FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1707 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1158 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Spotkanie na szczycie mocy cz.1 – Rafał Płatek i Alfa Romeo GTAm
Autor: Michał Łuczyński  Dodano: 2012-05-09
Wyświetlono: 2559 razy
Spotkanie na szczycie mocy cz.1 – Rafał Płatek i Alfa Romeo GTAm
Alfa Romeo to marka, której dziedzictwo zawsze stanowiło punkt odniesienia dla współczesności. Firma Autotraper – jedyny dealer Alfy Romeo w Łodzi – rozpoczyna cykl „Spotkania na szczycie mocy”. Ma on przybliżyć historię włoskiego producenta w ciekawym kontekście doświadczeń kolekcjonerów, ludzi najbardziej związanych emocjonalnie z marką. W pierwszy odcinku Autotraper odwiedził Rafała Płatka i jego wyścigową Alfę Romeo GTAm.
foto © Autotraper

Współcześni nabywcy samochodów  Alfa Romeo mogą sobie nie zdawać sprawy z tego, jak istotne jest dziedzictwo tej marki dla twórców jej współczesnych modeli. Nazwy, stylistyczny kod, emblematy, a nawet pojemność niektórych silników mają swoje głębokie znaczenie. Dlatego Autotraper, łódzki, wielomarkowy dealer, który od 2011 roku w swojej ofercie posiada również samochody włoskie, rozpoczął cykl „Spotkania na szczycie mocy”. Prezentowane w salonie nowe modele Alfy Romeo przemierzają Polskę, aby odwiedzać w garażach kolekcjonerów niezwykle zachowane klasyki, sportowe legendy ze scudetto na chłodnicy i przybliżyć ciekawą historię marki klientom oraz pasjonatom motoryzacji.

Alfa Romeo GTAm
Cel pierwszego „Spotkania na szczycie mocy” został wybrany nieprzypadkowo. Rafał Płatek to małopolski kolekcjoner i kierowca wyścigowy, który jest właścicielem m.in. wyjątkowej Alfy GTAm. Samochód z powodzeniem startował w latach siedemdziesiątych w wyścigach ETCC (współcześnie WTCC). 920-kilogramowy pojazd zdobywał mistrzostwo serii, mierząc się z samochodami mocniejszymi nawet o 100 KM. Dwulitrowy silnik z wtryskiem paliwa generował 195 KM w pierwszych startach i aż 240 w kolejnym sezonie wyścigowym. Tych rzadkich aut powstało niewiele, bo tylko 40 egzemplarzy. Stosunek mocy do masy wynosi w przybliżeniu 4.84 kg/KM, co pozwala rozpędzić się nawet do 250 km/h, natomiast wzorowe przygotowanie mechaniczne umożliwia pokonanie wyścigowym tempem trasy o długości nawet 500 kilometrów – doskonały wynik jak na samochód, który ma ponad 40 lat.

Do Rafała Płatka skierowała nas również jego pasja. Nie jest on tylko posiadaczem klasycznych samochodów wyścigowych Alfa Romeo, ale również kierowcą wyścigowym i właścicielem zakładu, który zajmuje się renowacją pojazdów zabytkowych. Na spotkanie ze znawcą sportowych walorów aut spod Mediolanu Autotraper wybrał się najmocniejszą wersją Giulietty Quadrifoglio Verde – czterolistna koniczyna.

Czterolistna koniczyna na szczęście
Zielony listek wpisany w biały trójkąt pojawił się na sportowych autach Alfa Romeo pierwszy raz w 1923 roku, po pierwszym sukcesie w sycylijskim wyścigu Targa Florio. Czterolistna koniczyna miała przynosić szczęście kierowcom. Talizman został po latach wskrzeszony i ozdabia obecnie najmocniejsze i najlepiej wyposażone wersje samochodów włoskiej marki. Nie mogło zabraknąć wśród nich Giulietty. Kompakt w specyfikacji Quadrifoglio Verde to jedna z najszybszych i najmocniejszych propozycji w segmencie. Pod maską umieszczono benzynowy silnik 1.75 TBi o mocy 235 KM, pozwalający przyspieszyć do 100 km/h w 6.8 sekundy i osiągnąć 242 km/h prędkości maksymalnej. Moc na przednie koła przenosi 6-stopniowa manualna przekładnia o wysokiej precyzji działania. Sportowe doznania potęguje dość sztywno zestrojone zawieszenie i wzorowo skalibrowany układ kierowniczy. O zaawansowaniu konstrukcji świadczą nagrody, m.in. drugie miejsce w prestiżowym konkursie Car of the Year 2011.

Pasjonat i kierowca
Rafał Płatek jest doskonale znany wszystkim fanom klasycznych modeli Alfa Romeo. Małopolski kierowca wyścigowy i właściciel warsztatu, zajmującego się renowacją samochodów klasycznych, to z pewnością odpowiednie źródło wiedzy na temat dziedzictwa Alfy Romeo.  

Bardzo często mówi się, że samochody mają duszę. Podziela Pan ten pogląd?

– Owszem. Nawet niektóre współczesne samochody mają duszę, choć jest ich coraz mniej. Dusza to na pewno nie są osiągi tylko emocje, samopoczucie kierowcy i jego wrażenia, które pojawiają się w momencie obcowania z pojazdem. Samochód, który ma lepszy silnik wcale nie musi mieć „większej” duszy niż ten ze słabszym. Ważne jest, aby nasze wyobrażenia spotykły się z oczekiwaniami i z tym, co daje ten samochód. Wtedy możemy mówić o jego duszy. Zaobserwowałem ciekawą sytuację – dla współczesnych Włochów samochodem z duszą jest Mercedes i Porsche, a dla Niemców Alfa Romeo. Widać „wymianę” między krajami – w końcu żyjemy w zjednoczonej Europie (śmiech). Dlatego Niemcy szukają czegoś bardziej frywolnego, innego od niemieckiej precyzji, a Włosi wręcz przeciwnie.

Szczególną miłością darzy Pan samochody włoskie z Alfą Romeo na czele. Czym szczególnym auta te zdobyły Pana serca?

– Alfa była moim pierwszym samochodem klasycznym. Wcześniej jeździłem Fiatem 126p mojej mamy, potem miałem pierwsze własne auto – Renault. Później przyszedł czas na samochody japońskie, które były solidne i dawały przyjemność z jazdy, ale szczególnie się do nich nie przywiązywałem. W pewnym momencie ich atrakcyjność przemijała i wtedy zacząłem szukać czegoś ponadczasowego. Wybór padł na Alfa Romeo Giulię z 67 roku, którą kupiłem okazyjnie. Używałem tego auta na co dzień, jeżdżąc do pracy i niejednokrotnie musiałem pchać je, żeby silnik odpalił. Jeśli wziąć pod uwagę moje ówczesne miejsce pracy, Warszawę - sprawował się świetnie. Kradzieże samochodów były wtedy nagminne, a ja nie martwiłem się nawet, żeby zamykać auto na klucz (zamki i tak nie działały).  Mam tę Alfę do tej pory, odrestaurowaną.

Poza renowacją aut, aktywnie bierze Pan udział również w sporcie motorowym. Jak przygotować samochód klasyczny i team na taką imprezę?

– Często z samochodem jest łatwiej niż z zespołem. Najtrudniej zbudować właśnie team i znaleźć kierowców, z którymi chciałoby się jeździć. Trzeba pamiętać, że jest to drogi sport i finanse stanowią nierzadko potężną barierę. W wyścigach długodystansowych ważne jest znalezienie odpowiedniego zmiennika, który będzie świadomy, że w razie wypadku będzie zmuszony odkupić auto - nie ma ubezpieczeń dla samochodów klasycznych. Jedynym możliwym zabezpieczeniem np. w Niemczech jest depozyt składany przed wypożyczeniem auta, co w przypadku wyścigów jest dość ryzykowne. Z drugiej strony wyraźnie wpływa to na większy szacunek kierowców wobec samochodów. Przygotowanie samego pojazdu również nie jest łatwe.  Nie można zwykłego auta nagle przerobić na auto sportowe – poszczególne części nie są dostosowane do takich form eksploatacji.

Czy dzisiejsze wyścigi są odtworzeniem imprez sprzed kilkudziesięciu lat?

– Tak, choć są jednak pewne różnice. Auta wyposażone są w katalizatory, które w oryginałach nie były montowane i poziom hałasu jest nieco ograniczony w stosunku do minionych lat, jednak nadal jest to poziom wyższy niż w autach współczesnych. Co więcej, pośród odnawianych aut wciąż pojawiają się oryginalne, autentyczne samochody. Sam mam taki – Alfę Romeo GTA z 1969 roku. Jest to auto zbudowane do sportu, pochodzące z Czech, przygotowane w najwyższej specyfikacji. Jeździli nim najlepsi kierowcy, biorący udział w najbardziej prestiżowych imprezach. A teraz stoi w moim garażu!

Samochody historyczne są znacznie lżejsze od aut współczesnych. Stosunek masy do mocy silnika jest więc niezwykle korzystny. Na jakie osiąg może Pan liczyć w swoich klasykach?

– Minimalna waga mojego auta to 920 kg przy mocy silnika powyżej 190 KM. Osiągi zależą więc od przełożenia i biegów. Na najdłuższym przełożeniu jest to ok 250 km/h, przy krótszych, które najczęściej stosuję w wyścigach, jest to ok. 200-205 km/h. Przy wyścigach długodystansowych na dystansie 500 km, gdzie pętla toru ma około 27 km, jazda jest więc nie lada wysiłkiem dla samochodów klasycznych.

Jak zacząć przygodę z samochodami klasycznymi, jeśli nie ma się takiego mentora jak Pan?

– Wydaje mi się, że każdy powinien wybrać klasyka, w którym będzie się dobrze czuł i na którego będzie go stać. Utrzymanie i naprawy są dość kosztowne. Poza tym nie polecam takich aut osobom bez pasji i zamiłowania. Kupno auta dla tzw. szpanu jest wyrzuceniem pieniędzy, a poświęcanie czasu na pielęgnację i naprawy szybko się znudzi. Zamiłowanie i podstawowa wiedza techniczna są niezbędne. Samochody klasyczne są dla osób, które je lubią i znają się na nich, albo dla tych, których na to stać i chcą się pokazać.

 



Źródło: Autotraper, informacja Mototarget.pl

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Spotkanie na szczycie mocy cz.1 :
w lewo
Spotkanie na szczycie mocy cz.1
© Autotraper
Spotkanie na szczycie mocy cz.1
© Autotraper
Spotkanie na szczycie mocy cz.1
© Autotraper
Spotkanie na szczycie mocy cz.1
© Autotraper
Spotkanie na szczycie mocy cz.1
© Autotraper
Spotkanie na szczycie mocy cz.1
© Autotraper
w prawo
 Inne artykuły
» Po raz pierwszy w Polsce – nowe Porsche 911 Cabrio na targach w Poznaniu 2019-03-26
  911 Carrera 4S Cabriolet Zaprezentowane światu przed zaledwie dwoma miesiącami, ani razu nie pokazane jeszcze w Polsce, nowe Porsche 911 (992) w odmianie kabriolet będzie można obejrzeć na rozpoczynających się w najbliższy czwartek targach Poznań Motor Show.... więcej »

» Samochody zasilane paliwami alternatywnymi na Alternative Fuels Technology podczas Poznań Motor Show 2019-03-26
  Poznan Motor Show logo Grupa MTP – lider w organizacji targów motoryzacyjnych oraz Koalicja na Rzecz Autogazu – reprezentująca największych polskich producentów rozwiązań w branży Auto Gaz zapraszają do wzięcia udziału w targach Alternative Fuels Technology, które odbęd... więcej »

» Ford zaprezentuje Fiestę i Focusa EcoBoost Hybrid: inteligentne samochody dla inteligentnego świata 2019-03-26
  Ford Mondeo Hybrid kombi Ford przedstawi istotne informacje dotyczące elektryfikacji samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i SUV-ów w ramach wizji firmy dotyczącej nowej ery mobilności na specjalnym wydarzeniu „Go Further”, które odbędzie się 2 kwietnia 2019 roku w Ams... więcej »

» Komisja Europejska: porozumienie dotyczące nowego obowiązkowego wyposażenia w samochodach 2019-03-26
  Volkswagen - bezpieczeństwo modeli Przedstawiciele państw członkowskich Unii Europejskiej, Parlamentu Europejskiego oraz Komisji Europejskiej porozumieli się w sprawie przepisów mających poprawić bezpieczeństwo na drogach. Przewidują one, że od 2022 roku w europejskich pojazdach obowiązkowo będ... więcej »

» Rok rekordów: SEAT z najwyższym zyskiem operacyjnym w historii 2019-03-25
  SEAT wyniki finansowe Ubiegły rok był dla SEAT-a najlepszym w historii marki. Hiszpański producent samochodów odnotował zysk operacyjny na poziomie 254 mln euro, co stanowi wzrost o 33,4% w porównaniu z rokiem 2017 (191 mln euro). Jednocześnie obroty koncernu wzrosły o 3,1% do 10,2... więcej »

» Widzisz różnicę? Kierowcy, którzy jeżdżą także na rowerze, mogą szybciej rozpoznawać niebezpieczne sytuacje – potwierdziły to wyniki studium zleconego przez Forda 2019-03-25
  Ford DSFL Ford rowery Ford rowerzysci Popatrz na dwa poniższe zdjęcia przez około dziesięć sekund, a są szanse, że zauważysz niewielką, ale znaczącą zmianę. * Jeśli jesteś kierowcą, a także rowerzystą, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zauważysz tę różnicę szybciej. ... więcej »

» Honda po raz kolejny organizuje szkolenie z zakresu bezpiecznej jazdy motocyklem! 2019-03-25
  Druga edycja Honda Gymkhana Honda – największy producent motocykli na świecie oraz firma, która przykłada wielką wagę do spraw związanych z bezpieczeństwem jazdy motocyklem, zaprasza wszystkich posiadaczy motocykli marki HONDA kupionych w polskiej sieci Honda i serwisowanych w ASO ... więcej »

» Nissan na Poznań Motor Show 2019 2019-03-25
  LEAF NISMO RC Samochody elektryczne stają się elementem motoryzacyjnego krajobrazu, także w Polsce. I to właśnie elektromobilność będzie tematem przewodnim eskpozycji Nissana podczas tegorocznego Poznań Motor Show. Centralne miejsce stoiska japońskiego producenta zajmie spe... więcej »

» Audi najlepszą marką we wszystkich klasach 2019-03-22
  Audi A6, auto koncepcyjne i 4 sportowe modele na Poznań Motor Show 2018 Audi wielkim zwycięzcą ankiety czytelników Auto Bild "Najlepsze marki we wszystkich klasach". Cztery pierścienie wygrały w siedmiu kategoriach indywidualnych dotyczących jakości pojazdów oraz otrzymały nagrodę główną „Najlepsza marka we wszystkich klasac... więcej »

» Harmonogram konferencji prasowych podczas Press Day na Poznań Motor Show 2019-03-22
  Poznan Motor Show logo Już w czwartek rozpoczyna się długo wyczekiwany Poznań Motor Show. Poniżej przedstawiamy harmonogram konferencji, które odbędą się w pierwszym dniu targów, przeznaczonym dla przedstawicieli mediów.... więcej »

» Znamy ceny DS 3 CROSSBACK! 2019-03-22
  DS 3 CROSSBACK W momencie powstania marki DS Automobiles, która ma być uosobieniem luksusu, obiecałem, że co roku będziemy wprowadzali nowy model. I dotrzymuję słowa. Po DS 7 CROSSBACK prezentujemy DS 3 CROSSBACK i DS 3 CROSSBACK E-TENSE, nasz pierwszy model w 100% elektrycz... więcej »

» Jak powstawała CUPRA Formentor? Proces projektowania w trzech krokach 2019-03-22
  Cupra Formentor Proste linie czy zaokrąglone kształty? Ekran wbudowany w deskę rozdzielczą czy zawieszony nad nią? Proces tworzenia samochodu koncepcyjnego, który zdefiniuje przyszły kierunek rozwoju marki, prowokuje tysiące pytań i wymaga niezliczonych godzin szkicowania. To... więcej »

» SEAT i IBM rewolucjonizują miejską mobilność z pomocą sztucznej inteligencji 2019-03-21
  SEAT Minimo Dzień po prezentacji elektrycznego samochodu koncepcyjnego Minimó, SEAT zaprezentował nowe rozwiązanie ułatwiające poruszanie się po mieście − Mobility Advisor. Opracowana we współpracy z IBM aplikacja, wykorzystując sztuczną inteligencję Watson, ma pomó... więcej »

» Innowacyjna instalacja uzdatniania wody na terenie fabryki Audi oszczędzi nawet 500 tysięcy metrów sześciennych wody rocznie! 2019-03-21
  Audi fabryka Audi osiągnęło kolejny etap na drodze do produkcji samochodów wolnej od wytwarzania nieczystości. W fabryce w Ingolstadt ruszyło właśnie nowe centrum zaopatrzenia zakładu w wodę przemysłową. Wykorzystując istniejącą już na terenie zakładu oczyszczalnię, około ... więcej »

» Audi na Poznań Motor Show 2019: trzy premierowe modele elektryczne oraz gama nowoczesnych samochodów różnych segmentów 2019-03-21
  Audi e-tron ladowanie Podczas tegorocznej edycji największej w naszym kraju imprezy motoryzacyjnej Poznań Motor Show, marka z czterema pierścieniami w logo zaprezentuje cztery różne, napędzane elektrycznie modele samochodów, podkreślając w ten sposób swą ofensywę w kierunku elektro... więcej »

» Od początku roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na świecie 75.000 pojazdów 2019-03-21
  Volkswagen e-Crafter W pierwszych dwóch miesiącach tego roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na świecie 75.000 pojazdów, czyli o 8.900 więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku (+ 13,4%).... więcej »

» Kongres MOVE Mobility & Vehicles na tagach Poznań Motor Show 2019-03-21
  Nissan LEAF Podczas tegorocznych Targów Poznań Motor Show, w dniach 28-29 marca 2019 r. odbędzie się kolejna edycja Kongresu poświęconego elektromobilności – Kongresu MOVE Mobility & Vehicles. Jest to najważniejsze forum ekspertów z branży elektromobilności.... więcej »

» Wyścigowa wersja nowego Mitsubishi L200 wystartuje w australijskiej serii SuperUte 2019-03-21
  L200 SuperUte L200 sport W zeszłym roku był najlepiej sprzedającym się modelem Mitsubishi w tym kraju, z wynikiem ponad 24 000 egzemplarzy. Mitsubishi zanotowało rekordową sprzedaż L200 już czwarty rok z rzędu, poprawiając poprzedni wynik ustanowiony w 1998 roku.... więcej »

» Lekki, wydajny, mocny: nowy, turbodoładowany silnik Audi przeznaczony do wyścigów DTM 2019-03-20
  Audi RS 5 silnik Audi silnik W DTM rozpoczyna się nowa era. Począwszy od sezonu 2019, samochody Klasy 1 (Class 1) popularnej serii wyścigów samochodów turystycznych, wykorzystywać będą nowoczesne i wysoce wydajne silniki. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa Audi RS 5 DTM wytwa... więcej »

» Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 rusza na podbój rynku opon Ultra High Performance 2019-03-20
  Goodyear Eagle F1 Na rynku zadebiutuje nowa generacja opon Ultra High Performance (UHP) od Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując najnowocześniejszą, wszechstronną oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają istotną poprawę parametró... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096
Wyświetlane: 0 - 20 z 21910 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Fotografia z artykułu:
Znamy ceny DS 3 CROSSBACK!

Zdjecie miesiaca


Fotografia z artykułu:
Znamy ceny DS 3 CROSSBACK!

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |