FB FB Twitter Twitter NK
Szukaj:
            1808 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1222 przedstawicieli mediów.                                                                                    

szukaj w Mototarget.pl
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTłumaczenia

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Przyszłość powstaje dzięki badaniom - specjalny dział koncernu Volkswagen tworzy świat jutra
  Dodano: 2017-07-07
Wyświetlono: 282 razy
Przyszłość powstaje dzięki badaniom - specjalny dział koncernu Volkswagen tworzy świat jutra
Opracowując innowacyjne technologie koncern Volkswagen aktywnie współtworzy motoryzacyjną przyszłość. Dział badań koncernu tworzy wizje, wyznacza nowe trendy i jest strategicznym partnerem wszystkich marek koncernu. Jego działalność obejmuje bardzo szeroki zakres tematów i projektów dotyczących przyszłych rozwiązań komunikacyjnych w megametropoliach całego świata, projektów koncepcyjnych samochodów autonomicznych takich jak Sedric, nowych technologii napędu, a także nowych materiałów oraz technologii produkcji.
foto © Volkswagen

• Dział badań koncernu Volkswagen kreuje idee, wyznacza trendy, opracowuje nowe technologie
• Globalna sieć twórców innowacji, intensywna współpraca z markami koncernu
• „Innowacje zapewnią przyszłość naszemu przedsiębiorstwu i są dla nas najważniejsze”, stwierdził dyrektor działu badań Axel Heinrich

 

Podczas dnia mediów odbywającego się w ramach Future Mobility Days 2017 w Wolfsburgu inżynierowie i naukowcy przedstawili wybrane informacje na temat prac okrytych na co dzień ścisłą tajemnicą. 

 

Nigdy dotąd badania nie były tak ważne jak dzisiaj. W świecie, który coraz szybciej się zmienia, w którym nowe technologie z zawrotną prędkością przeobrażają styl życia ludzi i oczekiwania klientów, przedsiębiorstwo musi nie tylko wcześnie rozpoznawać nowe trendy, lecz także samo, poprzez własne nowe rozwiązania i ofertę aktywnie je kształtować. Producent, zwłaszcza gdy działa na światową skalę, musi posiąść umiejętność odróżniania trendów od mody. I musi być w stanie określić znaczenie i wagę tych nowych trendów w różnych krajach świata. Tylko wtedy będzie mógł podejmować właściwe decyzje i we właściwym czasie wprowadzać je w życie. Nie zawsze liczy się to, by być pierwszym, ale zawsze trzeba być przygotowanym na każdą sytuację. „Prowadzenie badań to rzecz niezbędna żeby odnieść sukces i na dłuższą metę zapewnić istnienie przedsiębiorstwu technologicznemu. Koncern Volkswagen podchodzi do tego zadania bardzo poważnie”, powiedział Axel Heinrich, Dyrektor działu badań koncernu Volkswagen. „Volkswagen jest niezwykle innowacyjnym przedsiębiorstwem i będzie takim również w przyszłości – tym bardziej w czasach, gdy prędkość zmian stale rośnie”. 



Międzynarodowa sieć instytucji badawczych 



Centrum badań koncernu znajduje się w Wolfsburgu. Ma ono jednak – jak sam koncern - ogólnoświatowy zasięg, prowadząc laboratoria badawcze i siostrzane spółki zarówno w Niemczech i Europie, jak i w USA, Chinach, czy Japonii. Ich zadaniem jest międzynarodowy scouting (czyli ocena potencjału prac badawczych) trendów i technologii, a także prace nad zagadnieniami specyficznymi dla danego regionu. Drugi poziom w sieci instytucji badawczych koncernu Volkswagen tworzy kooperacja z licznymi instytucjami naukowymi i badawczymi na całym świecie. Renomowane uniwersytety w USA i Chinach, żeby wymienić tylko Stanford czy Tongji, są zaangażowane w projekty w równym stopniu, co np. Fraunhofer-Gesellschaft, Niemiecka Agencja Kosmiczna (DLR) czy instytuty Maxa-Plancka.  



Konsekwentna współpraca z markami 



„Kooperacja i współpraca to kluczowe pojęcia dla działu badań Volkswagena, chodzi przy tym nie tylko o współpracę z partnerami zewnętrznymi, lecz przede wszystkim z 14 markami koncernu”, stwierdził Axel Heinrich. Dział badań to z całą pewnością kreator nowych idei i trendów, to inkubator, ale przede wszystkim motor innowacji. Rolę tę pełni zawsze współdziałając z innymi działami rozwoju technicznego – czy to w formie projektów kooperacyjnych, czy też na zlecenie jednej lub kilku marek koncernu. Dotyczy to zarówno marek samochodów ciężarowych, jak MAN czy Scania, jak również osobowych od Audi po Volkswagena. 


Wiele projektów rozpoczyna się od przysłowiowej białej kartki, nawet jeśli dzisiaj jest to tak naprawdę ekran komputera. Każdy projekt przechodzi przez wiele faz. Najpierw jest to oczywiście scouting – szukanie odpowiedzi na pytania, w którą stronę prowadzić dany temat, co dzieje się już w tej dziedzinie na świecie, co jest potrzebne, by osiągnąć własne cele strategiczne. Drugi stopień to rozpoznanie jakimi drogami realizować to zadanie, jakie należy opracować technologie, narzędzia, jakie posiąść kompetencje. Realizacja jest trzecim etapem prac nad projektem. Trzeba znaleźć odpowiedź, czy projekt da się wykorzystać komercyjnie, jakie są szanse odniesienia sukcesu, jakie są trudności i problemy. I w końcu etap czwarty, czyli transfer do produkcji seryjnej jednej lub kilku marek, albo do jednostki, która zajmie się danym zagadnieniem na potrzeby całego koncernu.  
 

Przykładem może być jazda autonomiczna. Volkswagen ma w tej dziedzinie bardzo duże doświadczenie, należy tu przecież do pionierów. Już w 2005 roku zespół pracowników działu badań wraz z młodymi specjalistami ze Stanford University zamienił Volkswagena Touarega w pojazd autonomiczny o nazwie „Stanley” i wygrał dzięki niemu konkurs Grand Challenge for Robot Automobiles rozgrywany na jednej z amerykańskich pustyń. Poruszający się autonomicznie Volkswagen Passat o nazwie „Junior” w 2007 roku podczas Urban Challenge okazał się drugim najszybszym autem. Od tego czasu sumiennie gromadzono wiedzę i doświadczenie, by wykorzystać je w pojeździe badawczym Sedric, który zaprezentowano w 2017 roku w Genewie. Dział badań koncernu nadal pracuje nad licznymi projektami dotyczącymi jazdy autonomicznej. Najbardziej zaawansowany w tej dziedzinie w koncernie jest Audi Intelligent Driving GmbH w Monachium - nowo utworzone przedsiębiorstwo należące do AUDI AG. 
 

Przyszłość powstaje dzięki wiedzy 


Zadania działu badań koncernu Volkswagen można poznać przyglądając się jego strukturze. Osobną jednostkę tworzy dział badań nad przyszłością. W jego ramach komórka Technology Intelligence, korzystając z cyfrowego wsparcia, bada wzory systematyczne w różnych obszarach technologii i kompetencji. Corporate Foresight dokonując transferu wiedzy na temat przyszłości do strategicznych obszarów i procesów wzmacnia kompetencje koncernu. Z kolei Future Communications zajmuje się prezentacją i wymianą pomiędzy instytucjami badawczymi koncernu informacji na temat zagadnień przyszłości. Główne zadania w obszarze badań nad mobilnością to analiza, dokumentacja oraz transfer rozległej wiedzy o procesach w tej dziedzinie oraz w zakresie systemów drogowych niezbędnych do tworzenia przyszłych rozwiązań komunikacyjnych i transportowych.  


Wielki trend: urbanizacja 


Zjawiskiem obejmującym cały świat jest rosnąca urbanizacja. Coraz więcej ludzi żyje w miastach, ich wewnętrzna struktura staje się coraz gęstsza, zaczyna brakować miejsca na środki komunikacji. Szybkie znalezienie rozwiązań dla tego problemu jest niezbędne, żeby stworzyć wydajniejszy, bezpieczniejszy oraz bardziej przyjazny środowisku system transportu miejskiego. Dział badań koncernu Volkswagen, za pomocą sugestywnej wizualizacji wielu uzupełniających się rozwiązań w tej dziedzinie, przedstawił swoją wizję przyszłej komunikacji w obrębie miast. Przewiduje ona współpracę pojazdów w ramach sieci, powszechny dostęp do informacji wszystkich uczestników ruchu drogowego, użycie pojazdów poruszających się automatycznie oraz maksymalne wykorzystanie środków transportu w celu zwiększenia efektywności, a także wykorzystanie synergii między transportem a logistyką, co ma się przyczynić do zmniejszenia liczby przejazdów. Te oraz wiele innych środków ma sprawić, że ruch drogowy stanie się znacznie bardziej efektywny niż jest dzisiaj, z pożytkiem dla jego uczestników, oraz ma przyczynić się do poprawy jakości życia wszystkich mieszkańców miasta. 



Zintegrowana strategia w dziedzinie napędów 



Droga do komunikacji opartej o pojazdy nie emitujące dwutlenku węgla i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju jest głównym elementem strategii koncernu w dziedzinie paliw i napędów. Bardzo ważne jest, żeby wraz z pojawianiem się każdej nowej generacji pojazdów wzrastała efektywność stosowanych w nich rodzajów napędu. Czy będą to silniki spalinowe (benzynowe i Diesla), hybrydowe zespoły napędowe, hybrydy typu plug-in, czy też pojazdy elektryczne wyposażone w akumulatory, albo, w przyszłości, ogniwa paliwowe - liczba rodzajów napędu znacznie się zwiększy. Żeby sprostać coraz bardziej zróżnicowanym życzeniom klientów w różnych częściach świata, właściwym sposobem postępowania dla Volkswagena jako przedsiębiorstwa działającego na skalę globalną będzie stosowanie zarówno „klasycznych” rodzajów napędu, jak i zasilania prądem elektrycznym. W bliższym okresie największe znaczenie będą miały silniki spalinowe. Liczne projekty prowadzone przez dział badań koncernu pokazują, że silniki te mają jeszcze ogromny potencjał w zakresie efektywności, który w najbliższych latach należy wykorzystać. Ważną rolę odgrywają także pojazdy zasilane gazem ziemnym. Dzięki chemicznym właściwościom gazu emitują one do 25% mniej dwutlenku węgla niż silniki benzynowe, dlatego zajmują mocną pozycję w strategii koncernu dotyczącej jednostek napędowych oraz w projektach działu badań. 


Pojazdy elektryczne czerpiące energię z akumulatorów oczywiście będą w najbliższych latach w centrum zainteresowania, ale powstało też wiele pomysłów dotyczących napędu hybrydowego. Hybrydy oraz hybrydy plug-in łączą w sobie najlepsze cechy obydwu światów – w wypadku hybryd typu plug-in są to wysokoefektywne silniki spalinowe i zasięg elektryczny wynoszący 50 km. W połączeniu różnych rodzajów napędu Volkswagen upatruje dużej szansy. Chodzi o zapewnienie kierowcom aut wszystkich klas takiego napędu elektrycznego, który sprawi, że samochody te będą przydatne do jazdy na dalekich i na krótkich dystansach, oraz o wzbudzenie zaufania do nowej technologii, co ma w sumie spowodować przełom w dziedzinie samochodów elektrycznych. W średnim okresie ważnym tematem będą auta wyposażane w ogniwo paliwowe, nad którymi intensywnie pracuje dział badań koncernu Volkswagen.  



Pewna droga do upowszechnienia pojazdów autonomicznych 



Przyszłość należy do samochodów autonomicznych, do aut poruszających się całkowicie samodzielnie. Ta przyszłość nie nadejdzie nagle, lecz będzie pojawiać się stopniowo. Wiele stosowanych dzisiaj systemów asystujących stanowi ważny krok w kierunku zapewnienia większego bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Niedługo pierwsze samochody seryjne, jak przyszłe Audi A8, będą bez udziału kierowcy poruszać się po autostradzie. Za kilka lat era w pełni autonomicznych pojazdów rozpocznie się w różnych metropoliach świata – zapewne będą się one poruszać po specjalnych, przeznaczonych tylko dla nich pasach ruchu i ulicach. 


Dla działu badań koncernu jazda autonomiczna jest oczywiście jednym z najważniejszych zagadnień. W postaci modelu Sedric Volkswagen, jako pierwszy producent samochodów, pokazał jak będzie działał w przyszłości system komunikacji oparty na pojazdach autonomicznych. Towary i ciężkie ładunki także będą w przyszłości przewożone przez pojazdy sterowane automatycznie. Marki samochodów ciężarowych należące do koncernu – MAN, Scania i Volkswagen Samochody Użytkowe – również czerpią pożytki z badań na tym polu i prowadzą własne projekty. 


Pracownicy działu badań realizują jasno określony cel – Vision Zero, czyli ideę komunikacji drogowej, w której nie dochodzi do wypadków i w której nie ma ofiar śmiertelnych. Dzięki wyposażaniu samochodów w dostępne już dzisiaj systemy bezpieczeństwa oraz dzięki stopniowemu wprowadzaniu elementów jazdy autonomicznej można mocno ograniczyć liczbę ciężkich wypadków drogowych. Vision Zero nie jest bynajmniej utopią – o tym koncern Volkswagen jest przekonany. 


Wirtualizacja i cyfryzacja jako motory innowacji 


Dział badań koncernu Volkswagen zajmuje się oczywiście intensywnie wszystkimi zagadnieniami związanymi z wirtualizacją i cyfryzacją. Także tutaj postęp dokonuje się każdego dnia. Takie pojęcia, jak sztuczna inteligencja, deep learning czy big data cluster wskazują nowe możliwości także w rozwoju i produkcji samochodów. Równie aktywnie dział badań koncernu Volkswagen zajmuje się pracami nad rzeczywistością wirtualną (virtual reality), oraz nad rzeczywistością rozszerzoną (augmented reality). W ramach działu „techniki wirtualne” bada się współczesne trendy i wprowadza innowacje w tej dziedzinie. Badane i rozwijane będą również metody i zastosowania wykorzystywane w różnych obszarach, od rozwoju i produkcji po serwis oraz usługi dla klientów. 


Innowacje w dziedzinie surowców i materiałów 
 


Niezależnie od szybkiego rozwoju elektroniki i oprogramowania, podstawowe znaczenie w produkcji samochodów nadal mają materiały i surowce. Więcej: poprzez to, jakie wrażenie sprawiają w dotyku i oraz jak wyglądają, zastosowane materiały świadczą o produkcie i o poczuciu jakości związanym z poszczególnymi markami koncernu. Dział badań poszukuje najlepszych surowców będących w stanie spełnić wszelkie oczekiwania klientów, materiałów dostosowanych do pojazdów każdego rodzaju i odpowiednich, by wykonać z nich każdy element samochodu. Uwaga jest przy tym zawsze kierowana na rozwiązania innowacyjne.

 

Zupełnie nowe materiały są sprawdzane pod kątem ich właściwości mechanicznych, chemicznych i elektrycznych. Odbywa się to z wykorzystaniem technik symulacyjnych uwzględniających zachowanie materiału w jego najgłębszej strukturze, także na poziomie atomów. Dział badań koncernu wykorzystuje zgromadzoną wiedzę w wydajnych procesach produkcyjnych. Innowacyjne technologie łączenia materiałów dają nowe możliwości ich zestawiania ze sobą oraz nadawania im nowych kształtów. Powstają więc ściśle dopasowane do potrzeb materiały i połączenia materiałów spełniające najwyższe standardy pod względem wymagań zrównoważonego rozwoju, efektywności ekonomicznej, bezpieczeństwa i estetyki. 



Odpowiedzialność za środowisko zaczyna się na poziomie badań 



Osobny dział badań jest poświęcony wzajemnym oddziaływaniom samochodu i środowiska naturalnego. To element odpowiedzialności koncernu obejmujący dziedziny daleko wykraczające poza samo tylko użytkowanie aut. Zaczyna się od surowców używanych do ich produkcji, przez procesy produkcyjne oszczędzające surowce i emitujące jak najmniej dwutlenku węgla po fakt, żeby jak najbardziej zmniejszyć oddziaływanie fabryk na środowisko, a kończy się na recyklingu pojazdów w każdym jego aspekcie oraz na utylizacji śmieci. Dzięki określeniu czynników ekologicznych, pracę fabryk można usprawnić, a poprzez dobór właściwych surowców poprawić bilans ekologiczny samochodu w całym okresie jego eksploatacji. Już dzisiaj należy prowadzić badania nad cyklem utylizacji akumulatorów, które będą stosowane w przyszłych autach elektrycznych. Także w tym wypadku na wiele pytań można odpowiedzieć jedynie stosując modele cyfrowe i symulacje. Na przykład, jak można osiągnąć założone przez polityków cele w dziedzinie ochrony klimatu, jak nowe rozwiązania w dziedzinie transportu będą oddziaływać na nasze ulice i na środowisko. Odpowiedzi na te pytania dostarcza dział badań nad środowiskiem naturalnym.  



Future Mobility Days 



Stałe miejsce w kalendarzu działu badań koncernu Volkswagen zajmuje prezentacja prowadzonych przez niego prac. Podczas tego wydarzenia odbywającego się na torze testowym Ehra-Lessien na północ od Wolfsburga kilka tysięcy ekspertów z fabryk i ośrodków Volkswagena na całym świecie może zaznajomić się z najważniejszymi innowacjami. W tym roku mottem Future Mobility Days były hasła „electrified”, „eco” i „experience”. 
Więcej informacji pod adresem: www.discover-future-mobility.com



Źródło: Volkswagen, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» VW dostarczył w tym roku 410.900 samochodów dostawczych
» Odbiorniki radiowe Golfa: muzyka i znak epoki
 Inne artykuły
» Mniejszy, ale szatan - Skoda Karoq 2017-11-17
  Mniejszy, ale szatan - Skoda Karoq Najpierw Kodiaq, teraz Karoq - Skoda przypuszcza atak na segment SUV. Narodziny najmłodszego dziecka czeskiego producenta świętowane były z pompą na malowniczej Sycylii. ... więcej »

» Driftingowy mistrz zachwycony Toyotą GT86 2017-11-17
  Driftingowy mistrz zachwycony Toyotą GT86 Adam Rubik Zalewski, 17-letni zwycięzca minionego sezonu ligi Drift Masters Grand Prix, jest zachwycony driftingową Toyotą GT86 Kuby Przygońskiego. Młody kierowca miał okazję przetestować samochód na torze w podwarszawskim Słomczynie i jak twierdzi „zako... więcej »

» Nowy Lexus LS i Takumi 2017-11-17
  Nowy Lexus LS i Takumi Nowatorski design nowego luksusowego sedana Lexus LS zawiera intrygujące szczegóły, stanowiące ekspresję rzemiosła Takumi, które nadają autu charakter wykraczający ponad oczekiwania nabywców luksusowego sedana. ... więcej »

» Seat Polska debiutuje na Instagramie! 2017-11-17
  Seat Ateca Premiera nowego SEAT-a Arony zbiega się z rozwojem marki w mediach społecznościowych. Razem z nowym crossoverem na Instagramie debiutuje konto @seat_polska. ... więcej »

» Skoda wspiera utalentowanych programistów w "Smart Energy Hackathon" 2017-11-17
  W pierwszy weekend listopada Praga koncentrowała się na pomysłowych koncepcjach energetycznych w konkursie „Smart Energy Hackathon”. ŠKODA wspierała to wydarzenie jako oficjalny partner. Najlepsi uczestnicy hackatonu będą mieli okazję rozwinąć swoj... więcej »

» Co kryje się pod lakierem 600-konnej Toyoty C-HR R-Tuned 2017-11-17
  600-konna Toyota C-HR na SEMA 2017 Wygląd koncepcyjnej Toyoty C-HR R-Tuned nie pozostawia wątpliwości co do celów jej twórców. Niskie zawieszenie, maska z włókna węglowego czy imponujący tylny spojler to wyraźny sygnał, że ten samochód jest naprawdę szybki. Potwierdzają to liczby – 600 KM... więcej »

» Wodór receptą na zmianę klimatu 2017-11-16
  F1 Monako Grand Prix - Toyota Mirai Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej temperatury na świecie powyżej 2 stopni... więcej »

» Lexus LC zwycięzcą wyścigów Super GT w sezonie 2017 2017-11-16
  Lexus LC zwycięzcą wyścigów Super GT w sezonie 2017 Po serii sukcesów załóg jeżdżących Lexusami LC GT500 w tegorocznych wyścigach serii Super GT, załoga LC #37 KeePer TOM’S w składzie Nick Cassidy i Ryo Hirakawa zdobyła tytuł mistrza Super GT 2017. ... więcej »

» VW dostarczył w tym roku 410.900 samochodów dostawczych 2017-11-16
  Volkswagen Transporter Sportline 60 Poznań, 16 listopada 2017 r. – Od stycznia do końca października Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na całym świecie 410.900 pojazdów. Oznacza to wzrost o 5,1 procenta w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Również w Polsce... więcej »

» Toyota rozpoczyna wyprzedaż rocznika 2017 2017-11-16
  Toyota C-HR 2016 Toyota rozpoczyna wyprzedaż samochodów z rocznika 2017. W najbliższy weekend, 18 i 19 listopada odbędą się w salonach marki Dni Otwarte. Wyprzedaż obejmuje wszystkie modele Toyoty, a rabaty sięgają nawet do 28 000 zł. ... więcej »

» Znakomite wyniki finansowe MMC w pierwszej połowie roku fiskalnego 2017-11-16
  Eclipse Cross z nominacją do finału konkursu Złota Kierownica Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła wyniki finansowe z pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku fiskalnego. Koncern odnotował w tym okresie znaczący wzrost zysku operacyjnego w wysokości 44,2 miliarda jenów. Przychody wzrosły o 9,6% do 947,7 m... więcej »

» Na diesle za późno, na elektryki za wcześnie 2017-11-15
  Toyota Mirai Najnowsze badania pokazują, że ponad dwie trzecie kierowców popiera działania mające na celu poprawę jakości powietrza poprzez wprowadzanie ograniczeń emisji spalin emitowanych przez pojazdy. ... więcej »

» Tak będzie wyglądał seryjny Lexus UX? 2017-11-15
  Tak będzie wyglądał seryjny Lexus UX? Magazyn Best Car opublikował wizualizację seryjnej wersji subkompaktowego crossovera Lexus UX. Czy luksusowy maluch będzie tak wyglądał? Według japońskich dziennikarzy, przekonamy się o tym już za dwa miesiące. ... więcej »

» Doskonałe prognozy wartości rezydualnych dla Skody Karoq 2017-11-15
  Komu Skoda KAROQ zawdzięcza swoją nazwę Korzyści wynikające z zakupu nowego, kompaktowego SUV-a ŠKODY nie kończą się na samym etapie zakupu samochodu, a trwają z właścicielem aż do samego końca eksploatacji. Według niezależnych badań, model KAROQ będzie cieszył się dużym popytem na rynku wtórnym, gd... więcej »

» Odbiorniki radiowe Golfa: muzyka i znak epoki 2017-11-15
  Odbiorniki radiowe Golfa Poznań – Golf jest odbiciem swojej epoki. Jako jedyny masowo produkowany model na świecie od 40 lat oferuje się go pod tą samą nazwą. I wciąż doskonali. W każdej generacji tego samochodu sprzęt audio świadczy o postępie technicznym – od prostego ra... więcej »

» Seat i Telefonica z porozumieniem w zakresie promocji cyfryzacji 2017-11-15
  Frankfurt IAA 2017: Seat zaprasza na stoiska SEAT-a Luca de Meo, prezes SEAT-a, i Luis Miguel Gilpérez, prezes Telefónica España, podpisali porozumienie, którego celem jest promowanie wspólnych działań w zakresie Connectivity i rozwoju innowacyjnych rozwiązań mobilnych w branży motoryzacyjnej. ... więcej »

» Ostatnia runda WRC 2017 przy domu Russella Crowe 2017-11-15
  Ostatnia runda WRC 2017 przy domu Russella Crowe Rajd Australii rozpocznie się już w najbliższy czwartek. Kierowcy Toyoty Yaris WRC – Jari-Matti Latvala i Esapekka Lappi – zmierzą się z rywalami w okolicach Coffs Harbour, w rodzinnych stronach Russella Crowe. ... więcej »

» Ford na targach Fleet Market 2017-11-15
  Ryszard Horowitz dla Forda Vignale - wspomnienie wspaniałej wystawy Pożądają go wszyscy, mogą mieć jedynie nieliczni – kolejka chętnych na ten samochód jest kilkunastokrotnie dłuższa niż liczba egzemplarzy, które zostaną wyprodukowane. Tym większe wrażenie robi fakt, że jeden z egzemplarzy Forda GT zawita do naszego kraj... więcej »

» Skoda Kodiaq Sportline wkracza do polskich salonów 2017-11-14
  Skoda KODIAQ Sportline Gamę rodziny KODIAQ na polskim rynku uzupełnia kolejna wersja. Po modelu KODIAQ SCOUT, teraz nowy, duży SUV ŠKODY uwydatnia swoje sportowe, ekspresyjne oblicze. KODIAQ SPORTLINE wyróżnia się nowymi detalami, nadającymi sportowego ducha nadwoziu i wnętrzu, a sp... więcej »

» Toyota ogłosiła skład zespołu na Rajd Dakar 2018 2017-11-14
  Hilux powraca na japoński rynek Toyota South Africa przygotowała na Rajd Dakar 2018 nowy samochód. Południowoafrykański oddział Toyota Gazoo Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2018 trzy nowe Hiluxy. Do Giniela de Villiers i Nassera Al Attiyah dołącza Bernard ten Brinke. ... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016
Wyświetlane: 0 - 20 z 20312 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Fotografia z artykułu:
Mniejszy, ale szatan - Skoda Karoq

Zdjecie miesiaca


Fotografia z artykułu:
Nowy Lexus LS i Takumi

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |