-
Mniejszy, bardziej wydajny moduł złożony z kamery i czujnika radarowego;
-
Udoskonalony Pre-Collision System (PCS) umożliwia większą redukcję prędkości podczas automatycznego hamowania;
-
Nowością w PCS jest zapobieganie zderzeniom z pieszymi w nocy oraz z rowerzystami;
-
Nowy system Lane Tracing Assist (LTA) wspomaga kierowcę w utrzymaniu pasa ruchu także na drogach bez oznakowania poziomego;
-
Toyota Safety Sense drugiej generacji zadebiutuje w 2018 roku.
Udoskonalony system zapobiegania zderzeniom z poprzedzajÄ…cym samochodem PCS dziaÅ‚a w zakresie prÄ™dkoÅ›ci od 10 do 180 km/h. System wykrywa także rowerzystów w Å›wietle dziennym oraz pieszych zarówno w dzieÅ„, jak i w nocy. W przypadku wykrycia przeszkody ukÅ‚ad samoczynnie wÅ‚Ä…cza hamulce, zapobiegajÄ…c kolizji lub ograniczajÄ…c jej skutki. System automatycznego hamowania dziaÅ‚a w zakresie prÄ™dkoÅ›ci wzglÄ™dnej (w odniesieniu do przeszkody) od 10 do 80 km/h.
Nowy asystent pasa ruchu (Lane Tracing Assist, LTA) utrzymuje samochód po Å›rodku pasa ruchu za poÅ›rednictwem kontroli ukÅ‚adu kierowniczego i aktywnego tempomatu. LTA opiera siÄ™ także na udoskonalonym ukÅ‚adzie ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), który teraz rozpoznaje nie tylko biaÅ‚e i żóÅ‚te linie na jezdni, ale także pobocza nieoddzielone liniami od gÅ‚ównej drogi. Kiedy kierowca zboczy ze swojego pasa ruchu bez wÅ‚Ä…czenia kierunkowskazu, zostanÄ… uruchomione sygnaÅ‚y ostrzegawcze, a samochód automatycznie powróci na wÅ‚aÅ›ciwy tor jazdy.
Pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji bÄ™dzie stopniowo wprowadzany do gamy modelowej Toyoty w Japonii, Europie i Ameryce PóÅ‚nocnej od poczÄ…tku 2018 roku.
Skuteczność potwierdzona w rzeczywistych warunkach
Im bardziej rozpowszechnione sÄ… zaawansowane systemy bezpieczeÅ„stwa czynnego, tym skuteczniej redukujÄ… liczbÄ™ wypadków. Z tego powodu dwa lata temu Toyota rozpoczęła popularyzacjÄ™ nowoczesnych technologii bezpieczeÅ„stwa, wprowadzajÄ…c kolejno do niemal wszystkich swoich modeli pakiet Toyota Safety Sense (TSS).
Wprowadzony na rynek w 2015 roku pakiet Toyota Safety Sense oparty na wspóÅ‚pracy kamery i lasera zawiera w najszerszej wersji ukÅ‚ad wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), ukÅ‚ad ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), ukÅ‚ad rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatyczne Å›wiatÅ‚a drogowe (AHB). Samochody wyposażone w rozszerzony TSS z czujnikiem radarowym korzystajÄ… ponadto z systemu wykrywania pieszych (PD), funkcji powrotu na zadany tor jazdy (SC), rozszerzajÄ…cej dziaÅ‚anie systemu LDA, i aktywnego tempomatu (ACC).
Od 2015 roku salony Toyoty na Å›wiecie opuÅ›ciÅ‚o ponad 5 milionów samochodów wyposażonych w Toyota Safety Sense. W tym roku w Europie pakiet ten zamontowano w 92 procentach nowych aut. Jak wynika z badaÅ„ przeprowadzonych w Japonii, Toyota Safety Sense w rzeczywistych warunkach drogowych przyczyniÅ‚ siÄ™ do redukcji kolizji z poprzedzajÄ…cym samochodem o 50 procent. Samochody korzystajÄ…ce dodatkowo z ukÅ‚adu Intelligent Clearance Sonar (ICS) uczestniczyÅ‚y w kolizjach tego typu o 90 procent rzadziej niż auta pozbawione systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego.