Volkswagen chce by膰 najpopularniejsz膮 mark膮 w艣ród dostawców zrównowa偶onej 艣rodowiskowo mobilno艣ci. Do 2030 roku jego celem jest zwi臋kszenie udzia艂u samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzeda偶y. Do 2050 roku Volkswagen chce osi膮gn膮膰 neutralno艣膰 pod wzgl臋dem emisji dwutlenku w臋gla. Aby realizowa膰 ambitne cele zwi膮zane z popularyzacj膮 elektromobilno艣ci na polskim rynku, marka anga偶uje si臋 w szereg projektów, obejmuj膮cych m.in. rynek flotowy.
„Dla marki Volkswagen samochody elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in odgrywaj膮 bardzo wa偶n膮 rol臋 i zale偶y nam, aby nasi klienci mogli pozna膰 korzy艣ci, które wi膮偶膮 si臋 z ich u偶ytkowaniem. Za spraw膮 e-consultingu, po udzieleniu odpowiedzi na kilka pyta艅, klienci poznaj膮 potencja艂, który niesie ze sob膮 wymiana okre艣lonej liczby samochodów z silnikiem spalinowym na auta elektryczne czy hybrydowe typu PHEV, przy zachowaniu wymaganej mobilno艣ci. Mam na my艣li nie tylko ni偶sze koszty zwi膮zane z u偶ytkowaniem samochodów, ale i emisj臋 CO2” – podkre艣la Marcin Paciorek, kierownik sprzeda偶y flotowej marki Volkswagen.
„U podstaw projektu le偶a艂a analiza wielomiesi臋cznych do艣wiadcze艅, które wskazuj膮, 偶e bardzo cz臋sto osoby odpowiedzialne za flot臋 maj膮 mylne wyobra偶enia na temat samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in. Jednocze艣nie doskonale zdajemy sobie spraw臋, 偶e wiele firm przy doborze samochodów dla pracowników przywi膮zuje wag臋 nie tylko do kosztu u偶ytkowania czy warto艣ci rezydualnej, ale i do emisji dwutlenku w臋gla. W obu tych przypadkach samochody elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in maj膮 wiele do zaoferowania” – podkre艣la Marcin Paciorek.
Jak odbywa si臋 badanie potrzeb klientów w ramach e-consultingu? W pierwszej kolejno艣ci s膮 oni zaproszeni do wzi臋cia udzia艂u w ankietach, które okre艣laj膮 – mobilno艣膰 u偶ytkowników aut (pokonywane odleg艂o艣ci, pr臋dko艣膰 jazdy, ca艂kowity przebieg, d艂u偶sze trasy), konieczno艣膰 odbywania d艂u偶szych podró偶y (jak np. wyjazdy na wakacje czy niestandardowe wyjazdy s艂u偶bowe), miejsce i czas parkowania auta, mo偶liwo艣膰 艂adowania samochodu czy wreszcie wiedz臋 na temat elektromobilno艣ci. Po wype艂nieniu ankiety klient otrzymuje wyczerpuj膮ce informacje na temat rekomendacji w zakresie wymiany floty samochodów na elektryczne. Zawieraj膮 one m.in. raport dotycz膮cy potencjalnej emisji CO2 (przed i po wymianie okre艣lonej puli samochodów).
„E-consulting ju偶 pozwoli艂 przekona膰 kilku klientów do zapewnienia pracownikom dost臋pu do samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Dzi臋ki temu rozwi膮zaniu obalamy te偶 wiele mitów mówi膮cych m.in. o tym, 偶e popularyzacja samochodów elektrycznych to melodia odleg艂ej przysz艂o艣ci. Wierzymy, 偶e wyposa偶enie partnerów biznesowych w wiedz臋 i dane pozwoli nam sprawi膰, 偶e po polskich drogach b臋dzie je藕dzi膰 wi臋cej aut, które przyczyniaj膮 si臋 do osi膮gni臋cia zeroemisyjno艣ci” – podkre艣la Paciorek.