowych przy pomocy wielu atrakcyjnych modeli, w tym premier 3 konceptów. 

Nowe koncepcje w dziedzinie alternatywnych napędów reprezentowały 3 samochody – Prius 4. generacji, nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR Concept oraz premierowa Toyota FCV Plus. Pojazd z napędem na ogniwa paliwowe i 4 silnikami elektrycznymi przy każdym kole służył za demonstrację przyszłych rozwiązań dla społeczeństwa opartego na wodorze.

Na fanów szybkiej jazdy czekał koncepcyjny S-FR, sportowy samochód z tylnym napędem dla młodych kierowców, mniejszy od Toyoty GT86, lecz wyróżniający się tak samo precyzyjnym, ekscytującym prowadzeniem. Nie zabrakło także testowego Yarisa WRC oraz serii G’s składającej się z usportowionych wersji japońskich modeli marki.

Rozwój w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki demonstrował mały inteligentny robot Kirobo Mini, którego sprzedaż Toyota rozpoczęła w 2017 roku. Robot pełni rolę towarzysza i przyjaciela dzięki umiejętności prowadzenia złożonych rozmów i nawiązywania do wcześniejszych konwersacji oraz wspólnych przeżyć.

Atrakcją spoza dziedziny technologii przyszłości była koncepcyjna Toyota KIKAI – samochód zbudowany po to, by podziwiać piękno mechanizmów, podziw dla technologii i precyzję wykonania. Pojazd jest niemal pozbawiony karoserii, a o jego wyglądzie decydują elegancko zaprojektowane części i układy, które zazwyczaj są schowane wewnątrz nadwozia.



Źródło: informacja Mototarget.pl

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show :
w lewo
Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show
© Toyota
Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show
© Toyota
Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show
© Toyota
Ponad pół wieku obecności Toyoty na Tokyo Motor Show
© Toyota
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |