FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1635 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1114 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Volkswagen Jetta
  Dodano: 2011-02-02
Wyświetlono: 3304 razy
Volkswagen Jetta
Volkswagen wprowadził na rynek zupełnie nową Jettę. Model ten znany jest na całym świecie, sprzedano już ponad 9,6 miliona egzemplarzy. Z długością 4,64 metra (+ 9 centymetrów) bardziej niż wcześniej Jetta wpisuje się w lukę między Golfem (4,2 metra) i Passatem (4,77 metra). Nowa Jetta odcięła się od bestsellera klasy kompaktowej – Golfa i ma teraz równie indywidualny charakter, jak Eos czy Tiguan.
foto © VW

POZYCJONOWANIE

Nadwozie sedan lub hatchback – dwie koncepcje samochodu, dwa kierunki stylistyczne, dwa motoryzacyjne gusty. W zależności od klasy auta i regionu świata obie wersje nadwozia trafią na zupełnie inne rynki. Na przykład w USA samochody z nadwoziem sedan, czyli klasyczne limuzyny, są bardzo popularne nie tylko wśród aut klasy wyższej, ale nawet w klasie kompaktowej (osiągają 40-procentowy udział w rynku). Podobnie sprawa wygląda w krajach takich jak Chiny czy Turcja. We wszystkich tych regionach Volkswagen Jetta jest bestsellerem. Na całym świecie kupiły go miliony osób. Natomiast o tym, że inne rynki rządzą się własnymi zasadami, może świadczyć przykład Niemiec: tutaj w klasie samochodów kompaktowych i średnich (segment A) aż 46,7 procent udziału w rynku mają samochody ze skośnym tyłem (hatchback). Podobnie jest we Francji czy we Włoszech. W tych krajach gwiazdą jest Golf. W wyższych klasach coraz większe znaczenie mają limuzyny. Szczególnie w przypadku, gdy design i technika mają sportowy charakter, a jakość jest wysoka, między Skandynawią a Morzem Śródziemnym klienci podróżujący służbowo i prywatnie chętnie kupują limuzyny. W Europie Zachodniej udział sedanów w segmencie B wynosi około 20 procent i tendencja jest wzrostowa.

Volkswagen zmienił wymiary Jetty, jej formę i design. Z długością 4,64 metra jest ona pozycjonowana dokładnie między segmentem A i B. Ze względu na swoją atrakcyjną cenę, Jetta nadal dociera do kierowców kompaktowych limuzyn, jednocześnie jednak przyciąga uwagę nowych klientów, którzy jeżdżą lub chcieliby jeździć większymi i wyżej pozycjonowanymi samochodami.

Nowa Jetta wypełnia lukę między Golfem a Passatem

Volkswagen uzupełnił klasę samochodów kompaktowych i średnich większą Jettą, która wypełnia przestrzeń między najpopularniejszymi samochodami marki – Golfem i Passatem. Jetta skierowana jest do tych kierowców, którzy preferują dynamiczny design kompaktowej limuzyny, jednocześnie jednak wymagają komfortu, bezpieczeństwa i jakości na najwyższym poziomie. Ci kierowcy wybierali dotychczas droższe samochody. Jetta stanowi teraz alternatywę, jakiej dotąd nie oferował żaden niemiecki producent w tej klasie cenowej. Pierwsze generacje Jetty były zasadniczo pochodną Golfa o nadwoziu limuzyny, ale teraz to już przeszłość.

DESIGN

Jetta 2011 roku jest całkowicie nowym samochodem. Nigdy przedtem Jetta nie była większa, bardziej sportowa i bardziej wyjątkowa. O jej niepowtarzalności świadczy chociażby fakt, że nie ma teraz żadnego elementu nadwozia wspólnego ze spokrewnionym technicznie Golfem. Jest teraz osobnym modelem jak Eos czy Tiguan. Ponadto Volkswagen nową Jettą po raz kolejny wyznacza zupełnie nowe standardy jakościowe w tym segmencie samochodów.

Design nadwozia i wymiary

Nowy model ma długość 4,64 metra, wysokość 1,45 metra i szerokość 1,78 metra. Jest zatem o dziewięć centymetrów dłuższy od poprzednika. Równocześnie w jego stylistyce dominuje nowe DNA designu Volkswagena. Czyste, precyzyjne linie i atletycznie napięte płaszczyzny decydują o eleganckim i dynamicznym stylu tej limuzyny.

Przód nadwozia

O stylistyce przodu decyduje pochylona jak w coupé przednia szyba oraz konsekwentnie poziome prowadzenie linii. Błyszcząca czarna osłona chłodnicy pod względem stylistycznym tworzy jedną całość z trapezowymi reflektorami. Podwójne, okrągłe reflektory są podzielone tak zwanym skrzydłem na dużą, górną część ze światłami mijania i drogowymi oraz wąską, dolną część ze światłami do jazdy w dzień i kierunkowskazami. Chromowane „skrzydła” przenoszą poziome linie przodu nadwozia aż na reflektory. W rezultacie nowa Jetta wygląda na szerszą i bardziej dynamiczną. Funkcję świateł mijania pełnią nowe żarówki halogenowe H7 Longlife, charakteryzujące się znacznie dłuższą żywotnością. Często wykorzystywane światła postojowe i do jazdy w dzień są również wykonane w technologii Longlife lub Superlonglife. Dzięki optymalnemu dostosowaniu wysokości montażu i wielkości reflektora świateł mijania uzyskano bardzo dobre oświetlenie drogi.

Poniżej osłony chłodnicy i reflektorów znajduje się wyraźnie wyprofilowana płaszczyzna zderzaka lakierowanego w kolorze nadwozia. Kolejny wlot powietrza chłodzącego oraz przedni spojler o kształcie stosowanego w samochodach wyścigowych „splittera” stanowią sportowe zakończenie przodu.

Sylwetka

Cechy stylistyczne, które charakteryzują wszystkie nowe Volkswageny ostatnich lat, łączą się w sylwetce tej limuzyny, w nową formę interpretacji DNA designu stworzonego przez włoskiego stylistę – Waltera de Silvę. Najlepszym przykładem jest charakterystyczna linia „tornado”. Przecina ona główną powierzchnię dużych płaszczyzn i wprowadza do nich dynamikę. Sportowe wrażenie robią także lusterka zewnętrzne: ich design z kierunkowskazami w formie wąskich pasów nawiązuje stylistycznie do rozwiązania zastosowanego w nowym Passacie i Eosie.
Typową cechą designu jest także prowadzenie linii w obrębie słupków C. Zakończenie drzwi przebiega tutaj prostą linią od progów, ukośnie do tyłu aż do trójkątnego okna, co optycznie przedłuża drzwi i sprawia wrażenie, jakby całe auto było jeszcze większe i bardziej eleganckie.

Tył nadwozia

Jednorodne płaszczyzny i sportowe „barki” dominują także w tylnej części nadwozia Jetty. Bardzo szeroka i pochylona jak w coupé tylna szyba zapewnia doskonałą widoczność i równocześnie podkreśla dynamiczną linię limuzyny. W połączeniu z wyraźnymi słupkami C i czysto wyprofilowaną partią „barków” powstaje wyjątkowy i przyciągający uwagę design. Tylne światła z niepowtarzalną grafiką podzielone są na dwie części, rozciągają się od błotnika do pokrywy bagażnika.

Pokrywa bagażnika posiada krawędź obrysową zoptymalizowaną pod względem aerodynamiki, która minimalizuje zawirowania powietrza i zwiększa docisk samochodu do drogi. Pionowa płaszczyzna pokrywy z logo VW i tylnymi światłami jest lekko wypukła – ten zabieg stylistyczny podkreśla sportowy charakter limuzyny.

Pokrywa 510-litrowego bagażnika otwierana jest zdalnie. Dzięki specjalnej, opatentowanej geometrii reflektorów uzyskano wyjątkowo równomierne oświetlenie całej dolnej części bagażnika i strefy tablicy rejestracyjnej, co świadczy o dbałości Volkswagena o każdy detal.

Bezpieczeństwo bierne

Seryjnie nowa Jetta wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych (poduszka dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne z przodu oraz kurtyny w oknach bocznych z przodu i z tyłu). Opcjonalnie można rozszerzyć pakiet o tylne poduszki boczne. Aby poduszki rozwijały się optymalnie, w nowej generacji Jetty zastosowano specjalne czujniki rozpoznające siłę zderzenia. Elektronika rejestruje sygnały, które powstają jako dźwięki materiałowe przy szybkiej deformacji struktur nośnych w obrębie przedniej części nadwozia. Rozchodzą się one z dużą prędkością w strukturze pojazdu i dostarczają bardzo szybko i precyzyjne informacje o sile uderzenia. Dzięki odpowiedniemu połączeniu wyczuwalnych i słyszalnych sygnałów możliwa jest szybsza, a jednocześnie bardziej niezawodna ocena zderzenia przez czujniki poduszek powietrznych. Dzięki temu działanie poduszek i napinaczy pasów może być lepiej dopasowane do rodzaju zderzenia, co z kolei zwiększa stopień ochrony pasażerów. System czujników Volkswagena został wyróżniony w Niemczech Bawarską Nagrodą za Innowacje.

Nadwozie nowej Jetty wykonane jest częściowo ze stali o najwyższej wytrzymałości formowanej na gorąco. Ten specjalny rodzaj stali pozwala na uzyskanie ekstremalnie bezpiecznej struktury pojazdu bez zwiększania jego masy.

Zależnie od rodzaju zderzenia energia rozprowadzana jest przez dokładnie zdefiniowane drogi przenoszenia obciążeń, co powoduje pochłonięcie części energii działającej na pasażerów. Ze stali o najwyższej wytrzymałości wykonane są między innymi słupki A, B i C oraz belki dachowe.

WNĘTRZE

Zaprojektowane zupełnie od nowa wnętrze nowej Jetty stanowi pomost do kolejnej, wyższej klasy aut i tym samym wyraźnie zostawia w tyle konkurentów. Jetta dzięki dłuższemu rozstawowi osi oferuje większą przestronność, zwraca również uwagę dopracowanymi detalami oraz doskonałą ergonomią.
Ergonomiczny kokpit

Okrągłe zegary w stylu nowego Passata, otoczone srebrnymi pierścieniami, umieszczone są optymalnie w polu widzenia. Między nimi znajduje się komputer pokładowy. Nowe trójramienne kierownice (opcjonalnie multifunkcyjne) mają atrakcyjną formę i są przyjemne w dotyku. Konsola środkowa jest lekko skierowana w kierunku kierowcy, dzięki czemu zapewnia świetną ergonomię prowadzącemu samochód.

Dźwignia hamulca ręcznego została umieszczona w innym miejscu, przez co z jej prawej strony mogły się znaleźć większe uchwyty na kubki. Liczne schowki wraz z środkowym podłokietnikiem oraz specjalny uchwyt na okulary są kolejnymi elementami ułatwiającymi codzienne podróżowanie Jettą.

Więcej przestrzeni dla kierowcy i pasażera

Mimo bardziej płaskiej i niżej poprowadzonej linii dachu, efektywna przestrzeń między siedziskiem a dachem dla kierowcy i pasażera pozostała mniej więcej taka sama i wynosi 1014 milimetrów. Obie siedzące z przodu osoby mają do dyspozycji nowe, ergonomiczne fotele zapewniające wysoki komfort podczas długich podróży. Dzięki przedłużonemu do 2651 milimetrów rozstawowi osi, także trzyosobowa tylna część kabiny Jetty stała się wygodniejsza. Na przykład odległość między oparciem tylnej kanapy a przednimi fotelami wynosi teraz aż 1046 milimetrów. Odległość między siedziskiem a dachem z tyłu utrzymana została na dobrym poziomie, znanym z poprzedniej generacji Jetty, i wynosi 943 milimetry.

Bagażnik o pojemności 510 litrów

Już w wersji podstawowej oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/60. Bagażnik o pojemności 510 litrów może być otwierany zdalnie (przyciskiem na drzwiach kierowcy lub pilotem centralnego zamka). Otwór na środku oparcia tylnej kanapy (seryjny od wersji Comfortline) pozwala na przewożenie długich przedmiotów.

Ochrona z każdej strony

Seryjnie nowa Jetta jest wyposażona w sześć poduszek powietrznych (dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny na bocznych oknach z przodu i z tyłu). Jako opcja pakiet może być rozszerzony o tylne poduszki boczne. (Szczegółowe informacje na temat bezpieczeństwa biernego w rozdziale Nadwozie).

WYPOSAŻENIE SERYJNE I DODATKOWE

W Europie Volkswagen oferuje Jettę w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Takie rozwiązania, jak klimatyzacja (Climatic), elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie szyby, sześć poduszek powietrznych i ESP z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy i stabilizacją przyczepy należą już do wyposażenia seryjnego wersji Trendline.

W momencie wprowadzania na rynek Jetta Trendline będzie oferowana z silnikami TDI i TSI o mocy 77 kW/105 KM. Każdy z nich może być zamawiany w wyjątkowo oszczędnej wersji BlueMotion Technology. W tym przypadku do wyposażenia seryjnego należy system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania. Dla Jetty Trendline 1.6 TDI dostępna jest także 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

Jeszcze bardziej komfortowa jest Jetta Comfortline. Jest ona dostępna obecnie również z silnikami TDI i TSI o mocy 105 kW oraz z TDI o mocy 103 kW/140 KM. Jako opcję można zamówić mocniejszy TDI z 6-stopniową DSG.

Najwyższym modelem tej serii jest Jetta Highline. W momencie europejskiego debiutu będzie ona oferowana z dwoma silnikami TDI 105 KM i 140 KM (na życzenie z przekładnią DSG).

Jetta Trendline w szczegółach

Jetta Trendline wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych, zagłówki zoptymalizowane pod względem bezpieczeństwa przy wszystkich miejscach siedzących (z przodu z funkcją chroniącą przed urazem kręgosłupa), zaczepy ISOFIX do fotelików dziecięcych, światła do jazdy w dzień, światła odblaskowe we wszystkich drzwiach, sygnalizację niezapiętych pasów, funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych przy hamowaniu z pełną siłą oraz ESP.

ESP obok programu stabilizacji toru jazdy z podpowiedzią ruchem kierownicy posiada także funkcję stabilizacji przyczepy, ABS ze wspomaganiem siły hamowania, system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych przy przyspieszaniu (ASR), elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) oraz system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem (MSR).

Na zewnątrz Jettę Trendline charakteryzują takie elementy jak podwójne reflektory halogenowe z wbudowanymi światłami zapalającymi się po włączeniu zapłonu, opony 205 (w przypadku BlueMotion Technology zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia) na 16-calowych obręczach, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami, czarna osłona chłodnicy i szyby termoizolacyjne o zielonym odcieniu. Nadwozie Jetty jest w pełni ocynkowane i optymalnie zabezpieczone przed korozją. Zderzaki, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki są lakierowane w kolorze nadwozia.
We wnętrzu na komfort mają wpływ między innymi klimatyzacja, chłodzony schowek, radio RCD 210 z funkcją odtwarzania MP3 i czterema głośnikami, pilot centralnego zamka, wskaźnik temperatury zewnętrznej z sygnalizacją temperatury poniżej 4 stopni Celsjusza, chromowane pierścienie otworów wentylacji, zestaw wskaźników z chromowanymi pierścieniami (z białym podświetleniem), przełączniki podświetlone na czerwono, lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, wymienne aplikacje dekoracyjne (seryjnie chrom-matt), złącze AUX-IN, komputer pokładowy MFA, regulacja fotela kierowcy w 3 płaszczyznach (w tym regulacja wysokości) i regulacja fotela pasażera w 2 płaszczyznach.

Do wyposażenia seryjnego należą również takie elementy jak wskaźnik temperatury na zewnątrz, elektrycznie otwierane i zamykane szyby we wszystkich drzwiach, i automatycznie otwierana pokrywa bagażnika.

Jetta Comfortline w szczegółach

Środkową wersję wyposażenia - Comfortline - można rozpoznać z zewnątrz po chromowanych listwach na lamelach osłony chłodnicy i 16-calowych kołach ze stopu metali lekkich – pięcioramienny typ Navarra. Wewnątrz są to takie elementy jak kieszenie w oparciach przednich foteli, przedni i tylny podłokietnik, regulacja foteli przednich w 4 płaszczyznach (przód/tył, góra/dół, oparcie przód/tył, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa góra/dół), tkanina tapicerki siedzeń Sienna, haczyki na torby w bagażniku, pakiet chrom (m.in. pokrętło świateł i klimatyzacji), tak zwany „mały pakiet skórzany” (kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca) oraz czarne aplikacje (Black Pyramid).

Jetta Highline w szczegółach

Najbardziej ekskluzywne wyposażenie Jetty zawarte zostało w wersji Highline. Należą do niego oprócz elementów z wersji Comfortline, chromowane obramowanie kratki dolnych wlotów powietrza, chromowane listwy pod bocznymi szybami, spryskiwacze reflektorów i reflektory przeciwmgielne doświetlające w razie potrzeby zakręty. Automatycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy ułatwiają utrzymanie dobrej widoczności przy temperaturach poniżej zera.

Wewnątrz wersja Highline różni się od Comfortline między innym sportowymi przednimi fotelami pokrytymi tkaniną o deseniu Gloss, wyjątkowo eleganckimi aplikacjami Iridium, czarnym, błyszczącym obramowaniem konsoli środkowej i automatyczną klimatyzacją (Climatronic).

Trzy podstawowe kolory wnętrza

Dla wszystkich trzech wersji wyposażenia można zamówić siedzenia i wykończenie wnętrza w podstawowych kolorach Titan czarny, Latte Macchiato i Corn Silk. Jako opcję Volkswagen oferuje dla Jetty Comfortline i Highline tapicerkę skórzaną Vienna w kolorze Latte Macchiato i Corn Silk.

Indywidualizacja poprzez wyposażenie dodatkowe

Zależnie od sposobu użytkowania, gustu i budżetu nowa Jetta może być jeszcze bardziej zindywidualizowana. Spektrum możliwości jest bardzo szerokie sięga od różnego typu obręczy kół ze stopu metali lekkich (16 i 17 cali), poprzez przyciemnione szyby z tyłu, aż do takich elementów wyposażenia, jak elektrycznie podnoszony i rozsuwany szklany dach czy gniazdo multimedialne (MEDIA-IN) z USB. Do najważniejszych rozwiązań technicznych należy bezkluczykowy system otwierania, zamykania i uruchamiania auta Keyless Access, automatyczne sterowanie przełączaniem ze świateł mijania na drogowe - Light Assist oraz różne systemy radia i nawigacji, a także 400-watowy sprzęt audio Volkswagen Sound z ośmioma głośnikami wysokiej jakości i mocnym subwooferem.

Keyless Access

Keyless Access to system zamykania, otwierania i uruchamiania samochodu bez wkładania kluczyka do zamków w drzwiach i stacyjki. Gdy kierowca ma kluczyk przy sobie, po dotknięciu klamki w przednich drzwiach, Keyless Access rozpoznaje użytkownika i odblokowuje samochód, zwalnia elektryczną blokadę kolumny kierownicy, wyłącza immobilizer lub opcjonalny autoalarm i pozwala na uruchomienie silnika przyciskiem Start-Stop. Jetta jest zamykana z zewnątrz także poprzez dotknięcie jednej z klamek, jednak przy zamykaniu trzeba dotknąć specjalnie oznakowanej płaszczyzny. Alternatywnie auto może być zamykane i otwierane także z wnętrza lub pilotem.

Przy użyciu zewnętrznych anten (między innymi w przednich klamkach) emitowane zostaje pole indukcyjne skierowane na zewnątrz, za pomocą którego układ elektroniczny szuka w odległości do 1,5 metra od Jetty odpowiedniego nadajnika. Jeżeli go znajdzie, antena przekazuje kod wysyłany przez nadajnik do odpowiedniego modułu sterowania. Trwa to krócej, niż mrugnięcie powieki. Jeśli kod jest prawidłowy, drzwi zostają odblokowane. Kolejne anteny znajdują się we wnętrzu, aby także tutaj lokalizować kluczyk. Anteny te sprawdzają również, czy znajduje się on wewnątrz auta. W celu zabezpieczenia, np. przed dziećmi, nie można uruchomić Jetty, jeśli kluczyk znajduje się chociażby kilka centymetrów poza samochodem.

Light Assist

Po raz pierwszy zastosowano w modelu Jetta nowe rozwiązanie - Light Assist. System opierający się na kamerze rozpoznaje na podstawie źródeł światła różne sytuacje drogowe i daje sygnał do zmiany świateł mijania na światła drogowe, które są włączane i wyłączane automatycznie przy prędkości powyżej 60 km/h. Funkcja ta znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Systemy radiowe i nawigacyjne

Seryjnie we wszystkich wersjach wyposażenia montowany jest system audio RCD 210. Większą moc i więcej funkcji oferuje opcjonalny RCD 310 (z podwójnym tunerem i ośmioma głośnikami). Najwyższym systemem audio jest RCD 510 z wbudowaną wewnętrzną zmieniarką na 6 płyt CD, gniazdem kart SD i dotykowym ekranem. Jako opcja systemy RCD 310 i RCD 510 mogą być rozbudowane o moduł DAB do cyfrowego odbioru radiowego. Wszystkie wersje Jetty dostępne są z opcjonalnym zestawem głośnomówiącym (trzy systemy) dla telefonu. Ponadto pod nazwą Volkswagen Sound oferowany jest przygotowany specjalnie dla Jetty system nagłośnieniowy.

RNS 315

Atrakcyjną cenowo wersją nawigacji jest RNS 315 z 5-calowym ekranem dotykowym (400 x 240 pikseli), odtwarzaczem CD, portem kart SD i podwójnym tunerem. Złącze kart SD może być wykorzystywane do odczytywania plików muzycznych MP3. RNS 315 można również rozszerzyć o moduł DAB.

RNS 510

Najwyższym modelem wśród systemów radia i nawigacji jest RNS 510. Dysponuje on takimi elementami jak 6,5-calowy ekran dotykowy, odtwarzacz DVD, funkcja obsługi głosowej, port kart SD i ekstremalnie szybki twardy dysk 30 GB.

Pakiet „990”

Już w momencie wprowadzenia, na polskim rynku dostępny będzie pakiet promocyjny „990” oferowany w cenie 990 zł. Pakiet można zamawiać ze wszystkimi wersjami wyposażania, zawiera on takie elementy jak:
• system radiowy RCD 310 z ośmioma głośnikami
• czujniki parkowania z przodu i z tyłu
• alarm z dozorem wnętrza i czujnikiem przechyłu
• automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne przy włączonym biegu wstecznym
• Pakiet Zimowy
- podgrzewane fotele przednie
- spryskiwacze reflektorów
- ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy

SILNIKI I ZAWIESZENIE

W momencie wprowadzenia na rynek Jetta oferowana jest z silnikami o mocy 77 kW/105 KM (silnik wysokoprężny TDI i benzynowy TSI) oraz 103 kW/140 KM (TDI). Każdy z silników spełnia normę emisji spalin Euro5. Silniki TDI i TSI o mocy 105 KM są dostępne z pakietem BlueMotion Technology, czyli między innymi z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii kinetycznej (rekuperacja). O oszczędności modeli z BlueMotion Technology może świadczyć jednostka 1.6 TDI: mierząca 4,6 metra limuzyna z tym silnikiem zużywa 4,2 l paliwa na 100 km. To rekordowa wartość nie tylko w tej klasie samochodów. Oszczędny jest również 140-konny TDI, który zużywa średnio 4,8 l/100 km. Oba silniki TDI pracują z wtryskiem Common Rail i są połączone z filtrem cząsteczek stałych. W przypadku TSI 105 KM z BlueMotion Technology średnia wartość spalania to 5,3 l/100 km - sensacyjnie niskie jak na samochód z tego segmentu z silnikiem benzynowym.

W ciągu roku ofertę uzupełnią trzy inne silniki dla Jetty. Będą to trzy TSI o mocy 90 kW/122 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Poza 1.2 TSI opcjonalnie wszystkie silniki Jetty mogą być połączone z przekładnią DSG.

Cztery silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 200 KM

Najbardziej efektywnymi rozwiązaniami technicznymi, których celem jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i wyraźna poprawa właściwości dynamicznych są bezpośredni wtrysk benzyny, turbodoładowanie i redukcja pojemności skokowej. Te właśnie rozwiązania zastosował Volkswagen w swoich silnikach TSI. Poprzez zmniejszenie pojemności skokowej, a tym samym zmniejszenie oporów tarcia udało się osiągnąć niższe zużycie paliwa i lepszą sprawność silnika. Silniki Jetty są doładowywane – w zależności od klasy mocy – przez połączenie turbosprężarki i kompresora lub wyłącznie przez turbosprężarkę.

1.2 TSI o mocy 77 kW/105 KM

Doładowywany przez turbosprężarkę czterocylindrowy silnik 1,2 litra jest najmniejszym TSI w ofercie. Jak wszystkie silniki tego rodzaju, także jego pojemność – 1197 cm3 - jest zgodna z filozofią downsizingu. Opcjonalnie ta wersja Jetty jest dostępna z pakietem BlueMotion Technology. Rozwijająca moc 77 kW/105 KM Jetta 1.2 TSI rozpędza się do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Przy takich osiągach wartości spalania i emisji nie mają sobie równych: 5,7 l/100 km (134 g/km CO2) w wersji standardowej lub 5,3 l/100 km (123 g/km CO2) w wersji z BlueMotion Technology. Swoją największą moc silnik 1.2 TSI osiąga przy 5.000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny między 1.500 a 4.100 obr./min. Silnik 1.2 TSI jest połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią manualną.

1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM

Kolejnym pod względem mocy silnikiem napędzającym Jettę jest 1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM (przy 5.000 obr./min). Ze średnim zużyciem 6,2 l/100 km (144 g/km CO2) ta jednostka z turbodoładowaniem czyni Jettę, z manualną skrzynia biegów, jednym z najoszczędniejszych samochodów w tej klasie mocy. TSI 122 KM pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej 202 km/h. Klasyczny sprint od 0 do 100 km/h zajmuje limuzynie 9,9 sekundy. Czterocylindrowy silnik rozwija swój maksymalny moment obrotowy 200 Nm między 1.500 a 4.000 obr./min. Opcjonalnie ta wersja Jetty może być wyposażona w 7-stopniową DSG.

1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM

Doładowywany turbosprężarką i kompresorem Twincharger o mocy 118 kW/160 KM (przy 5.800 obr./min) jest również niezwykle oszczędny (średnie zużycie paliwa z manualną skrzynią biegów: 6,3 l/100 km), emituje niewiele substancji szkodliwych (147 g/km CO2) i dysponuje wysokim momentem obrotowym (maksymalnie 240 Nm między 1.500 a 4.500 obr./min). Jetta z tym silnikiem i manualną skrzynią osiąga 100 km/h po 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 221 km/h. Jako opcja ten TSI może być zamawiany z 7-stopniową DSG.

Interesująca jest uzupełniająca się wzajemnie praca kompresora i turbosprężarki: napędzany mechanicznie kompresor zwiększa moment obrotowy TSI przy niskich prędkościach obrotowych. Zaletą kompresora jest wysoka wydajność doładowania już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Przy wyższej prędkości obrotowej uruchamia się dodatkowo turbosprężarka. Kompresor i turbosprężarka są przy tym połączone szeregowo. Kompresor jest uruchamiany sprzęgłem elektromagnetycznym wbudowanym w module w pompie wody. Zawór regulujący dba o to, aby do turbosprężarki lub kompresora podawana była wymagana ilość świeżego powietrza. Przy pracy wyłącznie z turbosprężarką zawór ten jest otwarty. Powietrze przechodzi wtedy w sposób znany z tradycyjnych silników z turbodoładowaniem, czyli przez przednią chłodnicę powietrza doładowującego i przepustnicę do kolektora ssącego. Powyżej prędkości obrotowej silnika 3.500 obr./min kompresor wyłącza się, a efekt doładowania osiągany jest dzięki turbosprężarce.

2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM

Najmocniejsza Jetta napędzana jest silnikiem TSI o mocy 147 kW/200 KM (przy 6.000 obr./min). Ten 2-litrowy silnik doładowywany turbosprężarką jest już legendarną jednostką napędową, bowiem napędza między innymi sportowego Golfa GTI (tam jednak ma 10 KM więcej). Także w modelu Jetta ten czterocylindrowy TSI pozwala na uzyskanie doskonałych osiągów jezdnych przy niskim zużyciu paliwa. Na 100 kilometrów jest to jedynie 6,9 litra (160 g/km CO2), jednostka uzyskuje 280 Nm od 1.800 obr./min.

Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 236 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Do wysokiego momentu obrotowego silnika dostosowana jest dostępna opcjonalnie 6-stopniowa DSG.

Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 105 KM i 140 KM

1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM

Najmniejszym pod względem mocy silnikiem TDI w ofercie Jetty jest czterocylindrowa jednostka Common Rail 1.6 o mocy 77 kW/105 KM (4.400 obr./min), maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm (1.500 do 2.500 obr./min). Jej średnie zużycie paliwa (4,5 litra) oznacza oszczędność o 0,7 l/100 w porównaniu z poprzednikiem TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Na życzenie ten TDI może być łączony z 7-stopniową DSG lub z BlueMotion Technology (5-biegowa przekładnia manualna, opcjonalnie 7-stopniowa DSG).

W wersji z BlueMotion Technology i manualną skrzynią biegów zużycie paliwa zmniejsza się do 4,2 l/100 km (109 g/km CO2). Wariant BlueMotion Technology z DSG zużywa 4,3 l/100 km (113 g/km CO2). Wszystkie wersje silnika mają doskonałą dynamikę. Po 11,7 sekundy limuzyna osiąga prędkość 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.

Pod względem technicznym ten czterocylindrowy silnik o pojemności 1.598 cm3 z czterema zaworami na cylinder reprezentuje najwyższy standard na rynku. Olej napędowy jest wtryskiwany przez system Common Rail pod ciśnieniem 1.600 bar bezpośrednio do komory spalania. Specjalne piezowtryskiwacze z najwyższą dokładnością sterują wielokrotnymi wtryskami oraz ilością wtryskiwanego paliwa.

2.0 TDI o mocy 103 kW/140 KM

Najmocniejszym TDI z Common Rail Jetty jest silnik o mocy 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Już od 1.750 obr./min ten niezwykle cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm (do 2.500 obr./min). Dzięki tym wartościom samochód z jednostką 2.0 TDI, z manualną skrzynią biegów rozwija 100 km/h już po 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 210 km/h. Także w tym przypadku średnie zużycie paliwa – 4,8 l/100 km – jest ekstremalnie niskie, dotyczy to również emisji CO2: 126 g/km. Podobnie jak 1,6 TDI, także 2.0 TDI może być zamawiany z DSG: niskie średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km i analogicznie niska emisja CO2 (138 g/km) były do niedawna jeszcze niemożliwe do uzyskania przez samochód z automatyczną skrzynią biegów w tej klasie mocy.
Ciśnienie wtrysku do 1.800 bar i specjalne ośmiootworowe piezowtryskiwacze w 2.0 TDI gwarantują wyjątkowo dokładne rozpylenie oleju napędowego. W porównaniu z tradycyjnymi systemami wtryskowymi technika piezowtryskiwaczy umożliwia nawet siedmiokrotne wtryskiwanie paliwa podczas jednego cyklu. Zaletą jest bardzo cicha praca silnika, błyskawiczna reakcja na pedał gazu oraz niskie wartości spalania i emisji szkodliwych substancji.

BlueMotion Technology

System Start-Stop

Kierowca zbliża się do czerwonego światła, zatrzymuje auto, przełącza na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy DSG wystarczy noga trzymana na hamulcu). W tym momencie silnik wyłącza się. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym ukaże się informacja „Start (A) Stop”. Gdy tylko światło zmieni się na żółte, kierowca wciska sprzęgło (przy DSG po prostu zdejmuje nogę z hamulca), silnik uruchamia się automatycznie, informacja „Start (A) Stop” gaśnie, wystarczy włączyć bieg i ruszyć. Kierowca nie musi wykonywać żadnej operacji więcej, niż w tradycyjnym samochodzie, ale dzięki systemowi Start-Stop zaoszczędza, poruszając się w mieście, nawet do 0,2 l/100 km paliwa.

W porównaniu z samochodami bez systemu Start-Stop modele BlueMotion Technology mają dodatkowy moduł sterowania pracą akumulatora (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania), mocniejszy rozrusznik, przetwornicę napięcia (gwarantuje stabilność napięcia wewnętrznej instalacji elektrycznej) oraz wyjątkowo odporny na cykle ładowania i rozładowywania akumulator.

Rekuperacja

System odzyskiwania energii - rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora), które wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi napięcie prądnicy – na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości – może być obniżone. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora, a to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczającą ilością energii także podczas faz z wyłączonym silnikiem przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika.

Przekładnie z pięcioma, sześcioma i siedmioma biegami

Nowa Jetta jest oferowana w zależności od wersji silnika, alternatywnie do 5- i 6-biegowych przekładni manualnych, także z 6- lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (DSG). Obie przekładnie charakteryzuje maksymalna ekonomiczność i dynamika zmiany przełożenia. Obok liczby biegów do przodu obie przekładnie różnią się pod względem technicznym między innymi rodzajem sprzęgieł. Podczas gdy w 7-stopniowej DSG stosowane są dwa sprzęgła suche, podwójne sprzęgło 6-stopniowej DSG pracuje w kąpieli olejowej.

Obie przekładnie mają większy potencjał pozwalający zredukować spalanie, a tym samym emisję CO2, niż jakakolwiek inna przekładnia automatyczna. W porównaniu z przekładnią automatyczną ze sprzęgłem hydrokinetycznym – nawet dwadzieścia procent. Oba warianty DSG mają swoje specjalizacje: 6-stopniowa dzięki specyficznemu rozłożeniu momentu obrotowego sprawdza się najlepiej z silnikami o wysokim momencie obrotowym (do 350 Nm), natomiast 7-stopniowa DSG lepiej współpracuje z mniejszymi silnikami (do 250 Nm).

Zawieszenie: z przodu McPherson, z tyłu oś wielowahaczowa

Nowa Jetta także pod względem właściwości jezdnych należy do najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Seryjnie wszystkie wersje Jetty są wyposażone w najnowszą generację elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy ESP. Równie bezpieczna, komfortowa i dynamiczna jest konstrukcja zawieszenia. Z przodu zastosowano oś z kolumnami McPhersona ze sprężynami śrubowymi i teleskopowymi amortyzatorami. Z tyłu pracuje dynamiczna i komfortowa oś wielowahaczowa z niezależnym zawieszeniem kół, amortyzatorami gazowymi i oddzielnymi sprężynami. Stabilizatory przy przedniej i tylnej osi zapobiegają dużym przechyłom nadwozia. Pozytywny wpływ na komfort, dynamikę i bezpieczeństwo czynne Jetty ma ponadto lekko, lecz bardzo precyzyjnie pracujące elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

Poznań, 02.02.2011 r.



PR Volkswagen
Kulczyk Tradex Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
tel. 061 650 50 76
fax 061 650 52 09
e-mail: vw@press-bank.pl
www.vw.press-bank.pl



Źródło: Kulczyk Tradex za pośr. MotoTarget.pl

 Pisaliśmy również
» Volkswagen testuje sieć 5G pod kątem wykorzystania jej w produkcji w inteligentnych fabrykach
» Stephane Peterhansel: "Niesamowita przyjemność z jazdy"

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Volkswagen Jetta 2011:
w lewo
Volkswagen Jetta 2011
© VW
Volkswagen Jetta 2011
© VW
Volkswagen Jetta 2011
© VW
Volkswagen Jetta 2011
© VW
Volkswagen Jetta 2011
© VW
w prawo
 Inne artykuły
» Znamy polskie ceny CUPRY Born 2021-10-26
  Cupra Born 2021 CUPRA ogłasza ceny swojego pierwszego bezemisyjnego modelu. Elektryczny Born będzie dostępny w Polsce już od 1 499 zł miesięcznie w rozliczeniu ratalnym (bez wpłaty własnej) lub 147 800 zł przy jednorazowej płatności. Pierwsze egzemplarze modelu pojawią się w ... więcej »

» Nissan ujawnia, że ponad jedna trzecia europejskich kierowców nie czuje się przygotowana do jazdy w trudnych warunkach 2021-10-26
  Nissan Qashqai 2021 Kolejna pora roku zbliża się wielkimi krokami. Nadchodzą trudne warunki jazdy spowodowane oblodzeniem i śniegiem oraz krótszymi dniami, które nastąpią po przejściu na czas zimowy w niedzielę 31 października. W związku z tym Nissan postanowił przeprowadzić bada... więcej »

» Bezpłatna kontrola przed zimą w serwisach Mitsubishi Motors 2021-10-26
  Pełna gama Mitsubishi Eclipse Cross już w polskich salonach Przed nami jesienno-zimowe miesiace i panujące wtedy trudne warunki pogodowe oraz śliskie drogi. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących firma Mitsubishi Motors do 17 grudnia oferuje właścicielom pojazdów tej marki bezpłatną kontrolę pojazdu. Ta wyjątkowa prop... więcej »

» Nowe Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine 2021-10-26
  Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine Audi RS 3 Sportback trzeciej generacji i RS 3 Limousine drugiej generacji, to odmłodzone, topowe sportowe kompakty marki Audi. Napędzający je, wielokrotnie nagradzany pięciocylindrowy silnik ma teraz wyższy moment obrotowy, co sprawia, że jest jeszcze bardziej... więcej »

» Wystarczająco twardy dla organów ścigania: Mustang Mach-E jest pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem, który pomyślnie przeszedł testy policji stanowej Michigan 2021-10-26
  Mustang Mach-E dla policji stanowej Michigan W pełni elektryczny radiowóz policyjny przygotowany przez Ford Pro, oparty na SUV-ie Mustangu Mach-E, stał się pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który przeszedł rygorystyczną ocenę policji stanu Michigan. Testy obejmowały przyspieszenie, prędkość mak... więcej »

» Volkswagen testuje sieć 5G pod kątem wykorzystania jej w produkcji w inteligentnych fabrykach 2021-10-26
  Volkswagen 5G Volkswagen robi kolejny krok w kierunku cyfrowej transformacji. Lokalna sieć 5G jest od teraz dostępna w głównym zakładzie w Wolfsburgu. Początkowo zasięgiem sieci 5G objęte są główne centrum rozwoju produkcji i hala montażowa. W ramach projektu pilotażowego V... więcej »

» Ekstremalne testy: Ranger nowej generacji przechodzi katorgę w drodze do klientów 2021-10-26
  Ranger nowej generacji Podczas testowania wytrzymałości i trwałości Rangera nowej generacji, zespół inżynierów Forda nie uznaje żadnych kompromisów. Muszą przecież stworzyć globalny produkt, który sprosta wymaganiom na 180 rynkach.... więcej »

» Ford Polska wspiera inicjatywę Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności 2021-10-22
  The eMobi Road to COP Trasa o długości ponad 10 tysięcy kilometrów i 14 europejskich stolic w 18 dni - tak w skrócie wygląda plan The eMobi Road to COP - czyli wyprawy Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności elektrycznym Mustangiem Mach-E przez Europę z finałem w Glasgow, aby pod... więcej »

» CUPRA jedzie po zwycięstwo podczas pierwszej odsłony Extreme E w Europie 2021-10-22
  Cupra Extreme E w Europie Po rywalizacji w Arabii Saudyjskiej, Senegalu i na Grenlandii, Extreme E zmienia kontynent i kieruje się na włoską Sardynię. Island X Prix to czwarta runda inauguracyjnego sezonu. Celem zespołu ABT CUPRA XE jest dotarcie do finału zawodów i zdobycie pierwszego... więcej »

» 10 najbarwniejszych miejsc do zwiedzenia jesienią w Polsce - Mazda Slow Road 2021-10-21
  Mazda Slow Road Gdzie znajduje się Park Mużakowski i którędy wiodą ślady Mikołaja Kopernika? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w internetowym przewodniku Slow Road zachęcającym do odkrywania Polski zza kierownicy samochodu. W bazie ponad 230 tras i inspiracji pojawiły się... więcej »

» Mustang Mach-E przejechał 807,2 km na jednym ładowaniu 2021-10-21
  Mustang Mach-E Borchgrevink Wilthil Duet norweskich ekspertów od eco-drivingu przejechał elektrycznym Mustangiem Mach-E 807,2 kilometra (ponad 500 mil) bez jednego postoju na ładowanie. Na trasie prowadzącej z Trondheim na północy Norwegii do Kristiansand na południu, musieli pokonać obszar gór... więcej »

» Ford Transit Custom i Tourneo Custom z innowacyjnym napędem hybrydowym 2021-10-20
  Ford Tourneo Custom 2021 Zdolność do jazdy bez emisji spalin i brak obaw o zasięg oferują - jako pierwsze w swojej klasie - Transit Custom oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Dodatkowym atutem jest fakt, że mogą być dodatkowo ładowane z sieci elektrycznej, co zapewnia czysto elektrycz... więcej »

» Ford zainwestuje 230 milionów funtów w przekształcenie zakładów Halewood w Wielkiej Brytanii 2021-10-20
  Ford Halewood w Wielkiej Brytanii Ford ogłosił, przypominając zaangażowanie firmy w proces elektryfikacji transportu w Europie, że zamierza zainwestować nawet 230 milionów funtów w zakład montażu skrzyń biegów w Halewood, który zostanie przekształcony w fabrykę elektrycznych jednostek napędowy... więcej »

» Stephane Peterhansel: "Niesamowita przyjemność z jazdy" 2021-10-19
  Peterhansel Z 14 zwycięstwami na koncie, Stéphane Peterhansel, który zadebiutował w Rajdzie Dakar w 1988 roku, jest prawdziwym rekordzistą tego słynnego pustynnego rajdu. Przed swoim 34. startem w tej kultowej imprezie, który jest zarazem pierwszym w samochodzie marki Aud... więcej »

» Bezpłatne szkolenia z bezpieczeństwa jazdy Ford Driving Skills For Life. W Polsce przeszkolono już ponad 3000 młodych kierowców 2021-10-19
  Ford Driving Skills For Life 2021 W miniony weekend na terenie Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie odbyło się bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców. Podczas dwóch intensywnych dni – w ramach programu edukacyjnego Ford Driving Skills for Life – przeszkolono prawie 200 u... więcej »

» CUPRA i Mattias Ekström mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców 2021-10-18
  CUPRA i Mattias Ekström zdobyli mistrzowski tytuł PURE ETCR na torze de Pau-Arnos we Francji i zapisali się w historii sportów motorowych, wygrywając pierwsze w historii mistrzostwa elektrycznych samochodów turystycznych. Mimo, iż różnica między rywalizującymi... więcej »

» Grupa Volkswagen podwoiła dostawy samochodów elektrycznych w trzecim kwartale 2021-10-18
  ID.4 1ST W trzecim kwartale 2021 roku Grupa Volkswagen z powodzeniem kontynuowała ofensywę samochodów elektrycznych na świecie. Pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września dostarczono klientom 122.100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównani... więcej »

» FordPass & FordPass Pro: zarządzaj swoim Fordem z poziomu aplikacji w telefonie 2021-10-18
  FordPass Aplikacje FordPass oraz FordPass Pro dają możliwość sterowania podstawowymi funkcjami auta oraz umożliwiają wgląd do wielu informacji za pomocą smartfona, pozwalając nawet zarządzać małymi flotami (FordPass Pro).... więcej »

» Jak wyglądają wakacyjne podróże Polaków użytkujących samochody elektryczne? 2021-10-18
  Volkswagen id.GTX Samochody elektryczne, użytkowane przez ankietowanych kierowców w Polsce, dysponują najczęściej zasięgiem 200-300 kilometrów. Śmiało wyruszają oni jednak w trasy dłuższe niż 600 kilometrów. Najczęściej robią 1-2 przerwy na ładowanie auta. Żadnemu z respondentó... więcej »

» Nissan przedstawia Nissan Intelligent Factory 2021-10-15
  Nissan Intelligent Factory Nissan zaprezentował w zakładach marki w Tochigi linię produkcyjną, zaprojektowaną zgodnie z założeniami inicjatywy Nissan Intelligent Factory. Ten unikalny projekt ma stanowić wsparcie dla produkcji pojazdów nowej generacji wykorzystujących innowacyjne techno... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205
Wyświetlane: 0 - 20 z 24095 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |