W nadchodzÄ…cym 6-godzinnym wyÅ›cigu na torze Nürburgring bolidem TS050 Hybrid #7 wystartujÄ… Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz José María López. Auto #8 poprowadzÄ… Anthony Davidson, Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima. Obie zaÅ‚ogi zamierzajÄ… stanąć na torze Nürburgring na podium, po raz pierwszy odkÄ…d 6-godzinny wyÅ›cig w Niemczech doÅ‚Ä…czyÅ‚ do kalendarza FIA WEC 2 lata temu. W 2015 i 2016 roku samochody TOYOTA GAZOO Racing zajęły dwukrotnie 5. i 6. miejsce.
Tor Nürburgring o dÅ‚ugoÅ›ci 5,137 km, znany z wymagajÄ…cych zakrÄ™tów, stanowi zupeÅ‚nie innego rodzaju wyzwanie niż wyÅ›cig w Le Mans, na którym przeważajÄ… dÅ‚ugie proste i szybkie zakrÄ™ty. Dwa bolidy TS050 Hybrid stanÄ… na linii startu wyposażone w pakiet aerodynamiczny o wysokim docisku, który zapewni im wiÄ™kszÄ… przyczepność na zakrÄ™tach, jednoczeÅ›nie ograniczajÄ…c maksymalnÄ… prÄ™dkość. Samochody Toyoty korzystaÅ‚y z tego samego pakietu w wygranych wyÅ›cigach na torach Silverstone i Spa-Francorchamps.
Impreza rozpoczyna siÄ™ w piÄ…tek dwoma sesjami treningowymi. W sobotÄ™ odbÄ™dÄ… siÄ™ kwalifikacje, w których zostanie ustalona kolejność startów. GÅ‚ówny wyÅ›cig rozpocznie siÄ™ w niedzielÄ™ o godz. 13. Przez 6 godzin samochody pokonajÄ… ponad 1000 km.
TOYOTA GAZOO Racing zaczęła sezon dwoma wygranymi wyÅ›cigami w Silverstone i Spa-Francorchamps, dlatego pomimo przegranej w 24-godzinnym wyÅ›cigu w Le Mans różnica punktów miÄ™dzy ToyotÄ… i Porsche w klasyfikacji producentów i kierowców jest niewielka. Toyota traci do rywala 32,5 pkt., zaÅ› Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima prowadzÄ…cy TS050 Hybrid #8 majÄ… o 17 pkt. mniej od kierowców Porsche #2. Do koÅ„ca sezonu zostaÅ‚o jeszcze 6 wyÅ›cigów, dlatego zapowiada siÄ™ zaciÄ™ta rywalizacja.
„Po wyÅ›cigu w Le Mans wykorzystaliÅ›my czas na odzyskanie siÅ‚ i maksymalne przygotowanie siÄ™ do nadchodzÄ…cych wyÅ›cigów, w szczególnoÅ›ci najbliższego na Nürburgring. DziÄ™kujÄ™ naszym fanom za ogromne wsparcie podczas rundy w Le Mans i później. Robimy wszystko, aby zapewnić im dużo pozytywnych emocji w ten weekend. W najbliższym wyÅ›cigu Porsche po raz pierwszy wykorzysta pakiet aerodynamiczny o dużym docisku, wiÄ™c nie wiemy do koÅ„ca, czego siÄ™ spodziewać. Nasz cel jest jasny – chcemy zdobyć jak najwiÄ™cej punktów i umocnić swojÄ… pozycjÄ™ w klasyfikacji producentów i kierowców” – powiedziaÅ‚ Toshio Sato, prezes zespoÅ‚u TOYOTA GAZOO Racing.