Dwukrotny mistrz DTM za sterami Audi RS 5 DTM wygraÅ‚ wszystkie cztery wyÅ›cigi w belgijskim Zolder i na przestrzeni zaledwie dziewiÄ™ciu dni zamieniÅ‚ 47-punktowy deficyt w 19-punktowÄ… przewagÄ™. René Rast zdobyÅ‚ w Belgii 109 ze 112 możliwych punktów, co jest jego szczytowym jak dotÄ…d osiÄ…gniÄ™ciem.
„Po prostu odjęło mi mowÄ™” – Å›miaÅ‚ siÄ™ Rast po swoim 23. zwyciÄ™stwie w DTM. To stawia kierowcÄ™ Audi na równi z Mattiasem Ekströmem i Garym Paffettem – również po 23 zwyciÄ™stwa każdy - zajmujÄ…cymi trzecie miejsce na liÅ›cie kierowców z najwiÄ™kszÄ… liczbÄ… wygranych w DTM. Tylko Bernd Schneider i Klaus Ludwig mogÄ… siÄ™ poszczycić jeszcze wiÄ™kszÄ… ich iloÅ›ciÄ…. „DziÅ› byÅ‚ bardzo trudny wyÅ›cig – samochód bezpieczeÅ„stwa wyjeżdżaÅ‚ na tor wiele razy. Wiele mogÅ‚o pójść źle, ale wszystko nam siÄ™ udaÅ‚o. PodjÄ™liÅ›my wÅ‚aÅ›ciwe decyzje we wÅ‚aÅ›ciwych momentach, a moje Audi RS 5 DTM po raz kolejny byÅ‚o wspaniaÅ‚e” – podsumowaÅ‚ Rast niedzielnÄ… rundÄ™.
W ciężkim, niedzielnym wyÅ›cigu, w którym liniÄ™ mety przekroczyÅ‚o tylko dziesięć samochodów, Rast, zwÅ‚aszcza na pierwszych okrążeniach musiaÅ‚ ciężko walczyć o swoje szóste w tym sezonie zwyciÄ™stwo. Po dwóch restartach, udaÅ‚o mu siÄ™ odeprzeć wszystkie ataki swojego najzacieklejszego rywala o tytuÅ‚, Nico Müllera z Audi Sport Team Abt Sportsline. Po swoim pit stopie Rast nie tylko utrzymaÅ‚ siÄ™ przed Szwajcarem, ale także powróciÅ‚ na tor przed Ferdynandem Habsburgiem, który do tego momentu prowadziÅ‚.
Nico Müller, który w sobotÄ™ byÅ‚ szósty, a w niedzielÄ™ drugi, caÅ‚y czas również ma szansÄ™ na zdobycie tytuÅ‚u mistrzowskiego. Z piÄ…tego miejsca na starcie, Szwajcar natychmiast przebiÅ‚ siÄ™ na miejsce trzecie, jednak w przeciwieÅ„stwie do Rasta, po pit stopie nie byÅ‚ w stanie podjąć równej walki. „Szczególnie frustrujÄ…ce byÅ‚o to, że Jamie Green podjÄ…Å‚ tak zmasowany atak na zimnych oponach – to byÅ‚o niepotrzebne” - powiedziaÅ‚ Müller. „Na finaÅ‚ w Hockenheim jestem jednak w peÅ‚ni przygotowany. To jest tor, z którego mam bardzo dobre wspomnienia. Tam zdobyÅ‚em swoje pierwsze pole position w DTM i w zeszÅ‚ym roku wygraÅ‚em finaÅ‚owy wyÅ›cig. Nie widzÄ™ powodu, dla którego nie moglibyÅ›my utrudnić tam życia René.”
Kolega z drużyny Müllera, Robin Frijns, ma niewielkÄ… szansÄ™ na tytuÅ‚ – do lidera brakuje mu 41 punktów. Holender w sobotÄ™ zajÄ…Å‚ drugie miejsce, natomiast w niedzielÄ™ zostaÅ‚ wyeliminowany z wyÅ›cigu z powodu udziaÅ‚u – nie z wÅ‚asnej winy – w kolizji pomiÄ™dzy kierowcÄ… BMW Jonathanem Aberdeinem a Fabio Schererem. „WyprzedziÅ‚em Fabia na krótko przed wypadkiem i nawet nie zdawaÅ‚em sobie sprawy, co siÄ™ dzieje za mnÄ…” - powiedziaÅ‚ Frijns. „Nagle poczuÅ‚em silne uderzenie i wyÅ›cig siÄ™ dla mnie skoÅ„czyÅ‚. To bardzo rozczarowujÄ…ce.”
Jamie Green w sobotÄ™ byÅ‚ ósmy, a w niedzielÄ™ piÄ…ty. Mike Rockenfeller z Audi Sport Team Phoenix w sobotÄ™ musiaÅ‚ po zaledwie czterech okrążeniach wycofać siÄ™ z wyÅ›cigu z powodu cieknÄ…cych przewodów olejowych, natomiast w niedzielÄ™ zajÄ…Å‚ pozycjÄ™ szóstÄ….
W niedzielny poranek Ferdinand Habsburg z WRT Team Audi Sport – trzecia pozycja w sobotÄ™ - zdobyÅ‚ pierwsze w nowoczesnej erze DTM pole position dla tego teamu. Austriak ustanowiÅ‚ jednoczeÅ›nie nowy rekord: piÄ™tnaste pole position dla Audi w tym roku. Nigdy wczeÅ›niej żaden producent nie osiÄ…gnÄ…Å‚ wiÄ™cej niż 14 takich pozycji startowych w jednym sezonie DTM.