W grudniu sprzedaż wzrosÅ‚a o 30,6 procent i wyniosÅ‚a 517.900 sztuk (grudzieÅ„ 2011: 396.600). W Polsce w 2012 roku zarejestrowano 22.640 samochodów, to o 16,2 procent wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej (2012: 19.480 szt.). UdziaÅ‚ w rynku wzrósÅ‚ z 7,09 do 8,37 procent. Także koncern Volkswagen w 2012 roku po raz kolejny zwiÄ™kszyÅ‚ Å›wiatowÄ… sprzedaż osiÄ…gajÄ…c wynik 9,07 mln samochodów (2011: 8,16; +11,2 procent). MiesiÄ…c grudzieÅ„ koncern zamknÄ…Å‚ wzrostem liczby sprzedanych aut o 20,7 procent (784.300 sztuk; grudzieÅ„ 2011: 649.700).
„Marka Volkswagen Samochody Osobowe, mimo częściowo trudnej sytuacji na rynkach, znów wyraźnie zwiÄ™kszyÅ‚a sprzedaż. Doskonale zadebiutowaÅ‚ nowy Golf, który znacznie poprawiÅ‚ pozycjÄ™ Volkswagena na rynku” – powiedziaÅ‚ Christian Klingler, CzÅ‚onek ZarzÄ…du koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. sprzedaży i marketingu. „Rok 2013 bÄ™dzie trudnym rokiem, który przyniesie nam nowe i nieÅ‚atwe wyzwania, ale jesteÅ›my dobrze przygotowani.”
W Europie w 2012 roku sprzedanych zostaÅ‚o 1,7 mln osobowych Volkswagenów (2011: 1,72 mln, -1,2 procent). Znaczny wzrost odnotowany zostaÅ‚ w Europie Åšrodkowej i Wschodniej, gdzie sprzedaż zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ o 22,4 procent do 267.100 sztuk (2011: 218.100). W Rosji, bÄ™dÄ…cej najwiÄ™kszym pojedynczym rynkiem w regionie, wielkość sprzedaży wzrosÅ‚a do 164.700 aut (2011: 118.000; +39,6 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) ze wzglÄ™du na trudnÄ… sytuacjÄ™ caÅ‚ego rynku sprzedaż spadÅ‚a o 6,9 procent do 844.500 samochodów (2011: 906.900). W Niemczech klienci odebrali w ubiegÅ‚ym roku 586.100 osobowych Volkswagenów (2011: 593.300; - 1,2 procent).
W regionie Azji i Pacyfiku marka zanotowaÅ‚a w 2012 roku wyraźny wzrost sprzedaży, wynoszÄ…cy 23,2 procent i przekazaÅ‚a nabywcom 2,37 mln pojazdów (2011: 1,93 mln). Na Chiny (z Hong Kongiem), jako najwiÄ™kszy rynek w regionie, przypadÅ‚o 2,15 mln aut (2011: 1,72; +24,8 procent). Także na kontynencie amerykaÅ„skim sprzedaż rozwijaÅ‚a siÄ™ bardzo zadowalajÄ…co. W regionie Ameryki PóÅ‚nocnej osobowe Volkswageny wybraÅ‚o 623.300 klientów (2011: 496.700; + 25,5 procent). PozytywnÄ… tendencjÄ™ można byÅ‚o zaobserwować przede wszystkim w USA, gdzie sprzedaż wzrosÅ‚a o 35,1 procent do 438.100 sztuk (2011: 324.400). W Ameryce PoÅ‚udniowej nabywców znalazÅ‚o 836.600 osobowych Volkswagenów (2011: 772.600; + 8,3 procent), z tego 661.000 (2011: 591.700; +11,7 procent) w Brazylii.
W Polsce w 2012 roku zostaÅ‚o zarejestrowanych 22.640 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 16,22 procent wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej (2011: 19.480 szt.). UdziaÅ‚ w rynku wzrósÅ‚ w 2012 roku do 8,37 procent (2011: 7,09 procent). W grudniu 2012 roku zarejestrowano 1.789 osobowych Volkswagenów (grudzieÅ„ 2011: 1.710, +4,62 procent). NajwiÄ™kszym zainteresowaniem klientów cieszyÅ‚y siÄ™ modele: Golf (5.834 szt.), Passat (4.116 szt.) Polo (2.740 szt.) oraz Tiguan (2.707 szt.).