W pierwszym z nich kierowca fabrycznego teamu Hondy wywalczyÅ‚ trzecie miejsce, a w kolejnym przekroczyÅ‚ liniÄ™ mety jako drugi. Zdobyte w ten sposób punkty zaowocowaÅ‚y czwartym miejscem w ogólnej klasyfikacji kierowców, tuż przed kolegÄ… z zespoÅ‚u, Gabriele Tarquinim. Teraz zespóÅ‚ Castrol Honda World Touring Car Team przygotowuje siÄ™ do czwartej rundy mistrzostw, która odbÄ™dzie siÄ™ na torze Slovakia Ring, ok. 40 km na wschód od BratysÅ‚awy. Cel na ten weekend to utrzymanie dobrego tempa wypracowanego podczas wyÅ›cigów na WÄ™grzech.
„To byÅ‚ bardzo wyrównany wyÅ›cig, a na ostatnich okrążeniach mogliÅ›my nawet walczyć o zwyciÄ™stwo”, powiedziaÅ‚ usatysfakcjonowany Monteiro. „DziÄ™ki ciężkiej pracy caÅ‚ego zespoÅ‚u mogliÅ›my Å›cigać siÄ™ w czoÅ‚ówce zarówno w kwalifikacjach, jak i w samym wyÅ›cigu. Każdy czÅ‚onek naszego teamu robi wszystko, co w jego mocy, abyÅ›my mogli stanąć na podium. Obecnie zdobywamy cenne punkty i dążymy do osiÄ…gniÄ™cia wyznaczonego celu.”
Inni kierowcy Hondy podzielajÄ… poglÄ…dy Tiago. WÅ›ród nich jest Norbert Michelisz, który na WÄ™grzech pojechaÅ‚ swój setny wyÅ›cig w WTCC: „Do rywalizacji na torze Slovakia Ring podchodzÄ™ z wielkim optymizmem. W koÅ„cu na WÄ™grzech Hondy Civic WTCC walczyÅ‚y o pięć czoÅ‚owych pozycji w sesji Q3 i wywalczyÅ‚y dwa miejsca na podium.”
Dokładnie rok temu, na torze Slovakia Ring Honda zdobyła swoje pierwsze zwycięstwo w WTCC. Na najwyższym stopniu podium stanął wtedy Gabriele Tarquini, a za nim uplasowali się Tiago Monteiro i Norbert Michelisz.
„To byÅ‚o ważne zwyciÄ™stwo zarówno dla mnie, jak i dla Hondy”, wspomina Gabriele. „UdowodniliÅ›my, że Civic ma duży potencjaÅ‚, który zaprocentowaÅ‚ w dalszej części sezonu w postaci kolejnych wygranych. Slovakia Ring to bardzo wymagajÄ…cy tor o dÅ‚ugoÅ›ci 5,9 km, z dużą iloÅ›ciÄ… szybkich zakrÄ™tów i miejsc wymuszajÄ…cych zmianÄ™ kierunku jazdy. Pod kilkoma wzglÄ™dami jest on podobny do Spa-Francorchamps. Civic WTCC 2014 znacznie różni siÄ™ od auta, którym Å›cigaliÅ›my siÄ™ w zeszÅ‚ym roku, jednak jestem przekonany, że również tym razem powalczymy o zwyciÄ™stwo!”
Tor Slovakia Ring dzielÄ… od Budapesztu zaledwie dwie godziny jazdy samochodem, dziÄ™ki czemu zespóÅ‚ ma czas na zorganizowanie dwudniowych testów na Hungaroringu przed czwartkowym wyjazdem na SÅ‚owacjÄ™.
„Od czasu marcowych testów w Walencji i krótkich jazd na torze Tazio Nuvolari niedaleko Pawii, nie udaÅ‚o nam siÄ™ przeprowadzić kolejnych testów z uwagi na bardzo napiÄ™ty harmonogram wyÅ›cigów”, powiedziaÅ‚Alessandro Mariani, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy zespoÅ‚u Castrol Honda World Touring Car Team. „Podczas weekendowych sesji treningowych i kwalifikacyjnych trzeba maksymalnie skoncentrować siÄ™ na wypracowaniu optymalnych ustawieÅ„ auta. Te dwa dni na Hungaroringu przeznaczymy na wypróbowanie kilku różnych metod poprawy osiÄ…gów. Podczas rundy na WÄ™grzech samochody naszych konkurentów zostaÅ‚y obciążone dodatkowym balastem, zatem nie wiemy jak wpÅ‚ynęło to na wynik rywalizacji. Musimy zatem w peÅ‚ni wykorzystać sesje kwalifikacyjne, aby odpowiednio przygotować siÄ™ do wyÅ›cigu.”
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 115; 2. Yvan Muller (FR) 105; 3. Sébastien Loeb (FR) 84; 4. Tiago Monteiro (PRT) 65; 5. Gabriele Tarquini (I) 48; 6. Hugo Valente (F) 47; 7. Gianni Morbidelli (I) 37; 8. Tom Chilton (GB) 36; 9. Mehdi Bennani (MAR) 26; 10. Norbert Michelisz (HUN) 23; 11. Tom Coronel (NL) 16; 12. Dušan Borkovic 15; 13. Rob Huff (GB), Mikhail Kozlovskiy (RUS) 10; 15. Franz Engstler (D) 6; 16. John Filippi (F) 4; 16. Pasquale Di Sabatino (I), James Thompson (GB) 2
Klasyfikacja producentów: 1. Citroën 271; 2. Honda 172; 3. LADA 112