Filmowy temat
“Stworzony i wyprodukowany przez polski oddział Mitsubishi Motors serial “Eko-Tropy Bartka Topy” powstał, by pokazać piękno dzikiej przyrody, ale też by uświadomić widzom jak wielki jest nasz wpływ na środowisko i opowiadać o zbyt szybko niszczejącym świecie natury. Niekorzystne zmiany zachodzą w dużej mierze za sprawą ludzkich nieprzemyślanych działań w masowej skali, które zaburzają równowagę ekologiczną Ziemi. Trzeba o tym mówić, by świadomość katastrofalnych efektów tych zmian była coraz większa – to ona daje szansę na poprawę. Chcemy pokazywać jak wiele zależy od naszych indywidualnych wyborów, zachęcić do działania. Uświadomić, że suma naszych poczynań naprawdę może uratować świat – każda oszczędzona kropla wody to przecież 8 miliardów kropli wody w skali globu.” – mówi Kinga Ossowska, twórczyni projektu i menadżerka ds. PR i mediów społecznościowych w polskim oddziale Mitsubishi Motors.
Serial jest realizowany w najpiękniejszych zakątkach Polski. Przedstawia ekologiczne ciekawostki i sposoby życia, ale zwraca także uwagę na nieznane szerzej, niekorzystne dla środowiska efekty działalności człowieka, jednocześnie prezentując w tle innowacyjny, przyjazny środowisku pojazd - ładowany z gniazdka, hybrydowy model z elektrycznym napędem na 4 koła - nowy SUV coupe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Bohaterowie „Eko-Tropów Bartka Topy” to polscy przedsiębiorcy, naukowcy i pasjonaci – ciekawi, świadomi ekologicznie ludzie, dla których środowisko naturalne i jego ochrona są najważniejsze, co podkreślają w swoich inicjatywach, badaniach i sposobie prowadzenia biznesu. Serial zabiera widzów do ciekawych miejsc: jabłkowego sadu, gdzie od dziesiątków lat z pokolenia na pokolenie przekazuje się tajniki ekologicznej, naturalnej uprawy jabłoni bez użycia chemicznych środków ochrony roślin, ekologicznej pasieki z historią o pszczołach i ich wielkim znaczeniu dla ekosystemu, Rezerwatu Gwiezdnego Nieba w Bieszczadach, w którym chroni się niebo przed zanieczyszczeniem sztucznym światłem, Tatrzańskiego Parku Narodowego z piękną opowieścią o niedźwiedziach, czy Białowieskiego Parku Narodowego – prastarej puszczy, w której żyją tak ważne dla środowiska wilki.
„Jesteśmy odpowiedzialni za naszą planetę i mamy na nią wpływ. Dlatego warto jak najwięcej mówić o naturze i o tym jak możemy o nią dbać i z niej korzystać. Nie zawsze to, co dobre dla ludzi i planety, jest najtańsze, ale świadome wybory to jedyna droga do tego, byśmy wraz z kolejnymi pokoleniami mieli zdrowe miejsce do życia.” – mówi Bartłomiej Topa.
Ważna nagroda
W plebiscycie „The Best of Moto.pl” organizowanym corocznie przez
www.moto.pl - jeden z czołowych serwisów motoryzacyjnych, należących do portalu
www.gazeta.pl, serial „Eko-Tropy Bartka Topy” rywalizował z 9 innymi pomysłami znanych marek samochodowych.
„Fakt przyznania nagrody dla najlepszego działania reklamowego na polskim rynku ekologicznemu serialowi jest dobrą wiadomością dla naszej planety oraz świadectwem rosnącej świadomości ekologicznej i wielkiej wagi, jaką powinniśmy przykładać do ochrony środowiska. Cieszę się, że mogę uczestniczyć w tym przedsięwzięciu i współpracować z ekipą pasjonatów z Mitsubishi Motors.” – podsumowuje Bartłomiej Topa.
Narratorem i głównym bohaterem filmów jest znakomity aktor i promotor działań na rzecz natury – Bartłomiej Topa. Pomysłodawcami serii są Kinga Ossowska - szefowa działu Public Relations I mediów społecznościowych w polskim oddziale Mitsubishi Motors oraz Andrzej Ripper, odpowiedzialny także za scenariusz, reżyserię i produkcję. Autorami zdjęć do filmów są Maciej Puczyński, Kamil Nowak i Michał Pałka-Keff, ich montażem zajmuje się Michał Biliński i Filip Amadeusz Kowalski. Za postprodukcję dżwięku odpowiada Filip Kuncewicz a zdjęcia z planu wykonuje Paweł Poręcki. Planowanie, publikacja i promocja materiałów w mediach społecznościowych i na blogu przebiega we współpracy z agencjami Oxymoron i Performics.