„Szybkie zwiÄ™kszenie mocy produkcyjnych cieszÄ…cego siÄ™ ogromnym powodzeniem modelu ID.4 to ważna część naszej strategii ACCELERATE. DziÄ™ki niej możemy przyspieszyć przejÅ›cie na bezemisyjnÄ… mobilność i stworzyć możliwoÅ›ci zaspokojenia popytu na auta elektryczne” – powiedziaÅ‚ prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter. „Nasze zaangażowanie w Dolnej Saksonii to dowód na to, że efektywność kosztowa i konkurencyjność sÄ… możliwe i że bÄ™dziemy je mogli trwale zwiÄ™kszyć” – dodaÅ‚ Ralf Brandstätter.
Dolna Saksonia stanie się centrum elektromobilności
„Jako Volkswagen chcemy, by Dolna Saksonia, gdzie zatrudniamy 130 000 pracowników, staÅ‚a siÄ™ niemieckim centrum elektromobilnoÅ›ci” – powiedziaÅ‚ Ralf Brandstätter. Oprócz modelu ID.4, w Emden od przyszÅ‚ego roku bÄ™dzie produkowany jeszcze jeden model – AERO B. Ponadto jeszcze w tym roku w fabryce w Hanowerze rozpocznie siÄ™ produkcja elektrycznego wcielenia kultowego Bulli – modelu ID. Buzz. W 2023 r. doÅ‚Ä…czy do tego grona zakÅ‚ad w Wolfsburgu, gdzie ruszy produkcja modelu ID.3, a kolejny pojazd elektryczny – Trinity – zjedzie z tamtejszej linii montażowej w 2026 r. Grupa inwestuje również w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel, miÄ™dzy innymi w dalsze zwiÄ™kszanie mocy produkcyjnych akumulatorów i silników elektrycznych, wykorzystywanych w platformie MEB. ZakÅ‚ad w Salzgitter bÄ™dzie dalej rozbudowywany i stanie siÄ™ europejskim centrum produkcji akumulatorów. Do 2026 roku inwestycje w Dolnej Saksonii siÄ™gnÄ… Å‚Ä…cznie 21 mld euro – to niespotykany poziom, także w skali miÄ™dzynarodowej.
„Konsekwentne zwiÄ™kszanie mocy produkcyjnych jest kluczem do sukcesu naszej globalnej elektrycznej ofensywy. DziÄ™ki wiedzy i doÅ›wiadczeniu zdobytym w Emden bÄ™dziemy w stanie szybko i sprawnie przeprowadzić transformacjÄ™ innych zakÅ‚adów. PodstawÄ… sÄ… tu innowacyjne rozwiÄ…zania w produkcji i wysoko wykwalifikowani pracownicy. DziÄ™ki temu realizujemy naszÄ… strategiÄ™ ACCELERATE – na caÅ‚ym Å›wiecie, w Niemczech i wÅ‚aÅ›nie tutaj, w Dolnej Saksonii” – powiedziaÅ‚ Christian Vollmer, czÅ‚onek zarzÄ…du marki Volkswagen, odpowiedzialny za produkcjÄ™ i logistykÄ™.
„RozpoczÄ™cie produkcji pierwszego w peÅ‚ni elektrycznego samochodu w naszej fabryce to bardzo ważna chwila dla caÅ‚ego zespoÅ‚u w Emden. Przez ostatnie dwa lata intensywnie przygotowywaliÅ›my siÄ™ do uruchomienia produkcji ID.4 i z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekaliÅ›my na ten dzieÅ„. JesteÅ›my dumni widzÄ…c ID.4, gdy zjeżdża z linii produkcyjnej w Emden. Cieszymy siÄ™, że Emden może doÅ‚ożyć swojÄ… cegieÅ‚kÄ™ do przyspieszenia elektryfikacji Volkswagena” – powiedziaÅ‚ Uwe Schwartz, dyrektor zakÅ‚adu w Emden.
Rozruch produkcji modelu ID.4 w Emden przebiega zgodnie z planem, pomimo wielu wyzwaÅ„, z którymi trzeba byÅ‚o siÄ™ zmierzyć podczas transformacji. Maksymalna zdolność produkcyjna Emden zostanie osiÄ…gniÄ™ta pod koniec 2022 r. i wyniesie 800 aut dziennie. W ramach przebudowy zakÅ‚adu powstaÅ‚y nowe hale produkcyjne i inne obiekty o Å‚Ä…cznej powierzchni okoÅ‚o 125 000 m2. Powodzenie transformacji zależy także od pracowników. ZaÅ‚oga w Emden stale podnosiÅ‚a kwalifikacje podczas szkoleÅ„ przy linii produkcyjnej i online, korzystano także z wiedzy i doÅ›wiadczenia pracowników zakÅ‚adu w Zwickau. Ponad 400 pracowników z Emden na poczÄ…tku 2020 roku przeniesiono czasowo do Zwickau, aby mogli siÄ™ oni jak najlepiej przygotować siÄ™ do produkcji pojazdów elektrycznych w swoim zakÅ‚adzie.
ID.4 jest dziÅ› produkowany w czterech fabrykach i cieszy siÄ™ ogromnym powodzeniem
Volkswagen ID.4 zjeżdża dziÅ› z taÅ›my w Emden i Zwickau w Niemczech, a także w Anting i Foshan w Chinach. Ale na tym nie koniec: produkcja aut na rynek USA ruszy jesieniÄ… w zakÅ‚adzie w Chattanooga. ID.4 odniósÅ‚ sukces bÅ‚yskawicznie po wejÅ›ciu na rynek: tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczyÅ‚ ponad 30 000 egzemplarzy, oznacza to, że co drugi elektryczny pojazd Volkswagena to wÅ‚aÅ›nie ID.4. Od momentu wprowadzenia na rynek dostarczono 163 000 egzemplarzy, dziÄ™ki czemu ID.4 jest najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem elektrycznym marki Volkswagen i Grupy. Na wielu rynkach ten elektryczny SUV wskoczyÅ‚ na szczyt list sprzedaży już w pierwszym roku od debiutu i byÅ‚ najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ pojazdem elektrycznym w takich krajach jak Dania, Finlandia, Irlandia czy Szwecja. Obecnie okoÅ‚o 73 000 klientów na caÅ‚ym Å›wiecie czeka na realizacjÄ™ zamówienia na ten model.