W październiku 2017 roku Toyota Motor Corporation rozpocznie w Chinach testy demonstracyjne dwóch sedanów Mirai napÄ™dzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. BÄ™dÄ… one trwaÅ‚y od 2017 do 2020 roku i obejmÄ… badania nad funkcjonowaniem Toyoty Mirai w Chinach, w tym jakość wodoru i niezawodność Mirai w chiÅ„skich warunkach. Toyota zaangażuje siÄ™ w akcje informacyjne, majÄ…ce na celu zapoznanie chiÅ„skiej publicznoÅ›ci z napÄ™dem na wodorowe ogniwa paliwowe, oraz sprawdzi, jak chiÅ„scy konsumenci odbierajÄ… nowatorski napÄ™d Mirai.
Stacja tankowania wodoru Toyoty
Toyota wybuduje także stacjÄ™ tankowania wodoru w oÅ›rodku badaÅ„ i rozwoju Toyota Motor Engineering & Manufacturing w Changshu. Obecnie w Chinach dziaÅ‚a 5 stacji tankowania wodoru w Pekinie, Szanghaju i Guangzhou. BÄ™dzie to poczÄ…tek wspóÅ‚pracy Toyoty z rzÄ…dem Chin oraz organizacjami biznesowymi w celu zbadania możliwoÅ›ci stworzenia w Chinach spoÅ‚eczeÅ„stwa opartego na wodorze. Stacja tankowania wodoru TMEC bÄ™dzie siÄ™ mieÅ›ciÅ‚a w Changshu High Tech Industrial Park w prowincji Jiangsu i zajmie powierzchniÄ™ 280 m2. Wodór bÄ™dzie do niej dostarczany z zewnÄ™trznego zakÅ‚adu produkcyjnego.
Toyota Mirai
Toyota uważa samochody na ogniwa paliwowe (FCV) za najlepsze auta ekologiczne. Toyota Mirai nie tylko nie emituje żadnych spalin, ale wpÅ‚yw na Å›rodowisko procesu produkcji tego auta jest także znaczÄ…co niższy od samochodu spalinowego. Mirai jest tak samo wygodny w użyciu jak konwencjonalny samochód – tankowanie trwa tylko 3 minuty, a zasiÄ™g dochodzi do 700 km. Åšredniej wielkoÅ›ci sedan zapewnia osiÄ…gi oraz komfort prowadzenia i podróżowania charakterystyczne dla jego segmentu. Od stycznia 2016 do lutego 2017 roku Toyota sprzedaÅ‚a okoÅ‚o 3000 egzemplarzy Mirai w Japonii, USA i Europie. Testy demonstracyjne zostaÅ‚y przeprowadzone także w Australii, Kanadzie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Technologie napędowe Toyoty
Od 20 lat Toyota wprowadza na rynek kolejne rozwiÄ…zania w zakresie alternatywnych napÄ™dów. W 1997 roku zadebiutowaÅ‚a Toyota Prius, pierwszy masowo produkowany samochód hybrydowy. Obecnie na caÅ‚ym Å›wiecie japoÅ„ska firma oferuje 33 takie modele. Oprócz tego Toyota produkuje pojazdy elektryczne, hybrydy plug-in oraz samochody napÄ™dzane ogniwami paliwowymi. Zdaniem Toyoty, transport powinien być bardziej zróżnicowany pod wzglÄ™dem technologii napÄ™dowych niż jest obecnie, aby wykorzystywać zalety poszczególnych rozwiÄ…zaÅ„ w najbardziej korzystnych dla nich warunkach. Dobrym przykÅ‚adem jest wprowadzenie do miejskich systemów car-sharingu niewielkich elektrycznych pojazdów i-Road i COMS, które uzupeÅ‚niajÄ… sieć transportu publicznego. JednoczeÅ›nie Toyota zabiega o popularyzacjÄ™ alternatywnych napÄ™dów wÅ›ród kierowców, m.in. poprzez szeroki wybór modeli i staÅ‚e obniżanie cen. Dobrym przykÅ‚adem sÄ… samochody hybrydowe tej marki, których ceny sÄ… zbliżone do cen podobnych samochodów z silnikiem Diesla.
Hybrydy Toyoty w Chinach
W październiku 2015 roku Toyota rozpoczęła w Chinach sprzedaż Corolli Hybrid i Levina Hybrid. Oba modele wykorzystujÄ… napÄ™dy hybrydowe produkowane w tym kraju. Do marca 2017 roku Toyota sprzedaÅ‚a w Chinach Å‚Ä…cznie 90 000 hybrydowych Corolli i Levinów, co stanowi 15 % ich caÅ‚kowitej sprzedaży na tym rynku. Oba popularne kompakty z napÄ™dem plug-in hybrid wejdÄ… do chiÅ„skich salonów marki w 2018 roku. JednoczeÅ›nie Toyota dąży do wprowadzenia na chiÅ„ski rynek samochodów elektrycznych.