-
ZwyciÄ™zcy z Le Mans zapewnili sobie w Chinach mistrzowski tytuÅ‚ w serii wyÅ›cigów dÅ‚ugodystansowych
-
Trio Fässler, Lotterer i Tréluyer Å›wiÄ™tuje tryumf w Szanghaju
-
Czternaste podium dla Audi, w bieżącym sezonie wyÅ›cigów serii WEC
Audi, odnoszÄ…c szóste zwyciÄ™stwo w siódmym z oÅ›miu wyÅ›cigów i zdobywajÄ…c tytuÅ‚ mistrzowski Mistrzostw Åšwiata na DÅ‚ugich Dystansach FIA-WEC, ma podwójny powód do Å›wiÄ™towania. Po wygranej w klasyfikacji producentów, odniesionej przed trzema tygodniami w Japonii, zespóÅ‚ w skÅ‚adzie Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, prowadzÄ…cy Audi R18 e-tron, zapewniÅ‚ sobie zwyciÄ™stwo w klasyfikacji kierowców. W Szanghaju zwyciÄ™skiemu zespoÅ‚owi wystarczyÅ‚a trzecia lokata. WyÅ›cig wygrali bowiem, po pasjonujÄ…cej jeździe, ich koledzy z teamu: Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer.
Po ogÅ‚oszeniu wyników okazaÅ‚o siÄ™, że wszystkich szeÅ›ciu kierowców Audi wygraÅ‚o
w ten sposób caÅ‚y sezon wyÅ›cigów dÅ‚ugodystansowych FIA - WEC. Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish uplasowali siÄ™ w tym sezonie przed Marcelem Fässlerem, André Lottererem i Benoît Tréluyerem, którzy wygrali w roku ubiegÅ‚ym. Trzy zwyciÄ™stwa – w Silverstone, w 24-godzinnym wyÅ›cigu w Le Mans i w Austin, do tego trzy drugie miejsca w Spa, São Paulo i Fuji oraz trzecia lokata w Szanghaju –
to solidne podstawy tytułu mistrzowskiego.
Podczas trwajÄ…cego sezonu, Audi czternaÅ›cie razy Å›wiÄ™towaÅ‚o zdobycie miejsca na podium wyÅ›cigów WEC. Sześć razy byÅ‚o to podium najwyższe. Kwestia wywalczenia tytuÅ‚u mistrza Å›wiata rozstrzygnęła siÄ™ akurat w Chinach – najważniejszym dla Audi rynku zbytu, choć w wyÅ›cigu niezbyt dopasowanym do specyfikacji modelu Audi R18 e-tron quattro. Mimo tego i mimo awarii opony, której usuniÄ™cie wymagaÅ‚o dodatkowego pit stopu, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer zdobyli dla Audi pierwsze wyÅ›cigowe zwyciÄ™stwo w PaÅ„stwie Åšrodka. Tréluyer, po szybkim finiszu przejechaÅ‚ liniÄ™ mety z przewagÄ… 15,374 sekundy nad pozostaÅ‚ymi.
Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, w walce o tytuÅ‚ unikali zbÄ™dnego ryzyka
i skoncentrowali się bardziej na tym, by ich przejazd był po prostu bezbłędny.
Teraz Audi bez presji wystartuje w finale sezonu WEC, który odbÄ™dzie siÄ™ za trzy tygodnie w Bahrajnie. Tam zamierza wywalczyć swoje siódme w tym sezonie zwyciÄ™stwo.
* Z zastrzeżeniem oficjalnych wyników podanych przez FIA
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Grupa Audi w roku 2012 dostarczyÅ‚a klientom 1 455 123 samochody marki Audi. W ciÄ…gu caÅ‚ego roku, przedsiÄ™biorstwo wypracowaÅ‚o obrót w wysokoÅ›ci 48,8 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósÅ‚ 5,4 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach caÅ‚ego Å›wiata, a produkcja odbywa siÄ™ w zakÅ‚adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (WÄ™gry), w Brukseli (Belgia), w BratysÅ‚awie (SÅ‚owacja), Martorell (Hiszpania), w KaÅ‚udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). Cztery ringi jeszcze w 2013 rozpocznÄ… produkcjÄ™ w Foshan (Chiny), w roku 2015 w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. SpóÅ‚kami należącymi w 100% do Audi AG sÄ… miÄ™dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ WÅ‚ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/WÅ‚ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 70 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. Do roku 2015, koncern planuje inwestycje rzÄ™du 11 miliardów Euro, gÅ‚ównie w nowe produkty i zrównoważone technologie.
Audi przykÅ‚ada dużą wagÄ™ do korporacyjnej odpowiedzialnoÅ›ci, a w swej strategii ustanowiÅ‚o zasadÄ™ zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. DÅ‚ugoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.