Do rywalizacji Suzuki wystawi zupełnie nowy samochód SX4 WRC, bazujący na modelu SX4, który został zaprezentowany na 76 Salonie Samochodowym w Genewie.
Decyzja o przystąpieniu marki Suzuki do RSMŚ jest jedną z najważniejszych inicjatyw Działu Samochodów Koncernu. Przyniesie to wzrost świadomości marki Suzuki, jako producenta samochodów niezawodnych, ze sportowym charakterem. Doświadczenia zdobyte przy konstruowaniu samochodów rajdowych będą wykorzystywane podczas projektowania nowych modeli, jako część globalnego programu rozwoju marki.
Decyzja Suzuki o przystąpieniu do rywalizacji w WRC, które wraz z F1 są jednymi z dwóch najważniejszych wydarzeń w sportach samochodowych - została podjęta po sukcesach zespołów rajdowych w JWRC, począwszy od 2002 roku. Ważnym momentem dla marki było zdobycie mistrzostwa świata JWRC przez Suzuki IGNIS S1600 w 2004 roku - zaledwie trzy lata po przystąpieniu do rywalizacji w mistrzostwach. Suzuki SWIFT S1600 podczas rozpoczynającego się sezonu 2006 zajął pierwsze miejsce w swoje klasie podczas Rajdu Szwecji.
Suzuki SX4 WRC
Suzuki SX4 jest jednym z trzech zupełnie nowych modeli, które były prezentowane od marca 2005 roku. Pierwsze dwa samochody - SWIFT i GRAND VITARA zostały zaprezentowane na europejskim rynku, odpowiednio w marcu i we wrześniu 2005 roku. Oba modele zostały entuzjastycznie przyjęte przez klientów i branżę motoryzacyjną.
Wersja rajdowa SX4 powstawała równolegle z samochodem, który trafi do sprzedaży. SX4 WRC będzie poddane wielu testom i dalszemu rozwojowi, aby jak najlepiej przygotować auto do rywalizacji na rajdowych trasach już od sierpnia 2006.
Dokładne dane techniczne nowego Suzuki SX4 WRC będą ogłaszane stopniowo. Obecnie trwają prace nad zespołem napędowym i układem przeniesienia napędu. Prezentowany koncept wyposażony jest w nowy dwulitrowy turbodoładowany silnik J20. Silnik dysponuje momentem obrotowym 637 Nm przy 3.000 obr/min i posida 235kW ( 320 KM) przy 4.000 - 4.500 obr/min
Nowy stały napęd na wszystkie koła ( All Wheel Drive) zastosowany w samochodzie WRC wyposażony jest w mechaniczne dyferencjały (przedni i tylni) oraz elektroniczny miedzyosiowy mechanizm różnicowy.
SX4 WRC concept
SILNIK
Turbodoładowany
Rozbudowana jednostka J20
Aluminiowy blok
Pojemność 1997 cm³
Moc maksymalna 235kW/(320 KM)/4.000-4.500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 637Nm/3.000 obr/min
DOHC, rozrząd z łańcuchem
4 zawory na cylinder
WYMIARY
Długość 4.125 mm
Szerokość 1.770 mm
Wysokość 1.450 mm
Rozstaw osi 2.525 mm
WAGA 1.230 kg
KOŁA
Obręcze: asfalt 8x18 cali - szuter 7x15 cali
Opony: asfalt 20/65-18 - szuter 17/65 - 15
PRZENIESIENIE NAPĘDU
4wd
Sprzęgło węglowe trzytarczowe
Elektroniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy
Tył / przód - mechaniczne dyferencjały
Sekwencyjna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami ze sterowaniem przy kierownicy
PRZEDNIE HAMULCE
Asfalt: wentylowane tarcze o średnicy 370mm, ośmiotłoczkowe
Szuter: wentylowane tarcze o średnicy 304 mm, czterotłoczkowe
TYLNE HAMULCE
Asfalt: wentylowane tarcze o średnicy 358mm, czterotłoczkowe
Szuter: wentylowane tarcze o średnicy 304 mm, czterotłoczkowe
Hydrauliczny hamulce ręczny
ZAWIESZENIE
Tylne i przednie: kolumna MacPhersona ze sprężyną śrubową
UKŁAD KIEROWNICZY
Hydrauliczny ze wspomaganiem