Nowa Vitara zosta艂a opracowana na bazie koncepcyjnego modelu iV-4, który by艂 prezentowany podczas ubieg艂orocznego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Auto oferuje minimalny prze艣wit o warto艣ci 185 mm oraz masywne ko艂a z oponami w rozmiarze 215/55R17. K膮t natarcia jest równy 18,2°, a zej艣cia 28,2°. Baga偶nik oferuje 375 litrów pojemno艣ci. W razie potrzeby oparcia foteli mo偶na sk艂ada膰, a rolet臋 baga偶nika zdemontowa膰.
Pod mask膮 mo偶e pracowa膰 benzynowy silnik 1,6 litra lub wysokopr臋偶na jednostka o takiej samej pojemno艣ci. Obie konstrukcje rozwijaj膮 120 KM mocy, przy czym Diesel osi膮ga maksymalny moment obrotowy rz臋du 320 Nm, a motor benzynowy generuje 156 Nm.
W konfiguracji z silnikiem benzynowym dost臋pna jest pi臋ciostopniowa przek艂adnia manualna, natomiast w dieslu stosowana jest skrzynia sze艣ciostopniowa. Opcj膮 jest sze艣ciostopniowa przek艂adnia automatyczna, która mo偶e wspó艂pracowa膰 z motorem zasilanym benzyn膮.
Nowa Vitara zosta艂a wyposa偶ona w technologi臋 ALLGRIP, która mo偶e pracowa膰 w czterech trybach jazdy. W trybie AUTO priorytetem jest wydajno艣膰 paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domy艣lnie wykorzystuje nap臋d na przednie ko艂a, a w momencie wykrycia ich u艣lizgu w艂膮cza tryb 4WD. Tryb SPORT doskonale sprawdza si臋 podczas jazdy po kr臋tych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety nap臋du 4WD w odpowiedzi na nacisk na peda艂 przyspieszenia. Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza si臋 po o艣nie偶onych, nieutwardzonych lub 艣liskich nawierzchniach. System domy艣lnie za艂膮cza nap臋d 4WD. Z kolei tryb LOCK pozwala wydosta膰 auto z g艂臋bokiego 艣niegu, b艂ota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kó艂 tylnej osi.
Wyposa偶enie z zakresu bezpiecze艅stwa obejmuje m.in. siedem poduszek powietrznych, system zapobiegania kolizjom (Radar Brake Support) oraz adaptacyjny tempomat (ACC).
Nowa Vitara trafi na linie produkcyjne w臋gierskich zak艂adów Magyar Suzuki ju偶 na pocz膮tku 2015 roku, aby w pierwszej po艂owie roku zadebiutowa膰 w europejskich salonach sprzeda偶y.