-
50 dziaÅ‚aÅ„ opracowanych na 30 warsztatach z dostawcami: udany pierwszy roku „Programu CO2”
-
W centrum zainteresowania aluminium, stal i materiaÅ‚y do produkcji akumulatorów
-
CzÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za zaopatrzenie Bernd Martens, mówi: „Wdrażamy jeszcze wiÄ™kszÄ… transparentność w Å‚aÅ„cuchu dostaw”
Podczas 30 warsztatów, które dotychczasprzeprowadzono wraz z dostawcami, opracowano 50 dziaÅ‚aÅ„ mogÄ…cych zredukować emisjÄ™ CO2 na samochód nawet o 1,2 tony. NajwiÄ™kszy potencjaÅ‚ redukcji emisji CO2 znajduje siÄ™ w zamkniÄ™tych cyklach materiaÅ‚owych, sukcesywnym zwiÄ™kszaniu iloÅ›ci materiaÅ‚ów wtórnych, wykorzystywaniu materiaÅ‚ów pochodzÄ…cych z recyklingu w komponentach z tworzyw sztucznych oraz stosowaniu zielonej energii elektrycznej. Audi zamierza uzgodnić z dostawcami wdrożenie tych dziaÅ‚aÅ„ w odniesieniu do przyszÅ‚ych zamówieÅ„, tak by zaÅ‚ożenia programu zaczęły przynosić efekty przed rokiem 2025. Wykorzystanie zielonej energii jest już od roku 2018 nieodÅ‚Ä…cznym elementem umów z producentami ogniw akumulatorowych wysokiego napiÄ™cia. Koncern z Ingolstadt analizuje skuteczność tych dziaÅ‚aÅ„ na podstawie analiz cyklu życia i zleca ich certyfikacjÄ™ niezależnym stronom trzecim. Audi planuje przeprowadzenie kolejnych warsztatów w przyszÅ‚ym roku, tak by zidentyfikować kolejne potencjalne pola redukcji emisji dwutlenku wÄ™gla. Kompleksowy program obejmuje zarówno poddostawców, jak i bezpoÅ›rednich dostawców.
Bernd Martens, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za zaopatrzenie i IT podsumowuje: „Już w pierwszym roku funkcjonowania „Programu CO2” wraz z naszymi partnerami zidentyfikowaliÅ›my 50 konkretnych dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych bezpoÅ›redni wpÅ‚yw na dekarbonizacjÄ™ naszego koncernu. Ponadto wdrażamy też jeszcze wiÄ™kszÄ… transparentność w Å‚aÅ„cuchu dostaw.”
Na samym poczÄ…tku procesu wdrażania programu Audi skupiÅ‚o siÄ™ na aluminium, z racji tego, że produkcja wyrobów z tego wÅ‚aÅ›nie materiaÅ‚u pochÅ‚ania najwiÄ™cej energii. By osiÄ…gnąć postÄ™p w tej dziedzinie, Audi wprowadziÅ‚o kilka innowacji.
Już w roku 2017 w zakÅ‚adzie produkcyjnym w Neckarsulm wprowadzono tzw. zamkniÄ™ty obieg aluminium. Åšcinki blachy aluminiowej pozostajÄ…ce w tÅ‚oczni sÄ… zwracane bezpoÅ›rednio do dostawcy, gdzie sÄ… przetwarzane i przygotowywane do ponownego użycia. Blachy aluminiowe produkowane w ten sposób po raz wtóry wykorzystywane sÄ… w produkcji. DziÄ™ki temu, tylko w 2018 roku, Audi zmniejszyÅ‚o emisjÄ™ CO2 o okoÅ‚o 90 000 ton. W przyszÅ‚oÅ›ci cztery pierÅ›cienie wprowadzÄ… zamkniÄ™ty obieg aluminium również w innych swoich zakÅ‚adach.
MajÄ…c na uwadze oszczÄ™dne korzystanie z zasobów, Audi bada obecnie również możliwość zwiÄ™kszenia proporcji komponentów wykonanych z aluminium wtórnego. Ponadto firma uwrażliwia swoich bezpoÅ›rednich dostawców na wykorzystanie energii odnawialnej w procesie produkcji podzespoÅ‚ów samochodowych, również na poziomie poddostawców.
Audi wymaga od swoich dostawców ogniw akumulatorowych tego, by w ich produkcji wykorzystywali zielonÄ… energiÄ™ elektrycznÄ…. Wymóg ten jest staÅ‚ym i wiążącym elementem wszystkich nowych zamówieÅ„ na dostawÄ™ ogniw akumulatorowych wysokiego napiÄ™cia. Przed zÅ‚ożeniem zamówienia, dostawcy muszÄ… przedstawić odpowiedniÄ… koncepcjÄ™ wykorzystania zielonej energii.
Audi zamierza wnieść swój wkÅ‚ad w osiÄ…gniÄ™cie celów okreÅ›lonych na szczycie klimatycznym w Paryżu. Firma realizuje ambitnÄ…, narzuconÄ… sobie wizjÄ™ pracy na rzecz osiÄ…gniÄ™cia do roku 2050 zupeÅ‚nej neutralnoÅ›ci pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla.