• wynik testu potwierdza bardzo wysoki poziom bezpieczeÅ„stwa nowego modelu Volkswagena
• Euro NCAP: „Najlepszy wynik w zakresie ochrony pieszych jaki kiedykolwiek otrzymaÅ‚ samochód wyższej klasy Å›redniej”
PrzyznajÄ…c ocenÄ™ piÄ™ciu gwiazdek eksperci Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Europejski Program Oceny Nowych Samochodów) docenili szczególnie wysokie standardy bezpieczeÅ„stwa Arteona w gronie aut wyższej klasy Å›redniej. Bardzo dobry wynik jest zasÅ‚ugÄ… innowacyjnych systemów bezpieczeÅ„stwa (m.in. seryjnej funkcji hamowania awaryjnego w wypadku nagÅ‚ego pojawienia siÄ™ pieszych) oraz caÅ‚ej koncepcji bezpieczeÅ„stwa, dziÄ™ki której podczas wypadku struktura karoserii, a także efektywnie dziaÅ‚ajÄ…cy system pasów bezpieczeÅ„stwa, foteli i poduszek powietrznych zapewniajÄ… pasażerom najwyższÄ… ochronÄ™.
Na ocenÄ™ piÄ™ciu gwiazdek przyznanÄ… za poziom bezpieczeÅ„stwa Arteona skÅ‚adajÄ… siÄ™ rezultaty uzyskane w czterech obszarach. W dziedzinie „Ochrona pasażerów – osoby dorosÅ‚e” nowe Gran Turismo otrzymaÅ‚o 96% procent maksymalnej oceny. W kategorii „Ochrona pasażerów – dzieci” Arteon zdobyÅ‚ 85% maksymalnej liczby punktów.
Szczególnie wysoka ocena 85% w kategorii „Ochrona pieszych” zostaÅ‚a osiÄ…gniÄ™ta dziÄ™ki udanemu poÅ‚Ä…czeniu stosowanej seryjnie funkcji hamowania oraz wysokiemu poziomowi bezpieczeÅ„stwa biernego chroniÄ…cego najsÅ‚abszych uczestników ruchu drogowego.
W kategorii „Systemy asystujÄ…ce sÅ‚użące bezpieczeÅ„stwu” Arteon uzyskaÅ‚ ocenÄ™ piÄ™ciu gwiazdek osiÄ…gajÄ…c wynik na poziomie 82% maksymalnej liczby punktów, czyli znacznie wyższy niż wymagany do osiÄ…gniÄ™cia tej oceny. Doceniono tu liczne montowane seryjnie elementy wyposażenia, jak np. sygnaÅ‚ przypominajÄ…cy o koniecznoÅ›ci zapiÄ™cia pasów bezpieczeÅ„stwa dotyczÄ…cy wszystkich miejsc w samochodzie, system regulujÄ…cy prÄ™dkość jazdy, system „Front Assist” monitorujÄ…cy przestrzeÅ„ przed samochodem z funkcjÄ… hamowania awaryjnego w przypadku pojawienia siÄ™ pieszych, a także asystent utrzymywania pasa ruchu „Lane Assist”.
Euro NCAP od 20 lat wyznacza najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeÅ„stwa nowych samochodów w Europie. W minionych latach kryteria testów zderzeniowych stale zaostrzano; dzisiaj przeprowadza siÄ™ różne rodzaje zderzeÅ„ i ocenia zdolność samochodów do zapewnienia bezpieczeÅ„stwa pasażerom oraz pieszym. Kategorie testów:
• uderzenie czoÅ‚owe w aluminiowÄ… barierÄ™ przy prÄ™dkoÅ›ci 64 km/h (40 procent szerokoÅ›ci nadwozia),
• uderzenie czoÅ‚owe z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 50 km/h w twardÄ… barierÄ™ caÅ‚Ä… szerokoÅ›ciÄ… nadwozia,
• uderzenie z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 50 km/h w bok samochodu,
• uderzenie sÅ‚upa w bok nadwozia z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 32 km/h,
• ochrona krÄ™gosÅ‚upa szyjnego w wypadku uderzenia w tyÅ‚ samochodu,
• automatyczne hamowanie awaryjne przed samochodami i pieszymi, by zmniejszyć prÄ™dkość przy jakiej dojdzie do kolizji lub w celu caÅ‚kowitego jej unikniÄ™cia.
Nowy Arteon wyposażony jest seryjnie w bogaty zestaw elementów sÅ‚użących bezpieczeÅ„stwu. Należą do niego poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z systemem dezaktywacji poduszki przed pasażerem oraz z poduszkÄ… chroniÄ…cÄ… kolano kierowcy) oraz system airbagów chroniÄ…cych gÅ‚owy pasażerów siedzÄ…cych z przodu oraz na zewnÄ™trznych siedzeniach z tyÅ‚u, a także poduszki boczne z przodu. Ponadto w wielu krajach w seryjnym wyposażeniu Arteona znajdujÄ… siÄ™ specjalne zagÅ‚ówki zmniejszajÄ…ce ryzyko uszkodzenia krÄ™gosÅ‚upa szyjnego w przypadku uderzenia w tyÅ‚ samochodu, a także aktywny system ochrony pasażerów, który z wyprzedzeniem rozpoznaje niebezpieczne sytuacje grożące wypadkiem napinajÄ…c wtedy zapiÄ™te przednie pasy bezpieczeÅ„stwa oraz zamykajÄ…c okna i rozsuwany dach (zostawia jedynie niewielkÄ… szczelinÄ™).