Nagroda przyznana przez Otomotif, najpopularniejszy indonezyjski tabloid, zosta艂a odebrana przez Kyoya Kondo, prezesa Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI). XPANDER zwyci臋偶y艂 tak偶e w dwóch innych kategoriach – najlepszy minivan oraz najlepszy miejski minivan.
Od premiery XPANDERA w sierpniu zesz艂ego roku dealerzy w MMKSI przyj臋li 60 000 zamówie艅 na model zaprojektowany specjalnie na potrzeby szybko rozwijaj膮cego si臋 indonezyjskiego rynku motoryzacyjnego, w którym popularn膮 kategori膮 s膮 ma艂e pojazdy MPV. W zesz艂ym miesi膮cu XPANDER znalaz艂 si臋 w trójce najbardziej popularnych modeli w klasie MPV.
Pomimo niewielkich rozmiarów, 7-miejscowy XPANDER oferuje komfortow膮 przestrze艅 dla pasa偶erów oraz du偶o miejsca na baga偶. 艁膮czy atrakcyjny i wygodny design z wytrzyma艂o艣ci膮 i niezawodno艣ci膮, z której s艂ynie marka Mitsubishi.
Samochód jest produkowany w najnowocze艣niejszej fabryce Mitsubishi Motors w prefekturze Bekasi na zachodniej Jawie, któr膮 otwiera艂 w kwietniu ubieg艂ego roku prezydent Indonezji Joko Widodo. Zak艂ad, którego budowa艂a kosztowa艂a 540 milionów dolarów, zatrudnia 3000 pracowników i jest w stanie wyprodukowa膰 160 000 pojazdów rocznie.
Fabryka w Bekasi nied艂ugo rozpocznie eksport modelu XPANDER do Tajlandii i na Filipiny, wzmacniaj膮c pozycj臋 Mitsubishi Motors w pa艅stwach regionu ASEAN.
Osamu Masuko, dyrektor zarz膮dzaj膮cy Mitsubishi Motors Corporation, powiedzia艂: "Jeste艣my bardzo wdzi臋czni, 偶e otrzymali艣my t臋 nagrod臋 od Otomotif. Jest ona uznaniem wspania艂ego odbioru Mitsubishi XPANDER-a przez mieszka艅ców Indonezji. Wielu ludzi mia艂o udzia艂 w tym sukcesie, w tym nasi przyjaciele i partnerzy biznesowi w MMKSI oraz w indonezyjskim rz膮dzie. Lata dok艂adnej analizy zaowocowa艂y stworzeniem modelu XPANDER, nowoczesnego modelu MPV, który spe艂nia potrzeby ci臋偶ko pracuj膮cych rodzin w Indonezji.”
Panji Maulana, redaktor naczelny Otomotif, powiedzia艂: „Samochód roku jest wybierany spo艣ród najnowszych modeli - zwyci臋zców w ka偶dej kategorii. Oceniane s膮 takie aspekty jak design, funkcjonalno艣膰, osi膮gi, 艂atwo艣膰 prowadzenia, zu偶ycie paliwa i cena. Nasz redakcyjny sztab s臋dziowski bierze pod uwag臋 równie偶 sprzeda偶, popularno艣膰 i stosunek jako艣ci do ceny. Mitsubishi XPANDER zas艂u偶y艂 na zwyci臋stwo w tym roku.”
XPANDER by艂 pierwszym ca艂kowicie nowym pojazdem Mitsubishi Motors, od momentu kiedy zarz膮d japo艅skiego producenta zainicjowa艂 now膮 strategi臋 wzrostu. W ramach planu „Drive for Growth” firma zainwestuje ponad 5 miliardów dolarów, aby ulepszy膰 swoj膮 ofert臋 produktów, bazuj膮c na tradycyjnych przewagach Mitsubishi: technologii nap臋du na cztery ko艂a, samochodach SUV oraz hybrydowych pojazdach elektrycznych typu plug-in.
O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzib膮 w Japonii, wyznaczaj膮cym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii nap臋du na cztery ko艂a. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególn膮 reprezentacj膮 w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Po艂udniowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilno艣ci, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowa艂a w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a nast臋pnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym nap臋dem na cztery ko艂a.
MMC zatrudnia 30 000 pracowników na ca艂ym 艣wiecie i wytwarza samochody w zak艂adach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu pot臋gi koncernu s膮 modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzeda艂a na ca艂ym 艣wiecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osi膮gaj膮c sprzeda偶 netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.