Na tegorocznÄ… transmisjÄ™ z 52. Super Bowl, emitowanÄ… w niedzielÄ™ 4 lutego, Lexus przygotowaÅ‚ we wspóÅ‚pracy z Marvel Studios reklamÄ™ opartÄ… na filmie „Czarna Pantera”, który trafi do kin w poÅ‚owie lutego. W klipie zatytuÅ‚owanym „Long Live the King” gÅ‚ówny bohater filmu – superbohater w kostiumie Czarnej Pantery, a zarazem król zagubionego w Afryce kraju Wakanda – wykorzystuje podczas akcji luksusowÄ…, sportowÄ… limuzynÄ™ Lexus LS 500 F SPORT.
Efekty emisji reklam firm motoryzacyjnych podczas Super Bowl postanowili sprawdzić analitycy Kelley Blue Book, najwiÄ™kszego w USA portalu przeznaczonego dla osób pragnÄ…cych kupić lub sprzedać samochód.
OkazaÅ‚o siÄ™, że 30-sekundowa reklama ulokowana w przerwie finaÅ‚u mistrzostw może mieć ogromnÄ… skuteczność. Po wyemitowaniu klipu z Lexusem LS w czasie transmisji z imprezy zainteresowanie tym modelem wÅ›ród odwiedzajÄ…cych portal Kelley Blue Book wzrosÅ‚o aż o 2500 procent! Nieco mniej skuteczna byÅ‚a reklama Kii Stinger „Feel Something Again”, która wygenerowaÅ‚a wzrost ruchu o 1963 procent. Trzecie miejsce zajÄ…Å‚ Jeep Wrangler – klip „Jeep Jurassic” przyniósÅ‚ mu wzrost zainteresowania o 424 procent.
Reklamy prezentowane w czasie Super Bowl wpÅ‚ynęły również na ruch na innych stronach internetowych zwiÄ…zanych ze sprzedażą i kupnem samochodów. Np. Edmunds.com odnotowaÅ‚ wzrost zainteresowania Lexusem LS 500 F SPORT o 1080 procent, a Stingerem o 1052.
– „BudzÄ…ce silne emocje samochody luksusowe i nowe modele przyciÄ…gajÄ… zainteresowanie” – tÅ‚umaczy sukces Lexusa Greta Crowley z Cox Automotive, wydawcy Kelley Blue Book i dodaje, że atutem tej reklamy byÅ‚o również wykorzystanie motywów z wyczekiwanego przez fanów filmu.