• Dyrektorzy zarzÄ…dzajÄ…cy ponad 30 firm dostarczajÄ…cych podzespoÅ‚y dla przemysÅ‚u samochodowego spotkali siÄ™ z prezesem koncernu Volkswagen – Herbertem Diessem – oraz z czÅ‚onkami zarzÄ…du marki Volkswagen
• Volkswagen ID. jest poczÄ…tkiem najwiÄ™kszej w historii przemysÅ‚u samochodowego ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych
• W pierwszym etapie spodziewana sprzedaż aut koncernu na platformie MEB ma wynieść do 15 milionów; inwestycje w wysokoÅ›ci 11 miliardów euro do 2023 roku
• Nowe formy wspóÅ‚pracy miÄ™dzy producentami samochodów i dostawcami komponentów
W pierwszym etapie na platformie MEB sÅ‚użącej do konstrukcji aut elektrycznych koncern zamierza wyprodukować do 15 milionów pojazdów – dotychczasowy plan przewidywaÅ‚ 10 milionów egzemplarzy. Do 2023 roku w rozwój aut elektrycznych, cyfryzacjÄ™, pojazdy autonomiczne i w nowe usÅ‚ugi z zakresu mobilnoÅ›ci marka zainwestuje ponad 11 miliardów euro, w tym ponad 9 miliardów wyda na modele z rodziny ID. Ofensywa w dziedzinie elektrycznych samochodów byÅ‚a również tematem „MEB Supplier Event” – w miniony czwartek ponad 30 dyrektorów najważniejszych firm dostawczych przemysÅ‚u motoryzacyjnego spotkaÅ‚o siÄ™ w Wolfsburgu, by wraz z dr Herbertem Diessem, Prezesem ZarzÄ…du Koncernu Volkswagen oraz z czÅ‚onkami zarzÄ…du marki Volkswagen dyskutować o najgorÄ™tszej fazie przygotowaÅ„ do uruchomienia produkcji modelu ID.
„Marka Volkswagen konsekwentnie kontynuuje dziaÅ‚ania w tym zakresie. Jednym z elementów jest wspóÅ‚praca z wiodÄ…cymi partnerami. W nowym Volkswagenie ID. zastosowano pomysÅ‚y oraz technologie opracowane przez najbardziej innowacyjne przedsiÄ™biorstwa z branży samochodowej” – stwierdziÅ‚ Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer i CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Zaopatrzenia Marki Volkswagen. Produkcja modelu ID. rozpocznie siÄ™ pod koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau. „Wchodzimy teraz w decydujÄ…cÄ… fazÄ™ przygotowaÅ„. Za 12 miesiÄ™cy wraz z pojawieniem siÄ™ ID. w historii Volkswagena rozpocznie siÄ™ nowa era, porównywalna z czasami gdy debiutowaÅ‚y pierwsze Garbus czy Golf. Przygotowujemy siÄ™ do tego razem z naszymi partnerami bardzo starannie” – powiedziaÅ‚ Thomas Ulbrich, CzÅ‚onek ZarzÄ…du marki Volkswagen ds. ElektromobilnoÅ›ci.
Volkswagen ID., samochód wyposażony wyÅ‚Ä…cznie w napÄ™d elektryczny i w peÅ‚ni skomunikowany z otoczeniem, to model zupeÅ‚nie nowej generacji, wyznaczajÄ…cy standardy także w dziedzinie cyfryzacji i komunikacji. Poprzez Automotive Cloud model ID. ma staÅ‚e poÅ‚Ä…czenie z Internetem umożliwiajÄ…ce update i upgrade oprogramowania. Z tego powodu Volkswagen wzmacnia wspóÅ‚pracÄ™ z firmami dostarczajÄ…cymi oprogramowanie. JednÄ… z takich firm jest Elektrobit (EB) z Erlangen. „PrzykÅ‚ad ID. pokazuje, że oprogramowanie bÄ™dzie miaÅ‚o w przyszÅ‚ych samochodach podstawowe znaczenie. Wspólnie z Volkswagenem pracujemy nad tym, żeby dziÄ™ki naszemu software’owi samochody byÅ‚y z jednej strony bezpieczne i niezawodne, a z drugiej żeby umożliwiaÅ‚ on wygodne korzystanie z innowacyjnych usÅ‚ug dostÄ™pnych w chmurze” – stwierdziÅ‚ Alexander Kocher, prezes EB.
RównorzÄ™dni partnerzy
GÅ‚ównych dostawców podzespoÅ‚ów do modelu ID. Volkswagen bardzo wczeÅ›nie wÅ‚Ä…czyÅ‚ w prace nad koncepcjÄ… i konstrukcjÄ… nowego auta. Ralf Brandstätter: „PodjÄ™liÅ›my nowy rodzaj wspóÅ‚pracy z dostawcami: mówimy im czego potrzebujemy, a oni informujÄ… nas jak szybko i jak najefektywniej z punktu widzenia jakoÅ›ci mogÄ… to wyprodukować. DziÄ™ki temu najszybciej jak siÄ™ da wprowadzamy do auta najlepsze innowacje. Klient odnosi wiÄ™c bezpoÅ›rednie korzyÅ›ci z tej nowej formy wspóÅ‚pracy”. Także dostawcy ceniÄ… sobie taki rodzaj partnerstwa: „Auto bezpieczne, niezatruwajÄ…ce Å›rodowiska, inteligentne – w pracach nad ID. korzystamy z naszych doÅ›wiadczeÅ„ z dziedziny komunikacji i napÄ™dów elektrycznych, żeby stworzyć auto, które wkrótce pojawi siÄ™ na drogach. Ta wspóÅ‚praca ma dla nas charakter wzorcowy, ponieważ pokazuje jak w sytuacji kompleksowych zmian zachodzÄ…cych w branży możemy razem wspóÅ‚tworzyć z sukcesem przyszÅ‚e rozwiÄ…zania z dziedziny mobilnoÅ›ci” – stwierdziÅ‚ dr Elmar Degenhart, Prezes ZarzÄ…du Continental AG.
Marka Volkswagen zamierza spopularyzować samochody z napÄ™dem elektrycznym wÅ›ród jak najwiÄ™kszej liczby użytkowników i spowodować przeÅ‚om w tej dziedzinie. Wraz z modelami z rodziny ID. w 2020 roku na rynku pojawiÄ… siÄ™ auta zupeÅ‚nie nowej generacji, maksymalnie korzystajÄ…ce z możliwoÅ›ci jakie stwarza zastosowanie napÄ™du elektrycznego. Samochody z rodziny ID. majÄ… m.in. duży zasiÄ™g, przestronne wnÄ™trze, dynamiczne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne i prezentujÄ… zupeÅ‚nie nowy poziom komunikacji cyfrowej. Pod koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau rozpocznie siÄ™ produkcja kompaktowego ID.; fabryka ta jest w tej chwili rozbudowywana i stanie siÄ™ najwydajniejszym w Europie zakÅ‚adem produkujÄ…cym samochody elektryczne. Najpóźniej w 2025 roku Volkswagen zamierza sprzedawać na Å›wiecie milion elektrycznych aut rocznie.
Firma Continental AG
Continental dostarcza innowacyjne technologie i usÅ‚ugi na potrzeby zrównoważonego transportu ludzi i towarów. PrzedsiÄ™biorstwo zaÅ‚ożone w 1871 roku oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystÄ™pne pod wzglÄ™dem ceny technologie stosowane w pojazdach, maszynach, w ruchu drogowym i w transporcie. W 2017 roku Continental osiÄ…gnÄ…Å‚ obroty w wysokoÅ›ci 44 miliardów euro i zatrudnia obecnie ponad 244.000 pracowników w 61 krajach.
Firma Elektrobit (EB)
Elektrobit (EB) to wielokrotnie odznaczane wizjonerskie przedsiÄ™biorstwo oferujÄ…ce oprogramowanie oraz usÅ‚ugi dla przemysÅ‚u samochodowego. Jako wiodÄ…ca firma z dziedziny oprogramowania samochodowego, z ponad 30-letnim doÅ›wiadczeniem w branży, EB oferuje software zainstalowany w ponad miliardzie urzÄ…dzeÅ„ znajdujÄ…cych siÄ™ w ponad 100 milionach samochodów. EB dostarcza innowacyjne rozwiÄ…zania z zakresu infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, oferuje technologie stosowane w kontakcie czÅ‚owieka z maszynÄ… (HMI), systemy nawigacyjne i asystujÄ…ce, sterowniki elektroniczne (ECU) oraz usÅ‚ugi z zakresu software-engineering. EB jest spóÅ‚kÄ… należącÄ… do firmy Continental.