FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Sportowiec ze składanym dachem: Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster
  Dodano: 2014-09-26
Wyświetlono: 2218 razy
Sportowiec ze składanym dachem: Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster
Puryzm w swej najczystszej formie: na Paryskim Salonie Samochodowym koncern z Ingolstadt zaprezentuje nowy model TT Roadster i TTS Roadster. To kompaktowe, dwuosobowe auta wyznaczają nowe standardy pod względem stylistyki, napędu i podwozia.
foto © Audi

Prawdziwą gratką trzeciej generacji TT jest Audi virtual cockpit. Po raz pierwszy, ta cyfrowa tablica rozdzielcza koncentruje wszystkie informacje w polu widzenia kierowcy. To rewolucyjna koncepcja. Za to właśnie rozwiązanie Audi TT zdobyło nagrodę Car Connectivity Award, a jego wnętrze zostało uznane za „innowacyjne wnętrze roku“ w konkursie Automotive Interiors Expo Awards.

„Idea stworzenia kompaktowego roadstera w oparciu o jasne zasady geometryczne legła u podstaw projektu Audi TT jesienią 1994 roku ” – opowiada prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Już od pierwszej jego generacji był to sportowy samochód, który czuło się wszystkimi zmysłami – to maszyna do jazdy, o niebanalnej stylistyce. W nowym TT Roadster z ogromną konsekwencją rozwinęliśmy tę koncepcję i jeszcze bardziej ulepszyliśmy zastosowane tam rozwiązania techniczne, dodając takie innowacje jak m.in. Audi virtual cockpit.”

Zdecydowana stylistyka spotyka się tu z ponadczasową estetyką – modele TT Roadster i TTS Roadster trzeciej generacji kontynuują wielką tradycję. Styliści Audi dokonali nowej interpretacji klasycznej linii tego modelu i uzupełnili ją o innowacyjne komponenty.

Stworzony całkowicie od podstaw: system obsługi

Koncepcja systemu obsługi nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster skupia się na kierowcy. Nowa, wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. Zmodernizowany terminal MMI, dzięki zupełnie nowej logice obsługi, wyposażono jedynie w sześć stałych przycisków. Dodatkowo obsługę przyrządów podczas jazdy ułatwia sterowanie głosowe.

W kombinacji z nawigacją MMI Navigation plus, montuje się panel dotykowy MMI touch – regulator obrotowy, który na powierzchni ma pole wrażliwe na dotyk. Za jego pomocą, kierowca może poruszać się po listach, powiększać mapy i wprowadzać odpowiednie znaki. Struktura menu terminala MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera również opcję swobodnego wyszukiwania tekstowego. Do wszystkich ważnych funkcji można dojść za pomocą kilku kliknięć. Przyciski boczne dają dostęp do inteligentnie połączonych ze sobą funkcji i opcji.

Kluczową innowacją, którą znajdziemy w nowej generacji TT, jest Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa deska rozdzielcza, ze swymi wszechstronnymi, dokładnymi wskaźnikami, zastąpiła tu instrumenty analogowe oraz monitor MMI. 12,3-calowy wyświetlacz może pracować w dwóch trybach. W trybie widoku klasycznego na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz, a w trybie „infotainment“ na pierwszy plan wysuwa się mapa nawigacji. W modelu TTS Roadster dostępny jest jeszcze trzeci, wyjątkowy, sportowy tryb, w którym główne miejsce zajmuje obrotomierz. Taka koncepcja nawiązuje do pokrewieństwa auta ze sportami motorowymi.

Na szczególną uwagę zasługuje uproszczone sterowanie głosem. Funkcja ta, zastosowana w nowym TT Roadster, rozumie także język potoczny, dlatego każde polecenie można obsłużyć za pomocą setek kombinacji komend. W menu telefonu wystarczy wywołać kontakt mówiąc po prostu „Chcę rozmawiać z Piotrem” lub „Połącz z Piotrem” i wykonać telefon. Ponadto sterowanie głosem naturalnym zintegrowano z nawigacją, radiem i multimediami, stąd prowadzący samochód może swobodnie, a jednocześnie z przewidywalną konsekwencją nimi sterować.

Radość z jazdy otwartym samochodem: koncepcja

Nowe Audi TT Roadster łączy dynamikę pojazdu sportowego z emocjami, jakich dostarcza jazda otwartym, dwuosobowym samochodem. Podróżujący tym autem poczują i dynamikę i emocje dzięki wzmocnieniom w podwoziu i w karoserii, która ma znacznie lepszą sztywność skrętu oraz wyższy komfort przenoszenia drgań.

Nowe Audi TT Roadster, stojące na jezdni, jest sportowe, kompaktowe i nisko zawieszone. Ze swą długością - 4177 mm, jest o 21 mm krótsze niż poprzednik. Rozstaw osi wzrósł jednak o 37 mm do 2505 mm, co z kolei wpłynęło na skrócenie zwisów. Mając 1832 mm szerokości, nowe Audi TT Roadster jest o 10 mm węższe niż poprzedni model. Wysokość to 1355 mm (mniej o 3 mm). Przy zamkniętym dachu współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie cw 0,30. To najlepszy wynik w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. By go osiągnąć, cztery pierścienie postawiły na połączenie wyrazistej stylistyki z doskonałą aerodynamiką.

Przód tego otwartego, sportowego auta z wyraźnymi, poziomo przebiegajacymi liniami, daje wrażenie siły i energii. Podobnie jak w Audi R8, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i płaska. Symbol Audi – cztery pierścienie – dokładnie tak samo jak w R8 osadzono na masce. W wersji bazowej modelu, wloty powietrza łączą się ze sobą i podzielone są dwiema pionowymi listwami.

Także w reflektorach umieszczono dwa pionowe elementy świetlne, emitujące światło do jazdy w dzień. Opcjonalnie, Audi dostarcza reflektory diodowe. Wkrótce po wprowadzeniu samochodu na rynek dostępne będą także reflektory diodowe Matrix LED, w których małe, oddzielnie regulowane diody świetlne emitują światła drogowe. W dostępnych wraz z opcją Matrix LED kierunkowskazach ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania – kolejnej innowacji marki Audi – sygnał świetlny przebiega zawsze od środka do zewnątrz, w kierunku skręcania.

Płaskie i napięte górne partie nowych modeli TT Roadster i TTS Roadster są wyraźnie, optycznie oddzielone od karoserii, a definiuje je zwarty kształt bocznych szyb. Z profilu wiele detali pojazdu nawiązuje do klasycznej stylistyki pierwszej generacji TT. Boki są muskularne, a kontur progów tworzy wyraźną krawędź, na której załamuje się światło. Szerokie wnęki kół wyglądają niczym niezależne figury geometryczne. Przednia wnęka przełamuje krawędź maski silnika, która to krawędź, w postaci linii Tornado, ciągnie się dalej ku tyłowi auta. Pod klasyczną, okrągłą pokrywą wlewu paliwa, umieszczoną po prawej stronie pojazdu, kierowca nie znajdzie już korka. Tankować można bezpośrednio - niczym w samochodach wyścigowych.

Poziome linie z tyłu pojazdu również podkreślają szerokość tego otwartego samochodu sportowego. Listwy świetlne w seryjnych, diodowych światłach tylnych powtarzają motyw reflektorów przednich i są cały czas włączone. Trzecie światło hamowania - płaskie pasmo biegnące u brzegu pokrywy bagażnika, optycznie łączy obie tylne jednostki świetlne. Końcówki rur układu wydechowego umieszczono w obrębie dyfuzora. Przy prędkości powyżej 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia docisk na tylnej osi.

Lekki i cichy: dach

Podobnie jak wszystkie inne kabriolety marki Audi, nowe modele TT Roadster i TTS Roadster wyposażone są w składany elektrycznie, tkaninowy dach. Dach dostępny jest standardowo w kolorze czarnym, szarym Titan lub Jive i perfekcyjnie wpisuje się w linię stylistyczną pojazdu. Elementy jego konstrukcji zbudowano z magnezu, aluminium, stali i tworzyw sztucznych. Całość waży jedynie 39 kg, trzy kilogramy mniej niż poprzednio. Taka oszczędność wprost wpłyneła na wagę pojazdu i jego środek ciężkości.

Podczas otwierania, dach składa się na kształt litery „z” i tworzy płaski pakiet. Aluminiowa skrzynia w której się znajduje nie pomniejsza pojemności 280-litrowego bagażnika. Napęd z dwoma silnikami elektrycznymi otwiera lub zamyka dach w 10 sekund, także podczas jazdy z prędkością do ok. 50 km/h. Dzięki skomplikowanej technice napinania tkaniny, zamknięty dach jest dobrze naciągnięty także przy dużych prędkościach. Zapewnia to homogeniczny wygląd, a pomaga w tym poprzeczne ożebrowanie.

Dach akustyczny, zapewniający bardzo dobrą izolację termiczną oraz niski poziom hałasu związanego przede wszystkim z powietrzem opływającym pojazd podczas jazdy, to w przypadku Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster element wyposażenia seryjnego. Gruba warstwa włókniny nad czarną podsufitką daje duży komfort akustyczny i termiczny. Zależnie od częstotliwości, poziom hałasu we wnętrzu, w stosunku do poprzedniego modelu, zdołano zredukować nawet o 6 dB. W dachu ukryto antenę do odbioru stacji radiowych. Elektrycznie wysuwana siatkowa osłona od wiatru i siedzenia sportowe S z funkcją ogrzewania strefy głowy dostępne są opcjonalnie.

Inteligentna konstrukcja kompozytowa: karoseria

Karoseria nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster to kolejny stopień ewolucji idei Audi Space Frame (ASF). Karoseria bazuje na koncepcji modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). Bardzo twarde komponenty z formowanej na gorąco stali wzmacniają przednią część karoserii i podłogę przedziału pasażerskiego. Sam przedział pasażerski, wszystkie zewnętrzne powłoki i dodatkowe elementy karoserii wykonano z klasycznych półproduktów aluminiowych – węzłów, wytłaczanych profili i blach.

Ciężar Audi TT Roadster z silnikiem 2.0 TFSI i manualną skrzynią biegów wynosi tylko 1320 kg. Inżynierowie Audi znacznie udoskonalili poziom bezpieczeństwa TT Roadster w przypadku kolizji, stosując koncepcję inteligentnej budowy kompozytowej.

W porównaniu z Coupé, karoseria Roadstera została w wielu ważnych obszarach zmodyfikowana. Wykonane z aluminium słupki A kryją w swym wnętrzu drugi słupek ze stali, a ten z kolei ma w środku masywną stalową rurę. Wewnętrzne, stalowe żebra podkreślają wytrzymałość aluminiowych progów. Stalowe elementy w kształcie litery „v” wzmacniają strefy pod silnikiem i pod bagażnikiem oraz łączą wsporniki osi.

Masywna, zbudowana z dwóch profili skrzynkowych ścianka, oddziela wnętrze od bagażnika Audi TT Roadster i TTS Roadster. Ścianka ta zastąpiła belkę podłogową stosowaną w modelu Coupé. W górnej jej części zamontowano klasyczny motyw stylistyczny TT – stalowe, elegancko zaokrąglone pałąki ochronne. Płyty montażowe zamykają otwory w tylnej ścianie, w której standardowo umieszczono tunel.

Mocne i wydajne silniki

Na początek, nowe Audi TT Roadster dostępne będzie z dwoma czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami do wyboru: jednym TDI i jednym TFSI. Mocniejsza jednostka TFSI podkreśli z kolei efektywność nowego TTS Roadster. Mające moc odpowiednio 135 kW (184 KM), 169 kW (230 KM) i 228 kW (310 KM), jednostki te są znacznie szybsze niż poprzednie silniki, a zużywają mniej paliwa.

Dzięki modułowej, poprzecznej budowie płyty podłogowej, wszystkie silniki mają taką samą pozycję montażową, pociągającą za sobą szereg korzyści pod względem ułożenia poszczególnych elementów. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego. W połączeniu z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego w Audi TTS Roadster), regulowane brzmienie silnika jest jeszcze głębsze.

Moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm: już silnik 2.0 TDI ultra jest naprawdę sportową jednostką. Ten dwulitrowy motor wysokoprężny, podobnie jak wszystkie jednostki napędowe w rodzinie TT, spełnia normę Euro 6. Zużywa średnio 4,3 litra benzyny na 100 km i emituje 114 g CO2 na kilometr – to nowy rekord w tym segmencie samochodów.

Silnik 2.0 TFSI w Audi TT Roadster ma moc 169 kW (230 KM) i moment obrotowy 370 Nm, a w Audi TTS Roadster aż 228 kW (310 KM) i 380 Nm. Ten topowy model charakteryzuje się świetnymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Ruchome klapy w układzie wydechowym podkreślają sportowy dźwięk pracy silnika.

Standardowo, moc napędu kierowana jest z silnika 2.0 TFSI do manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów, a opcjonalnie – do sześciostopniowej automatycznej skrzyni S tronic. Ta dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Biegi można zmieniać również za pomocą montowanych opcjonalnie manetek przy kierownicy. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, a system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie „efficiency “, przekładnia S tronic przełącza się na wolny bieg.

Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro

Stały napęd na cztery koła quattro od podstaw przeprojektowano. Dostępny na życzenie w Audi TT Roadster z silnikiem 2.0 TFSI, w modelu TTS Roadster jest elementem wyposażenia seryjnego. Podczas normalnej jazdy, jego elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i stylu prowadzenia pojazdu przez kierowcę, rozdziela momenty napędowe optymalnie między przednią i tylną osią.

Dzięki elektronicznemu zarządzaniu sprzęgłem, udało się połączyć radość z jazdy i bezpieczeństwo. Podczas jazdy sportowej, moc przekazywana jest głównie na oś tylną i dosłownie wciska nowe Audi TT Roadster i TTS Roadster w zakręt. Na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia możliwy jest kontrolowany, bezpieczny drifting.

W trzeciej generacji TT po raz pierwszy zintegrowano stały napęd na cztery koła quattro z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca sam określa charakterystykę pracy silnika oraz wsparcia układu kierowniczego, wybierając czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency lub individual. Ponadto Audi drive select reguluje funkcjonowanie szeregu opcjonalnych układów technicznych, w tym adaptacyjnego elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride (element wyposażenia seryjnego modelu TTS Roadster) i sześciostopniowej przekładni automatycznej S tronic.

W tłokach amortyzatorów cyrkuluje syntetyczny olej węglowodorowy, zawierający cząsteczki magnetyczne mikroskopijnych rozmiarów. W każdym z przednich amortyzatorów zmieszczono jego po 154 ml, a w tylnych amortyzatorach – po 185 ml. Jeśli w cewce pojawi się napięcie, to powstaje pole magnetyczne, zmieniające położenie cząsteczek. Ustawiają się one poprzecznie do kierunku ruchu oleju, hamując jego przepływ przez kanały amortyzatorów.

Sterownik nieustannie analizuje zachowanie prowadzącego pojazd i stan jezdni. Zależnie od trybu pracy systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, nowe Audi TT Roadster i TTS Roadster dają się prowadzić komfortowo, neutralnie lub bardzo dynamicznie. W trybie dynamic uwidacznia się ich cały sportowy potencjał. Szczególnie podczas podczas szybkiego pokonywania zakrętów „spaja“ Roadstera z drogą, zapobiega zbyt dużemu wychylaniu oraz sprawia, że reakcja pojazdu na ruch kierownicą jest jeszcze bardziej spontaniczna. Podczas hamowania, Audi magnetic ride ogranicza tzw. nurkowanie.

Sportowe i stabilne podwozie

Przednie zawieszenie nowych Audi TT Roadster i TTS Roadster to konstrukcja McPhersona. Jej aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Koła zębate progresywnego wspomagania układu kierowniczego są tak zestrojone, że wraz ze skrętem kierownicy przełożenie jest coraz bardziej bezpośrednie. Zawieszenie osi tylnej z czterama stalowymi wahaczami na koło, niezależnie od siebie pochłania siły wzdłużne i poprzeczne.

Zaawansowane podwozie, jego dynamiczna regulacja oraz progresywne wspomaganie układu kierowniczego, przyczyniają się do bardzo precyzyjnego, sportowego manewrowania pojazdem. W ramach pakietu S line, w modelu TTS oraz w przypadku gdy pojazd wyposażony jest w adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, karoserię umieszczono o dziesięć milimetrów niżej. Audi TT Roadster 2.0 TFSI i Audi TT Roadster 2.0 TDI standardowo zjeżdżają z taśmy produkcyjnej na 17-calowych kołach o lekkiej konstrukcji, z których każde waży jedynie 8,7 kg. Opony mają wymiary 225/50. W modelu TTS Roadster, koła mają rozmiar 18 cali, a opony 245/40. Paleta felg dostępnych opcjonalnie sięga średnicy 20 cali. Nowo zaprojektowane opony charakteryzują się lepszymi właściwościami jezdnymi przy znacznie obniżonym tarciu.

Za dużymi kołami znajdują się hamulce, których działanie, dzięki dokładnemu, sprężystemu skokowi pedału, kierowca może precyzyjnie stopniować. Zależnie od wersji silnikowej, wentylowane od wewnątrz tarcze przednie mają średnicę od 312 do 338 mm. Przednia oś modelu TTS Roadster wyposażona została w nowo zaprojektowane, wyjątkowo lekkie szczęki hamulcowe wykonane z aluminium. Elektromechaniczny hamulec postojowy, niezależnie od wariantu silnikowego, działa na koła osi tylnej.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, to doskonałe uzupełnienie sportowych właściwości jezdnych pojazdu. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych. W razie potrzeby sprawia ono, że siły są przekazywane z przedniego koła toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło zewnętrze (napęd przedni), a w wariantach z napędem quattro także na koło tylne. Równocześnie różnica sił ciągu sprawia, że nowe Audi TT wchodzi w zakręt bardzo lekko, ułatwiając kierowcy wykonywanie manewru. Osoba prowadząca pojazd może więc bardziej precyzyjnie i neutralnie pokonywać zakręty, a pojazd znacznie zyskuje na dynamice i na stabilności. Tryb sportowy umożliwa niemalże wyczynową jazdę. Ułatwia prowadzenie i kontrolę nad pojazdem w drifcie.

Nowa linia: stylistyka wnętrza

Wnętrze nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster daje kierowcy wrażenie uszytego na miarę garnituru. Przede wszystkim przy zamkniętym dachu ma ono bardzo intymny charakter, daje poczucie ochrony, ale siedzący we wnętrzu nie mają uczucia, że zamknięto ich na niewielkiej przestrzeni. Widziana ze środka krawędź karoserii znajduje się wysoko, a nowo zaprojektowane sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami zamontowano nisko. Łącznie ważą one pięć kilogramów mniej niż siedzenia w poprzednim modelu. Opcjonalnie można zamówić fotele sportowe S (element seryjnego wyposażenia Audi TTS Roadster) z mocno zarysowanymi, regulowanymi pneumatycznie bokami.

Dzięki swemu lekkiemu, prawie unoszącemu się w powietrzu przebiegowi linii, wnętrze stanowi kontynuację stylistyki zewnętrznej. W centrum koncepcji wnętrza znajduje się kierowca. Wszystkie elementy obsługi zgrupowano wokół niego – to wyraźna deklaracja sportowej, dynamicznej jazdy. Obudowy drzwi i konsola środkowa mają opływowe, korespondujące ze sobą kontury.

Spoglądając z góry, smukła tablica rozdzielcza przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe nawiewy, kolejny motyw typowy dla modeli TT, przywodzą na myśl silniki lotnicze. Ukryto w nich elementy obsługi klimatyzacji lub opcjonalnej, komfortowej klimatyzacji automatycznej. Wykonane z wysoką precyzją nawiewy to przykład wysokich wymagań, jakie Audi stawia wobec funkcjonalności, stylistyki i jakości wykończenia całego wnętrza.

Wysokiej jakości: kolory i wykończenia

W porównaniu z poprzednikiem, nowe Audi TT Roadster dostępne jest teraz w jeszcze bardziej wyrazistej i barwniejszej palecie kolorów. Klienci mogą wybrać jeden z jedenastu lakierów karoserii, w tym jeden kolor dostępny wyłącznie w pakiecie S line. Paleta obejmuje siedem nowych barw, które udostępniono dla modeli TT, w tym dwa całkowicie nowe w ofercie Audi lakiery: szary Nano i czerwony Tango. Model TTS dostępny jest dodatkowo w kolorze czarnym Panther z efektem kryształowym oraz pełnym wyrazu kolorze niebieskim Sepang.

Nową paletę kolorystyczną zaproponowano także dla wnętrza. Zarówno w przypadku Audi TT, jak i Audi TTS można wybrać jeden z trzech odcieni. Obok czerni są to barwy szary Fels i brązowy Palomino. Po raz pierwszy Audi oferuje w pakiecie S line także drugi kolor – szary Rotor – dostępny oczywiście także ze sportowymi, kontrastowymi szwami. Nabywcy modelu TTS mogą również zamówić sportowy odcień skór tapicerki – czerwony Express.

Dostępne wyposażenie nowego Audi TTS daje możliwość jeszcze bardziej zindywidualizowanego doboru elementów wnętrza, takich jak: kolorowe akcenty na oparciach sportowych foteli S, na bokach konsoli środkowej i na pierścieniach okalających nawiewy. Miłośnicy wyjątkowych rozwiązań mogą skorzystać z wielu możliwości indywidualizacji wnętrza swojego pojazdu jakie oferuje Audi. Siedzenia dostępne są z obiciami z różnych tkanin, Alcantary i skór. Uzupełnieniem są tu trzy pakiety skórzane. Środkowe części siedzisk sportowych foteli S, wykonanych z cennej skóry Feinnappa, mają charakterystyczne obszycie w kształcie rombów.

Wyjątkową opcją jest możliwość zamówienia linii wzorniczej „design selection niebieski Admiral“, na którą składają się: dopasowane kolory skór, kontrastowe szwy, ciemne aluminium, dopasowany lakier i specjalne tkaninowe dywaniki.

Na potrzeby modelu TTS styliści Audi stworzyli innowacyjną, laserową teksturę powierzchni konsoli. Ma ona lekko żłobioną strukturę plastra miodu, która nadaje Audi TTS jedynego w swoim rodzaju wyglądu.

Komfortowe wyposażenie

Bogate wyposażenie seryjne, m. in. reflektory ksenonowe Xenon plus, klimatyzacja i radio MMI, można uzupełnić o szereg sportowych, praktycznych i komfortowych elementów wyposażenia dodatkowego.

Opcjonalne systemy wsparcia kierowcy w TT Roadster i TTS Roadster są bardzo zaawansowane technicznie. Montowany seryjnie w TT z silnikiem 2.0 TFSI oraz w TTS asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, dzięki pomiarom radarowym zwiększa bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu, a aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist delikatnie ingerując w ruchy kierownicy sprawia, że nasz roadster porusza się danym pasem ruchu. Asystent parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia samoczynnie kieruje samochód w luki parkingowe i pozwala równie łatwo z nich wyjechać. Elementem wyposażenia opcjonalnego jest funkcja rozpoznawania znaków drogowych, a wyposażenia seryjnego funkcja rekomendacji przerw podczas jazdy.

Na szczycie modułowego programu elementów infotainment znajduje się nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Nawigacja ta korzysta z procesora graficznego Tegra 30 produkowanego przez kooperanta Audi, firmę Nvidia. Oczywistym jest, że internet na pokładzie Audi TT wykorzystuje szybki standard transferu danych LTE (Long Term Evolution). Audi connect zapewnia ponadto możliwość korzystania w samochodzie z dobrze znanych, zindywidualizowanych usług online – Google Earth i Google Street View oraz dostęp do portali społecznościowych Twitter i Facebook. Nowością jest możliwość streamingu mediów dostępnych online. Aplikacja MMI connect App zapewnia dostęp do usług takich jak Aupeo! i Napster.

Za pomocą Audi phone box można podłączyć w pojeździe aparat komórkowy, a mikrofon umieszczony w pasach bezpieczeństwa zapewnia doskonałą jakość głosu nawet podczas telefonowania przy otwartym dachu. Opcjonalny system nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System ma moc 680 W i dwanaście głośników. Osłony głośników niskotonowych są wykonane z oksydowanego aluminium i mają specjalny kształt. Zdobi je logo tego duńskiego producenta wysokiej klasy sprzętu HiFi. Biały diodowy światłowód nadaje systemowi szczególnej elegancji. Zwłaszcza nocą.



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Audi TT Roadster:
w lewo
Audi TT Roadster
© Audi
Audi TT Roadster
© Audi
Audi TT Roadster
© Audi
Audi TT Roadster
© Audi
Audi TT Roadster
© Audi
w prawo
Audi TTS Roadster:
w lewo
Audi TTS Roadster
© Audi
Audi TTS Roadster
© Audi
Audi TTS Roadster
© Audi
Audi TTS Roadster
© Audi
Audi TTS Roadster
© Audi
Audi TTS Roadster
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |