Polski rynek samochodowy roÅ›nie w siÅ‚Ä™, a ŠKODA razem z nim. Mimo, że w Polsce zarejestrowano w lipcu bieżącego roku o 17,8% wiÄ™cej samochodów niż przed rokiem, czeska marka jeszcze wyprzedza ten dobry trend, zwiÄ™kszajÄ…c swój udziaÅ‚ rynkowy (z 11,5% do poziomu 12,7%). DostarczajÄ…c aż 4670 samochodów, ŠKODA pozostaje w Polsce bezkonkurencyjna: osiÄ…gniÄ™ty wynik jest aż o 29,6% lepszy od tego z analogicznego okresu w roku poprzednim. Bardzo dobry wynik osiÄ…gniÄ™ty w lipcu przyczynia siÄ™ także do umocnienia ŠKODY w zestawieniu caÅ‚orocznym. Od poczÄ…tku roku czeska marka dostarczyÅ‚a do Polski już 36 103 samochody, co jest wynikiem o 18,2% lepszym niż w pierwszych siedmiu miesiÄ…cach poprzedniego roku.
Dwoma najpopularniejszymi modelami polskiego rynku pozostajÄ… ŠKODA OCTAVIA i ŠKODA FABIA, które w lipcu zanotowaÅ‚y kolejne wzrosty (odpowiednio o 22% i 28,2%). Na uwagÄ™ zasÅ‚ugujÄ… także silne wzrosty w tym miesiÄ…cu modeli RAPID (o 34,1%) oraz SUPERB (28,6%). Na rynku polskim rozpÄ™dza siÄ™ także model KODIAQ, który w lipcu znalazÅ‚ 243 nowych nabywców. Od poczÄ…tku roku byÅ‚o już ich 1499, co pozwala dużemu SUV-owi ŠKODY plasować siÄ™ w czoÅ‚ówce najpopularniejszych modeli w swoim segmencie.
ŠKODA na Å›wiecie: zrównoważony rozwój dziÄ™ki modernizowanej gamie modelowej
Dla wyniku marki w skali globalnej kluczowy okazaÅ‚ siÄ™ sukces modeli SUPERB i KODIAQ. Nowy, duży SUV ŠKODY zaliczyÅ‚ doskonaÅ‚y debiut na rynku, od lutego znajdujÄ…c już 37 100 nabywców na caÅ‚ym Å›wiecie. Firma oczekuje jeszcze silniejszego wzrostu wyników dziÄ™ki wejÅ›ciu na rynek kolejnego samochodu typu SUV, modelu KAROQ. Jego produkcja seryjna rozpoczęła siÄ™ w fabryce w Kvasinach pod koniec lipca. Emocjonalnie zaprojektowany, kompaktowy SUV z Czech zostanie oficjalnie zaprezentowany publicznoÅ›ci MiÄ™dzynarodowych Targów Frankfurckich od 12 do 24 wrzeÅ›nia. Pierwsze egzemplarze zostanÄ… dostarczone do Klientów w październiku.
„ŠKODA raz jeszcze dokonaÅ‚a niemożliwego i poprawiÅ‚a swoje doskonaÅ‚e wyniki sprzed roku. NiesÅ‚abnÄ…cy rozwój jest dowodem atrakcyjnoÅ›ci naszej gamy modelowej” – mówi Werner Eichhorn, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu, dodajÄ…c: „naszym gÅ‚ównym celem jest teraz rozwój modeli z segmentu SUV. Z modelami KODIAQ i KAROQ już poszerzyliÅ›my nasze portfolio o dwa nowoczesne, atrakcyjne samochody tego typu.”
W Europie Zachodniej ŠKODA zanotowaÅ‚a w lipcu wzrost o 6%, osiÄ…gajÄ…c wynik 34 700 dostaw. Czeska marka umocniÅ‚a swojÄ… pozycjÄ™ na swoim najwiÄ™kszym europejskim rynku, w Niemczech (wzrost o 5,6%, do 11 000 dostaw). Stabilny rozwój ŠKODA notuje także w Europie Åšrodkowej, gdzie zanotowaÅ‚a wzrost o 6%. Wzrost na poziomie 3% marka zanotowaÅ‚a także w Europie Wschodniej oraz Rosji. ŠKODA powraca do wzrostów również na swoim najwiÄ™kszym globalnie rynku, w Chinach. W lipcu dostarczyÅ‚a na ten rynek 22 000 samochodów, co jest wynikiem o 3% lepszym od tego osiÄ…gniÄ™tego w analogicznym okresie w roku poprzednim.