Rok
|
M-c
|
Najważniejsze wydarzenia
|
1966
|
Wrz.
|
Pierwsza Corolla opuszcza linię produkcyjną w zakładzie Takaoka w Toyota City
|
Lis.
|
- Początek sprzedaży dwudrzwiowego sedana z czterobiegową skrzynią biegów w podłodze w Japonii u dealerów Toyota Publica; ceny w Tokio wynoszą od 432 tys. jenów za standardowy model do 495 tys. jenów za model deluxe
- Początek eksportu do Australii
|
1967
|
Maj
|
Do oferty dodano czterodrzwiowy sedan i lekki van
|
1968
|
Lut.
|
Początek zagranicznej produkcji w Assembly Services Sdn. Bhd. (ASSB) w Malezji
|
Kwi.
|
Początek eksportu do USA
|
Maj
|
Początek eksportu do Kanady
|
Cze.
|
Początek produkcji w obecnym Toyota Motor Corporation Australia Ltd. (TMCA)
|
1969
|
Mar.
|
Kanał dealerski Toyota Publica zmienia nazwę na Toyota Corolla
|
-
|
Początek 33-letniego prowadzenia na liście najlepiej sprzedawanych aut w Japonii
|
1970
|
Maj
|
Premiera drugiej generacji
|
-
|
Sprzedany milionowy egzemplarz
|
1972
|
Sie.
|
Początek produkcji w Toyota Motor Thailand Co., Ltd.
|
1973
|
Lut.
|
Początek produkcji w Toyota Ireland (TI)
|
1974
|
Kwi.
|
Premiera trzeciej generacji
|
1975
|
Maj
|
Początek produkcji w Toyota South Africa Motor (Pty) Ltd.
|
1976
|
-
|
Sprzedany pięciomilionowy egzemplarz
|
1979
|
Mar.
|
Premiera czwartej generacji
|
1981
|
Gru.
|
Koniec produkcji w TI
|
1982
|
-
|
Sprzedany dziesięciomilionowy egzemplarz
|
1983
|
Maj
|
Premiera piątej generacji
|
1986
|
Kwi.
|
Początek produkcji obecnym Toyota de VenezuelaC.A.
|
Wrz.
|
Początek produkcji Corolli FX w New United Motor Manufacturing, Inc. (NUMMI) w USA
|
1987
|
Maj
|
Premiera szóstej generacji
|
1988
|
Lis.
|
Początek produkcji w Toyota Motor Manufacturing Canada Inc.
|
1989
|
Paź.
|
Początek produkcji w Toyota Motor Philippines Corp.
|
-
|
Sprzedany 15-milionowy egzemplarz
|
1991
|
Cze.
|
Premiera siódmej generacji
|
1993
|
Mar.
|
Początek produkcji w Indus Motor Company Ltd. in Pakistan
|
1994
|
Wrz.
|
- Sprzedany 20-milionowy egzemplarz
- Początek produkcji obecnym Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT)
|
1995
|
Maj
|
Premiera ósmej generacji
|
1996
|
Wrz.
|
Początek produkcji w Toyota Motor Vietnam Co. Ltd.
|
Gru.
|
Koniec produkcji w TMMT
|
1998
|
Mar.
|
Początek produkcji w PT. Toyota Motor Manufacturing Indonesia (TMMIN)
|
Sie.
|
Początek produkcji w Toyota do Brasil Ltda. w Indaiatuba
|
Wrz.
|
Początek produkcji Corolli liftback w Toyota Motor Manufacturing (U.K.) Ltd.
|
1999
|
Cze.
|
Koniec produkcji w TMCA
|
2000
|
Sie.
|
Premiera dziewiątej generacji
|
-
|
Sprzedany 25-milionowy egzemplarz
|
2001
|
Mar.
|
Początek produkcji w Kuozui Motor Ltd. na Tajwanie
|
2003
|
Sty.
|
Początek produkcji w Kirloskar Motor Private Ltd. w Indiach
|
Paź.
|
Koniec produkcji w TMMIN
|
2004
|
Lut.
|
Początek produkcji w Tianjin FAW Toyota Motor Co., Ltd. (TFTM) w Xiqing w Chinach
|
2005
|
-
|
Sprzedany 30-milionowy egzemplarz
|
2006
|
Paź.
|
Premiera dziesiątej generacji
|
Gru.
|
Koniec produkcji w TMUK
|
2007
|
Maj
|
Początek produkcji w zakładzie TFTM TEDA w Chinach
|
Sie.
|
Koniec produkcji w ASSB
|
Gru.
|
Koniec produkcji w TMP
|
2009
|
-
|
Sprzedany 35-milionowy egzemplarz
|
2010
|
Kwi.
|
Koniec produkcji w NUMMI
|
2011
|
Paź.
|
Początek produkcji w Toyota Motor Manufacturing, Mississippi Inc. w USA
|
2012
|
Maj
|
- Początek produkcji obecnym zakładzie Toyota Motor East Japan, Inc. w Ohira w prefekturze Miyagi
- Premiera jedenastej generacji
- Początek produkcji w Sichuan FAW Toyota Motor Co., Ltd.’s (SFTM’s) w Changchun w Chinach
|
2013
|
Cze.
|
Początek produkcji w TMMT
|
Lip.
|
- Sprzedany 40-milionowy egzemplarz
- Koniec produkcji w SFTM
|