FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1661 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1128 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Taniec na wulkanie: nowe Audi A3 o lepszej niż kiedykolwiek dynamice
  Dodano: 2020-02-10
Wyświetlono: 98 razy
Taniec na wulkanie: nowe Audi A3 o lepszej niż kiedykolwiek dynamice
Na salonie samochodowym w Genewie Audi świętować będzie światową premierę nowego modelu A3 Sportback. Wcześniej jednak producent samochodów segmentu premium poddaje czwartą generację tego popularnego auta wyjątkowej próbie: na należącej do archipelagu Azorów portugalskiej wyspie São Miguel, ten kompaktowy sportowy samochód poddawany jest obecnie testom mającym na celu zgromadzenie doświadczeń z dynamicznej jazdy na wymagających trasach wyspy.
foto © Audi

  • Doskonała przyczepność, porywająca dynamika i ogromna radość z jazdy: napęd quattro
  • Sportowe i bezpośrednie prowadzenie: progresywny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem
  • Duża rozpiętość od zwinności do komfortu: adaptacyjne zawieszenie

 

 

Czyste emocje: pierwotna idea

 

Tam, gdzie kiedyś wulkany uformowały cały archipelag, a jeszcze dziś ziemia w wielu miejscach wrze, Audi demonstruje istotę swego DNA: napęd quattro. W surowym krajobrazie São Miguel – miejscowości, w której odbywa się spektakularny Rajd Azorów, czwarta generacja A3 prezentuje się w swej najbardziej emocjonującej postaci. Napęd na cztery koła tego kompaktowego modelu to kolejny stopień ewolucji rozwiązania technicznego, które odniósło tak ogromny sukces. Sercem napędu quattro jest elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, zarządzane przez precyzyjny program komputerowy. Sprzęgło to nadaje Audi A3 maksimum stabilności, przyczepności i radości z jazdy, a do tego jeszcze pracuje nadzwyczaj wydajnie. Efektem jego współpracy z adaptacyjnym zawieszeniem i progresywnym układem kierowniczym jest sportowa jazda wywierająca wrażenie zwłaszcza na wąskich serpentynach i urozmaiconych topograficznie odcinkach górskich
i nizinnych.

 

 

Inteligentna regulacja: napęd quattro w szczegółach

 

Sprzęgło umieszczono na końcu wału Kardana przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Taka pozycja montażowa przyczynia się do wyważonego podziału obciążeń pomiędzy osiami. W jego wnętrzu znajduje się pakiet płytek, które poruszają się zanurzone w oleju. Metalowe pierścienie cierne sprzęgła są ułożone parami, jeden za drugim – jeden pierścień w każdej parze jest trwale zazębiony z rotującą obudową sprzęgła, która obraca się wraz z wałem Kardana, a każdy drugi pierścień – z krótkim wałkiem zdawczym połączonym z mechanizmem różnicowym tylnej osi.

 

Elektroniczną regulację rozkładu momentu obrotowego, Audi dopasowało specjalnie do nowego modelu A3 i powiązało ją z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Czerpie ona niezbędne dane z czujników w zawieszeniu i oprócz właściwości jezdnych oraz stanu nawierzchni, rozpoznaje także styl jazdy. Na podstawie tych danych sterownik oblicza optymalny pod względem wydajności rozkład momentów i przekazuje tę wartość na sprzęgło. Jest to wyjątkowo wydajne rozwiązanie.

 

 

Napęd na cztery koła rozdziela momenty między przednią i tylną osią zmiennie i bardzo elastycznie. Podczas normalnej jazdy, siły napędowe z silnika w dużej mierze docierając na koła przedniej osi. Podczas ruszania, czy przy kiepskiej przyczepności kół przedniej osi, sprzęgło błyskawicznie przekierowuje momenty. W takim momencie uaktywnia się elektryczna pompa osiowo-tłokowa, która działa na pakiet płytek z maksymalnym ciśnieniem hydraulicznym 44 barów. Im mocniej je ściśnie, tym więcej momentów napędowych dociera na oś tylną – maksymalnie 100 procent. Sprzęgło może kierować część momentów na tylną oś już wtedy, gdy kierowca podczas sportowej jazdy skręci kierownicą. Gdy doda gazu, momenty napędowe bez trudu i początkowej podsterowności wprowadzają nasze Audi A3
w zakręt. Przy zmianie obciążenia, podział momentów pozwala na odpowiednie „wciśnięcie” pojazdu w zakręt, co jeszcze bardziej zwiększa dynamikę jazdy.

 

Pełna kontrola: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy

 

Selektywny rozkład momentów napędowych między kołami – funkcja oprogramowania elektronicznego system stabilizacji toru jazdy (ESC) – jest przysłowiową „wisienką na torcie” sportowych cech modelu. Podczas bardzo szybkiego pokonywania zakrętu przez Audi A3, przy pomocy lekkich przyhamowań, system ten oddziałuje na oba koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu. Różnica sił napędowych obu osi dosłownie wciska pojazd w zakręt i pozwala mu precyzyjnie podążać za kątem skrętu kierownicy. Sprawia to, że samochód ten prowadzi się jeszcze bardziej zwrotnie, płynnie i bezpiecznie.

 

Odczuwalny wpływ na charakterystykę napędu quattro mają także trzy tryby pracy elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC. Dzięki niemu, przyczepność i stabilność jazdy można dopasować do życzenia kierowcy. W razie konieczności regulacji przez elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, system ten ingeruje miękko i prawie niezauważalnie. W trybie ESC ON dopływ sił jest maksymalny. Oznacza to, że przyspieszenie jest bezpieczne i stabilne – przy możliwie niewielkim poślizgu kół. Jeśli kierowca wybierze tryb Sport, to na podłożu o niskim współczynniku tarcia, takim jak np. śnieg, może w kontrolowany i bezpieczny sposób wejść nawet w drifting. Tutaj poślizg kół jest większy, co zapewnia większą radość z jazdy. W trybie ESC Off, ewentualny poślizg kół jest prawie nieograniczony, dzięki czemu Audi A3 oferuje w nim najczystszą przyjemność prowadzenia.

 

Zmienny w każdej sytuacji: progresywny układ kierowniczy

 

Ze względu na swą konstrukcję, konwencjonalne układy kierownicze zawsze wymuszają kompromis pomiędzy sportowym duchem, a komfortem. Elektromechaniczny progresywny układ kierowniczy w nowym Audi A3 ten konflikt interesów rozwiązuje. Jego zębatka i wałek zębaty mają specjalny kształt i specjalną formę zębów. Dzięki temu – w zależności od kąta skrętu kierownicy – możliwe jest uzyskanie różnych przełożeń. Gdy koło kierownicy skręcone jest bardzo mocno, przełożenie jest mniejsze i układ kierowniczy działa bardzo bezpośrednio. Zmniejsza to wysiłek wkładany w kierowanie pojazdem w ruchu miejskim i podczas manewrowania oraz znacznie zwiększa poziom komfortu.

 

 

Na krętych drogach progresywny układ kierowniczy zwiększa dynamikę jazdy – A3 prowadzi się jeszcze bardziej sportowo. Do pełnego zakresu – od prawej do lewej -  wystarcza dokładnie 2,5 obrotu kierownicy, a przełożenie w położeniu środkowym wynosi 14,3:1. Wspomaganie kierownicy harmonizuje perfekcyjnie z tym charakterem i dopasowuje się do aktualnej prędkości. Przy niskich prędkościach wspomaganie pracuje mocniej, co ułatwia manewrowanie, a wraz z rosnąca prędkością – jest coraz słabsze. W ten sposób kierowca podczas szybkiej jazdy na autostradzie w pełni panuje nad pojazdem.

 

Progresywny układ kierowniczy posiada wysoce wydajny elektromechaniczny napęd, który działa tylko w razie potrzeby. Współpracuje on ściśle z różnymi systemami wsparcia, przykładowo – z adaptacyjnym asystentem jazdy, asystentem omijania i asystentem parkowania.

 

 

Nowa technika tłumienia w kompaktowym modelu: adaptacyjne zawieszenie

 

Komfortowe i miękkie, czy sportowe i sprężyste? Zawieszenie z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia pozwala na jedno i na drugie. Trzy stopnie utwardzania amortyzatorów gwarantują wyczuwalną rozpiętość właściwości jezdnych i wyjątkowo zwinne zachowanie pojazdu. Czujniki mierzą przyspieszenie pionowe karoserii i ruch względny poszczególnych kół. Sterownik w milisekundach przetwarza wszystkie sygnały z czujników i każdy amortyzator  z osobna, nieustannie dopasowuje się do stanu nawierzchni, sytuacji drogowej i życzeń kierowcy. W amortyzatorach znajdują się elektromagnetycznie uruchamiane zawory, które można błyskawicznie i w bardzo energooszczędny sposób regulować. W zależności od pozycji otwarcia zaworu, ciecz w układzie hydraulicznym może przepływać wolniej lub szybciej. Dzięki temu, charakterystyka amortyzatorów zmienia się w zakresie od miękkich do twardych.

 

W systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może przełączać podstawowe ustawienie amortyzatorów w trzech trybach: comfort, auto i dynamic. W ten sposób zawieszenie zwiększa zakres tłumienia, począwszy od miękkiego  podczas spokojnej jazdy, aż po sztywną amortyzację, a rozpiętość ta jest  wyczuwalna. Podczas sportowej jazdy w zakrętach amortyzatory stabilizują pojazd,
a podczas hamowania redukują efekt tzw. nurkowania. Dzięki temu, koła utrzymują lepszy kontakt z jezdnią.

 

Kwestia charakteru: Audi drive select

 

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select stanowi punkt styczny między regulowanymi systemami zawieszenia i napędu oraz między kierowcą. Przy pomocy przycisku znajdującego się w pobliżu dźwigni zmiany biegów, kierowca może przełączać między jego pięcioma trybami: comfort, auto, dynamic, efficiency i individual. Wybierając ustawienie individual, kierowca może w znacznym stopniu dowolnie ustawiać swoje preferencje.

 

 

W każdym modelu A3 system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select zmienia charakterystykę pracy przepustnicy i wspomagania układu kierowniczego. W zależności od wyposażenia, system dodatkowo może być zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów S tronic, napędem na cztery koła quattro i zawieszeniem z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia. Ponadto wpływa on także na pracę systemów komfortu i bezpieczeństwa, takich jak automatyczna klimatyzacja, reflektory diodowe Matrix, napinacze pasów bezpieczeństwa i korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control.



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Testy dwóch młodych zawodników Audi w Formule E
» Audi i Ericsson zacieśniają współpracę nad wdrożeniem technologii 5G w procesy produkcyjne
 Inne artykuły
» Nowe modele CUPRA - oficjalna premiera w CUPRA Studio 2020-02-20
  CUPRA Leon PHEV 20 lutego odbyła się uroczysta inauguracja CUPRA Studio. Wydarzenie zostało połączone z oficjalną premierą czterech nowych modeli – dwóch wersji modelu CUPRA Leon, pierwszego elektrycznego samochodu wyścigowego CUPRA e-Racer oraz wyczynowego CUPRA Leon C... więcej »

» Nowy Caddy: jeszcze bardziej cyfrowy, połączony z siecią, wydajny i charyzmatyczny 2020-02-20
  Nowy Caddy 2020 Może być samochodem dostawczym, autem do przewozu osób, rodzinnym vanem lub kamperem o nieograniczonych możliwościach. Jak dotąd wyprodukowano go w ilości ponad trzech milionów egzemplarzy. Teraz, Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa przed światem piątą gene... więcej »

» Testy dwóch młodych zawodników Audi w Formule E 2020-02-20
  Audi Sport ABT Schaeffler 2020 Kelvin van der Linde i Mattia Drudi podczas testów rekrutacyjnych Formuły E w Marakeszu wystartują w barwach Audi. Dzień po piątej rundzie serii wyścigów samochodów w pełni elektrycznych, która odbędzie się 29 lutego w Marakeszu, w Maroko, dwaj młodzi zawodnic... więcej »

» Volvo Cars wnioskuje do ONZ w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego 2020-02-20
  Volvo ONZ Volvo Cars wzywa dziś rządy i organy regulacyjne na całym świecie do rozwiązania problemu dużej nierówności w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego między gospodarkami rozwiniętymi i rozwijającymi się. Pomimo postępów poczynionych w ostatnich dziesięciolecia... więcej »

» Honda powiększa ofertę modelu Civic Type R o dwie nowe wersje! [ZDJĘCIA] 2020-02-20
  Civic Type R Limited Edition i Sport Line Honda powiększa ofertę modelu Civic Type R o dwa nowe warianty – Limited Edition i Sport Line. Bazując na dynamice standardowego Civica Type R GT, każda z nowych odmian tego modelu oferuje inny styl i charakterystykę osiągów, co zwiększa atrakcyjność wie... więcej »

» Volkswagen Group Polska oraz Shell wprowadzają nowy olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE 2020-02-18
  olej 0W-30 Longlife III FE Nowoczesne wysokoprężne i benzynowe jednostki napędowe montowane w nowych samochodach Grupy Volkswagen wymagają stosowania oleju syntetycznego o niskiej lepkości, który zapewnia lepsze smarowanie, a także bardziej stabilne parametry w szerszym zakresie tempera... więcej »

» Audi i Ericsson zacieśniają współpracę nad wdrożeniem technologii 5G w procesy produkcyjne 2020-02-18
  Audi i Ericsson 5G Audi podejmuje kolejny krok w kierunku produkcji opartej na technologii 5G. Wraz ze szwedzkim dostawcą rozwiązań sieciowych koncernem Ericsson, cztery pierścienie prezentują nowy projekt pilotażowy w zakresie interakcji człowiek-robot. Jednym z pierwszych przy... więcej »

» Robert Kubica opowiada o planach na nadchodzący sezon 2020-02-18
  Kubica DTM 2020 W sezonie 2020 do BMW Turbo Power w DTM po raz pierwszy dołączy prywatny zespół kliencki. Francuski zespół ART Grand Prix wraca do serii z BMW M4 DTM. Liczba samochodów wyścigowych BMW w stawce wzrośnie tym samym do siedmiu. Za kierownicą prywatnego BMW M4 DTM... więcej »

» Bramkarz FC Barcelony Marc ter Stegen globalnym ambasadorem marki CUPRA 2020-02-18
  Cupra Marc ter Stegen, Marc ter Stegen CUPRA Jeden z najlepszych bramkarzy na świecie, Niemiec Marc ter Stegen, dołączył do grona globalnych ambasadorów CUPRA. Zawodnik grający w barwach klubu FC Barcelona otrzymał do dyspozycji jeden z 1999 samochodów CUPRA Ateca Limited Edition. Piłkarz po raz pierwsz... więcej »

» Norweska Policja będzie jeździła samochodami Volvo 2020-02-18
  Volvo policja Volvo Car Norway podpisało umowę, w ramach której samochody naszej marki zasilą flotę norweskiej Policji. Wśród radiowozów, będą także modele V90 Cross Country przystosowane do potrzeb specjalnych jednostek dokonujących patroli z pomocą psów. Bagażniki tych au... więcej »

» Volkswagen Group Components i E.ON opracowały innowacyjną stację szybkiego ładowania samochodów elektrycznych 2020-02-17
  Volkswagen E.ON Powstanie gęstej sieci publicznych ładowarek do samochodów elektrycznych będzie możliwe znacznie szybciej, niż się dotąd wydawało. E.ON i Volkswagen Group Components przedstawiły w Essen prototyp przenośnej ultraszybkiej stacji ładowania. Jest ona wyposażona w... więcej »

» 36 punktów ładowania samochodów elektrycznych na terenie Volkswagen Group Polska 2020-02-17
  Volkswagen ladowarki, Volkswagen stacje ladowania W ofercie marek Grupy Volkswagen w Polsce są samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in w niemal każdym segmencie rynku – od aut miejskich po dostawcze. Coraz więcej pracowników spółki Volkswagen Group Polska korzysta z takich samochodów na co dzień.... więcej »

» Burzliwy dla Audi dzień wyścigu Formuły E w Meksyku 2020-02-17
  Audi Formula E Meksyk 2020 Po trzech z rzędu latach zwycięstw, w wyścigu Formuły E w Meksyku w roku 2020, Audi Sport ABT Schaeffler zadowolić musiało się szóstym miejscem Lucasa di Grassi. Dzięki ogromnemu wysiłkowi całego zespołu, Daniel Abt po groźnym wypadku podczas rozgrzewki mógł s... więcej »

» Ponad 500 tys. wyprodukowanych samochodów w fabryce SEAT-a w 2019 r. 2020-02-17
  seat fabryka W zeszłym roku zakłady SEAT-a w Martorell co 40 sekund opuszczał nowy samochód. Z linii produkcyjnych hiszpańskiego producenta zjechało 500 005 samochodów, czyli o 5,4% więcej niż w 2018 roku (474 300 aut), co zarazem oznacza największy wolumen produkcji od 20... więcej »

» PGE Nowa Energia we współpracy z siecią dealerską Grupy Volkswagen zainstaluje do 300 nowych punktów ładowania aut elektrycznych 2020-02-17
  Volkswagen PGE Przedstawiciele Volkswagen Group Polska, Stowarzyszenia Dealerów – podmiotu reprezentującego autoryzowanych dealerów i partnerów serwisowych Grupy Volkswagen oraz PGE Nowa Energia zawarli porozumienie dotyczące budowy ogólnodostępnych stacji ładowania sa... więcej »

» Ford przyspiesza realizację zapowiedzianej elektryfikacji wraz z pojawieniem się Mustanga Mach-E i unikalnym pokazem drogowym: Go Electric 2020-02-14
  Ford Go Electric Ford zaprezentował wczoraj po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E europejskiej opinii publicznej, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą „Go Electric”, które pomoże konsumentom w całej Europie dokonać świadomego przeniesienia... więcej »

» Mitsubishi Outlander z nagrodą Kelley Blue Book 2020 2020-02-13
  Mitsubishi Outlander logo Firma Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) ogłosiła, że Mitsubishi Outlander 2020 został uhonorowany nagrodą Kelley Blue Book 2020 w kategorii 5-letnich kosztów użytkowania średniej wielkości SUV-ów z trzema rzędami siedzeń. Nagroda wyróżnia nowe pojaz... więcej »

» Nowa Honda Jazz zapewnia wysokie osiągi hybrydy i zaawansowaną łączność 2020-02-12
  Honda Jazz 2020 Nowa Honda Jazz oferowana w standardzie z technologią hybrydową e:HEV zapewnia łatwość prowadzenia oraz efektywne i szybkie reakcje na działania kierowcy. Ten całkowicie nowy kompaktowy samochód oferuje najbardziej atrakcyjny pakiet rozwiązań w swoim segmencie... więcej »

» Wirtualne szkolenia i inteligentne algorytmy: Audi stawia na Smart Logistics 2020-02-12
  Audi Smart Logistics Regały, które same się opisują, współpraca w wirtualnej rzeczywistości i wysokiej mocy komputery, które autonomicznie podejmują decyzje: jak pokazują wybrane przykłady z różnych zakładów koncernu, w łańcuchu dostaw w Audi nie są to już wizje rodem z przyszłośc... więcej »

» Citroen C5 Aircross najlepszym kompaktowym SUV-em w plebiscycie Auto Lider 2020 2020-02-12
  Citroen C5 Aircross PHEV Organizowany przez redakcje tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto” plebiscyt „Auto Lider” to jeden z najstarszych i największych tego typu konkursów w Polsce. W tym roku czytelnicy obu magazynów oraz internauci wybiera... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141
Wyświetlane: 0 - 20 z 22820 rekordów
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |