Odmiany GTS wyróżniajÄ… siÄ™ zmodyfikowanym przednim i tylnym pasem, przyciemnianymi lampami z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oÅ›wietlenia PDLS oraz zewnÄ™trznymi oznaczeniami w kolorze czarnym z lÅ›niÄ…cym wykoÅ„czeniem.
6-cylindrowe boksery stosowane do ich napÄ™du bazujÄ… na 3,4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawÄ… drobnych modyfikacji generujÄ… one teraz dodatkowe 15 KM. Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiÄ…ga moc 330 KM, a Caymana GTS - 340 KM. Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósÅ‚ o 10 Nm - odpowiednio do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono.
W rezultacie, po wciÅ›niÄ™ciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalnÄ… przekÅ‚adniÄ… PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciÄ…gu 4,7 s, a Cayman GTS o 0,1 s szybciej. PrÄ™dkość maksymalna Boxstera GTS z manualnÄ…, 6-stopniowÄ… skrzyniÄ… wynosi 281 km/h. Coupé jest jeszcze szybsze - rozpÄ™dza siÄ™ do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie sÄ… zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekÅ‚adniÄ… PDK zużywajÄ… Å›rednio 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzyniÄ… manualnÄ…).
W obu przypadkach zastosowano ogumienie w rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyÅ‚u wraz z 20- calowymi obrÄ™czami Carrera S. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje ponadto sportowe fotele oraz skórzane wykoÅ„czenie, uzupeÅ‚nione elementami z Alcantary.
Rynkowa premiera nowych modeli nastÄ…pi w maju br. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynajÄ… siÄ™ od 69 949 euro, a Caymana GTS - od 73 757 euro (z VAT).