47-letni Hakan Saracoglu, który wczeÅ›niej pracowaÅ‚ również dla Forda, przewodniczy zespoÅ‚owi trzydziestu ekspertów, których zadaniem bÄ™dzie stworzenie nowych modeli aut, poczynajÄ…c od sedanów, a koÅ„czÄ…c na SUV-ach.
Chery Automobile do tej pory znane byÅ‚o z produkcji budżetowego modelu QQ, jednak zdaniem nowego szefa designerów wizerunek firmy, jako producenta samochodów niskiej jakoÅ›ci wkrótce siÄ™ zmieni. „Chery to synonim jakoÅ›ci, ambicji projektanckich oraz zyskiwania przychylnoÅ›ci klientów i wÅ‚aÅ›nie w tym kierunku chcemy siÄ™ rozwijać,” skomentowaÅ‚ Saracoglu.
Firma Chery to już kolejny chiÅ„ski producent, który zatrudnia obcokrajowca w celu poprawy swojego wizerunku i odzyskania udziaÅ‚ów w rynku utraconych na rzecz zagranicznych koncernów, jak General Motors czy Volkswagen. W zeszÅ‚ym roku grupa Beijing Automotive zaoferowaÅ‚a posadÄ™ gÅ‚ównego projektanta WÅ‚ochowi Leonardo Fioravanti (stworzyÅ‚ m.in. Ferrari DaytonÄ™), natomiast w 2011 roku Peter Horbury, byÅ‚y projektant Volvo, doÅ‚Ä…czyÅ‚ do Zhejiang Geely Holding Group Co. W tym samym roku w firmie Great Wall Motor Co. dyrektorem designu w zostaÅ‚ Andreas Deufel, który wczeÅ›niej tworzyÅ‚ dla Mercedesa.
Hakan Saracoglu jest z pochodzenia Turkiem, ale od lat mieszka w Niemczech. Swoją karierę rozpoczął w firmie Ford, dołączając do zespołu pracującego nad modelami Focus i Mondeo. Przez piętnaście lat pracował w Porsche, gdzie naszkicował linie nadwozia modeli 918 Spyder, Boxster i Cayman. Do firmy Chery dołączył w październiku zeszłego roku.