W zwiÄ…zku z fundamentalnymi zmianami, z którymi mierzy siÄ™ branża motoryzacyjna, obejmujÄ…cymi cztery kluczowe dziedziny – Å‚Ä…czność z internetem, autonomiczność, wspóÅ‚dzielenie pojazdów i elektryfikacjÄ™ (CASE), Toyota i Subaru Å‚Ä…czÄ… siÅ‚y, by produkować samochody zgodne z najnowszymi trendami.
WspóÅ‚praca w zakresie technologii i produktów
Od czasu podjÄ™cia wspóÅ‚pracy biznesowej w 2005 roku, obie firmy produkowaÅ‚y dla siebie wzajemnie różne modele oraz wspólnie opracowaÅ‚y bliźniacze sportowe coupe Toyota GT86 i Subaru BRZ. W czerwcu tego roku partnerzy ogÅ‚osili, że wspólnie zaprojektujÄ… platformÄ™ dla samochodów elektrycznych na baterie (BEV), a nastÄ™pnie zbudujÄ… oparty na niej samochód z napÄ™dem AWD Subaru i zelektryfikowanymi ukÅ‚adami napÄ™dowymi Toyoty.
W nadchodzÄ…cym okresie, w ramach zacieÅ›nionej wspóÅ‚pracy Toyota i Subaru wspólnie opracujÄ… nowe modele 4x4 oraz nastÄ™pnÄ… generacjÄ™ Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Subaru wprowadzi napÄ™d Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po udanej adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykaÅ„skim rynku. JednoczeÅ›nie obaj producenci rozwinÄ… wspóÅ‚pracÄ™ w dziedzinie Å‚Ä…cznoÅ›ci samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia.
Sojusz kapitałowy
Toyota zwiÄ™ksza swoje udziaÅ‚y w Subaru z 16,83% do 20%, zyskujÄ…c 20-procentowe prawo gÅ‚osu. Tym samym Subaru staje siÄ™ spóÅ‚kÄ… zależnÄ… Toyota Motor Corpotation. JednoczeÅ›nie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartoÅ›ci (do 80 miliardów jenów).
Obie firmy zacieÅ›niajÄ… wiÄ™zi, by wspólnie wejść na nowy poziom rozwoju wykraczajÄ…cy poza to, co każda z firm samodzielnie osiÄ…gnęła do tej pory. JednoczeÅ›nie marki Toyota i Subaru zachowajÄ… wÅ‚asnÄ… indywidualność.