W testach na zamkniętym terenie wzięły udział dwa bezzałogowe pojazdy. Oba samochody, choć wymagają dalszego rozwoju, są w stanie poruszać się niezależnie na danej trasie oraz wykrywać i omijać przeszkody, w tym inne samochody i ludzi. Jeśli wyminięcie przeszkody jest niemożliwe, pojazd zatrzymuje się i rusza, gdy staje się to możliwe.
System jest oparty na zestawie czujników i kamer zbierajÄ…cych informacje o samochodzie i jego otoczeniu oraz na oprogramowaniu, które przetwarza dane z sensorów i wyznacza trasÄ™ pojazdu. Czujniki i kamery pozwalajÄ… okreÅ›lić poÅ‚ożenie innych samochodów, ludzi i przedmiotów, rozpoznawać granice jezdni, odczytywać znaki drogowe i inne oznaczenia. Kamera jest w stanie także okreÅ›lić odlegÅ‚ość od innych obiektów.
Na dachu samochodu zamontowano lidar 360 stopni, który skanuje otoczenie samochodu. Na podstawie informacji z odbitych fal radiowych system tworzy trójwymiarowÄ… mapÄ™ i pomaga obliczyć dokÅ‚adnÄ… odlegÅ‚ość od obiektów. System uzupeÅ‚nia radar, który ma wiÄ™kszy zasiÄ™g od lidaru, co ma istotne znaczenie przy dużych prÄ™dkoÅ›ciach. Inne czujniki i odbiorniki GPS pozwalajÄ… kontrolować poÅ‚ożenie, kierunek i prÄ™dkość samochodu, a także na przykÅ‚ad prÄ™dkość obrotowÄ… poszczególnych kóÅ‚.
Pierwsze testy samochodów autonomicznych odbyÅ‚y siÄ™ na terenie zamkniÄ™tym - w Moskwie, w pobliżu gÅ‚ównej siedziby Yandex. Kolejne testy na drogach publicznych zostaÅ‚y zaplanowane na 2018 rok.
Toyota Prius+ to 7-osobowy minivan skonstruowany przez ToyotÄ™ na bazie Priusa 3. generacji. Samochód jest znany na Å›wiecie także pod nazwÄ… Prius V i Prius α (w Japonii). Pod maskÄ… pracuje napÄ™d hybrydowy 3. generacji wykorzystujÄ…cy silnik benzynowy 1.8 i silnik elektryczny o Å‚Ä…cznej mocy 134 KM. Akumulator litowo-jonowy nie jest Å‚adowany z gniazdka – zasila go przede wszystkim energia odzyskiwana z hamowania. Do stycznia 2017 roku na Å›wiecie sprzedano 671 200 egzemplarzy.