-
Grupa Renault i fundusz Newfund zainwestujÄ… we francuski start-up Akoustic Arts, który specjalizuje siÄ™ w urzÄ…dzeniach do emisji dźwiÄ™ku kierunkowego
-
Porozumienie przewiduje wspóÅ‚pracÄ™ miÄ™dzy ekspertami z Renault
i Akoustic Arts nad integracjÄ… innowacyjnych gÅ‚oÅ›ników kierunkowych
w samochodach Renault
-
Projekt wiąże się ze strategią Grupy Renault w zakresie tworzenia nowych mobilnych usług i nowych doświadczeń z jazdy samochodem
Utworzona w 2010 roku spóÅ‚ka Akoustic Arts opracowaÅ‚a unikatowÄ… i opatentowanÄ… technologiÄ™ ultrakierunkowego dźwiÄ™ku. Fale dźwiÄ™kowe tworzÄ… w powietrzu wiÄ…zkÄ™, a dźwiÄ™k jest sÅ‚yszalny jedynie przez użytkownika, dla którego jest przeznaczony. Technologia zapewnia kilku osobom jednoczeÅ›nie, ale niezależnie od siebie niezwykle immersyjny odbiór dźwiÄ™ku.
W ramach wspóÅ‚pracy inżynierowie Renault przekażą doÅ›wiadczenie oraz narzÄ™dzia przemysÅ‚owe i zapewniÄ… pomoc dostawców. Eksperci Akoustic Arts wniosÄ… technologiÄ™ i know-how w zakresie dźwiÄ™ku kierunkowego. Po realizacji fazy badawczo-rozwojowej projekt przewiduje opracowanie podkÅ‚adowych gÅ‚oÅ›ników kierunkowych do samochodów Renault. Rozważa siÄ™ także możliwość opracowania produktów dostÄ™pnych w ofercie akcesoriów w salonach marki.
Wraz z funduszem Newfund bardzo siÄ™ cieszymy z dzisiejszej inwestycji w start-up Akoustic Arts. Wspólnie stworzymy innowacyjne gÅ‚oÅ›niki kierunkowe przeznaczone do naszych samochodów, aby coraz lepiej speÅ‚niać potrzeby i oczekiwania klientów. Dla Grupy Renault dźwiÄ™k odbierany w samochodzie i zwiÄ…zane z tym doznania sÄ… jednym z elementów wyróżniajÄ…cych, zwÅ‚aszcza wraz z rozwojem inteligentnych i autonomicznych samochodów oraz przyszÅ‚oÅ›ciowych spersonalizowanych treÅ›ci multimedialnych ― powiedziaÅ‚ Gaspar Gascon Abellan, zastÄ™pca dyrektora ds. inżynieryjnych Aliansu.
Po pierwszej fazie poÅ›wiÄ™conej rozwojowi naszej technologii dźwiÄ™ku ultrakierunkowego, objÄ™cie udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce Akoustic Arts przez GrupÄ™ Renault i Newfund bardzo przyspieszy nasz rozwój. Oba podmioty doskonale siÄ™ uzupeÅ‚niajÄ…, a to pozwoli zrealizować dwa wspólne cele. Po pierwsze zrewolucjonizowanie doÅ›wiadczenia klienta z wizyty w salonie dziÄ™ki naszym gÅ‚oÅ›nikom typu A. Po drugie opracowanie produktu dla rynku samochodowego dziÄ™ki wykorzystaniu wyjÄ…tkowego know-how specjalistów Renault ― powiedziaÅ‚ Ilan Kaddouch, prezes Akoustic Arts.
Akoustic Arts opracowaÅ‚a unikatowÄ… technologiÄ™, która doskonale speÅ‚nia potrzeby nagÅ‚oÅ›nienia przestrzeni publicznej, a zwÅ‚aszcza powierzchni sklepowych dziÄ™ki gÅ‚oÅ›nikowi typu A. Pozyskanie nowych Å›rodków finansowych pozwoli naszemu zespoÅ‚owi zdobyć nowych klientów na tym priorytetowym dla nas rynku i na szybkie opracowanie przy wsparciu Renault nowego produktu przeznaczonego do samochodów. Bardzo siÄ™ cieszymy z udziaÅ‚u w tym projekcie ― oÅ›wiadczyÅ‚ Ivan Michal, partner funduszu Newfund.
AKOUSTIC ARTS
Akoustic Arts to start-up specjalizujÄ…cy siÄ™ w dziedzinie akustyki. Jego zaÅ‚ożycielem jest Ilan Kaddouch. 150 lat po wynalezieniu gÅ‚oÅ›nika, z którego dźwiÄ™k rozchodzi siÄ™ na wszystkie strony, po piÄ™ciu latach prac badawczo-rozwojowych Akoustic Arts opracowaÅ‚ i opatentowaÅ‚ unikatowÄ… technologiÄ™ ultrakierunkowego dźwiÄ™ku. Specyficzna konstrukcja urzÄ…dzenia w poÅ‚Ä…czeniu z programowaniem U.D.S.T dużej mocy pozwala wygenerować z każdego materiaÅ‚u dźwiÄ™kowego ultrakierunkowy dźwiÄ™k. Fala dźwiÄ™kowa rozchodzi siÄ™ w korytarzu powietrznym, z którego dźwiÄ™k nie może siÄ™ wydobyć w innym kierunku. SÅ‚yszy go tylko użytkownik, do którego dźwiÄ™k jest skierowany. MożliwoÅ›ci zastosowania nowej technologii sÄ… nieograniczone. Akoustic Arts koncentruje siÄ™ dziÅ› na dwóch rynkach o dużej wartoÅ›ci dodanej.
Pierwszy produkt firmy, gÅ‚oÅ›nik A, jest przeznaczony dla sklepów. SÅ‚uchanie dźwiÄ™ku emitowanego przez gÅ‚oÅ›nik A daje podobne wrażenie jak użycie sÅ‚uchawek - tylko jedna osoba sÅ‚yszy dźwiÄ™k. Poza korytarzem, w którym porusza wiÄ…zka, dźwiÄ™k znika w magiczny sposób. W ten sposób powstaje niezwykle immersyjny odbiór dźwiÄ™ku przeznaczony dla kilku osób w sklepie jednoczeÅ›nie, ale niezależnie dla każdej z nich, ku wiÄ™kszej przyjemnoÅ›ci. Drugim obszarem jest rynek samochodowy, na który Akoustic Arts chce wejść we wspóÅ‚pracy z Renault w najbliższych latach.
Newfund
Fundusz Inwestycyjny Newfrund zostaÅ‚ zaÅ‚ożony w 2008 roku przez Françoisa Vérona i Patricka MalkÄ™, Jest to fundusz typu early stage z kapitaÅ‚em 230 milionów euro. Jest zarzÄ…dzany przez oÅ›miu wysokiej klasy specjalistów, w tym partnera dziaÅ‚ajÄ…cego w Dolinie Krzemowej w Kalifornii. Newfund ma w swoim portfelu 60 aktywnych projektów, m.in. Aircall, Tiwal i FlexyBeauty. Fundusz przeprowadziÅ‚ do dziÅ› wyjÅ›cia kapitaÅ‚owe z ok. 15 inwestycji, m.in. Medtech SA, Camping&co, MonBento i Jobijoba.
Więcej informacji na www.newfundcap.com