DziÄ™ki ich wspóÅ‚dziaÅ‚aniu Touareg, korzystajÄ…c z asystenta jazdy w korku, może częściowo automatycznie poruszać siÄ™ w uciążliwej dla kierowcy sytuacji, jakÄ… jest ciÄ…gÅ‚e podjeżdżanie w kolumnie aut w zatorze drogowym.
Na system wspomagajÄ…cy jazdÄ™ w korku skÅ‚adajÄ… siÄ™ dziaÅ‚ajÄ…cy w oparciu o kamerÄ™ asystent utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz korzystajÄ…cy z radaru aktywny tempomat „ACC”. System umożliwia częściowo automatycznÄ… jazdÄ™ z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 55 km/h, również w miejscach robót drogowych.
Å»eby kierowca mógÅ‚ skorzystać z zalet częściowo automatycznej jazdy, obydwa systemy muszÄ… być wÅ‚Ä…czone. Kierowca może wÅ‚Ä…czać i wyÅ‚Ä…czać asystenta jazdy w korku aktywujÄ…c funkcjÄ™ „adaptacyjne prowadzenie po pasie ruchu”. Ten ostatni jest dodatkowÄ… funkcjÄ… systemu „Lane Assist”, dziÄ™ki której pojazd utrzymuje siÄ™ na Å›rodku pasa uÅ‚atwiajÄ…c w ten sposób kierowcy kierowanie.
W korku oraz w miejscach robót drogowych Touareg, utrzymujÄ…c obrany tor jazdy, może podążać za znajdujÄ…cymi siÄ™ przed nim samochodami. Zależnie od sytuacji na drodze SUV Volkswagena może siÄ™ automatycznie zatrzymać i (w okreÅ›lonym czasie) – automatycznie ruszyć z miejsca, żeby kontynuować jazdÄ™.
ACC, Lane Assist, adaptacyjny system utrzymywania toru jazdy oraz asystent jazdy w korku sÄ… funkcjami asystujÄ…cymi, które wspierajÄ… kierowcÄ™ podczas jazdy w ramach możliwoÅ›ci swojego dziaÅ‚ania. Także gdy auto porusza siÄ™ w trybie póÅ‚automatycznym kierowca ponosi odpowiedzialność za kierowanie nim i jest zobowiÄ…zany czuwać nad dziaÅ‚aniem systemów asystujÄ…cych, a także trzymać rÄ™ce na kierownicy. Ponadto musi być w każdej chwili gotowy do zaingerowania w dziaÅ‚anie systemów wspomagajÄ…cych i przejÄ™cia nad nimi kontroli.