FB FB Twitter Twitter NK
Szukaj:
            1793 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1216 przedstawicieli mediów.                                                                                    

szukaj w Mototarget.pl
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTłumaczenia

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Przyszłość powstaje dzięki badaniom - specjalny dział koncernu Volkswagen tworzy świat jutra
  Dodano: 2017-07-07
Wyświetlono: 196 razy
Przyszłość powstaje dzięki badaniom - specjalny dział koncernu Volkswagen tworzy świat jutra
Opracowując innowacyjne technologie koncern Volkswagen aktywnie współtworzy motoryzacyjną przyszłość. Dział badań koncernu tworzy wizje, wyznacza nowe trendy i jest strategicznym partnerem wszystkich marek koncernu. Jego działalność obejmuje bardzo szeroki zakres tematów i projektów dotyczących przyszłych rozwiązań komunikacyjnych w megametropoliach całego świata, projektów koncepcyjnych samochodów autonomicznych takich jak Sedric, nowych technologii napędu, a także nowych materiałów oraz technologii produkcji.
foto © Volkswagen

• Dział badań koncernu Volkswagen kreuje idee, wyznacza trendy, opracowuje nowe technologie
• Globalna sieć twórców innowacji, intensywna współpraca z markami koncernu
• „Innowacje zapewnią przyszłość naszemu przedsiębiorstwu i są dla nas najważniejsze”, stwierdził dyrektor działu badań Axel Heinrich

 

Podczas dnia mediów odbywającego się w ramach Future Mobility Days 2017 w Wolfsburgu inżynierowie i naukowcy przedstawili wybrane informacje na temat prac okrytych na co dzień ścisłą tajemnicą. 

 

Nigdy dotąd badania nie były tak ważne jak dzisiaj. W świecie, który coraz szybciej się zmienia, w którym nowe technologie z zawrotną prędkością przeobrażają styl życia ludzi i oczekiwania klientów, przedsiębiorstwo musi nie tylko wcześnie rozpoznawać nowe trendy, lecz także samo, poprzez własne nowe rozwiązania i ofertę aktywnie je kształtować. Producent, zwłaszcza gdy działa na światową skalę, musi posiąść umiejętność odróżniania trendów od mody. I musi być w stanie określić znaczenie i wagę tych nowych trendów w różnych krajach świata. Tylko wtedy będzie mógł podejmować właściwe decyzje i we właściwym czasie wprowadzać je w życie. Nie zawsze liczy się to, by być pierwszym, ale zawsze trzeba być przygotowanym na każdą sytuację. „Prowadzenie badań to rzecz niezbędna żeby odnieść sukces i na dłuższą metę zapewnić istnienie przedsiębiorstwu technologicznemu. Koncern Volkswagen podchodzi do tego zadania bardzo poważnie”, powiedział Axel Heinrich, Dyrektor działu badań koncernu Volkswagen. „Volkswagen jest niezwykle innowacyjnym przedsiębiorstwem i będzie takim również w przyszłości – tym bardziej w czasach, gdy prędkość zmian stale rośnie”. 



Międzynarodowa sieć instytucji badawczych 



Centrum badań koncernu znajduje się w Wolfsburgu. Ma ono jednak – jak sam koncern - ogólnoświatowy zasięg, prowadząc laboratoria badawcze i siostrzane spółki zarówno w Niemczech i Europie, jak i w USA, Chinach, czy Japonii. Ich zadaniem jest międzynarodowy scouting (czyli ocena potencjału prac badawczych) trendów i technologii, a także prace nad zagadnieniami specyficznymi dla danego regionu. Drugi poziom w sieci instytucji badawczych koncernu Volkswagen tworzy kooperacja z licznymi instytucjami naukowymi i badawczymi na całym świecie. Renomowane uniwersytety w USA i Chinach, żeby wymienić tylko Stanford czy Tongji, są zaangażowane w projekty w równym stopniu, co np. Fraunhofer-Gesellschaft, Niemiecka Agencja Kosmiczna (DLR) czy instytuty Maxa-Plancka.  



Konsekwentna współpraca z markami 



„Kooperacja i współpraca to kluczowe pojęcia dla działu badań Volkswagena, chodzi przy tym nie tylko o współpracę z partnerami zewnętrznymi, lecz przede wszystkim z 14 markami koncernu”, stwierdził Axel Heinrich. Dział badań to z całą pewnością kreator nowych idei i trendów, to inkubator, ale przede wszystkim motor innowacji. Rolę tę pełni zawsze współdziałając z innymi działami rozwoju technicznego – czy to w formie projektów kooperacyjnych, czy też na zlecenie jednej lub kilku marek koncernu. Dotyczy to zarówno marek samochodów ciężarowych, jak MAN czy Scania, jak również osobowych od Audi po Volkswagena. 


Wiele projektów rozpoczyna się od przysłowiowej białej kartki, nawet jeśli dzisiaj jest to tak naprawdę ekran komputera. Każdy projekt przechodzi przez wiele faz. Najpierw jest to oczywiście scouting – szukanie odpowiedzi na pytania, w którą stronę prowadzić dany temat, co dzieje się już w tej dziedzinie na świecie, co jest potrzebne, by osiągnąć własne cele strategiczne. Drugi stopień to rozpoznanie jakimi drogami realizować to zadanie, jakie należy opracować technologie, narzędzia, jakie posiąść kompetencje. Realizacja jest trzecim etapem prac nad projektem. Trzeba znaleźć odpowiedź, czy projekt da się wykorzystać komercyjnie, jakie są szanse odniesienia sukcesu, jakie są trudności i problemy. I w końcu etap czwarty, czyli transfer do produkcji seryjnej jednej lub kilku marek, albo do jednostki, która zajmie się danym zagadnieniem na potrzeby całego koncernu.  
 

Przykładem może być jazda autonomiczna. Volkswagen ma w tej dziedzinie bardzo duże doświadczenie, należy tu przecież do pionierów. Już w 2005 roku zespół pracowników działu badań wraz z młodymi specjalistami ze Stanford University zamienił Volkswagena Touarega w pojazd autonomiczny o nazwie „Stanley” i wygrał dzięki niemu konkurs Grand Challenge for Robot Automobiles rozgrywany na jednej z amerykańskich pustyń. Poruszający się autonomicznie Volkswagen Passat o nazwie „Junior” w 2007 roku podczas Urban Challenge okazał się drugim najszybszym autem. Od tego czasu sumiennie gromadzono wiedzę i doświadczenie, by wykorzystać je w pojeździe badawczym Sedric, który zaprezentowano w 2017 roku w Genewie. Dział badań koncernu nadal pracuje nad licznymi projektami dotyczącymi jazdy autonomicznej. Najbardziej zaawansowany w tej dziedzinie w koncernie jest Audi Intelligent Driving GmbH w Monachium - nowo utworzone przedsiębiorstwo należące do AUDI AG. 
 

Przyszłość powstaje dzięki wiedzy 


Zadania działu badań koncernu Volkswagen można poznać przyglądając się jego strukturze. Osobną jednostkę tworzy dział badań nad przyszłością. W jego ramach komórka Technology Intelligence, korzystając z cyfrowego wsparcia, bada wzory systematyczne w różnych obszarach technologii i kompetencji. Corporate Foresight dokonując transferu wiedzy na temat przyszłości do strategicznych obszarów i procesów wzmacnia kompetencje koncernu. Z kolei Future Communications zajmuje się prezentacją i wymianą pomiędzy instytucjami badawczymi koncernu informacji na temat zagadnień przyszłości. Główne zadania w obszarze badań nad mobilnością to analiza, dokumentacja oraz transfer rozległej wiedzy o procesach w tej dziedzinie oraz w zakresie systemów drogowych niezbędnych do tworzenia przyszłych rozwiązań komunikacyjnych i transportowych.  


Wielki trend: urbanizacja 


Zjawiskiem obejmującym cały świat jest rosnąca urbanizacja. Coraz więcej ludzi żyje w miastach, ich wewnętrzna struktura staje się coraz gęstsza, zaczyna brakować miejsca na środki komunikacji. Szybkie znalezienie rozwiązań dla tego problemu jest niezbędne, żeby stworzyć wydajniejszy, bezpieczniejszy oraz bardziej przyjazny środowisku system transportu miejskiego. Dział badań koncernu Volkswagen, za pomocą sugestywnej wizualizacji wielu uzupełniających się rozwiązań w tej dziedzinie, przedstawił swoją wizję przyszłej komunikacji w obrębie miast. Przewiduje ona współpracę pojazdów w ramach sieci, powszechny dostęp do informacji wszystkich uczestników ruchu drogowego, użycie pojazdów poruszających się automatycznie oraz maksymalne wykorzystanie środków transportu w celu zwiększenia efektywności, a także wykorzystanie synergii między transportem a logistyką, co ma się przyczynić do zmniejszenia liczby przejazdów. Te oraz wiele innych środków ma sprawić, że ruch drogowy stanie się znacznie bardziej efektywny niż jest dzisiaj, z pożytkiem dla jego uczestników, oraz ma przyczynić się do poprawy jakości życia wszystkich mieszkańców miasta. 



Zintegrowana strategia w dziedzinie napędów 



Droga do komunikacji opartej o pojazdy nie emitujące dwutlenku węgla i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju jest głównym elementem strategii koncernu w dziedzinie paliw i napędów. Bardzo ważne jest, żeby wraz z pojawianiem się każdej nowej generacji pojazdów wzrastała efektywność stosowanych w nich rodzajów napędu. Czy będą to silniki spalinowe (benzynowe i Diesla), hybrydowe zespoły napędowe, hybrydy typu plug-in, czy też pojazdy elektryczne wyposażone w akumulatory, albo, w przyszłości, ogniwa paliwowe - liczba rodzajów napędu znacznie się zwiększy. Żeby sprostać coraz bardziej zróżnicowanym życzeniom klientów w różnych częściach świata, właściwym sposobem postępowania dla Volkswagena jako przedsiębiorstwa działającego na skalę globalną będzie stosowanie zarówno „klasycznych” rodzajów napędu, jak i zasilania prądem elektrycznym. W bliższym okresie największe znaczenie będą miały silniki spalinowe. Liczne projekty prowadzone przez dział badań koncernu pokazują, że silniki te mają jeszcze ogromny potencjał w zakresie efektywności, który w najbliższych latach należy wykorzystać. Ważną rolę odgrywają także pojazdy zasilane gazem ziemnym. Dzięki chemicznym właściwościom gazu emitują one do 25% mniej dwutlenku węgla niż silniki benzynowe, dlatego zajmują mocną pozycję w strategii koncernu dotyczącej jednostek napędowych oraz w projektach działu badań. 


Pojazdy elektryczne czerpiące energię z akumulatorów oczywiście będą w najbliższych latach w centrum zainteresowania, ale powstało też wiele pomysłów dotyczących napędu hybrydowego. Hybrydy oraz hybrydy plug-in łączą w sobie najlepsze cechy obydwu światów – w wypadku hybryd typu plug-in są to wysokoefektywne silniki spalinowe i zasięg elektryczny wynoszący 50 km. W połączeniu różnych rodzajów napędu Volkswagen upatruje dużej szansy. Chodzi o zapewnienie kierowcom aut wszystkich klas takiego napędu elektrycznego, który sprawi, że samochody te będą przydatne do jazdy na dalekich i na krótkich dystansach, oraz o wzbudzenie zaufania do nowej technologii, co ma w sumie spowodować przełom w dziedzinie samochodów elektrycznych. W średnim okresie ważnym tematem będą auta wyposażane w ogniwo paliwowe, nad którymi intensywnie pracuje dział badań koncernu Volkswagen.  



Pewna droga do upowszechnienia pojazdów autonomicznych 



Przyszłość należy do samochodów autonomicznych, do aut poruszających się całkowicie samodzielnie. Ta przyszłość nie nadejdzie nagle, lecz będzie pojawiać się stopniowo. Wiele stosowanych dzisiaj systemów asystujących stanowi ważny krok w kierunku zapewnienia większego bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Niedługo pierwsze samochody seryjne, jak przyszłe Audi A8, będą bez udziału kierowcy poruszać się po autostradzie. Za kilka lat era w pełni autonomicznych pojazdów rozpocznie się w różnych metropoliach świata – zapewne będą się one poruszać po specjalnych, przeznaczonych tylko dla nich pasach ruchu i ulicach. 


Dla działu badań koncernu jazda autonomiczna jest oczywiście jednym z najważniejszych zagadnień. W postaci modelu Sedric Volkswagen, jako pierwszy producent samochodów, pokazał jak będzie działał w przyszłości system komunikacji oparty na pojazdach autonomicznych. Towary i ciężkie ładunki także będą w przyszłości przewożone przez pojazdy sterowane automatycznie. Marki samochodów ciężarowych należące do koncernu – MAN, Scania i Volkswagen Samochody Użytkowe – również czerpią pożytki z badań na tym polu i prowadzą własne projekty. 


Pracownicy działu badań realizują jasno określony cel – Vision Zero, czyli ideę komunikacji drogowej, w której nie dochodzi do wypadków i w której nie ma ofiar śmiertelnych. Dzięki wyposażaniu samochodów w dostępne już dzisiaj systemy bezpieczeństwa oraz dzięki stopniowemu wprowadzaniu elementów jazdy autonomicznej można mocno ograniczyć liczbę ciężkich wypadków drogowych. Vision Zero nie jest bynajmniej utopią – o tym koncern Volkswagen jest przekonany. 


Wirtualizacja i cyfryzacja jako motory innowacji 


Dział badań koncernu Volkswagen zajmuje się oczywiście intensywnie wszystkimi zagadnieniami związanymi z wirtualizacją i cyfryzacją. Także tutaj postęp dokonuje się każdego dnia. Takie pojęcia, jak sztuczna inteligencja, deep learning czy big data cluster wskazują nowe możliwości także w rozwoju i produkcji samochodów. Równie aktywnie dział badań koncernu Volkswagen zajmuje się pracami nad rzeczywistością wirtualną (virtual reality), oraz nad rzeczywistością rozszerzoną (augmented reality). W ramach działu „techniki wirtualne” bada się współczesne trendy i wprowadza innowacje w tej dziedzinie. Badane i rozwijane będą również metody i zastosowania wykorzystywane w różnych obszarach, od rozwoju i produkcji po serwis oraz usługi dla klientów. 


Innowacje w dziedzinie surowców i materiałów 
 


Niezależnie od szybkiego rozwoju elektroniki i oprogramowania, podstawowe znaczenie w produkcji samochodów nadal mają materiały i surowce. Więcej: poprzez to, jakie wrażenie sprawiają w dotyku i oraz jak wyglądają, zastosowane materiały świadczą o produkcie i o poczuciu jakości związanym z poszczególnymi markami koncernu. Dział badań poszukuje najlepszych surowców będących w stanie spełnić wszelkie oczekiwania klientów, materiałów dostosowanych do pojazdów każdego rodzaju i odpowiednich, by wykonać z nich każdy element samochodu. Uwaga jest przy tym zawsze kierowana na rozwiązania innowacyjne.

 

Zupełnie nowe materiały są sprawdzane pod kątem ich właściwości mechanicznych, chemicznych i elektrycznych. Odbywa się to z wykorzystaniem technik symulacyjnych uwzględniających zachowanie materiału w jego najgłębszej strukturze, także na poziomie atomów. Dział badań koncernu wykorzystuje zgromadzoną wiedzę w wydajnych procesach produkcyjnych. Innowacyjne technologie łączenia materiałów dają nowe możliwości ich zestawiania ze sobą oraz nadawania im nowych kształtów. Powstają więc ściśle dopasowane do potrzeb materiały i połączenia materiałów spełniające najwyższe standardy pod względem wymagań zrównoważonego rozwoju, efektywności ekonomicznej, bezpieczeństwa i estetyki. 



Odpowiedzialność za środowisko zaczyna się na poziomie badań 



Osobny dział badań jest poświęcony wzajemnym oddziaływaniom samochodu i środowiska naturalnego. To element odpowiedzialności koncernu obejmujący dziedziny daleko wykraczające poza samo tylko użytkowanie aut. Zaczyna się od surowców używanych do ich produkcji, przez procesy produkcyjne oszczędzające surowce i emitujące jak najmniej dwutlenku węgla po fakt, żeby jak najbardziej zmniejszyć oddziaływanie fabryk na środowisko, a kończy się na recyklingu pojazdów w każdym jego aspekcie oraz na utylizacji śmieci. Dzięki określeniu czynników ekologicznych, pracę fabryk można usprawnić, a poprzez dobór właściwych surowców poprawić bilans ekologiczny samochodu w całym okresie jego eksploatacji. Już dzisiaj należy prowadzić badania nad cyklem utylizacji akumulatorów, które będą stosowane w przyszłych autach elektrycznych. Także w tym wypadku na wiele pytań można odpowiedzieć jedynie stosując modele cyfrowe i symulacje. Na przykład, jak można osiągnąć założone przez polityków cele w dziedzinie ochrony klimatu, jak nowe rozwiązania w dziedzinie transportu będą oddziaływać na nasze ulice i na środowisko. Odpowiedzi na te pytania dostarcza dział badań nad środowiskiem naturalnym.  



Future Mobility Days 



Stałe miejsce w kalendarzu działu badań koncernu Volkswagen zajmuje prezentacja prowadzonych przez niego prac. Podczas tego wydarzenia odbywającego się na torze testowym Ehra-Lessien na północ od Wolfsburga kilka tysięcy ekspertów z fabryk i ośrodków Volkswagena na całym świecie może zaznajomić się z najważniejszymi innowacjami. W tym roku mottem Future Mobility Days były hasła „electrified”, „eco” i „experience”. 
Więcej informacji pod adresem: www.discover-future-mobility.com



Źródło: Volkswagen, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Koncern Volkswagen dostarczył w pierwszym półroczu 5,2 miliona samochodów
» Volkswagen: od producenta Garbusów do globalnego dostawcy nowoczesnych środków transportu
 Inne artykuły
» Ile kosztuje benzynowy sedan segmentu D - oferta popularnych w Polsce marek 2017-07-21
  Ile kosztuje benzynowy sedan segmentu D – oferta popularnych w Polsce marek Sedan klasy średniej może stanowić wizytówkę dla firmy lub być częścią benefitów dla średniej kadry zarządzającej. Samochody tego segmentu łączą dobre wyposażenie i prestiżowy wygląd z relatywnie niską ceną. Sprawdzamy ile kosztują podstawowe wersje wyposażeni... więcej »

» Audi rozpoczyna program darmowej modernizacji 850 000 samochodów z silnikami wysokoprężnymi 2017-07-21
  Audi rozpoczyna Ingolstadt, 21 lipca 2017 r. Audi proponuje swym klientom w Europie i na innych rynkach* program modernizacyjny samochodów wyposażonych w silniki Diesla spełniające normy EU5 i EU6. Nawet 850 tysięcy samochodów na całym świecie, w których zamontowano sześcio- ... więcej »

» Zmiany w Zarządzie BMW AG 2017-07-21
  Zmiany w Zarządzie BMW AG Ian Robertson odchodzi na emeryturę w 2018 r. Kierownictwo Działu Sprzedaży i Marki BMW przejmuje Pieter Nota. ... więcej »

» Trzy powody, dla których Lexus LC 500 może zostać samochodem roku 2017-07-21
  Trzy powody, dla których Lexus LC 500 może zostać samochodem roku Nowe coupe Lexusa zostało nominowane do nagrody Car of the Year 2018. Są co najmniej trzy powody, które dają mu duże szanse na zdobycie tytułu. ... więcej »

» Skoda troszczy się o bezpieczeństwo kobiet 2017-07-21
  Skoda troszczy się o bezpieczeństwo kobiet Kobiety często zastanawiają się jak postępować w sytuacjach potencjalnego zagrożenia. Jak zachować się w takim przypadku? Jak pomóc ofiarom? Jak chronić przed niebezpieczeństwem dzieci? Istnieje cały wachlarz możliwości, które po wprowadzeniu w życie zwiększą ... więcej »

» Przegląd torów do jazdy w Polsce 2017-07-21
  Gdzie można legalnie ścigać się w Polsce - przegląd torów Liczba torów w Polsce, na których w bezpieczny sposób można doskonalić swoje umiejętności, nadal pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście sytuacja powoli się poprawia - infrastruktura istniejących obiektów systematycznie jest modernizowana, pojawiają się rów... więcej »

» Większa moc silnika. Doładowanie bez turbo 2017-07-20
  Większa moc silnika. Doładowanie bez turbo Mówiąc o silnikach doładowanych w odróżnieniu od wolnossących, mamy zwykle na myśli jednostki turbodoładowane. Nie jest to jednak dokładnie to samo – w nowej Toyocie Yaris GRMN zastosowano sprężarkę z napędem mechanicznym. Czym się ona różni od turbosprę... więcej »

» W 1 półroczu 2017 BMW Group Polska kontynuuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży 2017-07-20
  BMW - wiosna 2017 Sukces rynkowy kluczowych premier: nowe BMW serii 5 notuje blisko 1400 rejestracji, a nowe MINI Countryman staje się najpopularniejszym modelem w portfolio marki. ... więcej »

» Lexus LC i Czarna Pantera 2017-07-20
  Lexus LC i Czarna Pantera W przededniu rozpoczęcia konwentu Comic-Con International w San Diego Lexus poinformował, że jego flagowe coupe LC 500 będzie partnerem superbohatera w nowym filmie z Filmowego Uniwersum Marvela. W historii pojawia się też polski akcent. ... więcej »

» Koncern Volkswagen dostarczył w pierwszym półroczu 5,2 miliona samochodów 2017-07-20
  Fabryka Volkswagena w Kołudze Poznań, 20 lipca 2017 r. – Do końca czerwca koncern Volkswagen dostarczył swoim klientom na świecie 5,2 miliona samochodów. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku oznacza to wzrost o 0,8%. W samym czerwcu ilość dostaw nowych samochodów wzrosł... więcej »

» Mitsubishi Eclipse Cross rozpoczyna nową legendę! 2017-07-20
  Mitsubishi Eclipse Cross rozpoczyna nową legendę! Całkowicie nowy model Mitsubishi Eclipse Cross zawitał do Polski podczas specjalnej, przedpremierowej prezentacji dla mediów na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, w której wzięła udział ambasadorka marki Anna Cieślak. ... więcej »

» Toyota powraca do Rajdu Rzeszowskiego z GT86 CS-R3 2017-07-20
  Toyota powraca do Rajdu Rzeszowskiego z GT86 CS-R3 Dwie Toyoty GT86 CS-R3 wystartują w Rajdzie Rzeszowskim, w 5. Eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC). Rajd na szutrowych drogach w południowo-wschodniej Polsce zostanie rozegrany od 3 do 5 sierpnia. Za kierownicą rajdowej Toyoty z tylnym napędem si... więcej »

» Premium przyszłości: Droga Audi ku przewadze jutra 2017-07-20
  Premium przyszłości: Droga Audi ku przewadze jutra Premium oznacza więcej. Tego „więcej” można było doświadczyć na Audi Summit w Barcelonie. Audi przedstawiło tam wszystkie aspekty swojej obietnicy: od samochodu przez samo przedsiębiorstwo, aż po zaangażowanie społeczne. Zmiana, którą niesie skomun... więcej »

» Toyota USA zainwestowała miliard dolarów w nową siedzibę główną w Teksasie 2017-07-19
  Toyota USA zainwestowała miliard dolarów w nową siedzibę główną w Teksasie Toyota Motor North America otworzyła nową siedzibę główną w Plano w Teksasie. Kompleks otrzymał platynowy certyfikat od U.S. Green Building Council za ekologiczne rozwiązania i korzystanie wyłącznie z energii odnawialnej. ... więcej »

» Volkswagen: od producenta Garbusów do globalnego dostawcy nowoczesnych środków transportu 2017-07-19
  Volkswagen: od producenta Garbusów do globalnego dostawcy nowoczesnych środków transportu Poznań, 19 lipca 2017 r. – 80 lat temu rozpoczął działalność jeden z największych producentów samochodów na świecie. 28 maja 1937 roku w Berlinie założono „Spółkę ds. Przygotowania Niemieckiego Samochodu Ludowego” („Gesellschaft zur Vor... więcej »

» Tradycja i emocje: Skoda zaprojektowała trofea dla zwycięzców Tour de France 2017-07-19
  Tradycja i emocje: Skoda zaprojektowała trofea dla zwycięzców Tour de France Trofea dla zwycięzców tegorocznej edycji legendarnego wyścigu kolarskiego Tour de France zostały przygotowane przez biuro stylistyczne ŠKODA Design. Tak jak w poprzednich latach, styliści ŠKODY zaprojektowali kryształowe puchary, które zwycięzcy kolarskiego kl... więcej »

» Lexus i Skyjet wśród gwiazd na premierze filmu "Valerian i Miasto Tysiąca Planet" Luca Bessona 2017-07-19
  Lexus i Skyjet wśród gwiazd na premierze filmu "Valerian i Miasto Tysiąca Planet" Podczas światowej premiery filmu Luca Bessona „Valerian i miasto tysiąca planet” jedną z gwiazd był futurystyczny statek kosmiczny SKYJET opracowany przez Lexusa. Premiera długo oczekiwanego filmu SF miała miejsce w Hollywood w TCL Chinese Theatre.... więcej »

» Innowacyjna strefa SEAT-a w centrum Barcelony 2017-07-19
  Innowacyjna strefa SEAT-a w centrum Barcelony Cztery piętra o łącznej powierzchni 2600 metrów kwadratowych usytuowane w samym sercu Barcelony, na rogu Paseo de Gracia i alei Diagonal – SEAT zapowiada swój pierwszy concept store i oddaje prawdziwy hołd swoim katalońskim korzeniom.  Wszystko w duchu f... więcej »

» Japońska ikona luksusu 2017-07-19
  Japońska ikona luksusu Można było kupić ją tylko w Japonii. Łączyła elementy tradycji z najnowszymi technologiami. Luksusowa Toyota Century obchodzi 50. urodziny i dokładnie przez pół wieku pozostała w produkcji. ... więcej »

» BMW potwierdza udział w Mistrzostwach Formuły E FIA 2017-07-18
  BMW potwierdza udział w Mistrzostwach Formuły E FIA Monachium. BMW nadaje elektromobilności wyścigowego tempa. Realizując oryginalne założenie na rok 2016 w ramach dostosowania strategii BMW Group w dziedzinie sportów motorowych, BMW weźmie udział w Mistrzostwach Formuły E FIA jako oficjalny producent w sezonie... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992
Wyświetlane: 0 - 20 z 19831 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |