Stylistyka auta wywodzi siÄ™ ze Å›wiata samochodów koncepcyjnych i jest podyktowana dążeniem do uzyskania optymalnego docisku aerodynamicznego.
ŹródÅ‚em napÄ™du jest przygotowana przez firmÄ™ Nismo jednostka V6 3,8 l biturbo pochodzÄ…ca z Nissana GT-R. CiÅ›nienie doÅ‚adowania jest tak dobrane, aby uzyskać moc powyżej 500 KM i maksymalny moment obrotowy powyżej 600 Nm. SÄ… to osiÄ…gi zapewniajÄ…ce Renault Sport R.S. 01 miejsce pomiÄ™dzy autami klasy GT3 i klasy DTM.
Silnik Nismo wspóÅ‚pracuje z umieszczonÄ… wzdÅ‚użnie, sekwencyjnÄ…, 7-stopniowÄ… skrzyniÄ… biegów firmy Sadev. SekwencyjnÄ… zmianÄ… przeÅ‚ożeÅ„, obsÅ‚ugiwanÄ… za pomocÄ… Å‚opatek pod kierownicÄ…, steruje elektromagnetyczny ukÅ‚ad XAP. Opracowane specjalnie przez ZF Race Engineering sprzÄ™gÅ‚o o zwiÄ™kszonej żywotnoÅ›ci posiada ukÅ‚ad zapobiegajÄ…cy zgaÅ›niÄ™ciu silnika przy ruszaniu.
Ponieważ przyczepność zależy w gÅ‚ównej mierze od docisku aerodynamicznego, wymagaÅ‚o to zastosowania odpowiedniego zawieszenia. Podobnie jak w prototypowych autach sportowych, zastosowano zawieszenie zÅ‚ożone z klasycznych, podwójnych trójkÄ…tnych wahaczy z popychaczami oraz amortyzatorami Öhlins.
W skład układu hamulcowego wchodzą karbonowe tarcze PFC Brakes o średnicy 380 mm oraz zaciski 6-tłoczkowe. Renault Sport R.S. 01 jest także wyposażone w system ABS Bosch Motorsport.
Natomiast firma Michelin przygotowała stworzone specjalnie dla tego modelu 18-calowe opony. Są one montowane na obręczach z centralną śrubą mocującą.
Już w 2015 roku nowy samochód wyÅ›cigowy Renault Sport bÄ™dzie jednÄ… z gwiazd World Series by Renault, w ramach nowoutworzonych mistrzostw Renault Sport Trophy, które bÄ™dÄ… peÅ‚niÅ‚y rolÄ™ inkubatora talentów do mistrzostw GT i wyÅ›cigów wytrzymaÅ‚oÅ›ciowych dla zawodowców.