Nowy Range Rover Sport mierzy 4850 mm i jest o 62 mm dÅ‚uższy od swego protoplasty, a jednoczeÅ›nie od niego lżejszy nawet o 420 kilogramów. Znacznie wiÄ™kszy rozstaw osi (+178 mm) przyniósÅ‚ wiÄ™cej przestrzeni na nogi i uÅ‚atwiÅ‚ dostÄ™p do tylnych foteli. Krótkie zwisy nadwozia z przodu i z tyÅ‚u oraz zwiÄ™kszona o 55 mm szerokość dodatkowo uwypukliÅ‚y muskularnÄ… sylwetkÄ™ samochodu. JednoczeÅ›nie, nowy Sport jest krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm od flagowego Range Rovera, z którym jest konstrukcyjnie bardzo powiÄ…zany. Różnica w wadze to 45 kg na korzyść modelu Sport.
DostÄ™pne bÄ™dÄ… dwa rodzaje staÅ‚ego napÄ™du 4WD. Pierwszy wykorzystuje skrzyniÄ™ rozdzielczÄ… z funkcjÄ… reduktora i sprawdzi siÄ™ w najbardziej wymagajÄ…cych warunkach terenowych, oferujÄ…c staÅ‚y napÄ™d z podziaÅ‚em momentu 50/50 i możliwość 100-procentowej blokady centralnego dyferencjaÅ‚u. Alternatywny system przeniesienia napÄ™du jest lżejszy o 18 kg i wykorzystuje dyferencjaÅ‚ typu Torsen, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na póÅ‚oÅ› z wiÄ™kszÄ… przyczepnoÅ›ciÄ…. DomyÅ›lny podziaÅ‚ momentu w stosunku 42/58 procent (przód/tyÅ‚) faworyzuje sportowÄ… charakterystykÄ™ tylnego napÄ™du.
W poczÄ…tkowej fazie produkcji, nowy Range Rover Sport dostÄ™pny bÄ™dzie z czterema różnymi jednostkami napÄ™dowymi – dwiema benzynowymi Supercharged (5,0 l V8 o mocy 510 KM oraz 3,0 V6 340 KM) i dwiema wysokoprężnymi (3,0 l TDV6 258 KM i 3,0 l SDV6 292 KM). Gama silnikowa zostanie powiÄ™kszona w późniejszym okresie o silnik 4,4 l SDV8 o mocy 340 KM oraz hybrydÄ™ z dieslem już pod koniec 2013 roku.
Czas przyspieszenia 0-100km/h wynosi dla najmocniejszej wersji okoÅ‚o 5 sekund. Zużycie paliwa bÄ™dzie niższe - w zależnoÅ›ci od modelu - nawet o 24 procent przy emisji CO2 na poziomie 194 g/km. Wszystkie jednostki napÄ™dowe Range Rovera Sport wykorzystujÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów ZF 8HP70 o oÅ›miu przeÅ‚ożeniach.
Range Rover Sport bÄ™dzie produkowany w zakÅ‚adzie w Solihull (Wielka Brytania).Samochód trafi do polskich salonów w wakacje 2013 roku. Do dyspozycji bÄ™dÄ… cztery poziomy wyposażenia (S, SE, HSE oraz Autobiography), a także „Dynamic” dla wersji HSE oraz Autobiography. NajtaÅ„sza odmiana 3.0 V6 S zostaÅ‚a wyceniona na 319 900 zÅ‚. Topowy wariant 5.0 V8 Petrol Autobiography Dynamic kosztuje 529 900 zÅ‚.